Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Er det arvelig? Ser ut for meg som han vanker i tilsvarende miljøer som sine foreldre gjorde da de var yngre. Penger, status, festing, narkotika. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Surikatt skrev (1 minutt siden):

Er det arvelig? Ser ut for meg som han vanker i tilsvarende miljøer som sine foreldre gjorde da de var yngre. Penger, status, festing, narkotika. 

Det er noe som heter arvelig disposisjon. Men man tar uansett også egne valg underveis. Men det å bryte en arvesynd krever en del, derimot er det nettopp det man må gjøre hvis man på ekte vil ta ansvar. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (4 minutter siden):

Enig i alt du sier. En æra er over. For meg er de nå gallionsfigurer som er klar for å pakkes ned i en eske. Et kapittel i norgeshistorien er over med kong Harald og dronning Sonja. De har utøvd sin livsgjerning på en strålende måte, og stor takk til de for alt de har vært. Men nå kan det umulig fortsette. Det er for mye rot, uryddighet, skyggelegging og tragedie på en gang så jeg kan ikke forstå at monarkiet har noen fremtid. 

Ja det er takk og farvel. For uansett hvor mye man snur og vender på det vil Mette Marit i lang tid fremover være opptatt av å sitte barnevakt for sin narkomane kriminelle sønn. Det er ikke forenlig med å være dronning. 
Håper kronprins Haakon har såpass selvrespekt at han tilbyr folkeavstemming om monarkiet før han evt tiltrer som konge. Ellers vil han bare sitte der som en klovn, med keiserens nye klær. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor mye disse influenservennene/ kjendis fiffen på Frogner vet om hans livsstil?

Karianne Vilde Spetalen har jo hatt Marius på besøk flere ganger de siste månedene når hun har snappet

Endret av Tough cookie
  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (Akkurat nå):

Er det offeret som har gitt lydopptak til VG?

Neppe, ettersom hun ville ha fred og ro. Er nok dessverre andre som har sendt det, synd det publiseres om ikke offeret vil, burde holde at politiet har fått det 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tough cookie skrev (1 minutt siden):

Er det offeret som har gitt lydopptak til VG?

Tror jeg ikke. Offeret har gjort det tydelig at hun ikke ønsker å kommentere saken i det hele tatt, og føler at all oppmerksomheten er en belastning ifølge bistandsadvokaten hennes. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reg1 skrev (29 minutter siden):

Jøye meg…hvem hadde sett for seg dette da Haakon sa ja på kirkegulvet. 

Mange faktisk. Det ble diskusjoner iht h hvordan det skulle bli å være han oppi det hele. Dog om dette bar akkurat det se så for seg, vet jeg ikke. 

Mettemarit brøt vel noen kotymer.  Bla om han skulle få stå på slottsbalkongen eller ikke

Så det er bo diskutert mye rart oppigjennom.  Ikke alle likte at han skulle ha familie selskaper sammen med kongen og dronningen. Som.feks jul etc. 

Såntsyntes jeg blir smålig pirk å legge seg oppi. 

Så jeg tenker media er nok mer skadelig enn noe annet. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (2 timer siden):

Som sagt så sa jeg tror, ikke at jeg vet.. Han hadde vel jobb i 2020, som mekaniker. Der sluttet han vel. 

Ser at Maizen ikke er MVA registrert, så da kan det nødig kalles jobb, nei. 

Han var helt klart lærling, sto oppført på firmaet som lærling som det det er linket til flere gange tidligere i tråden. Om han fullførte utdannelsen og når han sluttet er vel usikkert? Er jo mulig han er sykmeldt og.. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska daler er det innen mange monarki. Kan jo bare se England. 
mye greier der også. 
Marius er ikke kongelig og har ingen tittel. 
Han har nok havnet i feil spor i livet med psykiske lidelser, dop og aggressivitet. 
Som også veldig mange menn havner inn i, men som ikke brettes ut i media. Han får nok en formildende straff grunnet eksponering i media og tilståelse. 
Jeg personlig mener folk som gjør slike ting først og fremst trenger hjelp. 
Inn på avrusning, terapi og grundig oppfølging. Med selvfølgelig oppreisning til ofrene og med prøvetid. 
Bryter han dette under prøvetid er det rett inn. 
kjipt for kongefamilien og foreldre, men ikke noe mer kjipt for de enn andre foreldre som opplever voksne barn slik 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monarkiet overlever vel kanskje et par tiår til, vi trenger bare se til andre kongehus i Europa, det mangler ikke skandaler noe sted, og institusjonene består.

Jeg synes synd på halv-søsknene. Den ene i militæret, selv om hun skulle bli skjermet fra trykket så går alle rundt henne og følger med på hver eneste nye vending. Tungt for en ung person som ikke har valgt dette. Samme med yngstebroren. 

Hvordan i all verden blir det kommende bryllupet? Det er vanskelig å se for seg at det ikke blir en spesiell/uortodoks løsning på gjestelisten på familiesiden. De kan vel ikke la Marius være der. (I grunnen fascinerende at de velger et så vilt promotert bryllup og ikke heller bare stakk innom Tinghuset, men det er en annen historie.)

Skulle ønske kongeparet vårt hadde sluppet å få med seg dette. Alle skeptikere fikk rett.

Hvem skulle trodd Durek er familiens minste problem?

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (3 minutter siden):

Neppe, ettersom hun ville ha fred og ro. Er nok dessverre andre som har sendt det, synd det publiseres om ikke offeret vil, burde holde at politiet har fått det 

Hvordan har utenforstående fått tak i det da?

Dette var jo en samtale mellom offeret og Marius

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (28 minutter siden):

Jepp. Norges fremtidige kongepar har altså en sønn med kriminell omgangskrets og voldelig, dyssosial atferd. 

