Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 timer siden):

Alle forholdene er pr.t, etter hva jeg er kjent med, fra før forrige varetektsfengsling der han ble pågrepet 18.11.24 og sluppet ut 27.11.24:

https://www.dagbladet.no/nyheter/fornaermet-anmeldt-av-politiet/83151226

SeogHør har i tillegg nevnt et forhold angivelig fra oktober-24.

https://www.seher.no/kongelig/fikk-sjokkbeskjed-av-politiet/83138236

Kan være fordi de ikke har konfiskert telefonen hans engang til? Eller han har sluttet å ta videoer? Faren for gjentakelse er stor hvis man ser antall tilfeller som er oppdaget, så kan man tenke på alt som ikke er filmet eller oppdaget…

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (7 timer siden):

Vet du at han har begått mer vold etter at han ble fengslet og siktet for vold i august?
Vet du at han har begått flere voldtekter etter at han ble fengslet og siktet for voldtekt? For det var ikke i august, det var senere på høsten.

Han har jo forgrepet seg på denne kvinnen som var venninne med ham 'i stormen'. Saken sprakk i forrige uke. Hun tok det tungt. 

Varetekten han fikk var jo et skremmeskudd ift at han tørket seg daglig i ræva med besøksforbudene. Mange hundre brudd om dagen om man skulle telle sms'er og opprigninger. 

Etter dengang har ikke politiet ransaket telefonen hans, men det burde de.

Er det også å rope på 'gatejustis' å si? 😂😂

For miljøene Marius selv oppsøker og henger i, har nok rimelig streng medisin for en som siktes og etterforskes for 8 voldtatte kvinner. Den som ville stilt seg bak 'ekte' gatejustis er jo Marius og vennene hans vil jeg tippe. Ingen vet bedre enn dem hvor lite effektivt det norske politiet er, når det kommer til seksualforbrytelsene til mektige menn som Høiby.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
heppernkax skrev (42 minutter siden):

Han har jo forgrepet seg på denne kvinnen som var venninne med ham 'i stormen'. Saken sprakk i forrige uke. Hun tok det tungt. 

Varetekten han fikk var jo et skremmeskudd ift at han tørket seg daglig i ræva med besøksforbudene. Mange hundre brudd om dagen om man skulle telle sms'er og opprigninger. 

Etter dengang har ikke politiet ransaket telefonen hans, men det burde de.

Er det også å rope på 'gatejustis' å si? 😂😂

For miljøene Marius selv oppsøker og henger i, har nok rimelig streng medisin for en som siktes og etterforskes for 8 voldtatte kvinner. Den som ville stilt seg bak 'ekte' gatejustis er jo Marius og vennene hans vil jeg tippe. Ingen vet bedre enn dem hvor lite effektivt det norske politiet er, når det kommer til seksualforbrytelsene til mektige menn som Høiby.

Dette er et eksempel på gatejustis.

Forhåndsdømming, uthenging osv.i SoMe; vår tids versjon av å ta saken i egne hender. Det mangler ikke på slike kontante utspill som "nå har han voldtatt en til.." 

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Lafamiglia skrev (13 timer siden):

Kilder???

Jeg bare kommenterte den holdningen en del folk i denne tråden uttrykker, nemlig at han burde vært buret inn for lenge siden.

Det er jo det motsatte av gatejustis. Gatejustis er når noen skal «ordne opp på egen hånd» uten å blande inn politi eller myndigheter, typ banke ham opp eller lignende. Aldri lest noen her skrive noe sånt. 

pøbelsara skrev (11 timer siden):

Det har vært hevdet en rekke ganger av en rekke ulike brukere i denne tråden at han burde vært satt inn og ikke burde få ferdes ute blant folk- selv om alle vel vet at saken ikke har vært for retten ennå.  

