Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Grüner skrev (1 minutt siden):

Norsk media har ikke lekket det, men flere utenlandske medier, av én eller annen grunn. Men hun er modell hun også, som de andre kjærestene han har hatt.

Synes det er ufint å lekke det. Skjønner heller ikke interessen fra utenlandsk media ang hvem hun er. 

• Liker 1
Skrevet
Malmfrid skrev (42 minutter siden):

Psykiske problemer hos rusmisbrukere er ofte rusutløst. Det går gjerne hånd i hånd. 

Det er vel så ofte andre veien. Mange med psykiske problemer selvmedisinerer med alkohol og dop. Og for Marius sin del, som sier han har slitt psykisk siden oppveksten, er det jo det som er tilfellet.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Nettrollet skrev (29 minutter siden):

Ja, men da er de vel nogenlunde funksjonelle, dersom de klarer å holde på jobb/ ha en inntekt og holde seg utenfor fengsel? Usikker på hva du mener her.

Funksjonelle nok greier de å holde på jobben sin, men banker kona i fylla, driver psykisk terror mot  barna etc. Ingen vet om det. Mange greier å fungere på sitt vis, mange lever dette livet år ut og år inn. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Synes det er ufint å lekke det. Skjønner heller ikke interessen fra utenlandsk media ang hvem hun er. 

Interessen kommer jo fra hvem hans mor og stefar er.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Mr.buksa skrev (11 minutter siden):

Gutten husker antagelig ikke tilværelsen der hun var alenemor. For han var så liten. Og kongefamilien er i all sannhet en hjertegod og ordentlig familie som garantert ikke forskjellsbehandler barna.

Selv på skolen de har gått på ,så har barna blitt behandlet helt vanlig. Og Kongefamilien har stilt seg bakerst i kaffekø under tilstelninger (bare som ett eksempel). Så de har på mange måter opptrådt som en vanlig  familie for barna. 

Så jeg tror ikke at Marius har vært traumatisert på noe som helhar hatt det bedre enn ganske så mange andre.

Selv om jeg også mistenker at dynamikken som Mette Marit har hatt med sønnen ikke har vært helt sunn (har latt han holde på slik han vil). Og for alt vi vet, så har han kanskje heller ikke hatt en ordentlig mannlig rollemodell.  For den modellen han har hatt som stefar skal bli konge. Og har ikke den friheten til å finne på så mye gutteting som det en annen stefar ville ha hatt.  Det er som du sier at man blir litt bundet og kneblet til hva man kan si og gjøre. 

Så det at MM var alenemor i starten har nok hatt null innvirkning. 

Jeg vet jeg forklarer meg litt dårlig nå. Men håper du forstår hva jeg mener.  

Mulig du har rett i at han ikke husker mye fra tiden før Haakon, men selv et lite barn merker fort at det er forskjell på folk, særlig i samme familie. Hans egen mor skulle nå bli mamma til Norges neste tronarving - tross i at hun allerede hadde Marius - men han skulle ikke få "noenting". Allerede her ser jeg en hel haug utfordrende situasjoner.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Ja, det er det absolutt når hun har bedt om fred og heller ikke stått fram offentlig. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor lesere i land som knapt har hørt om det norske kongehus skulle ha noen interesse av å vite det.

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Interessen kommer jo fra hvem hans mor og stefar er.

Jeg skjønner at det er interesse for saken, men synes ikke navnet hennes trenger å stå der. Spesielt ikke før evt det skulle ha blitt offentliggjort her.

• Liker 3
Skrevet
Grüner skrev (Akkurat nå):

Ja, det er det absolutt når hun har bedt om fred og heller ikke stått fram offentlig. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor lesere i land som knapt har hørt om det norske kongehus skulle ha noen interesse av å vite det.

Nei, jeg er helt enig.

Skrevet
Ninaen skrev (1 time siden):

Takk Gud for dette i alle fall. Jeg kunne ikke få meg til å tro at de ville vært så dumme. Så får vi bare håpe at mamma har holdt seg unna uttalelsen også, og at det er advokaten og evt onkel FirstHouse som står bak. 

IMG_4064.jpeg

Det er helt tydelig at slottet ikke stod bak uttalelsen.

Alle vet vel at den eneste kommentaren de kommer med er "ønsker ikke å kommentere". Eventuelt "Slottet henviser til xxx's manager/ advokat"

Stillingen som kommunikasjonssjef på slottet kunne vært besatt av hvem, eller hva, som helst som er i stand til å uttrykke ordene "ingen kommentar" .

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (32 minutter siden):

mitt poeng var bare at tilbakefallstallet ikke kan være  fasiten på hvor mange som greier det til slutt. Jeg antar at de fleste som slutter, har hatt ett eller flere tilbakefall. Derfor må tallet nødvendigvis være høyere enn 10 prosent. Og jeg tror du har helt rett @Nettrollet i at 90/10-tallene gjelder de som får offentlig hjelp. 

Nå sier jeg ikke at det er enkelt, eller at de aller fleste klarer det. Jeg sier bare at tallene antagelig er litt mer positive enn vi får inntrykk av når vi hører om tilbakefallstallet på 90 %.

