Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
53 minutter siden, velociraptor said:

Om noe hadde det vel vært mer nærliggende å lure på om de tidligere har fått betalt for å ikke si noe…

Ja, det tenker eg og, som for eks posebilde til SE....

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg lurer på om alle som hopper fram og synes synd på Marius, også synes synd på andre kriminelle.  Svært mange utøvere av vold, har store problemer som dels ligger bak hva de har gjort. Nå ønsker jeg ikke å henge ut personer med psykiske lidelser, eller å peke på sykdom som eneste forklaring bak kriminalitet, men det er ikke til å komme unna at svært mange vi grøsser av grunnet handlingene deres når vi leser avisoverskrifter, har alvorlige diagnoser. 

Det er verdt å nevne at  mange av disse mangler sosialt nettverk, penger og andre ressurser, adgang til helsetjenester og andre grunnleggende tjenester, og står uten trygge relasjoner og støttespillere til å være advokat for dem i systemet, i tillegg.  

At det ofte er lettere å finne sympati for enkelte enn for andre er jo et kjent faktum, som man godt kan erkjenne først som sist. Men det man da må klare, er å reflektere over hvorfor det er slik. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Trio skrev (På 13.8.2024 den 11.43):

Hvorfor gå for voldelig menn? 

Tror du de viser den siden fra dag 1?

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Parmesanen skrev (47 minutter siden):

Du lurer på hvorfor det skrives så mye om det i media mens du og andre sitter å hamrer løst på tastaturet og spyr opp eder og galle om temaet? Er vell sånne som dere som gir klikk i avisene som gjør at de vil skvise så mye som mulig ut av saken.

Leseferdighetene er på topp? Jeg skriver jo at det IKKE skriver mye om. Det har jo nesten vært tyst. 

Kan ikke akkurat si at jeg har spydd opp så mye eder og galle, men. 

• Liker 3
Skrevet
44 minutter siden, elskersommer said:

Nå så jeg intervju med redaktør i vg på tv2. Å han sa at de måtte være forsiktig med uttale seg før de hadde fått svar av de to andre jentene.. de måtte stille de kontrollspørsmål for å være sikre på att det var hold i det som blir sagt. Det er ikke bare og skrive noe i en slik alvorlig sak.

Men når de selv ligger det ut på egen profil er det vell hold i det, ihvertfall Nora som gjør det muntlig. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Gjest NordreSving
Skrevet
MissLucy skrev (7 timer siden):

Han skriver at han tar fullt ansvar for det han har gjort. At folk sitter her og klager over at det ikke var bra nok, og flisespikker over ordvalg, er ikke vakkert.

Aricia skrev (6 timer siden):

Lurer på det samme. 

@Isild du legger jo også til selv at du ikke vet hva som ville vært "bra nok" for at unnskyldningen skulle bli akseptert, men at "folk er forbanna". Det oppsummerer det vel ganske greit for meg - det er ikke noen måte han kunne formulert dette på som ville vært bra nok akkurat nå, i kampens hete. 

Men det er ikke vanskelig å finne unnskyldninger som er mye, mye verre. Gerd LIv Valla har allerede blitt nevnt. Og prins Andrews famøse intervju i kjølvannet av sin relasjon til Epstein er vel det verste jeg kommer på sånn i farten (det var riktignok ikke unnskyldninger i det hele tatt, men bortforklaringer og løgner). 

Krokenguri skrev (4 timer siden):

Nå har ha jo fått kritikk og folk har ropt etter en uttalelse og nå da han har gjort det så er det også feil.

Jeg skjønner meg ikke helt på folk. De blir uansett aldri fornøyd med noe og setter et punktum 

Hva annet kunne han evnt enn enten å ikke si noe , eller velge å si noe. 

Jeg har ikke fått lest meg opp på alt i tråden etter disse innleggene, men jeg velger å svare likevel. Jeg nekter å tro at dere ikke skjønner at det handler om mer enn ordene og teksten. 

Problemet med teksten er at man er usikker på om den er genuint ment. På den ene siden har vi handlingene hans, på den andre siden det han skriver. 

Handlingene hans kan gi mistanke om en mann som 

- ikke bryr seg om lover og regler

- som er voldelig og bedriver psykisk og fysisk mishandling. 

I vår verden er det slik at dersom msm har gjort noe galt, så ber man om unnskyldning og så blir man tilgitt. Det springende punktet er om unnskyldningen bunner i en forståelse av at det man har gjort er galt fordi de borger for at man lærer og vil endre seg. Dersom unnskyldningen derimot er fundert i et behov for å unnslippe kritikk, fordømmelse og straff, da er den ikke genuin og fremstår mer som et forsøk på å lure mottakeren. 

