Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Sgirl said:

Kanskje kronprinsfamilien og øvrig kongehus har blitt for arrogante, og tenkt at dette slipper vi jo unna med, så ingen grunn til panikk. Kongehuset har sluppet billig unna veldig mange ganger. De jobber lite, ferierer mye, bruker enorme summer med penger. Og det har nesten aldri vært kritikk å få. Norsk media og politikere har vært svært så servile. Ikke rart da at de har tenkt at dette får bare humpe og gå med Marius. Selvsagt har de visst!

Ingen tvil om at de har visst!

Oslo er ingen stor by, og «vestkanten» er bare et lite miljø, hvorav MM og HM har enormt nettverk. Med ansatte, politi og sikkerhetsfolk i tillegg så er det absolutt ikke mulig at dette har vært ukjent for dem. Omfanget, muligens. HM er ikke naiv, selv om MM skulle være det. 

Norsk presse er ekstremt snille med alle assosiert med vårt Kongehus. Det er nok mye fordi de til nå siste 10-ish årene har vært likandes, ryddige folk uten de store kontroversene. Så startet ML sin selvrealisering med Ari, og litt etter litt sklir det bare ut. Dagens situasjon oppsto ikke over natten.

Vet ikke hva som skal til for at jeg skal få noen godfølelse for kongefamilien nå. Det eneste måtte være om de «sto frem» som foreldrefigurer og var ærlige om hvor tøft det er å være pårørende til noen som er rusmisbruker etc, og gjorde alt for å fremme voldsofres rettigheter. 

Ikke monarki lenger?

HM er smart og får jobb hvor som helst, FN eller noe globale greier. MM blir vel ufør oga helsa. Ingrid er ung nok til å velge seg en vei, og kan reise utenlands og etablere seg mer inkognito, samme med Sverre. (Marius er i fengsel/rehab og bor hjemme til han er 40, enten det eller så bor han med nyskilt MM, forsørger henne med penger fra albansk mafia og skremmer bort alle potensielle nye stefedre. Neida. Litt galgenhumor i krise må gå an.)

De KAN ikke la være å uttale seg snarlig. Spesielt mtp at det er to uker til bryllup, og nå 3 voldsofre. 
Bare trist.

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Så fyren har kommet med trusler etter å allerde utført »kroppskrenkelse» og skader i leiligheten hennes og truer med å brenne eiendlene hennes inne på Skaugum? 

Endret av Glufseguri
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Glufseguri skrev (1 minutt siden):

Så fyren har kommet med trusler etter å allerde utført »kroppskrenkelse» og skader i leiligheten hennes og truer med å brenne eiendlene hennes inne på Skaugum? 

Ikke glem drapstrusler til en ukjent mann.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Gjest NordreSving
Skrevet

Det er noe med hvordan han krever og beordrer henne til å gjøre som han sier i samtalen. Han skal bestemme åpenbart. 

Setter man det i sammenheng med måten han omtaler henne som kjæresten sin i brevet så viser det at han ikke aksepterer at hun velger noe han ikke er enig i. 

Han tror altså at han kan befale henne til å være kjæresten hans, selv om hun ikke vil. 

Og det verste er at han gjør det i full offentlighet. 

Gjest Malmfrid
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (32 minutter siden):

Det har de

Det er så sykt at jeg har ikke ord. 

Skrevet
Reg1 skrev (27 minutter siden):

Ja det er takk og farvel. For uansett hvor mye man snur og vender på det vil Mette Marit i lang tid fremover være opptatt av å sitte barnevakt for sin narkomane kriminelle sønn. Det er ikke forenlig med å være dronning. 
Håper kronprins Haakon har såpass selvrespekt at han tilbyr folkeavstemming om monarkiet før han evt tiltrer som konge. Ellers vil han bare sitte der som en klovn, med keiserens nye klær. 

Hadde han enda vært kun narkoman, men kvinnemishandler kan faktisk ikke godtas. 

Dette er ikke en EN gangs hendelse heller, han har utøvet psykisk og fysisk vold mot sine tre siste kjærester.  Det tar ikke lang tid før han utøver vold, det skjer fort. Hun siste kan han umulig ha vært sammen med særlig lenge.

