Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Malmfrid
Skrevet
Voyager skrev (10 minutter siden):

Hele  monarkiet er avhengig av at vi tror at disse menneskene er nærmest perfekte når det gjelder oppførsel og hvordan de representerer landet. Om ikke dette er tilfelle er det ingen poeng med monarkiet. En haug med folk med både lav moral og opphøyde tanker om seg selv? Med litt voldelig DNA og tendenser til avhengighet og mer eller mindre en utømmelig pengesekk? Ikke helt det vi ønsker fra et moderne monarki. 

Klart det blir spørsmål om kronprinsparets kapasitet til å fostre opp en dronning, når de ikke har klart å oppfostre eldste sønn? (ja, ikke krompen sin, men likevel. Skal vi da diskutere om inngifte med dårlige gener ikke får komme inn i kongehuset?)

Det enkleste er selvsagt å bare gi opp det utdaterte greiene, og leve i 2024 og ikke la folk bli født til makt. Ikke bare grunnet den urettferdigheten med å få penger for ingenting, men også det umenneskelige med å bli født til en spesifikk rolle, uten valgalternativer.  

Helt enig med deg. 

Oppførselen i det siste - og måten kongehuset fremstår i norske og utenlandske medier er så gale at det er flaut. Det er latterlig - hva skal man med et kongehus som folk ler av? 

Det koster nær 1 milliard i året ... egentlig vet vi ikke for så mye av pengestrømmen er skjult. Formue og inntekt er skjult, de betaler ikke skatt og moms, de kan ikke fengsles med mindre kongen godkjenner det ... og det passer jo veldig godt nå når skandalene strømmer på. 

Hva blir det neste?

Skrevet (endret)
Ninaen skrev (2 timer siden):

Hun har ikke vært i avhør, hun skal til uka. Les bakover i tråden hva gjelder at offeret anmelder vs politiet i sånne saker. Både psykologisk aspekt og strafferettslig. Faktisk bedre at politiet anmelder for da kan den ikke treffes av offeret

Står det ikke i artikkelen at hun også hadde med seg advokat som kunne stille opp på kort varsel? Det er vel en av de andre eksene som skal inn til avhør til uken?  I hvertfall så skal Marius inn til avhør. 

Håper forsåvidt at politiet anmelder her også. 

Endret av Mr.buksa
  • Liker 1
Skrevet
Malmfrid skrev (4 minutter siden):

Helt enig med deg. 

Oppførselen i det siste - og måten kongehuset fremstår i norske og utenlandske medier er så gale at det er flaut. Det er latterlig - hva skal man med et kongehus som folk ler av? 

Det koster nær 1 milliard i året ... egentlig vet vi ikke for så mye av pengestrømmen er skjult. Formue og inntekt er skjult, de betaler ikke skatt og moms, de kan ikke fengsles med mindre kongen godkjenner det ... og det passer jo veldig godt nå når skandalene strømmer på. 

Hva blir det neste?

Det neste blir allerede bryllupet i Geiranger. Media vil gjøre et skifte snart og fotfølge alt det kan komme nær i forberedelsene til det bryllupet. Det vil prates med alle som vil, og graves etter uoppdagede ting i Durek sin fortid. Videre vil det graves etter hvor mye dette "private" bryllupet egentlig koster lokalsamfunn og skattebetalerne. 

Møter prinsesse Durek opp i noe alà det han gjorde på Elle-festen, tar en dans ikledd kjole med dronningen - og gir intervjuer om rasistiske mindre begavede nordmenn til høyre og venstre - da har det Norske kongehuset toppet alt. 

Min mening er at det hele har blitt latterlig og fullstendig dysfunksjonellt. 

• Liker 24
  • Nyttig 14
Skrevet
Mr.buksa skrev (Akkurat nå):

Står det ikke i artikkelen at hun også hadde med seg advokat som kunne stille opp på kort varsel? Det er vel en av de andre eksene som skal inn til avhør til uken? 

Håper forsåvidt at politiet anmelder her også. 

Hun takket vel for at Elden kunne bistå på kort varsel, men det står vel ikke noe om at hun har vært inne til avhør. Advokater kan brukes til så mangt. Det står bare at politiet kaller henne inn til avhør så jeg regner med det ikke er gjennomført enda. 

• Liker 6
Skrevet
Aricia skrev (22 minutter siden):

Mener du at politiet har lekket bevis til Se og Hør i en pågående straffesak?

