Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, elskersommer said:

Så klart han kan reddes for bruk av kokain og rusmidler om han vil selv og får plass for behandling.. 

Det er ikke bare rus som nevnes her... en del diagnoser man faktisk ikke kan helbredes for, dessverre er det også noen av de verste. Gidder ikke si mer siden det blir spekulasjoner. Han har et mønster når det kommer til kjærester som er meget illevarslende.

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Djækklåsst skrev (3 minutter siden):

Mener du å hevde at Marius ikke kan ha brukt kollektivtransport?!

Det kan han også ha gjort.. har ikke satt meg inn i busstider på natten når dette skjedde.. så da er taxi en mulighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (Akkurat nå):

Ja, hører du sier det. Vanskelig å se det for seg nå. Venter bare på at større mediehus begynner å jakte på hva den fremtidige kongen og dronningen(og nåværende konge) har visst.

Dette velter ikke kongehuset😊

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (1 minutt siden):

Det er ikke bare rus som nevnes her... en del diagnoser man faktisk ikke kan helbredes for, dessverre er det også noen av de verste. Gidder ikke si mer siden det blir spekulasjoner. Han har et mønster når det kommer til kjærester som er meget illevarslende.

Men vi må jo håpe han får hjelp.. å etter en lang lang periode kan bli bedre. Jeg sitter ikke å sier att han vil være slik i all evig tid

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Arild37 said:

Spesielt kombinert med alkohol, og plusser man på flere psykiske lidelser, så vil det før eller siden gå veldig galt. Har sett flere gode mennesker blitt monstre pga dette

Og søvnmangel...Alt er en skikkelig dårlig  kombo for lite impulskontroll og totalmangel på følelsesregulering. Dette er ingen unnskyldning.  Man tar ansvar ved å la vær å ta dopet og leve slik at man har styring på seg selv. Og det håper jeg han gjør nå.  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (6 minutter siden):

Så klart han kan reddes for bruk av kokain og rusmidler om han vil selv og får plass for behandling.. 

Vet du at tilbakefallsprosenten er rundt 90 blant de som har fått behandling?

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå):

Vet du at tilbakefallsprosenten er rundt 90 blant de som har fått behandling?

Å hvorfor kan ikke MBH være den 10% som klarer det? Dette vet ingen før han starter opp med behandling 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (Akkurat nå):

Rart at ingen av de store avisene har lagt ut Nora sin opplevelse enda.

Jeg tipper det er total krisestemning blant kongefamilien og mediene er i samtaler med de om hvordan dette her skal håndteres. MBH sin uttalelse i går er bare løgn og et hån mot mediene, ekskjærestene og det norske folk. 

• Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (57 minutter siden):

Får helt vondt av Nora. Slått, sparket, kvelt henne og rasert leiligheten. Og fremdeles er det noen her inne som forsøker å forsvare Marius. 

Hvem forsvarer Marius? 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Hvem forsvarer Marius? 

Er vel ikke noen som forsvarer Marius men jeg er opptatt av att han får hjelp og får samme behandling som andre

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djækklåsst skrev (12 minutter siden):

Mener du å hevde at Marius ikke kan ha brukt kollektivtransport?!

Det er nok mer sannsynlig at mamma har sendt en bil fra Skaugum.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (5 timer siden):

Blir det noe nytt og spennende i Marius--saken i dag? 

Du fikk det du ba om. Dog tragiske greier. Er vel av de mest grafiske grove skildringer  som er kommet frem i denne saken. Skildringer av kronprinsessens sønn som gir assosiasjoner til de som må rømme til krisesentre og endatil frykte for sin egen sikkerhet. 

Endret av Reg1
.
  • Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 minutt siden):

Er vel ikke noen som forsvarer Marius men jeg er opptatt av att han får hjelp og får samme behandling som andre

Det er jeg helt enig med deg i. Holdt akkurat på å sitere en annen kommentar fra deg, der du spør om hvorfor Marius ikke kan være en av de 10% som har nytte av behandling. Helt enig i den også. Har ikke tro på at man skal gi opp bare fordi en statistikk viser at det kan være vanskelig. Man må jo prøve. Den jeg siterte i den kommentaren du siterte meg på, sier at folk her inne forsvarer han. Det har jeg ikke sett. Jeg har ikke sett ett menneske som sier at de stiller seg bak det han har gjort. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La oss håpe at det blir skikkelig, skikkelig vanskelig for Marius å skaffe seg kjæreste framover. 

• Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kongefamilien faktisk har visst (utenom diagnoser og rusbruk) er jeg faktisk høyst usikker på. Vi er mange som har vokst opp i et helvete av vold og omsorgssvikt, hvor selv ikke nærmeste familie har skjønt en pøkk. De har kanskje skjønt at «noe» er litt rart, men aldri vært i nærheten av å tenke tanken på det som faktisk er der. Og da snakker jeg også om foreldre der ene forelder er utøver, den andre ikke, ved f.eks delt bosted eller at den ene forelderen er mye borte. Og da snakker vi mens man er barn, ikke voksen og utflyttet eller «ikke deler bolig». Jeg kan ikke se for meg at JS eller NH har turt å si noe om dette underveis, nettopp fordi MBH er den han er. Det er umulig å se for seg at familien ikke vet at han kan utagere fysisk. Men at han er i stand til og faktisk har utsatt flere partnere for vold på denne måten, også psykisk og trusler, det kan faktisk hende de ikke har visst. Også fordi vi mennesker har noen ganske heftige innebygde beskyttelsesmekanismer som gjør at vi underbevisst «velger» å ikke vite. 
Det sagt, det er ingen unnskyldning, og hvis de gjør noe annet nå enn å gå ut og vise sinne og fortvilelse på vegne av disse damene og alle andre voldsofre+legger seg flate på at her har ikke vi som familie greid å se alvoret fullt ut og tidsnok, så er dette kjørt. Om de bare prøver seg på tårer og den type følelser på vegne av seg selv eller Marius, da er det ikke mulig å gjenopprette tilliten til folket, for ikke å snakke om alle prosjektene innen psykisk helse og voldsofre de støtter. Da vil de ikke ha noe troverdighet igjen. Dette er ikke en gutt med trøblete barndom som har kommet skjevt ut og ikke fått hjelp. Dette er en mann med alvorlige problemer på et nivå som ikke kan forklares av psykisk sykdom eller rus, som viser et mønster over mange år, og klassiske tegn på en serievoldsutøver om vi legger jentenes info til grunn og forutsetter at den stemmer. Slike mennesker har så godt som alltid sterkt avvikende personlighetstrekk i bunnen (snakker generell psykologi nå, ikke for å spekulere i MBH sine konkrete diagnoser), innen det narsissistiske og dyssosiale spekteret. Og med det NH nå forteller på snap bekreftes det mange av oss så av røde flagg i uttalelsen i går. 
Dette er en mann som ikke er vant til å ta konsekvenser, som er vant til å skylde på alle andre, og som «tar ansvar» hvis det tjener ham. Den klassiske «ikke lei seg for hva man har gjort, men at man blir tatt og ubehaget med det». 
Nei, han kunne nok ikke gjort så mye annet enn å gå ut med den uttalelsen, men avsnittet om «kjæresten min» og media burde vært droppet. Like fullt var det «bullshit» lang vei. Vi kan være enige i at han både måtte gjøre det, og at det samtidig ikke var verdt så mye, samtidig. Dette er ikke svart-hvitt sånn sett. Men når han først skulle gjøre det burde de vært smartere.

Så er jeg på en måte glad for at så mange kjøpte den uttalelsen, fordi det betyr heldigvis at mange i dette landet ikke har erfaring med vold i nære relasjoner og dysfunksjonell atferd, og hva det innebærer å bli utsatt for dette. 
MM og H må nå ta et valg. Et jævlig valg. Landet og monarkiet, eller MBH. Noen ganger må man bryte familierelasjoner, også av hensyn til seg selv og andre familiemedlemmer, det gjelder alle familier med slike forhold. Velger de å fortsette å støtte MBH etter dette så kan de ikke være vårt framtidige kongepar. Dette er nå så alvorlig at det går ikke an å få begge deler lenger. De har nok prøvd og håpet. Men nå er toget gått. Samme hvor mye rusbehandling han mottar.

• Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (10 minutter siden):

Det er jo ikke sikkert det er diagnoser han ikke kan helbredes for? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst skrev (7 minutter siden):

Jeg tipper det er total krisestemning blant kongefamilien og mediene er i samtaler med de om hvordan dette her skal håndteres. MBH sin uttalelse i går er bare løgn og et hån mot mediene, ekskjærestene og det norske folk. 

Den er i bunn og grunn også en hån mot familien hans. Også vår konge og dronning.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...