Og å ønske mer effektivitet i rettsvesenet er altså det motsatte av gatejustis.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
velociraptor skrev (15 minutter siden):

Det er jo det motsatte av gatejustis. Gatejustis er når noen skal «ordne opp på egen hånd» uten å blande inn politi eller myndigheter, typ banke ham opp eller lignende. Aldri lest noen her skrive noe sånt. 

Effektivitet kan selvsagt være viktig, særlig om vedkommende må gå og vente på rettssaken. For de som er skyldige og vil gjøre opp for seg likeså. Effektivitet må uansett ikke gå utover vår rettssikkerhet. Tipper politiet ønsker å gjøre en skikkelig og solid jobb med denne saken. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Effektivitet kan selvsagt være viktig, særlig om vedkommende må gå og vente på rettssaken. For de som er skyldige og vil gjøre opp for seg likeså. Effektivitet må uansett ikke gå utover vår rettssikkerhet. Tipper politiet ønsker å gjøre en skikkelig og solid jobb med denne saken. 

Jeg synes det er bra de er nøye, men det er jo tydelig at ting kunne ha vært tatt tak i for mange år siden.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er bra de er nøye, men det er jo tydelig at ting kunne ha vært tatt tak i for mange år siden.

Ting? Vold og voldtekter? Sier du at politiet skulle tatt tak i det for mange år siden?

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (På 31.5.2025 den 13.58):

Det er ingen her som «taler Marius sak». Tåpelig og mosegrodd gammel påstand. Les nøyere.

Å joda det er det!

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Ting? Vold og voldtekter? Sier du at politiet skulle tatt tak i det for mange år siden?

Hvis det stemmer at det har gått rykter om det i åresvis, så ja. At politiet hadde en sånn advarsel-samtale med ham for lenge siden kan jo tolkes dithen at de burde gjort mer, før.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

Hvis det stemmer at det har gått rykter om det i åresvis, så ja. At politiet hadde en sånn advarsel-samtale med ham for lenge siden kan jo tolkes dithen at de burde gjort mer, før.

Det må foreligge noe konkret, ikke rykter. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Den samtalen handlet vel om gjengen han vanket med og var mest sannsynlig en forebyggende samtale pga denne gjengen hadde kriminelle elementer. For å si det forsiktig. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Det må foreligge noe konkret, ikke rykter. 

For dom, selvsagt, for etterforskning, selvsagt ikke! 

Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Den samtalen handlet vel om gjengen han vanket med og var mest sannsynlig en forebyggende samtale pga denne gjengen hadde kriminelle elementer. For å si det forsiktig. 

Vel, tiden viste at det var en feilvurdering å ikke ta mer tak i det. Men hvem vet hva mor og stefar har gjort for å feie ting under teppet.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (47 minutter siden):

Å ønske

mer effektivitet i rettsvesenet? Er du seriøs? Mener du det er det folk etterlyser? 
Der du ser etterlysning etter effektivitet, ser jeg fordømmelse av flere slektsledd oppover, krav om inndragelse av lommepenger og utkastelse fra bolig. Blant annet. Kravet om varetekt er også kommet med jevne mellomrom. Fra en rekke aktører her i forumet som tydeligvis mener at de selv har bedre oversikt over sakskomplekset, hvilke handlinger som er utført og at de forstår regelverket rundt varetekt bedre enn de som forvalter det i dag. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
velociraptor skrev (15 minutter siden):

For dom, selvsagt, for etterforskning, selvsagt ikke! 

Vel, tiden viste at det var en feilvurdering å ikke ta mer tak i det. Men hvem vet hva mor og stefar har gjort for å feie ting under teppet.

Du peker på unnfallenhet fra politiets side. De initierer selvfølgelig ikke en etterforskning selv basert på rykter om det ikke foreligger et allerede anmeldt forhold. Et anmeldt forhold må også ha noe substans for at etterforskning iverksettes og anmeldelsen ikke henlegges.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 5
Skrevet
pøbelsara skrev (22 minutter siden):

Å ønske

mer effektivitet i rettsvesenet? Er du seriøs? Mener du det er det folk etterlyser? 
Der du ser etterlysning etter effektivitet, ser jeg fordømmelse av flere slektsledd oppover, krav om inndragelse av lommepenger og utkastelse fra bolig. Blant annet. Kravet om varetekt er også kommet med jevne mellomrom. Fra en rekke aktører her i forumet som tydeligvis mener at de selv har bedre oversikt over sakskomplekset, hvilke handlinger som er utført og at de forstår regelverket rundt varetekt bedre enn de som forvalter det i dag. 

