Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

velociraptor skrev (8 minutter siden):

Den var jo ikke det. Han bagatelliserer handlingene sine ved å omtale det som «kroppskrenkelser» og å sette handlingene sine i samme kategori som det at media skriver om det, han skyver fokus over på slemme media og stakkars ham som er psykisk psyk, sikkert på grunn av slemme media, han får det til å høres ut som dette er første gang han er voldelig mot noen, og unnskyldningen er bare gjennomsyret av «jeg er lei for at jeg ble avslørt». I tillegg omtaler han henne som kjæresten sin flere ganger enda hun sier det er slutt - skikkelig respektløst. Han innrømmer ingenting om lignende episoder mot tidligere kjærester. 

Nei, dette er bare piss, og det sykeste er at mange aviskommentatorer tydeligvis går på den 😵‍💫 «Så fint at han la seg flat!» Nei, han la seg overhodet ikke flat.

eksempel på en faktisk unnskyldning;

«Jeg har hele livet hatt psykiske problemer, og disse har blitt forverret av at jeg har valgt å ruse meg med ulovlige rusmidler som kokain, i tillegg til alkohol. Jeg skammer meg over å innrømme at jeg har utøvd både fysisk og psykisk vold mot flere av mine ekskjærester, og også har bedrevet hærverk. Jeg vil be ofrene om unnskyldning for skadene jeg har påført dem, både psykisk, fysisk og materielt, og vil be min familie om unnskyldning for belastningen og skammen jeg har påført dem. Dette er ikke sånn min mor har oppdratt meg. Jeg vil selvsagt betale for alle materielle skader, men innser at sårene etter de andre skadene kanskje vil følge ofrene mine for alltid. »

Og så trengte han vel strengt tatt ikke legge til at "hendelsen" skjedde i forbindelse med en krangel, underforstått her var det to parter involvert...

• Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bestemoren

Da ser det ut til at det er et reelt brudd… 

https://www.nettavisen.no/kjendis/mette-yvonne-larsen-bekrefter-brudd-mellom-marius-borg-hoiby-og-kjaresten-etter-bruk-av-vold/s/5-95-1960593
«Onsdag ettermiddag sier Mette Yvonne Larsen, bistandsadvokaten til den fornærmede, at kvinnen har gjort det slutt med Høiby.
– Så vidt jeg vet, så har de vært kjærester. Nå er det et brudd, sier Larsen kontant til Aftenposten.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Dagbladet:

- Hun har ventet på dette siden jeg ble kjent med henne. At han skal innrømme hva han har gjort og at han skal beklage og legge seg flat. Det har vært hennes ønske over tid, sa Larsen til nyhetsbyrået NTB tidligere onsdag ettermiddag.

Jeg leser dette som at han ikke har ville innrømme hva han har gjort -og alvoret i det- når partene har hatt kontakt, hvorfor ellers skulle forsvareren uttale seg på denne måten?

Det sier vel sitt. 

• Liker 31
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg de får ro, offeret så hun kan få hjelpen hun trenger og roen hun har bedt om og Marius sånn at han kan få behandling og bli frisk. Så får politiet avgjøre straffen han skal få.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (13 minutter siden):

Den var jo ikke det. Han bagatelliserer handlingene sine ved å omtale det som «kroppskrenkelser» og å sette handlingene sine i samme kategori som det at media skriver om det, han skyver fokus over på slemme media og stakkars ham som er psykisk psyk, sikkert på grunn av slemme media, han får det til å høres ut som dette er første gang han er voldelig mot noen, og unnskyldningen er bare gjennomsyret av «jeg er lei for at jeg ble avslørt». I tillegg omtaler han henne som kjæresten sin flere ganger enda hun sier det er slutt - skikkelig respektløst. Han innrømmer ingenting om lignende episoder mot tidligere kjærester. 

Nei, dette er bare piss, og det sykeste er at mange aviskommentatorer tydeligvis går på den 😵‍💫 «Så fint at han la seg flat!» Nei, han la seg overhodet ikke flat.

eksempel på en faktisk unnskyldning;

«Jeg har hele livet hatt psykiske problemer, og disse har blitt forverret av at jeg har valgt å ruse meg med ulovlige rusmidler som kokain, i tillegg til alkohol. Jeg skammer meg over å innrømme at jeg har utøvd både fysisk og psykisk vold mot flere av mine ekskjærester, og også har bedrevet hærverk. Jeg vil be ofrene om unnskyldning for skadene jeg har påført dem, både psykisk, fysisk og materielt, og vil be min familie om unnskyldning for belastningen og skammen jeg har påført dem. Dette er ikke sånn min mor har oppdratt meg. Jeg vil selvsagt betale for alle materielle skader, men innser at sårene etter de andre skadene kanskje vil følge ofrene mine for alltid. »

