Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Villroses hage skrev (30 minutter siden):

Du bruker jo å ha gode, reflekterte innlegg - men her følger jeg deg ikke helt.
Kronprinsparet har naturligvis visst at sønnen/stesønnen har et narkotikaproblem og eventuelle diagnoser.  Men jeg har svært vondt for å tro at de vet om vold mot kjærestene. Konebankere er jo mestere til å skjule volden, og ofrene er for skamfulle til å si ifra.

Ja, det er mange folk, tjenere, vakter og gardister på Skaugum, men de har neppe tilgang til utleieboligers oppholdsrom. Videre har Marius bodd med kjærestene sine langt utenfor de kongelige residenser. Han har vært voldelig flere ganger, men "som seg hør og bør",  i det skjulte. Hvordan sikkerhetstjenesten rundt kongefamilien skal ha kunnet oppfange disse tilfellene i privatboliger på Skaugum (vi vet ikke om voldstilfeller har foregått her) og i andre privatboliger kan jeg ikke helt forstå. Vi vet jo ikke om Marius har vist voldelige tendenser mot egen nærmeste familie heller. En typisk konebanker fremstår han som, og en som blir voldelig i rus.

Vel, nå har åpenbart moren til Nora visst om det. I dag står moren til Juliane frem og forteller om det samme. Men du tenker at de aldri fortalte det til PST, livvakter eller kronprinsparet? Og at nevnte instanser aldri spurte heller? Vel vitende om at han hadde et narkoproblem...

At jentene ikke ville si noe, ligger i forholdets natur. Men mødrene deres har neppe holdt kjeft. Forøvrig har jo ryktene gått lenge. Jeg husker det var spekulasjoner om hvor sunt forholdet til Nora var allerede under Girls of Oslo. De som vet, de kjenner igjen et voldsoffer. Og Mette Marit har tross alt vært på seminar og lært masse om vold gjennom sin rolle som beskytter for krisesentre.

Dessuten bodde Juliane og Marius på Skaugum i lang tid. Jeg husker hun fikk kritikk for å legge ut bilder med elementer som var lett gjenkjennelige fra Skaugum på sin insta. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Frottis skrev (57 minutter siden):

De som skal fastsette «de rette tiltakene», dvs rettsvesenet og mulig også nærmeste familie, bør selvfølgelig høre dette, men vi andre skal ikke fastsette noen tiltak og trenger ikke alle detaljer. Og så er han ikke del av kongefamilien, men siden moren hans osv «jobber» der har han fått og får muligens ennå øk støtte derfra, men det er jo ikke sånn at foreldre står 100 % til ansvar for hva barna deres gjør. Tenk på alle barn av foreldre som får inntekter fra skattebetalerne og dermed er «finansiert» av oss og alt det gale de gjør - «Vi finansierer» rusbruken til mange flere enn M.

Det er (dessverre) sannsynlig at de rette tiltakene iverksettes når resten av verden vet alvoret. Det er mange som ellers ville hatt incentiver til å dysse ned eller bagatellisere. 

At rusmisbrukers før stønad gjennom NAV kan IKKE sammenliknes med finansiering av partyliv på Oslo vest, i LA osv. fra kongehuset som kommer på toppen av NAV-støtte. Vi finansierer også behandling, kanskje kongefamilien skulle brukt ressursene på det i stedet.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er dette egentlig en sak i offentligheten?

Marius er ikke kjent for noe annet enn å være sønn til Mette Marit. Han var en ung gutt når mora gifta seg inn i kongefamilien. Han har ikke valgt denne oppmerksomheten. Han er ikke kongelig. 
At media interesserer seg er en ting, men at politiet uttaler som om saken til media, synes jeg er langt over streken. 

Skrevet

Så kan man spørre seg om det var nødvendig å publisere lydopptaket?

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
4 hours ago, Djækklåsst said:

Kanskje Kong Harald og daværende statsminister Jens Stoltenberg skulle tatt affære i sin tid?

Kongen og statsministeren diskuterte Mette-Marits utagerende fortid før bryllupet (vg.no)

"Han ville høre statsministerens syn på at kronprinsen ville gifte seg med en kvinne som hadde barn fra før, og som i tillegg hadde vært med på utagerende festing og kunne ha gjort ting hun ikke var stolt av."

Altså: MM kunne ha gjort ting hun ikke var stolt av. Det står ikke at hun hadde gjort ting hun ikke var stolt av.

Slik nedskaleres og viskes ubehageligheter bort, med hjelp fra profesjonelle som får godt betalt for oppdraget. 

For det var jo bare hypotetisk selvsagt? Det skjedde jo aldri?

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg er så stolt av Julianne og Nora som har turt å stå frem med dette og vise helt klart at alt han sa i pressemeldingen var BS og kun brannslukking.

Jeg er også så glad for at de aller fleste i denne tråden TROR på dem helt uten å dømme dem for hverken utseende eller jobb.

Det å skulle oute eller anmelde en person man er/har vært glad i, sitter så utrolig langt inne og jeg kan ikke forestille meg hvor ekstra stort presset blir når det gjelder en offentlig person som er medlem av en familie med så stor makt.

Som Julianne skrev, den psykiske mishandlingen var den verste delen og det tar så utrolig lang tid å finne tilbake til seg selv.