Vi kan virkelig ikke ha en dronning som har en sønn som banker damer. Der går grensen for min del. 

• Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Tenker vi setter strek for monarkiet jeg. Selv om denne patetiske valpen i utgangspunktet ikke har noen rolle der så har vi fått nok nå, det minner mer om et freakshow hele greiene. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
NordreSving skrev (1 minutt siden):

Det er noe med hvordan han krever og beordrer henne til å gjøre som han sier i samtalen. Han skal bestemme åpenbart. 

Setter man det i sammenheng med måten han omtaler henne som kjæresten sin i brevet så viser det at han ikke aksepterer at hun velger noe han ikke er enig i. 

Han tror altså at han kan befale henne til å være kjæresten hans, selv om hun ikke vil. 

Viser jo bare at han ikke har noe som helst innsikt, empati, innlevelse eller forståelse for situasjonen han har satt i stand overhodet. 
I følge advokaten hennes er det slutt mellom dem. 
Han lever i sin egen verden. Og til og med dette skulle mammaen blande seg i, ved å ringe eksen til sin nesten 30- år gamle sønn selv! 

• Liker 16
  • Nyttig 8
Skrevet
NordreSving skrev (11 minutter siden):

Og dette er rett ut av læreboka for narsissistisk og dyssosial atferd. Det er ikke spekulasjoner, det er fakta. Sånn sett kan man støtte publiseringen. Fordi «unnskyldningen» fra onsdag måtte settes i rett kontekst når så mange svelget den rått.

• Liker 19
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Jeg var republikaner før dette. Og er det fortsatt.Men har ikke noe imot kongen osv som person.  Det har i hvert fall ikke endret seg nå. Selv om Marius ikke offisielt er en del av kongefamilien, så har han gjennom sin tilknytning fått muligheter andre ikke er i nærheten av, f.eks når det kommer til helsehjelp. Så det finnes ingen unnskyldning, gutten har hatt mye flere muligheter enn enn en annen stakkar som sliter med rus og psyke. 

Endret av Jokke89
  • Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
Who is she skrev (11 minutter siden):

Hadde han enda vært kun narkoman, men kvinnemishandler kan faktisk ikke godtas. 

Dette er ikke en EN gangs hendelse heller, han har utøvet psykisk og fysisk vold mot sine tre siste kjærester.  Det tar ikke lang tid før han utøver vold, det skjer fort. Hun siste kan han umulig ha vært sammen med særlig lenge.

Vi kan virkelig ikke ha en dronning som har en sønn som banker damer. Der går grensen for min del. 

👏🏼

Enda godt vi nå har omvendt voldsalarm godkjent til bruk. Kanskje dette kan være en trygghet for ofrene. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulveis skrev (8 minutter siden):

Viser jo bare at han ikke har noe som helst innsikt, empati, innlevelse eller forståelse for situasjonen han har satt i stand overhodet. 
Han lever i sin egen verden. Og til og med dette skulle mammaen blande seg i, ved å ringe eksen til sin nesten 30- år gamle sønn selv! 

Vil bare påpeke at det ikke er bekrefter/sagt hvem som kontaktet hvem og hvordan, kun at det har vært kontakt. 

• Liker 3
Skrevet
Mr.buksa skrev (10 minutter siden):

Dette får meg til å tenke på at det også kan være  bevisst fra Mette Marit/ kongehuset  sin side at privatlivet til Marius på død og liv skulle vernes. Hvis ikke kunne ting med Marius ha vært oppdaget og blitt gjort noe med for lenge siden.  Det norske folk (meg inkludert) er uten tvil ett naivt folkeslag. 

Har tenkt det samme.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Sliter med å skjønne hvordan eksene hans har klart å holde på dette så lenge. Tidligere avsluttet de jo forholdene som venner, ville alltid være glade i hverandre og jeg vet ikke hva. 
Så har han mishandlet dem grovt! 
Juliane som fikk så mye pes for at hun hadde vært i playboy, selv om hun var modell. Og Nora fikk vel også en del pes fra pressen. 

