Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Parmesanen skrev (7 minutter siden):

Hva har dette med saken å gjøre egentlig? 

Og dette er ikke noe annet enn barnslig. 

Mitt svar var til en som skriver at kriminelle sjeldent har problemer med å få seg kjæreste. Det er veldig relevant til saken når Marius har vært voldelig mot tre kvinner. Min kommentar her viser at dette må tas på alvor, for det er dessverre slik at noen kvinner ender opp med dårlige menn. 

Gratulerer, du fant én barnslig kommentar😅Og det er jo helt sant. Det er helt forkastelig det jeg svarte på. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lilla-damen skrev (11 minutter siden):

Jeg er ganske sikker på at Marius ikke har skrevet et eneste ord av den beklagelsen som er publisert.  Den er skrevet av noen som kan dette med brannslukking, som har det som jobb.

Jeg tror heller ikke han står inne for noe av det som står der.

Jeg tenker at noen har bestemt hvordan dette skal håndteres for å prøve å roe ned saken og ikke minst prøve å skape litt sympati for Marius. Det funker kanskje akkurat nå, men på sikt vil det ikke fungere. Ikke så lenge Marius ikke står bak beklagelsen, ikke eier dette selv og antakelig ikke er så intetessert i å endre seg.

Onkel, bror til MM har vært sjef i First House helt til nå. Han var leder i 15 år. 

• Liker 6
Skrevet
- Brian skrev (4 minutter siden):

Lurer sannelig på hva Olav V hadde sagt om dagens utgave av kongefamilien.

Han hadde trolig sagt det samme som folk flest, jfr denne tråden, men muligens tatt ørlite hardere i.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Parmesanen skrev (6 minutter siden):

‘’At det er veldig rart å gå ut med "Jeg har vært i behandling før men denne gangen skal jeg ta det på alvor?‘’

Det er mange som har vært i behandling før og får tilbakefall, sånne kommentarer som du kommer med her er vell ofte grunnen til at mange som misbruker rus føler til slutt det er ingen vits å slutte for de blir stemplet livet ut likevell. 

Du tåler virkelig dårlig at noen er kritiske til dine kommentarer og valg imens du hamrer løs på en person du ikke kjenner personlig i en sak du ikke har alle detaljer på..

Nei, jeg tåler ikke dårlig at noen er kritiske til mine kommentarer, det er helt greit. Det er ubegrunnede påstander om at jeg spyr ut eder og galle når det ikke kan begrunnes. 

Og nei, igjen tar du feil. Jeg er helt for jeg at de som driver med rus skal ha flere sjanser. Men slik Marius skriver nå, etter å ha pissa på leggen og dermed sier at denne gangen skal jeg virkelig ta det på alvor, det blir for dumt. 

Jeg har forøvrig ikke "hamret løs" på Marius. Ikke et sted har jeg skrevet noe om Marius personlig. 

Jeg trenger ikke alle detaljene i saken. Bevisene taler for seg. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Kattugla skrev (12 minutter siden):

Jeg må si jeg opplevde ikke dette brevet som å “legge seg paddeflat”, jeg synes det hele var ganske lunkent og mye stakkars meg…  Får inntrykk av at for hans del handler alvoret i dette først og fremst om at han ble fersket og ikke at han har våknet opp og blitt forferdet over hva slags menneske han har blitt til. Det er mulig folk rundt han begynner å få nok, men jeg er usikker om han selv er i nærheten av å nå bunnen ennå. 

Det de er mest leie se for nå er at dette har blitt en offentlig sak. Ballongen sprakk og de forsøker å skylde på pressen og psykisk sykdom. Jeg vil minne alle om at psykisk syke personer ikke er ensbetydende med voldelige dophoder. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Momma skrev (9 minutter siden):

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si om uttalelser som dette, annet enn at jeg blir så jævlig forbanna og håper at det finnes et karma. Skjerp deg!

Kønn skrev (11 minutter siden):

Du synes det er betimelig å antyde at voldsoffere uttaler seg kun om de får betalt?  

Jeg står fast på at jeg ikke ser behovet for å ytre det offentlig ja. Anmeld da om de ønsker at han får straff. Han har åpenbart problemer, i tillegg til å være en drittsekk/voldsmann, og han vil få sin straff. Men gapestokk-tendensene som er nå, kan roe seg. 

Endret av cerruti
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Millelina skrev (1 minutt siden):

Litt usikker på hvordan du mener jeg skal lese kommentaren din. 
svarer derfor ut fra mitt første inntrykk; rykter er det overalt om nesten alle, i en eller annen grad. Så var absolutt ikke det at jeg fant det merkelig at det fantes rykter. 

svaret mitt har rett og slett bare ærlig; jeg har ikke hørt om sånne rykter, betyr ikke at jeg trenger å tro på dem, men at jeg selvsagt håper at ryktene er usanne.. 

med mindre jeg er helt på jordet med kommentaren din da 🙊

skal vi være slaver av rykter, hvem definerer hvem som hvem ?? jeg liker spørsmålet ditt ..