Jeg svarte på om det ville få konsekvenser for henne å ha tatt opptak. At jeg antar politiet har vært tilstede da samtalene og opptakene foregikk. 

Ikke fordi jeg ikke tror folk klarer å laste ned en app, men rett og slett fordi det er sannsynlig at de fortsatt var i leiligheten mtp. timingen. 

Skrevet
Ninaen skrev (23 minutter siden):

Bistandsadvokat har sagt tydelig at det ikke var politiet eller noen av partene/advokatene. De vet nok hvem det er. Gitt at offeret føler seg svikter er det nok noen i nær omgangskrets

Det du nevner her, handler om bildene som ble lekket. Lekkinga av lydopptakene har ingen uttalt seg om ennå så vidt jeg har sett, men kan godt hende det er samme person(er) likevel. 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Isild said:

Det neste blir allerede bryllupet i Geiranger. Media vil gjøre et skifte snart og fotfølge alt det kan komme nær i forberedelsene til det bryllupet. Det vil prates med alle som vil, og graves etter uoppdagede ting i Durek sin fortid. Videre vil det graves etter hvor mye dette "private" bryllupet egentlig koster lokalsamfunn og skattebetalerne. 

Møter prinsesse Durek opp i noe alà det han gjorde på Elle-festen, tar en dans ikledd kjole med dronningen - og gir intervjuer om rasistiske mindre begavede nordmenn til høyre og venstre - da har det Norske kongehuset toppet alt. 

Det ligger vel litt an til å bli stakkars kongeparets «annus horribilis» rent omtalemessig, ja. Med både kulturkrasj og generasjonskrasj, som de jo allerede lever med innenfor fire vegger, i tillegg til at det nå vil få enda bredere og videre dekning i presse her og internasjonalt. Det er bare trist, når vi ikke vet hvor lenge vi har dem. 

Endret av JustAsking
Typo
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Voyager skrev (12 minutter siden):

Hele  monarkiet er avhengig av at vi tror at disse menneskene er nærmest perfekte når det gjelder oppførsel og hvordan de representerer landet. Om ikke dette er tilfelle er det ingen poeng med monarkiet. En haug med folk med både lav moral og opphøyde tanker om seg selv? Med litt voldelig DNA og tendenser til avhengighet og mer eller mindre en utømmelig pengesekk? Ikke helt det vi ønsker fra et moderne monarki. 

Klart det blir spørsmål om kronprinsparets kapasitet til å fostre opp en dronning, når de ikke har klart å oppfostre eldste sønn? (ja, ikke krompen sin, men likevel. Skal vi da diskutere om inngifte med dårlige gener ikke får komme inn i kongehuset?)

Det enkleste er selvsagt å bare gi opp det utdaterte greiene, og leve i 2024 og ikke la folk bli født til makt. Ikke bare grunnet den urettferdigheten med å få penger for ingenting, men også det umenneskelige med å bli født til en spesifikk rolle, uten valgalternativer.  

Jeg tenker at å forvente at noen er perfekte og uten feil et helt livsløp. Har særdeles urealistiske forventninger til den/ de de forventer det av.

Dessuten folk som har gjort feil og lært av dem. Har jeg større respekt for enn de som mener de aldri har gjort feil. Dessuten så er de også flinkere til å håbdtere kriser på gode måter 

Så jeg for min del har aldri forventet 100% korekthet fra de kongelige på noe vis. 

Har også til gode å se at de har gjort noe i nærheten av det som kan kalles grove feil.

Marius, er ingen kongelig og kommer heller aldri til å bli det. Han er medlem av kongefamilien. Så hans feil er ikke deres feil. Det blir isåfall ansvars fraskrivesle å legge vold, rus og rasering på andre enn seg selv

Eneste jeg gir han,  er at det har kanskje ikke altid vært lett å være han i settingen. Og litt spekulativt er det også volds historikk i andre deler av hans famile.  Om det er påvirkning eller arvelig prrsonlighet eller ingen av delene. Det vet man jo ikke.

Jeg syntes kongehuset har håndtert denne krisen  på best mulig måte. Bortsett fra at mette marit sin kontakt med offeret ikke var helt heldig. Tror jeg ikke det var vonde baktanker med det.  Frem til det evnt foreligger noe annen informasjon iht det. 

Kongehusets regler har ikke vært fremoversynt iht bobus barn inn i familien. Så her har det vært fullt mulig at ting blir både feil. Iht hvordan ting skal løses iht det. Med blanding av kongelig og ikke kongelig i samme familie. 

