Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet
MissHannigan skrev (6 minutter siden):

Da har han jo misshandlet kvinner fysisk og psykisk nesten hele sitt voksne liv.

Nettopp. Og med PST, sikkerhetsvakter og alle fra Garden som har bevitnet denne «drittsekk» oppførselen hans, så er det utenkelig at kronprinsparet ikke har visst. Kronprinsen sa i intervjuet under OL, at det var MM sin tur til å være hjemme med «familie». Det underbygger at det ikke er første gang de har «tatt vare på familie». Så det kan se ut til at de har vært dypt involvert i voksenlivet hans. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
takinova skrev (19 minutter siden):

Din mamma og pappa ble neppe fulgt tett av PST, politiet, forsvaret og alle verdens medier.

Det ble neppe Marius heller. Det er ikke slik at PST har sitti i stua hans, så hvis volden har skjedd bak lukkede dører er det ikke godt å vite. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Reg1 skrev (4 timer siden):

Tror dere Marius blir lagt inn/tilknyttet en offentlig rus-klinikk? Eller blir det en dyr fancy klinikk utenlands betalt av mammas Super-Nav penger?

Vil heller at det går av mammas apanasje enn han tar plassen til noen i er hardt presset offentlig klinikk. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Purple Basil skrev (43 minutter siden):

Men overvåkes familien din av politi og andre døgnet rundt? 

Overvåkes Marius av politi i sitt eget hjem? 

Endret av Sinsiew
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Gjest takinova
Skrevet
Sinsiew skrev (Akkurat nå):

Det ble neppe Marius heller. 

Eh? Jo, alle medlemmer av kongefamilien er så klart fulgt av sikkerhetstjenestene i Norge. Ikke med daglige livvakter, men de følges med på. Sønnen til landets fremtidige dronning kan være et trusselmål, en sikkerhetsrisiko osv.

Skrevet
Spitzy skrev (20 minutter siden):

Hva er trygdebolig via nav? Ser det har blitt nevnt i tråden tidligere, er det noe som faktisk eksisterer  i noen kommuner i Norge? 

Ja, det eksisterer. Men det blir kaldt "kommunal bolig" da. Brukes i situasjoner der personer/familier trenger hjelp til å finne bolig pga helsemessige, sosiale eller økonomiske årsaker. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
takinova skrev (1 minutt siden):

Eh? Jo, alle medlemmer av kongefamilien er så klart fulgt av sikkerhetstjenestene i Norge. Ikke med daglige livvakter, men de følges med på. Sønnen til landets fremtidige dronning kan være et trusselmål, en sikkerhetsrisiko osv.

At de følges med på, betyr ikke at de vet hva som skjer bak lukkede dører. 

En ting er om PST visste om narkotikabruk, volden derimot er noe helt annet. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Spitzy skrev (2 minutter siden):

Vil heller at det går av mammas apanasje enn han tar plassen til noen i er hardt presset offentlig klinikk. 

Marius blir nok lagt inn på landets beste avrusningsklinikk, uansett om det er offentlig eller privat.

Han trenger nok ikke å vente

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
miss~Audrey skrev (5 timer siden):

Det blir nok vi staten som betaler for han uansett, men da i trygdebolig og via nav

😂🤣😅 ja du sier noe der

• Liker 1
Skrevet
Eyr skrev (56 minutter siden):

Rart at ingen av de store avisene har lagt ut Nora sin opplevelse enda.

Veldig dumt, for det blir ikke klarere enn dette. dessverre skrev ingen om Snekkestad heller. For de viser at han har påført skader og vært voldelig med tre kjærester. Fælt med bare en kjæreste, men når det er tre stykker som snakker , må avisene skrive om det. Det skulle de også ha gjort da Snekkestad stod frem også.

• Liker 7
  • Nyttig 7
Gjest takinova
Skrevet
Sinsiew skrev (3 minutter siden):

At de følges med på, betyr ikke at de vet hva som skjer bak lukkede dører. 

En ting er om PST visste om narkotikabruk, volden derimot er noe helt annet. 

Hvorfor skal det være lettere å vite om narko enn vold? Tror du politifolkene som har han i mappa si er født i går?