Det MBH har vist hittil rimer dårlig med slik han prøver å fremstille seg i brevet. Det er så drøyt det han har holdt på med over lang tid. Da er det ikke rart at folk er skeptiske til om han er en angrende synder. Det er stor forskjell på å angre på det man har gjort og bli tvunget til å angre.

Skrevet
Sinsiew skrev (21 timer siden):

Jeg har vært i behandling før, men nå,nå dere, skal jeg virkelig gå inn for behandling!

Det er det jeg fikk ut av den beklagelsen.  

Ja, det blir litt «tomme løfter», når det virker som om vold og psyk. behandling har forekommet flere ganger. 

Ikke forsvar!: man må også huske på at rus er sykdom. Han valgte absolutt å starte med det første gangen han prøvde, sikkert vel vitende om mulige utfall. Men når man kommer for langt blir set jo bare vanskeligere. 

er skummelt når man ruser seg på alkohol og narkotika, og blir så grenseløst voldelig. Syns det både er skummelt OG skremmende at dette har passert så i stillhet så lenge. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg må si jeg opplevde ikke dette brevet som å “legge seg paddeflat”, jeg synes det hele var ganske lunkent og mye stakkars meg…  Får inntrykk av at for hans del handler alvoret i dette først og fremst om at han ble fersket og ikke at han har våknet opp og blitt forferdet over hva slags menneske han har blitt til. Det er mulig folk rundt han begynner å få nok, men jeg er usikker om han selv er i nærheten av å nå bunnen ennå. 

• Liker 26
  • Nyttig 8
Skrevet
Sinsiew skrev (1 time siden):

Enig i denne. Kvinner sender jo frierbrev til voldtektsmenn fordi de "kan omvende dem". Han kommer nok ikke til å mangle kvinner, dessverre. 

Hva har dette med saken å gjøre egentlig? 

Sinsiew skrev (1 time siden):

🤢🤮

Og dette er ikke noe annet enn barnslig. 

• Liker 1
Skrevet
cerruti skrev (1 time siden):

Voldsomt så mye det skal skrives om dette. Og jeg lurer på hva eksene har blitt betalt for å uttale seg. 

Du synes det er betimelig å antyde at voldsoffere uttaler seg kun om de får betalt?  

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Han er er ikke en offentlig person,,hvis han vil gjøre seg til det , ja, da har man sosiale media, ikke kongefamilien å henge seg på, spesielt ment for media..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Havnefogden skrev (51 minutter siden):

I tillegg til å være kronprinspar er Håkon og Mette Marit foreldre. Marius har sannsynligvis hatt masse problemer oppigjennom livet. Han startet ikke som voldsmann som ti-åring, liksom. Utagerende atferd, lærevansker, det er utrolig mange barn som har dette, og foreldrene hjelper til så godt de kan. Det kan være vanskelig å skille når det blir så alvorlig at det brytes lover og regler. Det kan også hende at man lukker øynene i frykt for at det står så gæli til med barnet, og at det er viktig at det ryddes opp innenfor husets fire vegger. Det er sånn vi er. Alle sammen.

Mye sier meg at de ikke har hatt aning om hvor alvorlig dette har blitt. At de nå også har fått en virkelig øyeåpner. Og alt dette skal takles både privat og som kronprinspar. Og igjen har Kongehuset fått et sett problemer de ikke har noen erfaring i å løse. Det har vært bratte læringskurver med både utagerende sjamaner og kokainmisbrukende medlemmer i familien. 

Welcome to the world! Jeg har stor forståelse for at de har det fryktelig vanskelig nå. Og jeg håper at Marius var ektefølt i sin uttalelse om at han ville ta sin straff.

En del har kritisert ham for ikke å forklare seg for politiet. Jeg minner om at det har vært advokaten hans som har frarådet ham det. Det blir nok avhør nå.

🙌🏼🙌🏼

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Parmesanen skrev (7 minutter siden):

Hva har dette med saken å gjøre egentlig? 

Og dette er ikke noe annet enn barnslig. 

Mitt svar var til en som skriver at kriminelle sjeldent har problemer med å få seg kjæreste. Det er veldig relevant til saken når Marius har vært voldelig mot tre kvinner. Min kommentar her viser at dette må tas på alvor, for det er dessverre slik at noen kvinner ender opp med dårlige menn. 

Gratulerer, du fant én barnslig kommentar😅Og det er jo helt sant. Det er helt forkastelig det jeg svarte på. 

