Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Momma skrev (1 time siden):

Hva i all verden er det denne mannen har gjort, synes du, som gjør at han fortjener så enormt mye godvilje?

Hva han har gjort? Han er et menneske. Han har lagt seg flat for hele folket med sine skitneste, styggeste sider, og likevel er det ikke bra nok for mange.

Han burde lagt seg flatere.

Han burde valgt andre ord. Han burde formulert seg slik Kari ville sagt det, nei, han burde brukt teksten som Per foreslår, nei, nei, nei, han burde sagt det slik som Lises forslag ser ut.

Jeg synes alle mennesker fortjener at vi tolker dem med godvilje istedet for vrangvilje.

Hvis du mener at det er "enormt mye godvilje" å lese det han faktisk skriver, så får du nesten bare mene det. Jeg har en annen mening. Jeg mener det er normal anstendighet.

Endret av MissLucy
  • Liker 13
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Orly skrev (13 timer siden):

Har heller ikke lest at noen forsvarer det som skjedde forrige helg, virkelig ikke.

Har ikke lest noe om det heller. Haakon var faktusk ganske rask til å si at dette selvsagt er alvorlig  når politet er innblandet. Og at det var alvorlig for offeret. 

Så har ikke sett så mye antydning iht at de ikke tenker  mye på hva dama er utsatt for her. Ei heller at de har bagatelisert noe. 

Nå har han uttalt en beklagelse iht det som er skjedd. Så får vi håpe at dette ble en så stor knekk for han at han klarer å ta seg opp igjen og motta den hjelpen han trenger. 

Resten må få gå sin gang tenker jeg.

Skjønner også veldig godt im offeret her ønsker å forholde seg anonym. 

Blir det rettsak osv. Er det vel også viktig at ikke alle detaljer lekker ut før det på begge sider. Iht riktig rettsak. 

At det ikke er delt for mange detaljer tenker jeg er helt naturlig.  Hadde han vært en ukjent person. Hadde det egentlig stått mest som en notis i en lokal avis.  

På en annen side er det litt ok å få satt lys på hva kvinner ofte risikerer i forhold. Men tenker det kanskje passer inn på et senere tidspunkt.  Blir iallefall litt feil at man skal bedrive en rettsak via medier. 

Støtter på ingen måte hva han har gjort uansett  i stor eller liten alvorlighets grad dette har vært.  

Og det ser jo ut til at de tar dette på alvor både politiet og familien. 

Uansett om det er marius eller en ukjent som gjør sånt. Så håper jeg de kommer ut av det på et vis. Det er jo det beste for samfunnet uansett.  

Å evnt klage på at han får hjelp  syntes jeg blir feil. Selv om det finnes mange som ikke får den hjelpen. Da tenker jeg det er mer riktig å klage på at alle bør få hjelp.

Uansett man kan ikke hjelpe noen om de ikke ønsker å bli hjulpet selv. Det går ikke.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Isild skrev (På 15.8.2024 den 7.23):

Det som kom var svært forutsigbart. Det oser at det ar vært eltet hos kongehus, hoff og advokater, og hadde "alt" (ingenting) : innrømmelse av vold, forsøk på å fremstå sympatisk: "kjæreste deg" osv , innrømme rus, forklare at det er pga diagnoser, informere om at han skal få hjelp. Det var damagecontrol. 

Er forsåvidt enig med de som påpeker at "Hva mer kan han si?" 

Men slik jeg ser det var det derfor "manuset" de til slutt kom med, sa "alt", for å dementere videre kritikk av Marius. 

Han skriver at han tar fullt ansvar for det han har gjort. 

Endret av MissLucy
  • Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Marihone skrev (6 minutter siden):

Nå har kjæresten gjort det slutt. Jeg vet ikke hvem som er kjæresten da, men sikkert en influencer. Ingen kvinne vil vel ta i Marius etter dette. Ikke attraktive egenskaper. Det spiller ingen rolle om man er rik/kongelig om man oppfører seg dritt. 