Med Marius sin forhistorie med eksene så er det ikke tvil hos meg at han har store personlige problemer som han ikke har selvinnsikt til å anerkjenne.

Om han hadde hatt det, så hadde dette stoppet lenge før.

Telefonsamtalene viser han sitt sanne jeg, ikke en person som fort har innsett han har handlet feil.

Han fortsetter sin manipulasjon gjennom media og å lese han skriver kjæresten min tror jeg er en kjempe trigger for alle oss som har vært gjennom det samme.

Det er null omtanke, respekt eller anger i den uttalelsen.

Endret av moroklompen
  • Liker 30
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Jøye meg…hvem hadde sett for seg dette da Haakon sa ja på kirkegulvet. 

• Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet
11 minutter siden, Snöhvit said:

Liker ikke at man drar direkte sammenheng mellom psykiske lidelser og vold. Jeg hadde en tøff oppvekst og sliter i dag med flere psykiske diagnoser, blandt annet pga oppvekst. Men jeg kommer jo ikke til å innrømme dette til andre som kjenner meg, bortsett ifra psykologen, for da risikerer jeg jo å bli stemplet som en "risiko" for meg selv og de rundt meg, tiltross for at jeg aldri har gjort en flue fortredt. Syntes godt han kunne har formulert det avsnittet helt annerledes.

Jeg er så enig. Sliter psykisk selv, i perioder nokså mye, og jeg frykter at profilerte alvorlige saker som denne der psykisk sykdom/diagnoser blir nevnt som faktor, vil bidra til mer stigmatisering av mennesker som sliter psykisk. De fleste som sliter psykisk, blir ikke voldelige/truer ikke med vold.

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Hans Tore Lem skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er dette egentlig en sak i offentligheten?

Marius er ikke kjent for noe annet enn å være sønn til Mette Marit. Han var en ung gutt når mora gifta seg inn i kongefamilien. Han har ikke valgt denne oppmerksomheten. Han er ikke kongelig. 
At media interesserer seg er en ting, men at politiet uttaler som om saken til media, synes jeg er langt over streken. 

Etter det som har kommet fram i dag er vel det sikkerhetspolitiske aspektet hovedargumentet…rikets sikkerhet…

• Liker 22
  • Nyttig 6
Skrevet
Rastebenk skrev (4 minutter siden):

MBH har selv valgt offentligheten. Han har gått mange røde løpere og har blant annet en åpen instagramkonto med 70 000 følgere. Han nyter åpenbart absolutt alle goder ved sin posisjon i form av masse penger, kjendisfester og modellkjærester, og må da også tåle baksiden. 

Ikke minst utnyttet posisjonen sin når det har vært til egen vinning! https://www.vg.no/rampelys/i/5XWbe/marius-borg-hoeiby-bruker-slottets-adresse-i-finn-no-annonse

• Liker 22
  • Nyttig 7
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Okei. Jeg har ikke lett etter navnet på fornærmede, men synd hvis navnet hennes er lekket uten at hun ville det.

Navnet hennes og info om henne er delt på snapkontoen "oppdater"

Skrevet
Grüner skrev (2 timer siden):

Norsk media har ikke lekket det, men flere utenlandske medier, av én eller annen grunn. Men hun er modell hun også, som de andre kjærestene han har hatt.

Jo, norske medier har lekket det på snapchat

• Liker 1
Skrevet
Gulveis skrev (4 minutter siden):

Han er en del av kongefamilien. Han bor som 27- åring på Skaugum sammen med Kronprinsen, Kronprinsessen og resten av familien. Han har nærmere 70 000 følgerne på Instagram, og har levd i sus og dus med blant annet kjendiser og influensere. 
Skulle bare mangle at dette kom ut, da det er en skandale uten like! Jeg har alltid vært for monarkiet, men dette i tillegg til alt dramaet med Durek og familien hans gir meg lyst til å avskaffe hele monarkiet. Det har blitt en vits. Befolkningen er holdt for narr. Disse menneskene kan ikke fortsette å være ansikter utad for landet vårt. Nå er det nok! 

Enig i hvert ord du sier. 👍

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Tiger Jack skrev (29 minutter siden):

Det overrasket meg også, men kongehuset og dets rådgivere tør ikke å ta i dette med ildtang. De prøver ikke lenger å stanse all dritten som veldig mange åpenbart har skjult i årevis. Fordi det er særdeles skadelig for kongehusets omdømme å involvere seg i dette. Bare se på all kritikken MM har fått i mediene etter at det ble oppdaget at hun hadde ringt offeret.

Men det hjelper neppe at kongehuset prøver å ligge lavt. Snart legger folk uansett to og to sammen og innser at Norges kommende kongepar har en (ste)sønn med kriminell omgangskrets og notorisk voldelig atferd mot kvinner. Sånn på toppen av deres helt egen engle-Märta og Øgle-sjaman 😬

Endret av Rastebenk
  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Tiger Jack skrev (25 minutter siden):

Nødvendig er nå en ting, men når katta først er ute av sekken , kan det vertfall føre til at de som forsøker å bagatellisere handlingene hans , holder stilt. Får litt frysninger av å  høre hans iskalde forakt for henne , sin «kjæreste « 

• Liker 19
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...