Håper domstolen gir en solid straff som setter eksempel til andre som oppfører seg slik i forhold. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulveis skrev (19 minutter siden):

Det kan jo hende at mor ringte for å spørre om det gikk bra med jenta, beklage for dårlig oppdragelse og for å fordømme sønnens handlinger. Det vet vi ikke enda. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, Miss.Wildfox said:

Ikke glem drapstrusler til en ukjent mann.

Det virker som om Marius er sjalu, og kjæresten har vært utro eller hatt kontakt med en annen mann. 

Jeg sa unnskyld til en mann ute på byen en gang da exen min tok plassen hans. Min ex sine øyne ble så mørke og svarte at jeg ble helt satt ut. Han ropte til meg: «Vi skal hjem NÅ!» Jeg ble redd jeg, men sa ingenting. Gjorde ingenting. Ble kjeftet på hjemme hos han og ignorert dagen etter. Sjalusi er også typisk ved partnervold. 

Min mann i dag bryr seg ikke om hvem jeg snakker med og jeg har frihet til å gjøre det jeg vil. Vi har en relasjon basert på ærlig og tillit. Han har aldri spurt om jeg har skrevet med en mann eller hva jeg har gjort på byen. En helt annen verden. 🥰

Jeg synes det er ubehagelig å lese om Marius. Det er som å høre exen min. 12 år siden denne relasjonen, men nå kom mye tilbake. 

• Liker 10
  • Hjerte 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Just now, Nepped said:

Det kan jo hende at mor ringte for å spørre om det gikk bra med jenta, beklage for dårlig oppdragelse og for å fordømme sønnens handlinger. Det vet vi ikke enda. 

Det spiller ingen rolle. Det er rolleforståelsen og ansvaret som mangler her. 

• Liker 17
  • Nyttig 12
Skrevet
Gulveis skrev (4 minutter siden):

Sliter med å skjønne hvordan eksene hans har klart å holde på dette så lenge. Tidligere avsluttet de jo forholdene som venner, ville alltid være glade i hverandre og jeg vet ikke hva. 
Juliane som fikk så mye pes for at hun hadde vært i playboy, selv om hun var modell. Og Nora fikk vel også en del pes fra pressen. 

Håper domstolen gir en solid straff som setter eksempel til andre som oppfører seg slik i forhold. 

Se på Ingebrigtsen-saken. Hhv 2 og 1 år er ikke lenge. Flertallet som utsettes for vold i nære relasjoner bruker mange år før man forteller, eller man kommer aldri dit. Man fortrenger, eksternaliteter, internaliserer (bare min skyld), unnskylder og hele forsvarspakka. Spesielt når det er også er omfattende psykisk vold inne i bildet som her. Man mister seg selv, frykter å ikke bli trodd, tror på løfter om bedring osv osv. Dette er lærebok. Og derfor er der disse 2 har gjort nå så utrolig viktig, og sterkt. Også fordi dette ikke er en hvilken som helst eks

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Nepped skrev (5 minutter siden):

Enig med deg i det.

Hvis det var min sønn som hadde vært voldelig mot kjæresten sin / sin eks, så hadde mine tanker vært hos jenta og jeg hadde ønsket å kontakte henne for å høre hvordan hun hadde det, og vise min medfølelse.

Jeg tror at det var det Mette Marit ønsket også, men i denne saken burde hun kanskje ikke gjort det og hennes rådgiver burde veiledet henne.

Det kan hende at hun ikke sa noe til noen før hun ringte offeret.

Endret av Tough cookie
  • Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet
Gulveis skrev (9 minutter siden):

Kan vel være vanskelig å si noe annet, når det er snakk om sønnen til landets fremtidige dronning. Saken han er siktet i, er vel som et resultat av at fornærmedes venninne kontaktet politiet? Om dette ikke hadde skjedd så skal du ikke se bort i fra at dette aldri hadde kommet frem. Som offer i et forhold med partnervold, så er det ekstremt vanskelig å si i fra, eller å be om hjelp. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...