• Liker 2
Skrevet
Lilla-damen skrev (11 minutter siden):

Jeg er ganske sikker på at Marius ikke har skrevet et eneste ord av den beklagelsen som er publisert.  Den er skrevet av noen som kan dette med brannslukking, som har det som jobb.

Jeg tror heller ikke han står inne for noe av det som står der.

Jeg tenker at noen har bestemt hvordan dette skal håndteres for å prøve å roe ned saken og ikke minst prøve å skape litt sympati for Marius. Det funker kanskje akkurat nå, men på sikt vil det ikke fungere. Ikke så lenge Marius ikke står bak beklagelsen, ikke eier dette selv og antakelig ikke er så intetessert i å endre seg.

Onkel, bror til MM har vært sjef i First House helt til nå. Han var leder i 15 år. 

• Liker 6
Skrevet
- Brian skrev (4 minutter siden):

Lurer sannelig på hva Olav V hadde sagt om dagens utgave av kongefamilien.

Han hadde trolig sagt det samme som folk flest, jfr denne tråden, men muligens tatt ørlite hardere i.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet
Parmesanen skrev (6 minutter siden):

‘’At det er veldig rart å gå ut med "Jeg har vært i behandling før men denne gangen skal jeg ta det på alvor?‘’

Det er mange som har vært i behandling før og får tilbakefall, sånne kommentarer som du kommer med her er vell ofte grunnen til at mange som misbruker rus føler til slutt det er ingen vits å slutte for de blir stemplet livet ut likevell. 

Du tåler virkelig dårlig at noen er kritiske til dine kommentarer og valg imens du hamrer løs på en person du ikke kjenner personlig i en sak du ikke har alle detaljer på..

Nei, jeg tåler ikke dårlig at noen er kritiske til mine kommentarer, det er helt greit. Det er ubegrunnede påstander om at jeg spyr ut eder og galle når det ikke kan begrunnes. 

Og nei, igjen tar du feil. Jeg er helt for jeg at de som driver med rus skal ha flere sjanser. Men slik Marius skriver nå, etter å ha pissa på leggen og dermed sier at denne gangen skal jeg virkelig ta det på alvor, det blir for dumt. 

Jeg har forøvrig ikke "hamret løs" på Marius. Ikke et sted har jeg skrevet noe om Marius personlig. 

Jeg trenger ikke alle detaljene i saken. Bevisene taler for seg. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Kattugla skrev (12 minutter siden):

Jeg må si jeg opplevde ikke dette brevet som å “legge seg paddeflat”, jeg synes det hele var ganske lunkent og mye stakkars meg…  Får inntrykk av at for hans del handler alvoret i dette først og fremst om at han ble fersket og ikke at han har våknet opp og blitt forferdet over hva slags menneske han har blitt til. Det er mulig folk rundt han begynner å få nok, men jeg er usikker om han selv er i nærheten av å nå bunnen ennå. 

Det de er mest leie se for nå er at dette har blitt en offentlig sak. Ballongen sprakk og de forsøker å skylde på pressen og psykisk sykdom. Jeg vil minne alle om at psykisk syke personer ikke er ensbetydende med voldelige dophoder. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Momma skrev (9 minutter siden):

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si om uttalelser som dette, annet enn at jeg blir så jævlig forbanna og håper at det finnes et karma. Skjerp deg!

Kønn skrev (11 minutter siden):

Du synes det er betimelig å antyde at voldsoffere uttaler seg kun om de får betalt?  

Jeg står fast på at jeg ikke ser behovet for å ytre det offentlig ja. Anmeld da om de ønsker at han får straff. Han har åpenbart problemer, i tillegg til å være en drittsekk/voldsmann, og han vil få sin straff. Men gapestokk-tendensene som er nå, kan roe seg. 

Endret av cerruti
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Millelina skrev (1 minutt siden):

Litt usikker på hvordan du mener jeg skal lese kommentaren din. 
svarer derfor ut fra mitt første inntrykk; rykter er det overalt om nesten alle, i en eller annen grad. Så var absolutt ikke det at jeg fant det merkelig at det fantes rykter. 

svaret mitt har rett og slett bare ærlig; jeg har ikke hørt om sånne rykter, betyr ikke at jeg trenger å tro på dem, men at jeg selvsagt håper at ryktene er usanne.. 

med mindre jeg er helt på jordet med kommentaren din da 🙊

skal vi være slaver av rykter, hvem definerer hvem som hvem ?? jeg liker spørsmålet ditt ..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...