Jeg er enig i at ditt forslag er mye bedre. Men du er voksen og klok, og det tror jeg neppe MBH er, og dette er ikke norskeksamen. Han formulerer seg såpass klønete at jeg tenker han må ha skrevet det selv, og så ser det ut som advokaten har bedt ham bruke ordet kroppskrenkelse av juridiske grunner. Jeg synes vi kan legge godviljen til når vi leser det. Ja, det er klønete formulert, ja, det finnes mange bedre måter å skrive det på, men han har i det minste skrevet det selv. Ingen rådgiver i verden ville sagt det på denne måten.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et generelt spørsmål: hvorfor velger flinke, nydelige, oppegående jenter å være sammen med en mann som ikke har noen ting på stell og som i tillegg er rusavhengig og voldelig? Tenker både Juliane Snekkestad, Nora Haugland og det siste offeret er damer som har bein i nesa og som har alt foran seg. Det er uforståelig for meg. 
Juliane snekkestad gikk ut i går og fortalte om fysisk og psykisk vold: https://www.nettavisen.no/kjendis/juliane-snekkestad-apner-opp-om-voldelig-forhold-med-eksen/s/5-95-1955914

Tøft gjort og ære til henne. All respekt. 👏

Endret av missLynch
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missLynch skrev (5 minutter siden):

Bare et generelt spørsmål: hvorfor velger flinke, nydelige, oppegående jenter å være sammen med en mann som ikke har noen ting på stell og som i tillegg er rusavhengig og voldelig? Tenker både Juliane Snekkestad, Nora Haugland og det siste offeret er damer som har bein i nesa og som har alt foran seg. Det er uforståelig for meg. 
Juliane snekkestad gikk ut i går og firtalte om fysisk og psykisk vold: https://www.nettavisen.no/kjendis/juliane-snekkestad-apner-opp-om-voldelig-forhold-med-eksen/s/5-95-1955914

Tja. Var det ikke en ex som nevnte noe om at det vekket morsinstinktet i henne?

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (2 minutter siden):

Juliane snekkestad gikk ut i går og firtalte om fysisk og psykisk vold: https://www.nettavisen.no/kjendis/juliane-snekkestad-apner-opp-om-voldelig-forhold-med-eksen/s/5-95-1955914

Det er den godeste Marius som er exen hennes. Er det ikke? Kan jo være at de higer etter litt status. At de tror det vil få de litt opp og frem å ha dronningen som sin svigermor. Pluss at de vanker gjerne i samme miljø der kokainbruk desverre er mer eller mindre godkjent. Så jeg vil ikke direkte anse slike valg som oppegående. 

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
missLynch skrev (5 minutter siden):

Betimelig spørsmål. Nora H. beskriver det slik:

»Han jeg var sammen med var en fantastisk person og hadde så mye bra kvalitet. Det var mye ved forholdet vårt som var veldig fint, og vi var som bestevenner. Vi hadde det gøy sammen, men når det var dårlig så var det så dårlig.»

»Det er vanskelig fordi han ikke ville være en offentlig person og han er privat av seg, men jeg føler jeg har rett til å fortelle min side av ting. Han slet med sitt, og jeg hadde veldig lyst til å hjelpe ham - å redde ham. Jeg hadde lyst til at han skulle få det bedre, forklarer Nora som innså at det var en vanskelig oppgave. - Jeg prøvde å hjelpe ham, men han ville jo ikke. Så var det mye løgn, det var krangling, løgner.«

https://www.dagbladet.no/kjendis/matte-vekk/81790212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (9 minutter siden):

Juliane snekkestad gikk ut i går og fortalte om fysisk og psykisk vold: https://www.nettavisen.no/kjendis/juliane-snekkestad-apner-opp-om-voldelig-forhold-med-eksen/s/5-95-1955914

Tøft gjort og ære til henne. All respekt. 👏

Status. Noe kult å eksponere på SoMe. Kan hende han er en storsjarmør som får de hekta på kroken før de dårlige sidene kommer frem.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (1 time siden):

Er ikke kokain ansett som drittsekk-dopet. Alle bruker det for lenge mister empatien, og etterhvert impulskontrollen. Da er veien kort til mye kjip oppførsel, dessverre.

Spesielt kombinert med alkohol, og plusser man på flere psykiske lidelser, så vil det før eller siden gå veldig galt. Har sett flere gode mennesker blitt monstre pga dette

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cranberries skrev (24 minutter siden):

Fra Dagbladet:

- Hun har ventet på dette siden jeg ble kjent med henne. At han skal innrømme hva han har gjort og at han skal beklage og legge seg flat. Det har vært hennes ønske over tid, sa Larsen til nyhetsbyrået NTB tidligere onsdag ettermiddag.

Jeg leser dette som at han ikke har ville innrømme hva han har gjort -og alvoret i det- når partene har hatt kontakt, hvorfor ellers skulle forsvareren uttale seg på denne måten?

Det sier vel sitt. 

