Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesøster Ingrid Aleksandra skal til Australia fra august av og studere i 3 år.

Man kan jo tenke seg at det er for å få henne vekk fra omgivelsene og skandalene i Norge?

Følger ikke i morens fotspor i Australia håper jeg i alle fall....

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Isild skrev (5 timer siden):

Takk! Ja, det er desverre altfor lite kjent at "de" går blandt oss og er helt vanlige sjarmerende mennesker. De er sosiale, hyggelige og smarte. De stiller opp for andre, er ryddige - og er gode arbeidskollegaer. Ikke alle, men svært mange. 

Veldig ofte så blir ikke ofre trodd. "Er du sikkert på at du ikke bare føler det sånn da?" "Du overdriver nok" 

Da alt kom for en dag, så var det ganske mange som rett og slett fikk sjokk. Noen sliter fortsatt med å tro at den fine personen kan ha gjort noe vondt mot andre. 

Vi tror det ikke før vi ser det. 

Ja, helt sant, tviler ikke et sekund på at det var tilfellet, noe som er en voldom tilleggsbelastning hvis man også har levd med psykisk vold med vedkommende, der alt ble snudd på hodet slik.

Den familiekjære ektemannen som stiller opp på dugnader og fotballkamper, treneren eller fritidslederen med "anlegg for barn" og som gir det lille ekstra, den sjarmerende ungkaren som smelter både bestemødre og kvinnehjerter, den tillitvekkende sjefen osv.osv. (eller kvinner). Det er ikke enkelt å bli trodd (og forstått). Det er heller ikke lett for andre å forstå noe som bryter så til de grader med egen (og den gjengse) oppfatning. Å være utsatt for vold, er nok ofte et veldig ensomt sted å være, med egen smerte etter volden, og der en også må hanskes med manglende forståelse og tillit fra omgivelsene(i mange tilfeller også avvist og kritisert). 

Det herjes i alle kriker og kroker, i alle varianter og samfunnslag. Kostnaden for den enkelte og for samfunnet, er enorm. Engasjementet mitt er nok mest innrettet vold i nære relasjoner generelt og mindre på slike enkeltsaker som MBH sine siktelser. Men jeg også er spent på utfallet.

• Hjerte 2
Skrevet

Da står det i Se&Hør at enda en dame har blitt filma. Trodde hun skulle i avhør for å snakke om vennskapet med Marius,men ble forelagt bevis og fikk sjokk.

Kommet helt ut av tellinga jeg nå.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Glrmn skrev (På 21.5.2025 den 16.11):

Fra https://www.seher.no/kjendis/dramatisk-utvikling-for-marius-eks/83112428

"Idag kan Se og Hør avsløre at Marius' eks-kjæreste for bare få uker siden ble bedt om å stille i et  nytt avhør hos etterforskerne i saken. Det skjedde i starten av mai.

«Frogner-kvinnen» skal her - i likhet med Linni Meister - ha blitt forelagt intimt bevismateriale som hun ikke visste eksisterte."

Og "nå kan Se og Hør avsløre at enda en kvinne nylig er blitt kalt inn til avhør - grunnet en hendelse som skal ha funnet sted i oktober 2024."

Videre:

"I avhøret ble hun etter det Se og Hør vet presentert for videoklipp som skal ha vært av både alvorlig og fornedrende art.", jf. 

https://www.seher.no/kongelig/fikk-sjokkbeskjed-av-politiet/83138236

https://www.seher.no/video/ny-sjokkvideo-hadde-ingen-anelse/bbsLndmT

Dette skjedde med en god venninne av Marius. Ganske likt hendelsesforløp som Linni Meister. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er et skremmende mønster som blir stadig tydeligere. Vi må selvsagt vente til rettssaken og rettskraftig dom. Men det blir mildt sagt interessant hvis kronprinsessens sønn blir dømt til forvaring. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Forumansvarlig

Skrevet
Isild skrev (På 26.5.2025 den 8.18):

Vi er flere som har tillatt oss å kalle han en serieovergriper her. Av det vi vet så langt så har han helt klart et modus operandi iallefall -  og har gjort dette mot flere- over flere år. 

Andre her syns det var helt latterlig og en overdrivelse å kalle han for serieovergriper, men dem om det. 

Det gjenstår selvsagt å se hva eventuell tiltale blir, men det er ingen tvil om at disse jentene/kvinnene er alvorlig krenket. 

