Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Reg1 skrev (4 timer siden):

Ikke bland inn Petter Northug her. Selv om  Northug hadde rusproblemer er han en veldig snill fyr som aldri har banket opp kvinner på sin vei. 
Joda, MH kan sikkert bli nykter. Men hans personlighet? En entitled fyr som siden 2018 har brukt psykisk og fysisk vold mot sine partnere. 
Nest etter barneovergripere befinner typer som han seg på rangeringen av kriminelle. De som mishandler kvinner er skikkelig lowlife. 
I tillegg synes jeg det er skikkelig trist at han drar opp psykiske-problemer kortet sitt og rus for å unnskylde sine handlinger. 
Jeg kjenner mange med rusproblemer og psykiske problemer, men de ville aldri finne på å skade andre mennesker.
MH drar også disse ned på sitt nivå. 

Nå var det ikke jeg som "blandet inn" Petter Northug her. Jeg svarte kun på en kommentar fra en bruker som ikke synes "han har forandret seg meget" etter soning og avrusing, noe jeg er uenig i. Jeg har da heller aldri påstått at han har banket opp kvinner på sin vei.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (4 timer siden):

Har fått med meg at jeg tok feil. 4 stykker før deg har gjort meg oppmerksom på det. Skal slette innlegget. Beklager misforståelsen.

Alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (3 timer siden):

Jeg tipper hun lener seg på broren, som er leder i PR-byrået First House. De har god erfaring med clusterfucks 😛 

Ja, kan godt hende du har rett i det. Hadde glemt at MM hadde en bror som var leder i First House😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alin skrev (12 minutter siden):

Ser at en person skriver at den selverklærte sjamanen kunne ha blitt konge - det er heldigvis helt feil. 

Det innlegget om at Martha var tidligere Kronprinsesse er en feil og ble redigert nå. Innlegget var skrevet av meg.   Men at Durek i ett gitt scenario kan bli konge er ikke endret. For han kan faktisk det (hvis du leser innlegget).

Oddsen for det er heldigvis liten . Men det har ikke så mye med verken mediede-håndtering eller Marius å gjøre. Så hvorfor du sniker det inn i ditt eget selvstendige innlegg er for meg uklart .

Mine greier har heller ingen sammenheng med resten av det du skriver. Så jeg foreslår at vi legger dette med feil formuleringer død nå.  🙂

Endret av Mr.buksa
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mr.buksa said:

Det innlegget om at Martha var tidligere Kronprinsesse er en feil og ble redigert nå. Innlegget var skrevet av meg.   Men at Durek i ett gitt scenario kan bli konge er ikke endret. For han kan faktisk det (hvis du leser innlegget).

Oddsen for det er heldigvis liten . Men det har ikke så mye med verken mediede-håndtering eller Marius å gjøre. Så hvorfor du sniker det inn i ditt eget selvstendige innlegg er for meg uklart .

Mine greier har heller ingen sammenheng med resten av det du skriver. Så jeg foreslår at vi legger dette med feil formuleringer død nå.  🙂

Han kan da ikke bli konge? Selv om Martha ble dronning, ville han ikke bli konge. Heldigvis. Men vi behøver ikke diskutere det videre 😊 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missLynch skrev (34 minutter siden):

Jo mer jeg tenker, jo mer forundret og skuffet blir jeg over dømmekraften til kronprinsparet. Jeg har egentlig alltid likt de så godt; de har tatt god universitetsutdannelse innenfor fag som er relevant i «stillingen» de har, de virker så reflekterte, jordnære og kloke i NRK-dokumentarer og har gitt et så solid inntrykk.
Men de må ha sett, og helt eller delvis samtykket til MBH sin livsstil. En livsstil som er «upper class», bruke mye penger, leve som en keeg vestkant-bortskjemt-riking uten å jobbe eller bidra med noe som helst. Bo på Skaugum, omgås vestkantfiffen og kriminelle. Livsstilen hans og omgangskretsen er som hentet ut av en nordisk krimroman. Det er helt utrolig. Jeg fatter det ikke. Tragisk.