Skrevet
Baktus2024 skrev (1 minutt siden):

skal vi være slaver av rykter, hvem definerer hvem som hvem ?? jeg liker spørsmålet ditt ..

Man (jeg) blir paranoid her inne når det kommer til kommentarer 😂

Skrevet
Søgni skrev (37 minutter siden):

Jeg lurer på om alle som hopper fram og synes synd på Marius, også synes synd på andre kriminelle.  Svært mange utøvere av vold, har store problemer som dels ligger bak hva de har gjort. Nå ønsker jeg ikke å henge ut personer med psykiske lidelser, eller å peke på sykdom som eneste forklaring bak kriminalitet, men det er ikke til å komme unna at svært mange vi grøsser av grunnet handlingene deres når vi leser avisoverskrifter, har alvorlige diagnoser. 

Det er verdt å nevne at  mange av disse mangler sosialt nettverk, penger og andre ressurser, adgang til helsetjenester og andre grunnleggende tjenester, og står uten trygge relasjoner og støttespillere til å være advokat for dem i systemet, i tillegg.  

At det ofte er lettere å finne sympati for enkelte enn for andre er jo et kjent faktum, som man godt kan erkjenne først som sist. Men det man da må klare, er å reflektere over hvorfor det er slik. 

Dette! 

Breivik hadde f.eks. en helt grusom oppvekst med en psykopat til mor, og utsatt seksuelt misbruk…

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
cerruti skrev (3 minutter siden):

Anmeld da om de ønsker at han får straff. 

Jeg er enig med deg at det er det beste, og at jeg håper det skjer, men jeg synes likevel det skal sitte vanvittig langt inne å hevde at kvinner som avslører et samliv i vold skal beskyldes for å lyve. Dessverre er realiteten det motsatte: voldsutsatte kvinner flest er livredde, og tør sjelden/aldri å fortelle historien sin.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
velociraptor skrev (Akkurat nå):

Dette! 

Breivik hadde f.eks. en helt grusom oppvekst med en psykopat til mor, og utsatt seksuelt misbruk…

Vil si det er en gedigen forskjell i ugjerning mellom Marius og ABB. De to kan vel ikke sammenlignes uansett.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Vil si det er en gedigen forskjell i ugjerning mellom Marius og ABB. De to kan vel ikke sammenlignes uansett.

Enig med deg, det er drøyt, uansett argument, å trekke fram Breivik her.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (7 minutter siden):

Dette! 

Det blir for dumt å dra frem Breivik her. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Med tanke på utviklingen i denne saken, reaksjonene som vises i tråden, og det at også kongehuset er blitt blandet inn, er det vanskelig å være uenig i at snøballen Marius Borg Høiby har fått til å rulle, er imponerende stor.

Uten å dømme spesifikt her da det ikke er min oppgave å stille meg til doms over andre, men uttaler meg bare generelt - karma is a bitch; man kan tro at man har verden i sin hule hånd og at man kan tillate seg alt, men før eller senere får man konsekvensene av det man har gjort, rett i fleisen med en slik kraft at man knapt kan tro det.

Endret av - Brian
  • Liker 27
  • Nyttig 8
Skrevet
VibeckeST skrev (43 minutter siden):

Men når de selv ligger det ut på egen profil er det vell hold i det, ihvertfall Nora som gjør det muntlig. 

Pressen kan ikke ta som utgangspunkt at alt folk sier er sant, nei. Nå tviler jeg ikke på at begge snakker sant i dette tilfellet, men det er ikke så vanskelig å forstå at pressen ikke kan ta alt folk sier for god fisk uten å sjekke det. Særlig når det gjelder anklager om straffbare forhold som her.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Pressen kan ikke ta som utgangspunkt at alt folk sier er sant, nei. Nå tviler jeg ikke på at begge snakker sant i dette tilfellet, men det er ikke så vanskelig å forstå at pressen ikke kan ta alt folk sier for god fisk uten å sjekke det. Særlig når det gjelder anklager om straffbare forhold som her.

Jeg lurer på hva disse kontrollspørsmålene er🧐 Om de ber de gå i detaljer eller hva som skjer med det. 

Jeg vet ikke hva som er gangen i slike saker, men er det slik at politiet må se deres uttalelser i lys av saken slik at de blir en del av den samlede bevismassen? 

Skrevet
Consita skrev (1 time siden):

Mye man kan si om Nora Haukland men det er tøft av henne å stå frem.  Mulig pr stunt også men tror faktisk ikke det.

Det er råtøft av henne!

Men synes det er trist å gi kudos til en kvinne som står frem om vold i nære relasjoner og samtidig komme med en spekulasjon om hennes agenda, selv om du ikke tror det er hold i spekulasjonen.

• Liker 24
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...