Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Krokenguri skrev (2 timer siden):

Nå ligger det ite 3 episoder på vg sin podcast, kompisen til  Marius. 

Han forteller om ting han vet. En ting han tar opp som har vært et stort  spørsmål  her, er hvilken  diagnose han har, og han sier adhd. 

I tillegg  sier han at det har vært fester på skaugum,  der marius ikke har vært kritisk  til hvem han har hatt der. Men at hells angeles fest er feil, og at det ikke har vært stjålet  ting der slik media hevder, iallefall  ikke i den skala. Har ikke hørt alt ennå

Vi kan merke oss at Slottet nå kommenterer og avviser påstanden om at sølvtøy ble stjålet under festlighetene på Skaugum i regi av MBH. 
Alt i alt ser det ut til at podcasten er et forsøk fra kongehuset om å vekte de versjonene av skandaler som er ute i offentligheten. 
MBH har selv lest gjennom (hørt på) podcasten, får man vite, så det er åpenbart en form for «vasking» av person og hendelser. 
Ofrene for hans vold og overgrep avventer rettssaken til å gi sine forklaringer. Vi må merke oss at MBH ikke har gjort seg tilgjengelig for å forklare seg for politiet i den grad som er ønsket. Han har rett til å nekte, men det inngir ikke til tillit. Siden kongehuset er involvert er nettopp offentligheten interesse absolutt relevant og til stede. Den voksne sønn/stesønn bor på den kongelige eiendommen, Skaugum, og flere av hendelsene har utspilt seg der. Kronprinsparet har også vært kjent med mye, og har bidratt med praktisk hjelp til han ved anledninger. 

i podcasten sies det fra journalist at den er blitt til også for å gi Marius en stemme. Greit nok. Likevel tviler jeg sterkt på at det vil føre til noe positivt for ham og/eller kongehuset. I det grelle lyset av alle overgrepssakene, volden, truslene, samt MBH arrogante opptreden i etterkant (les; https://www.nettavisen.no/kjendis/nytt-marius-borg-hoiby-bilde-viser-fingeren-til-se-og-hor/s/5-95-2096068 ) kan innholdet uansett speile tvil om troverdighet, rett og slett. 

• Liker 12
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sur sitron skrev (23 timer siden):

Jeg synes det er bra - så får du synes hva du vil. Og jeg står på det at hvis ikke Se og Hør hadde turd ta tak i dette så hadde nok gullgutten på Skaugum gått under radaren enda. Da tenker jeg at ingen offer hadde turd å snakke høyt om det. Tenk å få selveste kongefamilien mot seg? Krever litt mot å være den første til å anmelde noe sånt. 

Så jeg tror nok mange har Se og Hør å takke for at denne saken er kommet fram i lyset. 

Nettopp! Se og Hør løftet det utrolig mange visste om gjennom lang tid ( årevis ) Mange undret seg over at det gikk under radaren, noe Se og Hør har ytret. Når MBH utøver vold mot sin kjæreste sist høst, og som er av en svært alvorlig karakter, så sprekker fasaden fullstendig. Mener virkelig noen at MBH skal skjermes fra medieomtale fordi «han er den han er»? Har de iherdige forsvarerne hans ingen grenser og moralsk kompass? Det forundrer meg ofte når jeg leser noe av det som ytres av enkelte her inne. Normaltvis eies det etiske og moralske forventninger/standard til folks opptreden, også medlemmer av kongehuset og kongefamilien.

Det er ikke sensasjonsjournalistikk - det er faktabasert, og fundamentert på gjentakende handlinger som er straffbare. Å bagatellisere noe slikt er forkastelig og uakseptabelt. 

Endret av TrineTrollet
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt nesten hele første episode av podcasten og jeg vet ikke om jeg orker å høre resten. Jeg tror ikke et sekund på Marius sin versjon (via kompisen). 

Veldig påfallende at Slottet endelig svarer på ting, til tross for at det fortsatt er en pågående sak. Hør også ordbruken - kan ikke finne at noe av stor verdi er stjålet. Hva med noe av lav verdi, da tro? Jeg kjøper det ikke. Hva med bensinkortet? 

