Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissHannigan skrev (Akkurat nå):

Rike mennesker har vel alt dette, selv om de ikke er kongelige?

Marius er ikke rik. 

Men nei, selv ikke alle rike mennesker har alt det der. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
velociraptor skrev (Akkurat nå):

Har alkurat skumlest noen kommentarfelt på facebook. Strategien har tilsynelatende fungert sjokkerende godt, det renner jo over av folk som synes synd på stakkars Marius, og som synes at nå må han få fred og nå har han jo sagt unnskyld og «lagt seg flat», så nå skal vi visst glemme alt 😵

🤢🤮

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Altså kvinner sender jo brev og vil møte mannfolk i fengsel som har gjort drap.. så det forundrer meg ikke om det er nok av damer som vil være med han

Nå er det vel helst såkalte influencere som har falt for ham før, mulig de nå innser at et forhold med MBH ikke gjør siden deres mer rosa.

  • Liker 3
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

Har alkurat skumlest noen kommentarfelt på facebook. Strategien har tilsynelatende fungert sjokkerende godt, det renner jo over av folk som synes synd på stakkars Marius, og som synes at nå må han få fred og nå har han jo sagt unnskyld og «lagt seg flat», så nå skal vi visst glemme alt 😵

I folks hode er han fortsatt lille-marius. Englegutten med golden hair. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, velociraptor said:

Har alkurat skumlest noen kommentarfelt på facebook. Strategien har tilsynelatende fungert sjokkerende godt, det renner jo over av folk som synes synd på stakkars Marius, og som synes at nå må han få fred og nå har han jo sagt unnskyld og «lagt seg flat», så nå skal vi visst glemme alt 😵

Det er så kvalmende. Men så allerede i kommentarfelt at når Julianne sto frem på instagram så var det negative kommentarer om at det kun var fordi hun var influencer og skulle ha oppmeksomhet. 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Gjest MissHannigan
Skrevet
Sinsiew skrev (Akkurat nå):

Marius er ikke rik. 

Men nei, selv ikke alle rike mennesker har alt det der. 

Marius bor på slottet, og livet hans er en evig fest og ferie. Han har nok godt med midler. Tror ikke MM økonomisk forskjellsbehandler sine 3 barn. MM får ganske mange millioner i året.

Skrevet

Mye man kan si om Nora Haukland men det er tøft av henne å stå frem.  Mulig pr stunt også men tror faktisk ikke det.

 

  • Liker 31
  • Nyttig 3
Skrevet
Sinsiew skrev (6 minutter siden):

Voldsomt så mye som skal skrives om dette? Det har da knapt vært oppe i media. 

Hvorfor skulle eksene få betalt for å uttale seg? 

Du lurer på hvorfor det skrives så mye om det i media mens du og andre sitter å hamrer løst på tastaturet og spyr opp eder og galle om temaet? Er vell sånne som dere som gir klikk i avisene som gjør at de vil skvise så mye som mulig ut av saken.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Consita skrev (2 minutter siden):

Mye man kan si om Nora Haukland men det er tøft av henne å stå frem.  Mulig pr stunt også men tror faktisk ikke det.

 

Ser ingen grunn til at det skulle være et PR-stunt.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonyym97 skrev (På 14.8.2024 den 15.28):

Men det er jo sant? 

Men det er ikke en grunn til å sparke, slå og skremme andre mennesker, spesielt folk som ikke kan forsvare seg og som du liksom skal være glad i. Han har tydeligvis holdt på sånn i 5 år. Det er mange som sliter psykisk uten å holde på sånn.

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er stor sannsynlighet for at ytterligere 2 kvinner er mishandlet av MBH og hverken VG eller NRK finner grunn til å omtale sakene???

  • Liker 12
  • Nyttig 14
Skrevet
avent skrev (2 timer siden):

Må si at jeg er skuffet over norske aviser! Nå har også Nora stått frem om at M var voldelig også mot henne. Dette står ikke bla på VG. Var innom VG nett nå nettopp å der står det faktisk ikke et kvekk om M. Tydelig at dette skal kveles i hjel og glemmes. Trodde ikke at han var et medlem av kongehuset jeg, eller er det bare når det kommer fordeler av det ? 

Hadde dette vært en politiker eller idredskjendis hadde VG smurt det over hele første siden med intervjuer av tidligere kjærester. 

Jeg er ikke imponert og jeg håper at kongehuset nå får seg en skiklig konsekvens.

Det er som Nora sier : han uttaler seg som om dette aldri har skjedd før.

Men som vi nå vet har han ihvertfall gjort dette mot 3 av kjærestene sine. 