Ikke si det. Har da vært verre mannfolk som kvinnfolka har svermet rundt. Så en video av en eller annen psykopat som hadde drept to damer, andre damer sendte ham fan-brev til fengselet og var kjempebegeistret over all. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
8 minutter siden, Marihone said:

Nå har kjæresten gjort det slutt. Jeg vet ikke hvem som er kjæresten da, men sikkert en influencer. Ingen kvinne vil vel ta i Marius etter dette. Ikke attraktive egenskaper. Det spiller ingen rolle om man er rik/kongelig om man oppfører seg dritt. 

Fant ut hvem kjæresten er nå.

Skrevet
Nikea skrev (34 minutter siden):

Jeg tolker det at han nevner psykiske lidelser som en slags forklaring på at han har slitt med rusmisbruk (en slags selvmedisinering) mer enn at det har en sammenheng med volden. Men jeg kan ta feil, og uttalelsen er like fullt ganske håpløs. 

Og det er såklart uansett ingen unnskyldning, uansett hva han mente. 

sånn leste jeg det og.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser også at Marius Borg går etter en viss type jente. Alle tre ser veldig like ut på en måte. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Marihone skrev (Akkurat nå):

Jeg ser også at Marius Borg går etter en viss type jente. Alle tre ser veldig like ut på en måte. 

For å være ærlig synes jeg "alle" jenter ser sånn ut i den aldersgruppen😅 Hvert fall influencer-jenter. Er vel de som henger i samme miljø som ham.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
Marihone skrev (1 minutt siden):

Eller er det en vis type jenter som går etter, gutter som MBH. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Han skriver at han tar fullt ansvar for det han har gjort. At folk sitter her og klager over at det ikke var bra nok, og flisespikker over ordvalg, er ikke vakkert.

Helt greit at vi ikke er enige om dette. Jeg skrev at det som kom var forventet, for min del ble det som å lese fra det sedvanlige "legger meg flat"- manuset vi har sett i der kjendiser driter seg ut før. 

Jeg vet ikke nødvendigvis hva han burde sagt/gjort annerledes jeg heller. Kanskje det var for tidlig å si noe, eller for sent. Kanskje burde han sagt at det ikke er noe å si om det han har gjort, eller at han ikke vet hva han skal si. 

Folk er forbanna rett og slett. Noen har faktisk nulltoleranse for vold og kutter voldsmenn helt ut av livet sitt - for alltid. Andre er mer "romslige" og tror på rehabilitering og "snu det til noe bra" osv. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
1 minutt siden, PusheenPusheen said:

For å være ærlig synes jeg "alle" jenter ser sånn ut i den aldersgruppen😅 Hvert fall influencer-jenter. Er vel de som henger i samme miljø som ham.

Hehe… Det er sant 😂 Mye fillers, sminke og kropp. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Nikea skrev (43 minutter siden):

Jeg tolker det at han nevner psykiske lidelser som en slags forklaring på at han har slitt med rusmisbruk (en slags selvmedisinering) mer enn at det har en sammenheng med volden. Men jeg kan ta feil, og uttalelsen er like fullt ganske håpløs. 

Og det er såklart uansett ingen unnskyldning, uansett hva han mente. 

Enig, og det siste skriver han vel også eksplisitt selv?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Tror dere Marius blir lagt inn/tilknyttet en offentlig rus-klinikk? Eller blir det en dyr fancy klinikk utenlands betalt av mammas Super-Nav penger?

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

Masse stories av Marius på kjæresten, nå ex, sin Instagram. Masse stories fra festing, festivaler og reiser. Jeg visste ikke Marius hadde så mange tatoveringer. Hun ser så ung ut. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Isild skrev (På 15.8.2024 den 8.55):

Helt greit at vi ikke er enige om dette. Jeg skrev at det som kom var forventet, for min del ble det som å lese fra det sedvanlige "legger meg flat"- manuset vi har sett i der kjendiser driter seg ut før. 

Jeg vet ikke nødvendigvis hva han burde sagt/gjort annerledes jeg heller. Kanskje det var for tidlig å si noe, eller for sent. Kanskje burde han sagt at det ikke er noe å si om det han har gjort, eller at han ikke vet hva han skal si. 

