Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

anonym 4545 skrev (50 minutter siden):

Litt av en omgangskrets til å være en del av kongefamilien

https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-224-doser-kokain/81468370

What the hell.... Hvor er egentlig pst? Å være innblandet i det der har jo med rikets sikkerhet å gjøre. Ikke rart disse gjengene tar over i alle samfunnslag.... 

• Liker 22
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettrollet skrev (1 minutt siden):

De aller aller fleste rusavhengige trenger ikke det offentliges hjelp for å bli rusfrie. De tar seg sammen ved hjelp av familie, venner, starte studier, få seg jobb, skjerpe seg pga barn eller andre forpliktelser. Derfor, når man sier 90% lykkes ikke, er beregnet utifra de som trenger det offentliges hjelp. Og de har som regel mange andre tilleggsfaktorer som gjør at de ikke lykkes. F.eks. lite nettverk, lite støttende relasjoner, dårlig økonomi m.m. De aller aller fleste som har hatt rusproblemer slutter av seg selv . 

Hvorfor man ruser seg har også mye å si. Dysfunksjonell atferd/personlighetstrekk i bunn er en dårlig prognostisk faktor fordi de ofte har mest fokus på andres skyld og lite forståelse for eget ansvar (sånn på ekte, ikke det «korrekte» de uttaler). Gjentatt veldog unnskyldninger det samme. Hvis man ruser seg «for gøy», blir avhengig per def, så utøver vold i rus på tvers av personlighet, så vil det ofte være den vekkeren man trenger og at man faktisk greier å «ta seg sammen». Om man føler seg berettiget å utøve vold fordi «noe galt med den andre» og gjentar dette tross løfter om endring…lykke til. Svært vanskelig å behandle fordi rusbruken er nesten det minste problemet, og det tenker de selv også. Snakker på gruppenivå nå

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (56 minutter siden):

Så hva mener du da? 

I innlegget jeg kommenterte skriver du at «folk aldri blir fornøyd og setter punktum» . Det kan jo ikke forstås på noen annen måte enn at du mener at folk skal være fornøyd med uttalelsen hans og nå «sette punktum»

Forklar gjerne.

Men folk blir jo ikke fornøyd.. nå har folk ropt en uke på att han skulle prate . Å når han gjør det så er det fortsatt galt

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (29 minutter siden):

Hvordan er dette mulig? Har ikke PST gjort jobben sin?

Nå vet vi jo alle at det er lettere og få tak i stoff enn å få en øl på byen.. Det er så mye av dette rundt om kring

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (1 time siden):

Hva er greia med denne kveruleringen? 

Å etterlyse begrunnelsen for en påstand er ikke kverulering

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke han er psykopat eller har antisosial personlighetsforstyrrelse. Er ikke det svært sjeldent? Men jeg tror han er litt enkel og har låst seg fast i en party-livsstil som han tydeligvis ikke tåler. Det er blitt identiteten hans. Med en annen identitet, inkl andre interesser, kunne han valgt seg en annen livsstil. Men vi får se om han klarer å bli voksen og få seg et liv beyond "piker, vin og sang (og en shitload of kokain m.m.).

Dessverre vanligere enn du tror, de er bare jævlig flinke til å skjule det. Generell kommentar altså.

Hva gjelder MBH så er det som nå har kommet fram etter klart mønster for dysfunksjonell atferd, inkiudert på det narsissistiske og dyssosiale spekteret. Men det er et stykke derfra til å konkludere med en PF, som er en diagnose, og det er heller ikke noe man skal sette på folk i SoMe. Men personlighetstrekk må man kunne uttale seg om basert på fakta i saken når mønsteret som tegner seg nå etter hvert følger læreboka… Livsstil og miljø har garantert ikke bidratt. Også viktig å understreke at også diagnosene du nevner kan man endre på, men man må ha en egenmotivasjon og forstå at det er en selv som må endres, ikke alle andre eller for å få sekundærgevinster i form av å slippe ubehaget som følger av konsekvensene av egen atferd. Igjen: generell betraktning basert på fag 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malmfrid
AnnaLovise skrev (8 minutter siden):

What the hell.... Hvor er egentlig pst? Å være innblandet i det der har jo med rikets sikkerhet å gjøre. Ikke rart disse gjengene tar over i alle samfunnslag.... 

Ja, dette var skremmende. 
Tror at det skal bli hardt å bli rusfri etter å ha lest om omgangskretsen hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (13 minutter siden):

Men vi kan da ikke sitte og si " nei du klarer ikke dette du... Nei du har ikke noe viljestyrke du gutten min så nå er alt håp ute for deg..

Nei heldigvis er jeg slik skrudd sammen at jeg tenker at de får det til. Mislykkes de så gjør de det men da har de prøvd.