Julianne og forholdet blir beskrevet som turbulent og råttent. Helt i tråd med at MBH skal nekte skyld for noe som helst ift henne, og atpåtil påstå at hun mishandlet ham. Her skal ofrene svartmales, det er sikkert og visst.

Jeg blir provosert over hvordan ADHD brukes som en unnskyldning for at han ikke klarer å tenke på konsekvenser. Vi får heller ikke vite, i første episode, om han brukte medisiner mot ADHD eller ikke. Ikke rart det er stigmatiserende for mennesker å si at de har ADHD. 

Her er det ofrene og diagnoser som skal brukes som forsvar, det er sikkert og visst. Og ja, mediapresset og hvordan hans oppvekst var som et "dyr på sirkus" til full beskuelse. Stakkars.

Tydelig at mediapresset kun er uheldig for saken når det er negativt vinklet. Og at det totale (medie)presset på ofrene ikke er så farlig når de selv har regien

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Podcast hvitvasking. Helt ubrukelig. En av MBH lyssky kompiser skal glatte over bildet av en fyr som senest i november i fjor voldtok en jente på et hotell i Oslo? Veldig troverdig.. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (2 timer siden):

Jeg har hørt nesten hele første episode av podcasten og jeg vet ikke om jeg orker å høre resten. Jeg tror ikke et sekund på Marius sin versjon (via kompisen). 

Veldig påfallende at Slottet endelig svarer på ting, til tross for at det fortsatt er en pågående sak. Hør også ordbruken - kan ikke finne at noe av stor verdi er stjålet. Hva med noe av lav verdi, da tro? Jeg kjøper det ikke. Hva med bensinkortet? 

Julianne og forholdet blir beskrevet som turbulent og råttent. Helt i tråd med at MBH skal nekte skyld for noe som helst ift henne, og atpåtil påstå at hun mishandlet ham. Her skal ofrene svartmales, det er sikkert og visst.

Jeg blir provosert over hvordan ADHD brukes som en unnskyldning for at han ikke klarer å tenke på konsekvenser. Vi får heller ikke vite, i første episode, om han brukte medisiner mot ADHD eller ikke. Ikke rart det er stigmatiserende for mennesker å si at de har ADHD. 

Her er det ofrene og diagnoser som skal brukes som forsvar, det er sikkert og visst. Og ja, mediapresset og hvordan hans oppvekst var som et "dyr på sirkus" til full beskuelse. Stakkars.

Tydelig at mediapresset kun er uheldig for saken når det er negativt vinklet. Og at det totale (medie)presset på ofrene ikke er så farlig når de selv har regien

Jeg har hørt de tre episodene og er vel ikke udelt enig. Ja, han prøver helt klart å balansere bildet - han er kompis, det er forventet. Han snakker samtidig om skuffelse og egne holdninger til siktelsene (tar avstand fra). Når han nevner ADHD er det først og fremst i sammenheng med uro, impulsivitet og grenseløshet knyttet til nettverk (hvem han slipper inn på fest), rus ol. Han nevner det kort i sammenheng med temperament også. Det kan selvfølgelig oppfattes som formildende, men han er samtidig gjentakende på at MBH må ta ansvar og sone hvis dom, og under soning bør reflektere over hva han har gjort.

Det jeg legger mest merke til, er hvordan han fremhever Haukland som noe ekstra synd, fordi "hun var bare snill og god". De to er visst venner i dag, om vi skal tro kameraten. De to andre ekskjærestene beskrives i større grad som medvirkere i et gjensidig turbulent forhold. Han går langt når det gjelder Snekkestad, der han fremhever en angivelig episode under en middag der hun skal ha kastet en tallerken mot MBH. Det er ikke uvanlig at voldelige forhold er preget av stor turbulens og høykonflikt. Derfor blir det også misvisende omtalt som kun det, som en (gjensidig) konflikt, i tilfeller med skjev maktfordeling og det korrekte er å forstå det som og kalle det vold i nære relasjoner. Om du er "snill" er irrelevant. Vold er vold.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (2 timer siden):