Nå så jeg intervju med redaktør i vg på tv2. Å han sa at de måtte være forsiktig med uttale seg før de hadde fått svar av de to andre jentene.. de måtte stille de kontrollspørsmål for å være sikre på att det var hold i det som blir sagt. Det er ikke bare og skrive noe i en slik alvorlig sak.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest MissHannigan
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Nå så jeg intervju med redaktør i vg på tv2. Å han sa at de måtte være forsiktig med uttale seg før de hadde fått svar av de to andre jentene.. de måtte stille de kontrollspørsmål for å være sikre på att det var hold i det som blir sagt. Det er ikke bare og skrive noe i en slik alvorlig sak.

Men Tv 2 har omtalt saken allerede. 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/nye-anklager-mot-hoiby-ekskjaerester-forteller-om-vold/16920151/

Skrevet
MissLucy skrev (56 minutter siden):

jeg tenker fortsatt at en viktig side av denne uttalelsen er erkjennelsen av straffeskyld, og jeg forventer som sagt ikke at han erkjenner straffeskyld for noe han ikke er siktet for. Ennå. Jeg ser det også som ganske sannsynlig at etterforskningen vil utvides til  å omfatte de to andre, og at siktelsen kan utvides. Jeg legger til grunn at han kommer til å erkjenne straffeskyld også for de forholdene når de blir tatt med, og hvis han mot formodning ikke gjør det, så skal jeg være enig i at det er sterkt kritikkverdig. Men jeg sitter ikke og kritiserer folk for en situasjon som ikke er aktuell ennå.

Hadde det sett bedre ut å legge alle kortene på bordet med en gang?

Helt klart. Men det er hans problem. Han slipper ikke unna.

Kroppskrenkelse

Grov kroppskrenkelse

Kroppsskade

Grov kroppsskade

Det er de fire aktuelle paragrafene hvis noen har utøvet vold uten å drepe. Fra det som fremkommer i media så langt så kan vel tiltalen ende opp med en av de tre første.

Ved å tilstå en gitt paragraf, så kommer han med en egen (eller sin advokat) vurdering av hva som er riktig paragraf. Som er nok så sært å gjøre istedenfor å innrømme at han har utøvet vold, og si at han vil akseptere den straff han blir dømt til. 

Hvis kvinnen fikk sterk smerte av volden, så vil det kunne endre paragraf fra kroppskrenkelse til grov kroppskrenkelse. 

Fra media er det både nevnt hjernerystelse og kvelning. Som kan ha vært assosiert med et forbigående bevisthetstap. Hvis det er slikt, så vil paragrafen kunne bli kroppsskade. 

Men uansett hvilken av disse tre paragrafene som er riktig i dette tilfellet, så kan hans handling ha vært den samme. Det naturlige hadde vært å skrive om handlingen, og ikke en juridisk vurdering av handlingen. 

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
MissHannigan skrev (15 minutter siden):

Rike mennesker har vel alt dette, selv om de ikke er kongelige?

Nei.. alle rike mennesker har ikke det. Nå må folk gi seg

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest MissHannigan
Skrevet
elskersommer skrev (2 minutter siden):

Nei.. alle rike mennesker har ikke det. Nå må folk gi seg

Jeg skriver ikke alle? Rike mennesker kan vel fint ha vaskehjelp og lignende, uten å være kongelig? 

Skrevet
Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Det er de fire aktuelle paragrafene hvis noen har utøvet vold uten å drepe. Fra det som fremkommer i media så langt så kan vel tiltalen ende opp med en av de tre første.

Ved å tilstå en gitt paragraf, så kommer han med en egen (eller sin advokat) vurdering av hva som er riktig paragraf. Som er nok så sært å gjøre istedenfor å innrømme at han har utøvet vold, og si at han vil akseptere den straff han blir dømt til. 

--

Men uansett hvilken av disse tre paragrafene som er riktig i dette tilfellet, så kan hans handling ha vært den samme. Det naturlige hadde vært å skrive om handlingen, og ikke en juridisk vurdering av handlingen. 

det er jo kroppskrenkelse han er siktet for, så litt merkelig å si at det er egen vurdering. Det er politiets vurdering. Foreløpig i hvertfall.

Tipper han brukte det ordet etter råd fra advokaten kun for å sikre at det var samsvar mellom siktelsen og det han erkjenner straffeskyld for.

  • Liker 9
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Er de overvåket inne i sin egen stue, liksom? De har jo rett på privatliv, de også. Og uheldigvis har jo dette blitt misbrukt av Marius da, i tilfelle. 

Tror du virkelig at det eneste stedet Marius har utagert er i sin egen stue? Der er jeg nok uenig med deg.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

det er jo kroppskrenkelse han er siktet for, så litt merkelig å si at det er egen vurdering. Det er politiets vurdering. Foreløpig i hvertfall.

Tipper han brukte det ordet etter råd fra advokaten kun for å sikre at det var samsvar mellom siktelsen og det han erkjenner straffeskyld for.

Ja, det hadde kanskje vært uklokt for saken hvis han hadde brukt ord som kunne vike fra selve siktelsen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...