Grunnen til at vi har hatt et så godt inntrykk av kronprinsparet, er at de har hatt proffe medierådgivere som koster flesk forresten. De har fått hjelp til å lage seg et image rett og slett. MM med sin veving, salmer og omsorg for de svake i samfunnet. Alt dette er nøye planlagt mediestrategi. I virkeligheten er både Håkon og MM helt vanlige mennesker. Kanskje til og med med litt flere svakheter enn folk flest. Naturlig nok vil de beholde sitt behagelige liv, men nå faller skylappene av. 

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.buksa skrev (6 minutter siden):

Nei. En kvinne som gifter seg med en konge blir dronning, men en mann som gifter seg med en dronning blir ikke konge, han blir gemal. Merkelig nok. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Japp said:

Jo, men det kan oppfattes som at voldsutøver og voldsutsatt skal bli like godt tatt vare på.

Enig.

Får litt sånn "her skjæres alle over samme kam"-følelse når jeg leser uttalelsen fra H.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanedis

Fra https://www.nettavisen.no/kjendis/juliane-snekkestad-har-engasjert-advokat/s/5-95-1965325

"Juliane Snekkestad, Marius Borg Høibys ekskjæreste, har engasjert advokat. Det skriver hun i en tekstmelding til Nettavisen.

Det er advokat Petter Grødem som representerer Snekkestad.

– Hun har vært i avhør og forklart seg hos politiet i dag. Hun ber om fred og ro, sier Grødem..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (32 minutter siden):

Jo, men det kan oppfattes som at voldsutøver og voldsutsatt skal bli like godt tatt vare på.

ja, det skjønner jeg, men det er viktig å ta konteksten med i betraktning her.

Han var i en situasjon der han ble bombardert med spørsmål fra mange kanter foran åpent kamera, og måtte fatte seg i korthet, samtidig som det var viktig å formidle det som mange har etterlyst, nemlig at de både har omtanke for offeret samtidig som de sier at de vil vareta sønnen. 

Dette var samme dag som nyheten sprakk, og de visste ikke grunnlaget for siktelsen ennå iflkg advokaten. Antagelig hadde han bare Marius' versjon av hva som hadde skjedd, og måtte uttrykke seg ytterst forsiktig.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

velociraptor skrev (4 minutter siden):

Nei. En kvinne som gifter seg med en konge blir dronning, men en mann som gifter seg med en dronning blir ikke konge, han blir gemal. Merkelig nok. 

😮😮😮🙈 Lærer så lenge man lever. Men som gemal,så blir poenget mitt uansett det samme 😉 folket ikke ha likt det uansett hva slags tittel det ble. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Alin said:

Ser at en person skriver at den selverklærte sjamanen kunne ha blitt konge - det er heldigvis helt feil

Men angående kronprinsparets håndtering av denne saken: Jeg kan godt forstå at de er i krise nå, og det er sikkert helt grusomt. Og vanskelig å vite om de skal si noe eller bare overlate all videre snakk til advokaten. Det store MEN for meg er hvor mye de har visst før det sprakk nå.

Kjente de til vold? Kjente de til kriminelle venner? Kjente de til rusmisbruk? Hvis de gjorde det, og f.eks. har prøvd å skjule volden eller bevisst lukket øynene for en farlig vennekrets, er det virkelig krise for deres dømmekraft 😳

Faktisk ikke feil Den som arver dronningtittelen i Norge kan utnevne sin ektemann til konge.
Så dersom Märtha blir dronning kan Durek blitt konge.

"Den kommende dronning Ingrid vil ifølge Grunnloven ha rett til å utnevne sin mann til konge. Men hun bør helst sørge for at regjeringen fatter vedtaket, skriver Carl-Erik Grimstad."
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/lpevM/ingrids-mann-kan-bli-konge

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (6 minutter siden):

Grunnen til at vi har hatt et så godt inntrykk av kronprinsparet, er at de har hatt proffe medierådgivere som koster flesk forresten. De har fått hjelp til å lage seg et image rett og slett. MM med sin veving, salmer og omsorg for de svake i samfunnet. Alt dette er nøye planlagt mediestrategi. I virkeligheten er både Håkon og MM helt vanlige mennesker. Kanskje til og med med litt flere svakheter enn folk flest. Naturlig nok vil de beholde sitt behagelige liv, men nå faller skylappene av. 

du tenker at Mette Marit bruker flere år på å utvikle kompetanse på en komplisert og tidkrevende ferdighet som veving fordi en medierådgiver anbefalte det??!!

okei

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vanedis skrev (8 minutter siden):

Fra https://www.nettavisen.no/kjendis/juliane-snekkestad-har-engasjert-advokat/s/5-95-1965325

"Juliane Snekkestad, Marius Borg Høibys ekskjæreste, har engasjert advokat. Det skriver hun i en tekstmelding til Nettavisen.