Vi kan merke oss at Slottet nå kommenterer og avviser påstanden om at sølvtøy ble stjålet under festlighetene på Skaugum i regi av MBH. 
Alt i alt ser det ut til at podcasten er et forsøk fra kongehuset om å vekte de versjonene av skandaler som er ute i offentligheten. 
MBH har selv lest gjennom (hørt på) podcasten, får man vite, så det er åpenbart en form for «vasking» av person og hendelser. 
Ofrene for hans vold og overgrep avventer rettssaken til å gi sine forklaringer. Vi må merke oss at MBH ikke har gjort seg tilgjengelig for å forklare seg for politiet i den grad som er ønsket. Han har rett til å nekte, men det inngir ikke til tillit. Siden kongehuset er involvert er nettopp offentligheten interesse absolutt relevant og til stede. Den voksne sønn/stesønn bor på den kongelige eiendommen, Skaugum, og flere av hendelsene har utspilt seg der. Kronprinsparet har også vært kjent med mye, og har bidratt med praktisk hjelp til han ved anledninger. 

i podcasten sies det fra journalist at den er blitt til også for å gi Marius en stemme. Greit nok. Likevel tviler jeg sterkt på at det vil føre til noe positivt for ham og/eller kongehuset. I det grelle lyset av alle overgrepssakene, volden, truslene, samt MBH arrogante opptreden i etterkant (les; https://www.nettavisen.no/kjendis/nytt-marius-borg-hoiby-bilde-viser-fingeren-til-se-og-hor/s/5-95-2096068 ) kan innholdet uansett speile tvil om troverdighet, rett og slett. 

Har slottet kommentert??? Jeg har ikke hørt den omtalte podcasten, men fikk inntrykk av at det er en kamerat av MBH som uttaler seg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (19 minutter siden):

Har slottet kommentert??? Jeg har ikke hørt den omtalte podcasten, men fikk inntrykk av at det er en kamerat av MBH som uttaler seg?

Ja, det nevnes i podcasten, og her av blant annet VG.

https://www.vg.no/rampelys/i/AvV6Eq/ny-podkast-om-marius-borg-hoeiby-slottet-avviser-tyveri-paa-skaugum

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (6 timer siden):

Har tydeligvis ikke hørt det samme. Kongehuset har kun svart på spørsmålet om tyveriet. Alt annet har de ikke komentert. 

Adhd  blir nevnt iht hans personlighet, ikke i forbindelse med å unnskylde noe. I andre episode, bekrefter han også at oppholdet i England var rehabilitering for rus og psykiske dignoser. Hva de diagnosene er, vil han ikke si, fordi de de nettopp ikke skal brukes som unnskyldning. 

Hvorvidt hun kastet noe på han eller ikke, er opp til retten å bedømme.  Ting kan ha gått  to veier for det vi vet. Og vi er ingen til å bedømme om det har skjedd eller ikke skjedd. Han hevder å ha vært vitne til dette. Uansett betyr ikke det at han frikjennes for sin del av vold og psykisk vold mot henne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (6 timer siden):

Takk!! Hilsen en med skjult adhd som prøver å gjøre alle til lags, ekstremt opptatt av rettferdighet og livredd for å gjøre noe galt🥹

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt podcasten det refereres til, med hvis denne kompisen til Marius forteller om en diagnose, så må vel det være godkjent av Marius selv? Eller har det vært offentlig informasjon? Jeg har bare fått med meg «…flere psykiske diagnoser» eller noe i den retningen fra «unnskyld meg»-brevet hans. Litt på kanten å diskutere andre menneskers medisinske diagnoser (som ikke allerede er kjent) i offentlige kanaler, eller? Så da har vel Marius allerede godkjent at dette tas opp? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (3 minutter siden):

Har ikke hørt podcasten det refereres til, med hvis denne kompisen til Marius forteller om en diagnose, så må vel det være godkjent av Marius selv? Eller har det vært offentlig informasjon? Jeg har bare fått med meg «…flere psykiske diagnoser» eller noe i den retningen fra «unnskyld meg»-brevet hans. Litt på kanten å diskutere andre menneskers medisinske diagnoser (som ikke allerede er kjent) i offentlige kanaler, eller? Så da har vel Marius allerede godkjent at dette tas opp? 