Alt i alt syntes jeg over tid det har blitt greie ordninger på det. 

Måten kongefamilien har håndter generelt vanskelige spm osv. Syntes jeg det er beundringsverdig og veldigryddig. 

En tabbekvote er helt ok for min del. 

Det er ingen andre enn Marius selv som kan rette dette opp.  Og ta tak. Det er 100% han sin jobb. Jeg håper jo at mest for han sin skyld. Og også for øvrig familie at han klarer det. Men jeg har vel ikke helt troen på det. Før det syntes. 

Ser bla han nevnes som en ung gutt. Han er en voksen  mann, og vet godt at det han har rotet seg inn i er feil og ikke riktig.  Det som er trist er at det han gjør kan få større konsekvenser for de andre enn om han hadde hatt en helt vanlig familie. Men værst av alt er sårene han setter igjen på ofrene sine. 

På sett og vis håper jeg han får den strengeste straffen han kan få. Fordi det er akkurat den han fortjener nå. Da dette allerede har gått for langt. 

Men å si at vi har et dårlig kongehus, det er jeg ikke i det minste enig i. Jeg har troa på haakon og mettemarit. Og jeg har troa på Ingrid de kommer i fremtiden å stå foran mange vanskelige saker. Men jeg tror at de er voksne nok til rollen de er gitt. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (8 minutter siden):

Vedr. "gærninger" i det norske kongehuset (og da snakker jeg om sjamanen, ikke Marius. For det han har gjort er virkelig galt og kan ikke unnskyldes), mener jeg at media har en del av skylden i at det blir kongehusets undergang. Vi hadde ikke behøvd å vite noe om Märtha og sjamanen, annet enn da de brukte prinsesse-tittelen til kommersiell virksomhet. At de skal gifte seg, ja, fint. Det kan de legge ut på sine SoMe - kanaler, og så kunne det vært en notis i media om det, en artikkel med "se kjolene" eller lignende. Mer hadde vi ikke trengt å vite om ei som ikke representerer kongehuset lenger. Media hadde ikke behøvd å skrive om dette i mange måneder før bryllupet finner sted, gravd i alle retninger for å finne noen familiefeider osv. Bare latt det være, rett og slett. Men vi liker vel å lese om det, da, hvis ikke hadde ikke media dratt det ut over langen... Pga Märtha og øglen, er kongehuset allerede skadeskutt, så når dette skjedde nå, så spørs det om ikke dette blir undergangen (det hadde det kanskje vært uansett).

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest Malmfrid
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at å forvente at noen er perfekte og uten feil et helt livsløp. Har særdeles urealistiske forventninger til den/ de de forventer det av.

Dessuten folk som har gjort feil og lært av dem. Har jeg større respekt for enn de som mener de aldri har gjort feil. Dessuten så er de også flinkere til å håbdtere kriser på gode måter 

Så jeg for min del har aldri forventet 100% korekthet fra de kongelige på noe vis. 

Har også til gode å se at de har gjort noe i nærheten av det som kan kalles grove feil.

Marius, er ingen kongelig og kommer heller aldri til å bli det. Han er medlem av kongefamilien. Så hans feil er ikke deres feil. Det blir isåfall ansvars fraskrivesle å legge vold, rus og rasering på andre enn seg selv

Eneste jeg gir han,  er at det har kanskje ikke altid vært lett å være han i settingen. Og litt spekulativt er det også volds historikk i andre deler av hans famile.  Om det er påvirkning eller arvelig prrsonlighet eller ingen av delene. Det vet man jo ikke.

Jeg syntes kongehuset har håndtert denne krisen  på best mulig måte. Bortsett fra at mette marit sin kontakt med offeret ikke var helt heldig. Tror jeg ikke det var vonde baktanker med det.  Frem til det evnt foreligger noe annen informasjon iht det. 

Kongehusets regler har ikke vært fremoversynt iht bobus barn inn i familien. Så her har det vært fullt mulig at ting blir både feil. Iht hvordan ting skal løses iht det. Med blanding av kongelig og ikke kongelig i samme familie. 

Alt i alt syntes jeg over tid det har blitt greie ordninger på det. 

Måten kongefamilien har håndter generelt vanskelige spm osv. Syntes jeg det er beundringsverdig og veldigryddig. 

En tabbekvote er helt ok for min del. 

Det er ingen andre enn Marius selv som kan rette dette opp.  Og ta tak. Det er 100% han sin jobb. Jeg håper jo at mest for han sin skyld. Og også for øvrig familie at han klarer det. Men jeg har vel ikke helt troen på det. Før det syntes. 