Normalt å ønske en innrømmelse og beklagelse fra voldsutøver. Å høre at han/hun er klar over hva som skjedde og at du som utsatt ikke fortjente den behandlingen. Kan godt hende at han har erkjent overfor henne hva han gjorde, i og med at det var opptak fra samtaler dem i mellom etter hendelsen, hvor det bar preg av trusler og anklagelser. Kan tenke meg til at han la skylden på offeret, at hun provoserte han osv 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (26 minutter siden):

Den offentlige beklagelsen fra MBH tror jeg ikke på i det hele tatt, den er kommet ene og alene pga at det har blitt et krav, for hadde han virkelig angret, ja, så hadde det ikke tatt 1 og en halv uke. Dette er bare brannslukking fra ende til annen, rett og slett. Ikke tror jeg han har skrevet den selv heller. Han har bare sagt seg enig i de skrevne ord og kanskje lagt til de flaue kjæreste-setningene.

Tilfeldig at akkurat denne siteres. Mange skriver det samme. Men nå har «vi» klaget i denne og andre kongefamilie-tråder om at de ikke bruker rådgivere. Nå har Marius brukt rådgiver/advokat, og da blir det også feil. Forsvarer selvsagt ikke noe av det han har gjort, men uttalelsen er forfattet med rådgivers hjelp. Noe som har vært et krav her inne at blir benyttet.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (6 minutter siden):

Tilfeldig at akkurat denne siteres. Mange skriver det samme. Men nå har «vi» klaget i denne og andre kongefamilie-tråder om at de ikke bruker rådgivere. Nå har Marius brukt rådgiver/advokat, og da blir det også feil. Forsvarer selvsagt ikke noe av det han har gjort, men uttalelsen er forfattet med rådgivers hjelp. Noe som har vært et krav her inne at blir benyttet.

Jævlig dårlig rådgiver med svak virkelighetsforståelse i så fall. En god rådgiver ville i alle fall droppet «min kjæreste» og «blame The media» om man har et minimum av evne til å lese folket, ikke «avledning og bagatellisering» som formål. Gjelder også bruken av «utøvde kroppskrenkelse» som åpenbart er for å tilpasse seg siktelsen og ikke risikere å inkriminere seg selv enda mer. Burde også fått klar instruks om å gå i avhør før han fikk hjelp til denne publiseringen. Så jada, bra rådgiverne er på banen, bare synd rådgiverne er like virkelighetsblåst og ikke greier å lese samfunnet og folket, og hvor mange av oss som enkelt «falls bullshit» med en så polert uttalelse, som også har klassiske røde flagg.

Det kalles vel å feilberegne sitt publikum på godt norsk.

Endret av Ninaen
  • Liker 20
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (7 minutter siden):

P.S. I saken NRK publiserte i ettermiddag ble det også understreket at dette var Marius egne ord og etter eget ønske. Det gjør det ekstra parodisk og provoserende. Mulig de har fjernet dette i etterkant. Var den første artikkelen på dette på nrk, leste den i 16.30.-16.45tida

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke klaget på at det ikke brukes rådgiver vedr. det å gå ut med en innrømmelse, og det burde MBH kommet med, en innrømmelse altså, før det var for sent, med eller uten hjelp av rådgiver, evt. advokat, så fra mitt ståsted så har ikke det vært noe krav. Men det at det tar halvannen uke å komme ut med noe, ja, det er kritikkverdig.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ninaen skrev (4 minutter siden):

Jævlig dårlig rådgiver med svak virkelighetsforståelse i så fall.

En god rådgiver ville klart å i alle fall slukke en brann før hele huset var overtent og umulig å redde

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (4 minutter siden):

I saken NRK publiserte i ettermiddag ble det også understreket at dette var Marius egne ord og etter eget ønske.

Og hvem kan verifisere det? Jeg tror ikke noe som helst før de setter Marius foran et kamera, uten manus, og lar han si hva han har å si, uten suflører.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (7 timer siden):

Jeg var ikke klar over at politiet selv har anmeldt, men det gjør de hvis de syns det er alvorlig nok ja, og offeret ikke selv anmelder. Det gjør det vanskelig for offeret å trekke anmeldelsen, men faktisk ikke umulig. Endre historien til "VI bare kranglet litt, jeg gjorde også sånn og sånn"... 

Håper uansett ikke hun prøver på det. Det er så fort gjort for et voldsoffer å føle at hun "skylder" å tilgi når slike `angrende-synder` opplegg kommer. 

Og jeg tenker at det ikke hjalp noenting at MM tok direkte kontakt med henne. Det blir veldig mye følelser for jenta å sortere midt i det hun har opplevd. 

Men nå var jo venninnen også tilstede, så da kan hun vitne? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det norske kongehuset… omg, pinlig hele opplegget. Sånn kan det gå når man drar med seg rubbel og bit inn i en såkalt kongefamilie… say no more. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...