Folk er forbanna rett og slett. Noen har faktisk nulltoleranse for vold og kutter voldsmenn helt ut av livet sitt - for alltid. Andre er mer "romslige" og tror på rehabilitering og "snu det til noe bra" osv. 

ja, men hva er problemet med det da?

Skulle han latt være å si noe, fordi noen andre som har gjort noe lignende, har beklaget på en måte som lignet?

Endret av MissLucy
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (8 minutter siden):

sånn leste jeg det og.

Jeg personlig liker ikke at unnskyldninger skal ha så mange forklaringer på hvorfor ting skjedde. Ikke bare isolert i denne saken, men generelt. Jeg setter mye mer pris på en unnskyldning som ikke samtidig skal (bort)forklare hvorfor man handlet som man gjorde. Synes det gir mye mer tyngde om man kun legger seg helt flat og sier at "dette var min feil, og jeg tar fullt ansvar og beklager på det sterkeste". 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (11 minutter siden):

ja, men hva er problemet med det da?

Skulle han latt være å si noe, fordi noen andre som har gjort noe lignende, har beklaget på en måte som lignet?

Lurer på det samme. 

@Isild du legger jo også til selv at du ikke vet hva som ville vært "bra nok" for at unnskyldningen skulle bli akseptert, men at "folk er forbanna". Det oppsummerer det vel ganske greit for meg - det er ikke noen måte han kunne formulert dette på som ville vært bra nok akkurat nå, i kampens hete. 

Men det er ikke vanskelig å finne unnskyldninger som er mye, mye verre. Gerd LIv Valla har allerede blitt nevnt. Og prins Andrews famøse intervju i kjølvannet av sin relasjon til Epstein er vel det verste jeg kommer på sånn i farten (det var riktignok ikke unnskyldninger i det hele tatt, men bortforklaringer og løgner). 

Endret av Aricia
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (35 minutter siden):

Nei, det tror jeg ikke. Advokaten sa jo relativt tidlig i forrige uke at det ville komme en uttalelse, men han var svevende i forhold til å gi et tidspunkt.

Og det siste du sier  er jo direkte feil. Det var hun, ikke han som sa det var en enkelthendelsen, og selv sa han at diagnoser og rus ikke var en unnskyldning. Vond oppvekst nevnte han ikke i det hele tatt.

Ser det er riktig at han ikke brukte ordet «enkelthendelse», der blandet jeg. Men han sa at det skjedde noe «forrige helg» som ikke skulle skjedd. Dette gir inntrykk av å være én enkeltstående feil, noe vi nå vet ikke stemmer. 

Alltid interessant, og for så vidt litt skremmende, å se enkelte sluke rått slike «unnskyldninger».

• Liker 13
  • Nyttig 3
Gjest Bestemoren
Skrevet
Isild skrev (25 minutter siden):

Støtter det du skriver her, @Isild.

Skrevet
Aricia skrev (13 minutter siden):

Lurer på det samme. 

@Isild du legger jo også til selv at du ikke vet hva som ville vært "bra nok" for at unnskyldningen skulle bli akseptert, men at "folk er forbanna". Det oppsummerer det vel ganske greit for meg - det er ikke noen måte han kunne formulert dette på som ville vært bra nok akkurat nå, i kampens hete. 

Men det er ikke vanskelig å finne unnskyldninger som er mye, mye verre. Gerd LIv Valla har allerede blitt nevnt. Og prins Andrews famøse intervju i kjølvannet av sin relasjon til Epstein er vel det verste jeg kommer på sånn i farten (det var riktignok ikke unnskyldninger i det hele tatt, men bortforklaringer og løgner). 

Det er derfor jeg skriver det jeg gjør. Folk er forbanna. Noen er mer forbanna enn andre, og klarer ikke å se positivt på uttalelsene - ennå. Kanskje aldri. Det er uansett som du sier "kampens hete" akkurat nå, og man føler forskjellig. Noen ser mer distansert på saken, andre reagerer utifra personlige "triggere" osv. 

Det som er ER bra er at alle er enige om at vold er uakseptabelt, og at det opprører folk. 

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...