Nei, de opplyser om at Marius  og advokaten har  fått høre dette, og sagt nei til en uttallelse. Det er helt vanlig at de som omtales får mulighet til å komentere påstander. Altså normal journalistikk,  men har avstått. Bedre å høre før man mener

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (4 timer siden):

Takk!! Hilsen en med skjult adhd som prøver å gjøre alle til lags, ekstremt opptatt av rettferdighet og livredd for å gjøre noe galt🥹

Bær det(g) med stolthet. Det er jo veldig vanlig med ADHD, eller andre tilstander og diagnoser for den del. Hvilke strategier og holdninger andre har i livet sitt, har ingenting med deg å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TigerK skrev (9 timer siden):

Er en liten spesiell type av journalistikk. Der en skuespiller spiller kameraten til Marius i det som er en falsk samtale i en podcast. Skjønner helt ærlig ikke konseptet. 

Ellers var det vel ikke mye som kom frem fra påstandene til kameraten (sagt gjennom skuespiller). 

Marius er kjærlig og morsom. 

Marius har ADHD som gjør at han er spesielt flink på å stå på ski og kjøre motorsykkel (sic!). Spekulasjonene fra kompisen var at på grunn av ADHD så gjør Marius ting først og tenker først etterpå, som gjør han mindre redd. 

Kompisen sa noe som ikke stemmer med offentlige opplysninger, det er at Marius jobbet som MC mekaniker frem til dette startet. Det var kanskje det mest intressante. Det betyr at han har arbeidsevne, og har jobbet svart.

En annen ting der kompisen la skyld på ADHD var at Marius er notorisk utro. Ifølge kameraten så er det sånn folk med ADHD er. 

JS og Marius forhold til henne hadde denne kompisen ikke noe godt å si om. 

Men han var mer positiv til NH og Marius sitt forhold til henne. Men i get av det som ble sagt om disse to forholdene tilførte saken noe. 

Narkotika ble ikke nevnt. Er opplagt at kompisen er godt kjent med det, og sannsynligvis bruker også han det. 

Vedrørende Skaugum festivalene, så var påstanden at Marius ikke var flink nok til å ikke be feil folk. Men kompisen hadde ikke kjennskap om nærvær av Hells Angels. 

Vedrørende tyveri av sølvtøy. Her kom litt igjen merkelig i denne sammenhengen en uttalelse fra presseavdelingen på Slottet. 

- Slottet er ikke kjent med tyveri av sølvtøy som beskrevet i media. 

Er mange i denne tråden som har fokus på å skille mellom Slottet, kongehuset, og det private. Dagbladet kommenterte med at dem har både kilder og dokumentasjon og er trygge på grunnlaget til sin publisering. 

Samlet sett. Nok så forutsigbart og lite interessant. 

Kompisen syns Marius er en kjærlig og morsom mann, og fikk mye muligheter til å fortelle det. Akkurat som han fikk mulighet til å si det han mente om JS. Så fikk kompisen lov å spekulere kring ADHD, skjønner hvorfor, men hele podcasten var merkelig. Dette kommer ikke VG få noen pris for. 

• Liker 5
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hørt hele podcasten, og inntrykket jeg fikk av første episoden fortsatte i 2. og 3. episode. 

Podcasten fremstår mer som vitne"drilling" enn som sannhet.

I følge kompisen er det kjempevanlig at gutter filmer sex og deler dette med hverandre for å skryte. "Alle" gjør det, utenom kompisen og Marius.  Derfor mener kompisen at det antagelig er grunnen til at Marius filmer sine overgrep fordi det har blitt normalisert i samfunnet å filme at man har sex med jenter. What? Men kompisen har aldri sett noe Marius har filmet. 

Han ser at Julianne kaster noe på Marius, men han ser ikke hva, han antar at det er en liten tallerken. Men han ser at det knuser. Julianne sier, via sin advokat, at dette aldri har skjedd. Det er vel slik forsvaret skal "bevise" at MBH er utsatt for vold, for alle skjønner at en tynn jente ikke kan skade MBH med kroppen, men kaste farlige gjenstander, det kan hun, og utsette han for psykisk vold ved å isolere ham i Tønsberg. 