Ja, er nok nettopp dette opprinnelig bruker siktet til med gatejustis, tror jeg. Vi forakter (misliker) justisen og tar eierskapet selv. Det er bare en annen form for juling (på gata). 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (4 minutter siden):

Ja, er nok nettopp dette opprinnelig bruker siktet til med gatejustis, tror jeg. Vi forakter (misliker) justisen og tar eierskapet selv. Det er bare en annen form for juling (på gata). 

Det går ikkje an å diskutere med nokon som dreg ting so utav kontekst, so debattantane ikkje kjenner seg att i diskusjonen.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (36 minutter siden):

Å ønske

Kanskje ikke så rart at folk tenker slik, det er ikke hvilken som helst bolig han bor i, eller hvilken som helst slektsledd han får lommepenger fra? Mulig det har noe med saken å gjøre? 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
oss-to skrev (56 minutter siden):

Det går ikkje an å diskutere med nokon som dreg ting so utav kontekst, so debattantane ikkje kjenner seg att i diskusjonen.

Det er en god intensjon.

Det gleder meg å se at flere har trykket liker på budskapet ditt.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 2
Skrevet
pøbelsara skrev (49 minutter siden):

Å ønske

Er det gatejustis å mene at voldelige serievoldtektsmann ikke bør få gratis bolig til en verdi av 30 000 i måneden inne på et område som bevoktes døgnet rundt for å hindre at kriminelle tar seg inn og at han ikke bør få 20 000 i lommpenger mens han fortsetter å feste og kose seg? Det er det du kaller gatejustis?

Er det gatejustis å mene at det var en tabbe av Harald å la barna sine gifte seg med rått og råte (jeg regner med det er det du mener med "fordømmelse av flere slektsledd oppover", for det er det eneste jeg har sett av kritikk av kongeparet), eller at Hm aldri burde ha giftet seg med MM uten å samtidig si fra seg tronen? Gatejustis, altså? 

Jeg ser at folk etterlyser mer effektivitet i rettsvesenet ja, som jeg skrev, og at de i tillegg synes det er sjokkerende at kronprinsparet  opptrer som etablere for at han skal kunne fortsette den destruktive livsstilen sin. Jeg ser ikke en mobb som står med brennende fakler og balltre klare til gatejustis.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet (endret)

Jeg ser en livsfarlig og kvinnefiendtlig mann som har vokst opp i Norges mest privilegerte familie og levd deretter.

Alle siktelsene er neppe tilfeldigheter, han er åpenbart en voldelig mann både fysisk, psykisk og seksuelt. Jeg håper rettsvesenet gir denne mannen en dom som holder han borte fra samfunnet i lang tid. At man spekulerer og tenker sitt angående kronprinsparet som strengt talt har oppdratt mannen og samtidig vært representanter og forbilder for Norges befolkning er da ikke så rart. De fleste hadde nok hatt sympati om han var en rusmisbruker som slet, men her snakker vi fysisk og psykisk vold og voldtekter mot flere mennesker. De færreste av oss oppdrar denne type mennesker. Og det er da ingen tvil at vi som skattebetalere og som oppdrar nye skattebetalere har krav om utdannelse og selvforsørgelse til barna våre  reagerer sterkt på at kronprinsparet forer denne mannen med bolig og en livsstil andre bare kan drømme om uten å stille krav! Det er kritikkverdig! Så får vi håpe at rettsvesenet gjør jobben sin og stiller mannen til ansvar og straffer han deretter!

Endret av K_mb
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 23
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...