Skrevet
Pås skrev (15 minutter siden):

Jeg tror faktisk ikke MM og H visste omfanget av dette, klart de har visst om rus og psykisk uhelse men IKKE at han har for vane å skamslå/kvele "kjærestene" sine, jeg KLARER bare ikke å tro det.

Jeg bodde sammen med mine svigerforeldre, og de oppdaget aldri den fysiske volden jeg var utsatt for. Man blir flink til å spille skuespill, og den voldelige er flink til å være voldelig når det ikke er tilskuere. De er veldig klar over omgivelsene. Jeg tror ikke at MM og H har vært klar over volden.

• Liker 15
  • Hjerte 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Flott at flere står frem ❤️

• Liker 6
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Tough cookie skrev (Akkurat nå):

Marius blir nok lagt inn på landets beste avrusningsklinikk, uansett om det er offentlig eller privat.

Han trenger nok ikke å vente

Han kan nok forvente å få komme rett inn på noe kompetent og flott ja, og det gjør meg faktisk fly forbannet! Til sammenligning så må f.eks en som sliter med traumer etter å ha blitt mishandlet vente i opptil to år på en innleggelse for traumebehandling. En som sliter med rus må ofte ta til takke med lavterskel-tilbud i kommunen (bra de altså,  men de aller fleste trenger noe langt mer) 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
takinova skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal det være lettere å vite om narko enn vold? Tror du politifolkene som har han i mappa si er født i går?

Fordi narkotikaen inntas på fest, og volden foregår hjemme når man bare er voldsmann og offer. Den siste der er bare unødvendig.. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Magrat skrev (Akkurat nå):

Flott at flere står frem ❤️

Enig!

Vil det ha noe å si for pågående sak?

Skrevet
PusheenPusheen skrev (10 minutter siden):

Klarer heller ikke tro at det har visst alt som har foregått, bare noe. Noe som går igjen hos sånne voldelige menn, er jo at de skjuler det jækla godt, og er supersjarmerende ovenfor andre. Så kommer man ut som offer og sier at han har gjort ditt og datt, og alle blir overrasket fordi de aldri trodde det om den personen. Ser det gang på gang. 

Du er inne på noe sentralt her.

Folk som mishandler partner/barn er ofte svært godt likt av andre.

I mitt tilfelle som bodde med en voksen «Marius» som barneskoleelev så kan jeg bare si at ingen skjønte hvorfor vi ungene hatet ham så intenst.

Og jeg skjønte hvorfor, for han var utadvendt og sjarmerende type med glimt i øyet ovenfor alle andre. 

Og han var aktiv rusmisbruker i tillegg - men så ikke helt slik ut. 

Tilogmed vår utflyttede eldste søster - som vanligvis hadde radar for kjipinger synes han var superhyggelig. Hun bodde ikke hjemme, og opplevde aldri den siden. 

De passer godt på å bli likt av andre, det gir store fortrinn nettopp for å kunne manipulere voldsofrene. «Ingen vil tro deg». 

Vel.

Jeg tror alle kvinnene - også Nora. 

Men spørsmål:

Kan politiet utvide siktelse som følge sv storyene til de to andre eksene? Om de går med på det? 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

«Han sa også at han skulle få hjelp da jeg forlot ham. Marius har vært fysisk mot meg. Han har slått meg i ansiktet med en knyttneve, han har sparket meg, han har kvalt meg og rasert leiligheten min. Han har også ødelagt ting i mamma sitt nye hus, sier hun. «

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/nye-anklager-mot-hoiby-ekskjaerester-forteller-om-vold/16920151/

• Liker 8
  • Hjerte 7
  • Nyttig 6
Gjest takinova
Skrevet (endret)
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Men spørsmål:

Kan politiet utvide siktelse som følge sv storyene til de to andre eksene? Om de går med på det? 

Politiet har plikt til å etterforske straffbare forhold de kommer over, så ja.

De trenger ikke "gå med på det", men det er best om de anmelder.

Endret av takinova
Skrevet
takinova skrev (Akkurat nå):

Politiet har plikt til å etterforske straffbare forhold de kommer over, så ja.

Bra. Da håper jeg de kalles inn til samtale for å verifisere uttalelsene. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...