Når spørsmålene blir for vanskelige å gi svar på, om han har benyttet narkotika etter oppholdet i England, om han har sett voldelige sider av Marius, om det har vært Hells Angels på Skaugum osv osv, så vet han ingenting om det. Til tross for at kompisen sier at MBH har mistet så mange venner at han omtrent er den eneste han har igjen, så vet han veldig lite om hva MBH har bedrevet ift spesielt vold og rus. 

Når podcastintervjueren spør om han har meldinger som kan bevise det han påstår (feks at MBH ville ut av forholdet med Juliane fordi hun var så fæl mot ham) så svarer han at kommunikasjonen dem i mellom har foregått på Snapchat, så de meldingene har automatisk blitt slettet. (Praktisk...)

ADHD forklarer det meste av MBH sin dårlige oppførsel, alt fra utroskap, valg av folk som bes til Skaugum, fokus på fest og moro (narkobruk), turbulente forhold osv osv. 

Det er tydelig at innspillingen var ferdig før Linni-saken så den er de ikke innom. Kjekt det, for da kan de hevde at ingen av voldtektsofrene føler seg voldtatt og at disse siktelsene derfor er feilaktige, ergo MBH har ikke voldtatt noen. 

Jeg tror ikke ofrenes bistandsadvokater vil være like "snille" i sin utspørring som VG, heldigvis! 

• Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (2 timer siden):

Da har jeg hørt hele podcasten, og inntrykket jeg fikk av første episoden fortsatte i 2. og 3. episode. 

Podcasten fremstår mer som vitne"drilling" enn som sannhet.

I følge kompisen er det kjempevanlig at gutter filmer sex og deler dette med hverandre for å skryte. "Alle" gjør det, utenom kompisen og Marius.  Derfor mener kompisen at det antagelig er grunnen til at Marius filmer sine overgrep fordi det har blitt normalisert i samfunnet å filme at man har sex med jenter. What? Men kompisen har aldri sett noe Marius har filmet. 

Han ser at Julianne kaster noe på Marius, men han ser ikke hva, han antar at det er en liten tallerken. Men han ser at det knuser. Julianne sier, via sin advokat, at dette aldri har skjedd. Det er vel slik forsvaret skal "bevise" at MBH er utsatt for vold, for alle skjønner at en tynn jente ikke kan skade MBH med kroppen, men kaste farlige gjenstander, det kan hun, og utsette han for psykisk vold ved å isolere ham i Tønsberg. 

Når spørsmålene blir for vanskelige å gi svar på, om han har benyttet narkotika etter oppholdet i England, om han har sett voldelige sider av Marius, om det har vært Hells Angels på Skaugum osv osv, så vet han ingenting om det. Til tross for at kompisen sier at MBH har mistet så mange venner at han omtrent er den eneste han har igjen, så vet han veldig lite om hva MBH har bedrevet ift spesielt vold og rus. 

Når podcastintervjueren spør om han har meldinger som kan bevise det han påstår (feks at MBH ville ut av forholdet med Juliane fordi hun var så fæl mot ham) så svarer han at kommunikasjonen dem i mellom har foregått på Snapchat, så de meldingene har automatisk blitt slettet. (Praktisk...)

ADHD forklarer det meste av MBH sin dårlige oppførsel, alt fra utroskap, valg av folk som bes til Skaugum, fokus på fest og moro (narkobruk), turbulente forhold osv osv. 

Det er tydelig at innspillingen var ferdig før Linni-saken så den er de ikke innom. Kjekt det, for da kan de hevde at ingen av voldtektsofrene føler seg voldtatt og at disse siktelsene derfor er feilaktige, ergo MBH har ikke voldtatt noen. 

Jeg tror ikke ofrenes bistandsadvokater vil være like "snille" i sin utspørring som VG, heldigvis! 

Jeg har egentlig tatt meg en "gruff-pause" fra tråden, men kan ikke la være å få med meg dette. 

Hva i alle dager er det de har trykket `play` på her? (denne podcasten altså) MBH sin modus operandi med å filme at han krenker kvinner i bevisstløs tilstand er helt vanlig?  Og man viser det til hverandre? Hvis det er helt vanlig, så har vi et svært alvorlig problem der ute i samfunnet vårt. 