Man  er vel en serie overgriper om du har begått overgrep på mer enn to stk. Då serieovergriper  er vel ikke feil begrep

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Ninaen skrev (På 26.5.2025 den 9.52):

Jeg tenker kanskje at det er noe av det viktigste man bør ta med seg fra denne saken. Hvordan selv serieovergripere, sadister, psykopater osv (omtaler ikke MBH som det, viser til det generelt) kan være verdens «fineste og omsorgsfulle» mennesker utad i samfunnet, med store deler av familie og venner osv, og samtidig altså rene monstre i gitte sammenhenger. De verste familiemishandlerne er også ofte den mest sjarmerende på kontoret, den som er engasjert i barnas skole og fritidsaktiviteter, og som utad ser ut til å være både rettferdig og empatisk. Det ligger alltid små hint der, men har man ikke opplevd sånne menneskers mørke sider og vet hvordan de fungerer så vil man ikke fange det opp, sette det sammen og forstå at noe skurrer. Det er jo også dette som gjør at partnere ikke går, at barn ikke forteller og at ledere i det offentlige får sitte i tiår uten konsekvenser. Selv mennesker med soleklare personlighetsforstyrrelser og tilnærmet null empati er sjelden det man har som stereotypt bilde av en blodpsykopat. Det er derfor uttrykket «du ser det ikke før du tror det» er så viktig. IA og Linni sin beskrivelse av MBH kan altså fint være riktig, og ikke en omskriving av sannheten eller at de bevisst har lukket øynene. Selv om vi nå vet at han i alle fall ikke er mors beste barn, og i ytterste konsekvens er meget forstyrret. Og uansett er det kun forklaring, ikke unnskyldning. 

Takk. Noe jeg også har tatt opp her mange ganger. Men poenget forvsinner ofte i misforståelse og motpåstander om at man beskytter marius, for å påpeke  at han høres ut til å ha blitt oppfattet av omgivelsene som en bra fyr

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
Mina 2 skrev (7 timer siden):

Da står det i Se&Hør at enda en dame har blitt filma. Trodde hun skulle i avhør for å snakke om vennskapet med Marius,men ble forelagt bevis og fikk sjokk.

Det er 11 fornærmede kvinner så langt.  8 er utsatt for seksuelle overgrep, 2 er banket opp og en er både utsatt for seksuelle overgrep og banket opp.

Han er siktet for noen saker og under etterforskning for noen saker.

De tre sistnevnte er de tre samboerne hans.

De 8 som kun er utsatt for seksuelle overgrep tror jeg er: Påskemorgen inne i Oslo, 2 på Skaugum (hvoretter han skiftet madrass), 1 i Tønsberg i villaen han eide der med samboer, en på hotell i Oslo, Linni Meister, dagens sak i oktober og en siste sak som pressen har fortalt lite om (denne skjedde også etter arrestasjonen).

I tillegg kommer knusing av 3 leiligheter (2 ex kjærester og boligen til kjærestens mor). Drapstrusler mot en rival. Fjernsletting av bevis. Kokain og andre narkotika han testet positivt for. Hundrevis av brudd på besøksforbud.

Ekskjæresten han hadde besøksforbud mot har hatt mystisk innbrudd, mens Marius gjorde sin eneste offentlige opptreden (i hemsedal) siden arrestasjonen.  Litt av en tilfeldighet i såfall.

Julio Koppseng ble dømt for 16 tilfeller av voldtekt og filming. Et stort spm her vil vel være om Marius har dopet ned kvinnene, eller om han rett og slett omgås så mange damer som faller i dyp søvn at han kan ha et eget overgreps bibliotek ved å bare være opportunist. Jeg vet hva jeg tror. 

Minst ett av besøksforbudene ble nylig opphevet og han er ikke vurdert som en som behøver å sitte i varetekt, tross 4 (?) voldtekter/overgrep/filminger siden han ble arrestert i 2024. Merkelig.

Endret av heppernkax
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet

Jeg klarer ikke i mine villeste fantasier forstå hvorfor ikke denne mannen varetektfengsles nå. Det nye offeret har han jo også forgrepet seg på etter at han ble arrestert i August. 

https://www.domstol.no/no/straffesak/varetektsfengsling/

Vil vel si at det er en ganske stor gjentagelsesfare her. 

• Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg klarer ikke å forstå meg på de kvinnene som på nåværende tidspunkt velger å omgås denne mannen. Hvorfor vil noen seg selv så vondt? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Kvinne31 skrev (36 minutter siden):

Jeg klarer ikke å forstå meg på de kvinnene som på nåværende tidspunkt velger å omgås denne mannen. Hvorfor vil noen seg selv så vondt? 

Kvinnen har sagt noe om det i seoghør. Hun syntes han var koselig mot henne. At han stod i stormen og behøvde trøst. 

Hun blir så sitert på at hun aldri hadde trodd at hun ville ende opp i bevismaterialet mot ham, som overgrepsoffer.