Ja de er nok noe høyere enn 10%, men ikke veldig mye høyere, poenget er jo at det er få som lykkes. Rusbehandling er jo også veldig lite prioritert i forhold til hvor stor gruppe det gjelder. Bare «alkoholikere» er jo rundt 175-350 000  nordmenn. Det tallet er astronomisk høyt, så kommer rusavhengige på toppen, men kun 7% får den hjelpen de trenger. 

https://www.dagensmedisin.no/alkohol-avhengighet-fhi/alkoholbrukslidelser-kun-syv-prosent-far-behandling/286046

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
TS-bruker skrev (8 minutter siden):

Det er sjokkerende. 

Eksperter på organisert kriminalitet reagerer og sier at dette utgjør en sikkerhetsrisiko. 

"Marius Borg Høibys kriminelle kontakter: Slår alarm etter Dagbladets avsløring"

Link - Dagbladet.

Snøballen ruller og dette blir nok heller ikke den siste avsløringen.
Martha og Durek er nok glad for litt avlastning.
Vår fremtidige konge vil få mye mer å stri med enn sine forgjengere

Den glattpolerte fasaden råtner og dette kan ende med republikk……

https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-224-doser-kokain/81468370

Endret av Surpomp
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
2 minutter siden, klarinetta said:

Mulig du har rett i at han ikke husker mye fra tiden før Haakon, men selv et lite barn merker fort at det er forskjell på folk, særlig i samme familie. Hans egen mor skulle nå bli mamma til Norges neste tronarving - tross i at hun allerede hadde Marius - men han skulle ikke få "noenting". Allerede her ser jeg en hel haug utfordrende situasjoner.

Ja, det er litt av en mine, dine, våre barn -familie han tilhører (mtp at faren også har barn med en annen partner etter M.M.). Litt mer utfordrende og merkelig å stå i. Faren er en voldsdømt tidligere rusavhengig, barn med en rikmannsdatter. Moren er gift med Krompen, søsteren er tronarving 🤣Dette er ingen unnskyldning, men ser for meg terapitimene hos en familieterapeut er liiiitt mer utfordrende enn ellers, liksom 🤣

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
Rastebenk skrev (1 time siden):

Sover PST på jobb?? Nå raser korthuset fullstendig 🤯 Kriminell omgangskrets, rusproblemer, psykiske lidelser, notorisk kvinnemishandler.

Ikke engang trassige engle-Märtha og hennes arrogante øgle-sjaman kan toppe det her.

Nei, og det sier egentlig ganske mye! 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet
10 hours ago, MissLucy said:

nå har han jo erkjent straffeskyld, og uttalt helt uttrykkelig at han vil samarbeide med politiet, så da er det kanskje på tide å legge denne innvendingen død?

Først neste uke blir det avhør. Det synes jeg er altfor lenge etter hendelsen.
Hukommelse er ferskvare. Jo lengre tid som går, jo mer glemmes eller blir man usikker på.

Alle som kjenner til den såkalte "glemselskurven" vet hvor bratt nedagående den er.

image.png.9fe27258796c48cad026f32e3a47dd7f.png

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet
NordreSving skrev (2 timer siden):

Så hva mener du da? 

I innlegget jeg kommenterte skriver du at «folk aldri blir fornøyd og setter punktum» . Det kan jo ikke forstås på noen annen måte enn at du mener at folk skal være fornøyd med uttalelsen hans og nå «sette punktum»

Forklar gjerne.

Det er et svar på en annen sitt inlegg.

Som kort fortalt tar for seg klager om at han ikke har uttalt seg og når han utaler seg burde han holde munn.

Kanskje lese det jeg svarer på. Så slipper du å lure.

Screenshot_20240815_203230_Ecosia.jpg

Annonse
Skrevet
klarinetta skrev (10 minutter siden):

Men nekter å tro at ikke MM og H ikke tenkte på at dette ville bli en utfordring. Derfor burde de skaffet han god hjelp fra tidlig av. Når det i tillegg viste seg at han hadde diagnoser. Hvor gikk det så innmari galt 😮 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Grüner skrev (17 minutter siden):

Norsk media har ikke lekket det, men flere utenlandske medier, av én eller annen grunn. Men hun er modell hun også, som de andre kjærestene han har hatt.

Er i enkelte mindre norske medier og nå, ser jeg, men jo de utenlandske var først ute

Skrevet
Nettrollet skrev (4 minutter siden):

Ja, det er litt av en mine, dine, våre barn -familie han tilhører (mtp at faren også har barn med en annen partner etter M.M.). Litt mer utfordrende og merkelig å stå i. Faren er en voldsdømt tidligere rusavhengig, barn med en rikmannsdatter. Moren er gift med Krompen, søsteren er tronarving 🤣Dette er ingen unnskyldning, men ser for meg terapitimene hos en familieterapeut er liiiitt mer utfordrende enn ellers, liksom 🤣

Ja og faren til Marius har jo barn med datteren til Mahmoud Maktabi som mange og har meninger om.

Han var en «larger than life»- sjarmør (aftenposten.no)

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hissigproppen kong Olav må vel vri seg i grava over hvordan etterkommerne har klart å rote det til.
Han hadde nok slått i bordet og fortalt hvor skapet skulle stått.

Det er ikke lenger nok å bruke snillheten og godheten som kong Harald har stått for.

• Liker 11
  • Nyttig 7
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...