"Kompisen" vet ingenting om rus, men tydeligvis alt om MBH sin ADHD -diagnose. Rusproblematikken er da ingen hemmelighet for noen, så pussig at han ikke vet noe om det. Dette må da være det minst kildesjekkede mølet som har kommet på en god stund. 

Dette hjalp ikke MBH på noen måte. 

• Liker 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fra denne podcasten har jeg lært et par, tre, fire ting. 

1. Mediaoppmerksomheten har ikke vært et større problem enn at Marius lar sin «eneste» gjenværende venn utlevere både ham, hans medisinske diagnoser, arbeidssituasjon og sexliv i en tre episoders podcast, publisert av en av Norges største riksdekkende medier.

2. Det er nå fritt fram for offentligheten å diskutere hans helsetilstand og diagnosebilde slik som ADHD og psykopati (bekreftet av Hegnar i Finansavisen i fjor høst samt (https://inyheter.no/27/08/2024/trygve-hegnar-star-pa-sitt-marius-er-vel-en-psykopat/ )). Da hans ADHD diagnose tydeligvis er fryktelig dårlig regulert kan man gå ut i fra at han ikke er medisinert? De fleste som får diagnosen ønsker å minimere vanskene og konsekvensene for både seg selv og andre, og heldigvis finnes det gode, trygge medisiner som kan hjelpe mye. Hvis man tar dem, da. De går blant annet dårlig sammen med både alkohol og kokain. Godt å vite for alle at ADHD nå er en akseptert unnskyldning for rusmisbruk, vold, overgrep og lignende lovbrudd, akseptert helt opp til vårt øverste statsapparat. 

3. Slottet uttaler seg gjerne om «problemkomplekset» på noen områder, men nekter å svare på andre. Så den radiostillheten som har vart i trekvart år har ingenting med prinsipielle standpunkter å gjøre (ikke uttale seg før dom foreligger, Marius eier sin egen historie, uttaler oss ikke med hensyn til alle involverte inkludert Marius osv). Slottet uttaler seg mer enn gjerne i riksdekkende medier når det kan være til støtte for Marius, men ingen vil si noe som kan vise støtte til overgreps eller voldsutsatte kvinner. 

4. Marius vil ikke forklare seg for politiet for på den måten å få sin stemme hørt. Han er så feig at han lar en anonym «kompis» gå ut offentlig for å kjøre saken hans i riksdekkende medier. Så kan han selv fortsette festen i Danmark og Hemsedal og hvor enn han nå er. Med den umedisinerte ADHD’en sin, og de «utfordringene» det medfører for folk i hans nærhet. 

P.S. Med tanke på Hegnars uttalelser om psykopati og det faktum at denne informasjonen ikke har blitt påklaget eller meldt til PFU, så kan man trekke konklusjonen at informasjonen medfører riktighet. 

Endret av TigerK
Lagt inn link til kilde på Hegnars uttalelse om psykopati
  • Liker 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (9 minutter siden):

Jeg har egentlig tatt meg en "gruff-pause" fra tråden, men kan ikke la være å få med meg dette. 

Hva i alle dager er det de har trykket `play` på her? (denne podcasten altså) MBH sin modus operandi med å filme at han krenker kvinner i bevisstløs tilstand er helt vanlig?  Og man viser det til hverandre? Hvis det er helt vanlig, så har vi et svært alvorlig problem der ute i samfunnet vårt. 

"Kompisen" vet ingenting om rus, men tydeligvis alt om MBH sin ADHD -diagnose. Rusproblematikken er da ingen hemmelighet for noen, så pussig at han ikke vet noe om det. Dette må da være det minst kildesjekkede mølet som har kommet på en god stund. 

Dette hjalp ikke MBH på noen måte. 

En annen ting er jo at kompisen her bekrefter lovbrudd. Filming av sex med bevisstløse kvinner er ulovlig og straffbart samme hvor mange andre som gjør det. Barnehage-argumentasjoner som: «Han gjorde det først», «Det var ikke bare meg» og «De andre var også med på det» holder forhåpentligvis dårlig i en rettssak? 

• Liker 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (9 minutter siden):

Så fra denne podcasten har jeg lært et par, tre, fire ting. 