Det er ikke det jeg har sagt, kan godt være Marius er en av de få som greier det, men da handler det ikke kun om å «ville det selv»

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS-bruker skrev (45 minutter siden):

Dagbladet skriver om den kriminelle omgangskretsen til MBH:

- Marius Borg Høiby har i flere år festet med personer dømt for grov kriminalitet.

- Han har hatt kontakt med tungt kriminelle miljøer.

https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-224-doser-kokain/81468370

Dette blir bare verre og verre for hver dag 😮 jeg er dypt sjokkert over denne mannen. Kongefamilien har jo verre problemer enn en vanlig dysfunksjonell familie. Jeg syns Durek og Märtha blekner litt i forhold til volden MBH har utsatt mange kvinner for, og nå leser jeg om omgangskrets med forgreininger til svensk gjeng. 

• Liker 22
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (10 minutter siden):

Jeg tror ikke han er psykopat eller har antisosial personlighetsforstyrrelse. Er ikke det svært sjeldent? Men jeg tror han er litt enkel og har låst seg fast i en party-livsstil som han tydeligvis ikke tåler. Det er blitt identiteten hans. Med en annen identitet, inkl andre interesser, kunne han valgt seg en annen livsstil. Men vi får se om han klarer å bli voksen og få seg et liv beyond "piker, vin og sang (og en shitload of kokain m.m.).

Han er jo medlem av Norges mektigste familie, og vil i motsetning til folk flest slippe å dra til fastlegen for å bli henvist, deretter vente i 6-12 måneder, og så muligens få utdelt 10 timer hos DPS for å få hjelp med problemene sine. Her snakker vi om en særdeles privilegert mann som kan gå i terapi hos Norges fremste spesialister akkurat når han vil.

Angående psykiske lidelser så vet vi strengt talt ikke hvilke diagnoser det er snakk om. For alt vi vet så er det bare en ADHD som har blitt hundre ganger verre av sprit, narkotika og kriminell omgangskrets.

Og, unnskyld min ignoranse, men en dyssosial narsissist ville vel aldri ha innrømt at han slet med psykiske diagnoser? Slike folk mener vel at det ikke er noe feil med dem (det er bare masse feil med alle andre?)?

Endret av Rastebenk
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (15 minutter siden):

De aller aller fleste rusavhengige trenger ikke det offentliges hjelp for å bli rusfrie. De tar seg sammen ved hjelp av familie, venner, starte studier, få seg jobb, skjerpe seg pga barn eller andre forpliktelser. Derfor, når man sier 90% lykkes ikke, er beregnet utifra de som trenger det offentliges hjelp. Og de har som regel mange andre tilleggsfaktorer som gjør at de ikke lykkes. F.eks. lite nettverk, lite støttende relasjoner, dårlig økonomi m.m. De aller aller fleste som har hatt rusproblemer slutter av seg selv . 

Nå glemmer du den aller største gruppen da, de som ikke greier og bli rusfri via noe som helst. De er aldri i kontakt med det offentlige, og blir aldri telt i noen statistikk.  lever livene sine med mer og mindre hell med rus og alkoholavhengighet hele livet. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (16 minutter siden):

Å du vet da med sikkerhet att han ikke vil? Har du noe link hvor han har sagt att han ikke vil? 

Om ikke så blir det kun spekulasjoner fra din side.

Nei, jeg aner ikke, og jeg har aldri spesifikt snakket om Marius. Jeg reagerer bare på denne forherligelse av vilje. «Man kan ikke hjelpe folk som ikke vil hjelpe seg selv», vel man kan ikke hjelpe mange av de som VIL hjelpe seg selv heller, de er for syke til det, og det gjelder både rus og psykiatri. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ninaen said:

Dessverre vanligere enn du tror, de er bare jævlig flinke til å skjule det. Generell kommentar altså.

Kan skrive under på dette. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninaen skrev (8 minutter siden):

Hva gjelder MBH så er det som nå har kommet fram etter klart mønster for dysfunksjonell atferd, inkiudert på det narsissistiske og dyssosiale spekteret. Men det er et stykke derfra til å konkludere med en PF, som er en diagnose, og det er heller ikke noe man skal sette på folk i SoMe. Men personlighetstrekk må man kunne uttale seg om basert på fakta i saken når mønsteret som tegner seg nå etter hvert følger læreboka… Livsstil og miljø har garantert ikke bidratt. Også viktig å understreke at også diagnosene du nevner kan man endre på, men man må ha en egenmotivasjon og forstå at det er en selv som må endres, ikke alle andre eller for å få sekundærgevinster i form av å slippe ubehaget som følger av konsekvensene av egen atferd. Igjen: generell betraktning basert på fag 

Kun en test mtp på hva som slettes og ikke. Det man siterer blir visst stående igjen.. jeg vil bare bli bedre kjent med reglene på kg siden jeg opplevde min aller første sletting. 🤫

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (5 minutter siden):

Han er jo medlem av Norges mektigste familie, og vil i motsetning til folk flest slippe å dra til fastlegen for å bli henvist, deretter vente i 6-12 måneder, og så muligens få utdelt 10 timer hos DPS for å få hjelp med problemene sine. Her snakker vi om en særdeles privilegert mann som kan gå i terapi hos Norges fremste spesialister akkurat når han vil.