Ser bla han nevnes som en ung gutt. Han er en voksen  mann, og vet godt at det han har rotet seg inn i er feil og ikke riktig.  Det som er trist er at det han gjør kan få større konsekvenser for de andre enn om han hadde hatt en helt vanlig familie. Men værst av alt er sårene han setter igjen på ofrene sine. 

På sett og vis håper jeg han får den strengeste straffen han kan få. Fordi det er akkurat den han fortjener nå. Da dette allerede har gått for langt. 

Men å si at vi har et dårlig kongehus, det er jeg ikke i det minste enig i. Jeg har troa på haakon og mettemarit. Og jeg har troa på Ingrid de kommer i fremtiden å stå foran mange vanskelige saker. Men jeg tror at de er voksne nok til rollen de er gitt. 

Ja, de er nok veldig glad for at der er noen der ute som mener de har håndtert dette på en bra måte .... 

Skrevet
*blueberry* skrev (16 minutter siden):

Hun takket vel for at Elden kunne bistå på kort varsel, men det står vel ikke noe om at hun har vært inne til avhør. Advokater kan brukes til så mangt. Det står bare at politiet kaller henne inn til avhør så jeg regner med det ikke er gjennomført enda. 

Jeg tror heller ikke at hun har vært inne til avhør. Hun skriver at hun er glad Elden stiller opp slik at hun selv kan puste. Og at hun har vært på vidda med faren sin...

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (7 minutter siden):

Jeg syntes kongehuset har håndtert denne krisen  på best mulig måte.

Dersom det å si enten "ingen kommentarer" eller ingenting er best mulig måte, ja, da har de vel de da.

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Ja, de er nok veldig glad for at der er noen der ute som mener de har håndtert dette på en bra måte .... 

Tja hvis du mener de har håndtert det feil. Får du fortelle hvordan de burde ha gjort det bedre.

Slik jeg ser det sa haakon at dette er alvorlig sak også for offeret siden politet er blandet inn. Og at det ikke er riktig av dem å komme med noe mer utover det advokaten til marius ytrre. Det er faktisk ryddig. Fordi det er advokaten og marius sin sak dette her. Og helt feil at kongehuset skal ytre seg om det.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Daisy_B skrev (20 minutter siden):

Jeg svarte på om det ville få konsekvenser for henne å ha tatt opptak. At jeg antar politiet har vært tilstede da samtalene og opptakene foregikk. 

Ikke fordi jeg ikke tror folk klarer å laste ned en app, men rett og slett fordi det er sannsynlig at de fortsatt var i leiligheten mtp. timingen. 

Er vel ikke ulovlig å ta opptak av en samtale man selv deltar i? 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Dersom det å si enten "ingen kommentarer" eller ingenting er best mulig måte, ja, da har de vel de da.

Er ikke det de har sagt. Så da må du sitere riktig eller la være. 

• Liker 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Tja hvis du mener de har håndtert det feil. Får du fortelle hvordan de burde ha gjort det bedre.

Slik jeg ser det sa haakon at dette er alvorlig sak også for offeret siden politet er blandet inn. Og at det ikke er riktig av dem å komme med noe mer utover det advokaten til marius ytrre. Det er faktisk ryddig. Fordi det er advokaten og marius sin sak dette her. Og helt feil at kongehuset skal ytre seg om det.

Javel .....

Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Er ikke det de har sagt. Så da må du sitere riktig eller la være. 

Hva er det de har gjort og sagt da, som gjør at du synes de har opptrådt på forbilledlig måte?

• Liker 8
Skrevet

Hvis det viser seg at kronprinsparet har finansiert denne livsstilen så skjønner jeg ikke hvordan de kan forsette som kronprinspar. Det er dyrt å leve sånn som han har gjort. 

• Liker 26
  • Nyttig 10
Skrevet
CAPS LOCK skrev (48 minutter siden):

Kongen har ingen politisk makt. Han har ikke en gang stemmerett 

De kongelige har stemmerett, men det er tradisjon gjennom flere generasjoner for at de ikke bruker den.

• Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Tenker det er veldig lett å mene mye om håndteringen og at det burde vært gjort mye bedre, men helt sikker på st hadde man stått i det selv så hadde det selvsagt ikke vært så lett å vite hvordan man skulle håndtere det. Lett å være eksperter på andres liv..

Enig i at det  kronprins Haakon sa var helt ok

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...