Signerer denne. Øglesjamaner, englevenner og voldsmenn, nå er det fader meg nok. En kongefamilie skal være verdig, fornem, opphøyd, mystisk, tradisjonsrik og kultivert. Monarkiet har utspilt sin rolle i Norge.

Det er vel ikke bare i Norge. Andrew i England har pedo-venner og sikkert mye annet grums hos de andre lavere rangerte kongelige. Synes nesten rollen til de som ikke er først i arverekken i seg selv er et argument for å avskaffe kongedømmet. Marius oppførsel kan på ingen måte forsvares ut fra hvordan han har det. Men de som ikke skal arve tronen er dømt til et liv der de har mange begrensninger og lite å si.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Grüner said:

Ja, det er det absolutt når hun har bedt om fred og heller ikke stått fram offentlig. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor lesere i land som knapt har hørt om det norske kongehus skulle ha noen interesse av å vite det.

Det kalles "underholdning".
(Noe media er proppende fullt av, fordi de vet det selger.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kronprinsfamilien og øvrig kongehus har blitt for arrogante, og tenkt at dette slipper vi jo unna med, så ingen grunn til panikk. Kongehuset har sluppet billig unna veldig mange ganger. De jobber lite, ferierer mye, bruker enorme summer med penger. Og det har nesten aldri vært kritikk å få. Norsk media og politikere har vært svært så servile. Ikke rart da at de har tenkt at dette får bare humpe og gå med Marius. Selvsagt har de visst!

• Liker 28
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (39 minutter siden):

Jepp. Norges fremtidige kongepar har altså en sønn med kriminell omgangskrets og voldelig, dyssosial atferd. 

Signerer denne. Øglesjamaner, englevenner og voldsmenn, nå er det fader meg nok. En kongefamilie skal være verdig, fornem, opphøyd, mystisk, tradisjonsrik og kultivert. Monarkiet har utspilt sin rolle i Norge.

Og ikke minst ydmyk ovenfor sin posisjon som kongelige; i motsetning til de tre kongene vi har hatt siden 1905 som gikk/går inn i sin rolle som landets monark, har jeg inntrykk av at kronprinsparet i for stor grad har brukt "privatliv" som unnskyldning, noe som også ble brukt som argument da Mette-Marit skrev brevet til pressen vedrørende sønnen sin for noen år tilbake.

Resultatet av denne sammenblandingen av fordelene man får ved å være i kongefamilien og privatlivet ser man nå som katta er ute av sekken; hvis man ikke ønsker å være en av de kongelige, kan gi man trekke seg tilbake fra offentligheten, men da får man også gi avkall på privilegiene dette gir.

Man kan ikke få i både pose og sekk, og nyte godt av begge deler som Ole Brumm - da får man konsekvenser som det man er vitne til nå; dette hadde aldri hadde skjedd under Haakon VII eller Olav V - da hadde man for lengst satt foten ned, og Marius Borg Høiby hadde fått valget mellom å pakke kofferten og øyeblikkelig komme seg ut av Skaugum, eller ta seg sammen og radikalt endre livsstil.

Endret av - Brian
  • Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke fatte at kongehuset har vært hans "enablers" i dette shitshowet i så mange år. Syns så synd på Kongen.

• Liker 31
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjelldronninga skrev (7 minutter siden):

Ska daler er det innen mange monarki. Kan jo bare se England. 
mye greier der også. 
Marius er ikke kongelig og har ingen tittel. 
Han har nok havnet i feil spor i livet med psykiske lidelser, dop og aggressivitet. 
Som også veldig mange menn havner inn i, men som ikke brettes ut i media. Han får nok en formildende straff grunnet eksponering i media og tilståelse. 
Jeg personlig mener folk som gjør slike ting først og fremst trenger hjelp. 
Inn på avrusning, terapi og grundig oppfølging. Med selvfølgelig oppreisning til ofrene og med prøvetid. 
Bryter han dette under prøvetid er det rett inn. 
kjipt for kongefamilien og foreldre, men ikke noe mer kjipt for de enn andre foreldre som opplever voksne barn slik 

Folk som gjør sånne ting trenger først og fremst hjelp? Vi vet lite om dette og aner blant annet ikke om han faktisk er avhengig av rusmidler, eller bruker det i festlige lag med andre i samme miljø. Ei vet vi om disse psykiske lidelsene han nevner er reelle, eller noe han føler selv vil være en god forklaring/ unnskyldning (søker empati) for atferden sin i stedet for å ta ansvar personlig fullt og helt. 

Jeg tenker han har levd litt for godt med andre i overklassemiljø og kjendiser. Følt seg ovenpå, han har vært ganske beskyttet, og trodde sannsynligvis han skulle slippe unna med dette. Handlingene hans har i åresvis ikke fått konsekvenser. Det har blitt sydd puter under armene hans. Som Haukland sa, så hadde han sagt at han skulle søke hjelp til henne også. Det er bare bullshit. 

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (2 timer siden):

Nåja, ikke uenig i at monarkiet bør være over, men monarkiets historie i Europa er ikke særlig oppløftende. Egentlig så passer dette helt inn.  At det var lettere å beholde mystikken før massemedia fikk sin inntreden er sikkert, men hærre min hatt! Historien om konger og dronninger er full av vold, mord, utroskap og korrupsjon.  Egentlig er det utrolig at monarkiet har overlevd i demokratiske land. Hadde det norske kongehuset enda vært en relativ billig institusjon i drift, så hadde det vært formildende, men det koster ikke akkurat småpenger å drifte elendigheten. 

Endret av Aureka
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...