Det er vel de snilleste jentene som dessverre mishandles mest. 

Det er til å gråte over hvor mange skjebner denne onde mannen har ødelagt bare siden arrestasjonen. Klarer ikke se hvorfor han ikke er i varetekt.

Endret av heppernkax
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
heppernkax skrev (10 minutter siden):

Kvinnen har sagt noe om det i seoghør. Hun syntes han var koselig mot henne. At han stod i stormen og behøvde trøst. 

Hun blir så sitert på at hun aldri hadde trodd at hun ville ende opp i bevismaterialet mot ham, som overgrepsoffer.

Det er til å gråte over hvor mange skjebner denne onde mannen har ødelagt bare siden arrestasjonen. Klarer ikke se hvorfor han ikke er i varetekt.

Gjøres ikke forskjell på Kong Salomon og Jørgen Hattemaker i Norge, vel…

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Gjøres ikke forskjell på Kong Salomon og Jørgen Hattemaker i Norge, vel…

Nå er det ikke særlig mye positivt å si om denne saken, Marius generelt eller hvordan han har bodd hos og hengt med enablere hele livet, men om ikke annet, er det godt å se at ganske mange etter hvert innser at loven ikke er lik for oss alle.

Kommer VG med en oppfølger-podcast med han kompisen til Marius? Det blir jo etter hvert interessant å høre hans versjon av hva Marius har sagt til han underveis mens han har forgrepet seg på flere kvinner, eller?

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
BørIkkeSkriveForMy skrev (1 time siden):

Nå er det ikke særlig mye positivt å si om denne saken, Marius generelt eller hvordan han har bodd hos og hengt med enablere hele livet, men om ikke annet, er det godt å se at ganske mange etter hvert innser at loven ikke er lik for oss alle.

Kommer VG med en oppfølger-podcast med han kompisen til Marius? Det blir jo etter hvert interessant å høre hans versjon av hva Marius har sagt til han underveis mens han har forgrepet seg på flere kvinner, eller?

De som tror loven er lik for alle, er rørende naive. Veldig typisk norsk, blåøyd og godtroende. 
Jeg har personlig erfaring med hvordan disse mekanismene fungerer, men det blir for privat å dele, og kun anekdotisk. 

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Annonse
Skrevet
Kvinne31 skrev (3 timer siden):

Hvem har sagt at kvinnene velger å bli dopet ned og voldtatt? Dessuten om de hadde valgt dette selv hadde det jo ikke vært voldtekt eller overgrep. 

Eller hva mener du egentlig her? 

• Liker 13
Skrevet
Isild skrev (4 timer siden):

Jeg klarer ikke i mine villeste fantasier forstå hvorfor ikke denne mannen varetektfengsles nå. Det nye offeret har han jo også forgrepet seg på etter at han ble arrestert i August. 

https://www.domstol.no/no/straffesak/varetektsfengsling/

Vil vel si at det er en ganske stor gjentagelsesfare her. 

Vi vet vel alle hvorfor han ikke er varetektsfengslet?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
heppernkax skrev (5 timer siden):

Men det er kanskje akkurat det som er litt kjernen her, at ingen  har trodd  han car sånn. Og noen av de som har vært utsatt , har støttet iht den de trodde de kjente,  frem til de blir fremlagt beviser, på det motsatte. Så han har vel hatt en oppførsel såpass  god utad, at dette kunne høres ut som eventyr for mange. 

• Nyttig 2
Skrevet
Mina 2 skrev (13 timer siden):

Har sagt det før og sier det igjen, offerlisten til den voldelige overgriperen Marius Borg Høiby er nok lenger enn et vondt år. Er nok mange ofre som enten ikke ønsker å stå frem, og så er det sikkert en del som ikke har noen anelse om at de er utsatt for overgrep. Håper politiet graver frem ALT av faenskap denne drittsekken noensinne har gjort. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
Purple Basil skrev (8 timer siden):

Har sagt det før og sier det igjen, offerlisten til den voldelige overgriperen Marius Borg Høiby er nok lenger enn et vondt år. Er nok mange ofre som enten ikke ønsker å stå frem, og så er det sikkert en del som ikke har noen anelse om at de er utsatt for overgrep. Håper politiet graver frem ALT av faenskap denne drittsekken noensinne har gjort. 

Som det virker så bruker politiet nå mye på denne etterforskningen, og virker som det er mange mulige overgrep som etterforskers.

PS. Til dem som har anklaget politiet å løpe til Se og Hør, hvorfor har det vært så lite om etterforskningen de siste par månedene? Fordi det ikke er politiets etterforskere som er kildene til Se og Hør. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...