Angående psykiske lidelser så vet vi strengt talt ikke hvilke diagnoser det er snakk om. For alt vi vet så er det bare en ADHD som har blitt hundre ganger verre av sprit, narkotika og kriminell omgangskrets.

Og, unnskyld min ignoranse, men en dyssosial narsissist ville vel aldri ha innrømt at han slet med psykiske diagnoser? Slike folk mener vel at det ikke er noe feil med dem (det er bare masse feil med alle andre?)?

En dyssosial narsessist er vel først og fremst oppurtunist? Som ikke ville ha problemer med å kalle seg psykisk syk, vis det var noe han tjente på, 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Apis skrev (Akkurat nå):

En dyssosial narsessist er vel først og fremst oppurtunist? Som ikke ville ha problemer med å kalle seg psykisk syk, vis det var noe han tjente på, 

Ja kanskje det? De føler ikke at de taper ansikt på det? Men ja, man bør jo ha noe å skylde på når man beviselig har misbrukt tre unge kvinner både fysisk og psykisk. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (5 minutter siden):

🤣Ja, han er dessverre skikkelig white trash - men med tilgang til masse penger. Hvem vet fullt ut hvordan og hvorfor noen utvikler en identitet den ene eller den andre veien. Han har jo en far også... Farens påvirkning er jo ikke nevnt i det hele tatt nesten i tråden her. 

Faren tror jeg ikke man kunne regnet med som en god rollemodell og det burde Haakon og MM sett og kompensert for.

Men er Ikke bare MBH som trekker kongefamilien ned i søla synes jeg. Moren, Martha og Durek bidrar heller ikke med så mye verdighet. 

Endret av O Rakel
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (31 minutter siden):

Det er vel sjeldent man får fengselsstraff første gang man er i retten? Tror ikke det er spesialbehandling for han. Hadde brukt alle midler og ressurser tilgjengelig til å flytte til et annet land og starta på nytt, om jeg var han. Blitt sauebonde i en bortgjemt  landsby i Irland eller noe tilsvarende bortgjemt fra livet i sus og dus på beste vestkant. Nytt engelsk-aktig navn og ny start. 

Sjeldent man får fengselsstraff første gang i retten? Beklager . Skjønte ikke den. Forklar gjerne.  🙂

Hvis man bryter en lovhjemmel som betinger en fengselsstraff så er det meg bekjent at man får straffen sin.  Det er stadfestet i den lovhjemmelen som du har berørt. Og det er likt for alle. Uavhengig av hvor mange ganger du har vært i en rettsak.

Marius sine handlinger har en strafferamme på mellom ett og seks år (avhengig av om retten dømmer dette som formildende omstendigheter eller ett grovt lovbrudd )  hvis han bare hadde nøyd seg med trusler,så hadde han kun fått en bot. 

Selve straffen bestemmer retten . Så hvis han først har kommet dit, så er det ingen som sier at : "hey. Du har jo aldri vært her før. Så du slipper fengsel".   

Men i Marius sitt tilfelle eksisterer det ett lite formildende smutthull fra å komme i fengsel.  Dette er for handlinger som er blitt gjort i ruspåvirket tilstand. Hvis han hadde vært ansett som gal, så hadde det vært ett annet smutthull for å slippe å fengselstraff. 

Så gutten er faktisk smart som gikk fort ut med å si at han var i kokainrus . Og han nekter foreløbig å uttale seg mer om selve lovbruddet. Da er dette plantet inn i bevisstheten hos folket. Noe som får meg til å tenke at han har en mulighet til å slippe fengselstraff. 

Norge har innrettet seg slik at man vil rehabilitere kriminelle mest mulig ,slik at de blir til fungerende og nyttige mennesker for samfunnet igjen. Så hvis man mener at Marius har en eller annen form for nytteverdi i samfunnet (ideer på dette mottas med takk) ,så er det ingen hensikt å sette han i fengsel. Da går man heller for videre prevantive tiltak. 

Endret av Mr.buksa
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trio skrev (41 minutter siden):

Nora Haukland? Hun ser litt maskulin ut i ansiktet etter min mening. 

Hva har utseendet hennes med saken å gjøre?

• Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...