Det er advokat Petter Grødem som representerer Snekkestad.

– Hun har vært i avhør og forklart seg hos politiet i dag. Hun ber om fred og ro, sier Grødem..."

Det må være utrolig tøft for henne å rippe opp i alt, men så utrolig tøff og modig hun har vært. Hun har vært en viktig brikke til at dette nå må taes på alvor og gjøres noe med. 

• Liker 31
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.buksa skrev (48 minutter siden):

Så du mener at det skal bli holdt tilbake opplysninger for ett helt folk? Slik at vi  gjennom media skal få ett illusjonsbilde som er fjernt fra virkeligheten? At vi skal nøye oss med en falsk fasade? 

Jeg kan snu litt på det. Mye takket være media,så ble det til at Martha frasa seg prinsessetittel offisielt. Og også sa fra seg offisielle oppgaver. 

Tenk for ett sjokk hvis folket ikke hadde visst noe om noe som helst. Og den godeste Durek ble kongen vår (hvis Krompen og hans side av familien havner i en flystyrt)🙈😂 

da tror jeg konsekvensene hadde blitt verre. Folk hadde mest sannsynlig brent ned slottet hvis man først oppdaget personligheten hans når han ble konge🙈

Takket være folket og at ting blir lagt på bordet,så ble det heldigvis ikke slik. Og de to er jo selv veldig ivrige med å gå ut med ting. Det er Martha selv som gikk ut til pressen med både engleskole og sin  bok. Durek elsker også medieoppmerksomhet. 

Se bare på saken om Marius. Er allerede nok som er blitt skjult allerede. Å skjule enda mer fører ingenting godt med seg. Og for de fleste har det ingenting med nysgjerrighet å gjøre,men med innebygde instinkter å gjøre.

Kunnskap er makt. Og det at ett helt folkeslag skal bli frarøvet kunnskap om ting som skjer fører ingenting bra med seg. Folket er langt mer viktig enn en kongefamilie. Og derfor er "Alt for Norge " noe som man bør fortsette med 🌞

Durek kan ikke bli konge. Selv hvis ML var kronprinsesse og ble dronning, kunne han ikke blitt konge.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Durek kan ikke bli konge. Selv hvis ML var kronprinsesse og ble dronning, kunne han ikke blitt konge.

I følge Caissa her inne så forholder det seg slik: 

Faktisk ikke feil Den som arver dronningtittelen i Norge kan utnevne sin ektemann til konge.
Så dersom Märtha blir dronning kan Durek blitt konge.

"Den kommende dronning Ingrid vil ifølge Grunnloven ha rett til å utnevne sin mann til konge. Men hun bør helst sørge for at regjeringen fatter vedtaket, skriver Carl-Erik Grimstad."
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/lpevM/ingrids-mann-kan-bli-konge

Så nå kommer jeg ikke til å svare mer på dette 🙂 vi har heldigvis mange andre fine og oppegående diskusjoner inni denne tråden. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (20 timer siden):

Fytti helvete…dette kan vel ikke bli stående som «bare» kroppskrenkelse…hva skjedde her? Dette er helt surrealistisk. Altså ikke at han får seg til å gjøre sånne ting, men hele situasjonen mtp monarkiet og kongehuset og ja. En sånn absurd følelse. Skjønner at mange har visst mye. For oss som ikke har visst er dette helt ellevilt. Men ikke et sekund i tvil om at det er sant altså, og at det kommer mer!

Husk at verken hun eller han er avhørt ennå, så tiltalen vil jo justeres deretter. At flere ekser har opplevd det samme og nå har vært inne til avhør vil nok også virke skjerpende inn på straffen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...