1. Mediaoppmerksomheten har ikke vært et større problem enn at Marius lar sin «eneste» gjenværende venn utlevere både ham, hans medisinske diagnoser, arbeidssituasjon og sexliv i en tre episoders podcast, publisert av en av Norges største riksdekkende medier.

2. Det er nå fritt fram for offentligheten å diskutere hans helsetilstand og diagnosebilde slik som ADHD og psykopati (bekreftet av Hegnar i Finansavisen i fjor høst). Da hans ADHD diagnose tydeligvis er fryktelig dårlig regulert kan man gå ut i fra at han ikke er medisinert? De fleste som får diagnosen ønsker å minimere vanskene og konsekvensene for både seg selv og andre, og heldigvis finnes det gode, trygge medisiner som kan hjelpe mye. Hvis man tar dem, da. De går blant annet dårlig sammen med både alkohol og kokain. Godt å vite for alle at ADHD nå er en akseptert unnskyldning for rusmisbruk, vold, overgrep og lignende lovbrudd, akseptert helt opp til vårt øverste statsapparat. 

3. Slottet uttaler seg gjerne om «problemkomplekset» på noen områder, men nekter å svare på andre. Så den radiostillheten som har vart i trekvart år har ingenting med prinsipielle standpunkter å gjøre (ikke uttale seg før dom foreligger, Marius eier sin egen historie, uttaler oss ikke med hensyn til alle involverte inkludert Marius osv). Slottet uttaler seg mer enn gjerne i riksdekkende medier når det kan være til støtte for Marius, men ingen vil si noe som kan vise støtte til overgreps eller voldsutsatte kvinner. 

4. Marius vil ikke forklare seg for politiet for på den måten å få sin stemme hørt. Han er så feig at han lar en anonym «kompis» gå ut offentlig for å kjøre saken hans i riksdekkende medier. Så kan han selv fortsette festen i Danmark og Hemsedal og hvor enn han nå er. Med den umedisinerte ADHD’en sin, og de «utfordringene» det medfører for folk i hans nærhet. 

Trygve Hegnar har ikke bekreftet psykopati.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (4 minutter siden):

Så fra denne podcasten har jeg lært et par, tre ting. 

2. Det er nå fritt fram for offentligheten å diskutere hans helsetilstand og diagnosebilde slik som ADHD og psykopati (bekreftet av Hegnar i Finansavisen i fjor høst). Da hans ADHD diagnose tydeligvis er fryktelig dårlig regulert kan man gå ut i fra at han ikke er medisinert? De fleste som får diagnosen ønsker å minimere vanskene og konsekvensene for både seg selv og andre, og heldigvis finnes det gode, trygge medisiner som kan hjelpe mye. Hvis man tar dem, da. De går blant annet dårlig sammen med både alkohol og kokain. Godt å vite for alle at ADHD nå er en akseptert unnskyldning for rusmisbruk, vold, overgrep og lignende lovbrudd, akseptert helt opp til vårt øverste statsapparat. 

4. Marius vil ikke forklare seg for politiet for på den måten å få sin stemme hørt. Han er så feig at han lar en anonym «kompis» gå ut offentlig for å kjøre saken hans i riksdekkende medier. Så kan han selv fortsette festen i Danmark og Hemsedal og hvor enn han nå er. Med den medisinerte ADHD’en sin, og de «utfordringene» det medfører for folk i hans nærhet. 

Lurer på i hvilken grad dette er godkjent av Marius selv? Antakelig i samme grad som han var involvert i det «beklager at jeg banka opp dama mi’»-brevet som ble sendt ut. 

Vil tro at denne krise-podcasten er godkjent av MBH før det ble publisert, er det ikke det så burde det anmeldes. Og det sier meg noe om at han virkelig ikke forstår noe som helst - hvis han tror folk kjøper dette. Det er bare dypt forstyrrende, provoserende og gjør alt mye værre. Han sier med dette at han tror folk er stokk dumme, og at han kan komme unna med å blablabla`e "fordi han er det han er". 

Det er på tide med en kraftig realitysjekk for den voksne mannen. Forsvarerne hans er jo veldig opptatt av at han bare er en helt vanlig mann, så det er bra han ikke kan trekke mer på kongelig-kortet, diplomatpasset sitt eller koseprat og heads up fra politiet lenger. 

• Liker 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...