Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Søgni skrev (37 minutter siden):

Hvem husker vel ikke brevet fra MM til mediene i anledning MBH sin 20-årsdag i 2017, hvor hun gikk til frontalangrep på pressedekningen av sønnen, og blandet snikfilming av en 3-åring i sandkassa med dekning av alvorlige hendelser og kritikkverdige forhold med offentlig interesse. Vel og merke, uten å ta hensyn til MBH sin stadige oppsøkning av offentlighetens lys, så lenge det gagnet seg selv.  Den gang ble det tydelig at MM enten ikke forstod, eller ikke ønsket å forstå, hvilken posisjon verken kongefamilien eller media har i samfunnet. Det ble også tydelig at hun ønsket å dysse ned, eller at ingen skulle ta hensyn til, maktstrukturer knyttet til det å være representant for kongehuset. 

Mye er skrevet her om hvordan dette er egnet til å påvirke offeret, så jeg gidder ikke å gjenta. 

Men: 
La oss si at samtalen mellom henne og offeret var lite problematisk, og at for offerets del, at det ikke får konsekvenser. La oss kjøpe det premisset for argumentets del. 

Alle som har blitt utsatt for vold, partnervold, vold i nære relasjoner, kan i dag åpne avisa for å se at landets kronprinsesse har gått i dialog med et voldsoffer, med all den kunnskapen hun har elle burde ha om egen makt, altså, en fornærmet i en sak der sønnen er sikter, etter alle solemerker i kraft av å være "mor". Fy faen, altså, hva i all verden signaliserer det? 

Hun burde heller formidlet det hun har å melde gjennom en pressekonferanse om budskapet er «all støtte, de som utsettes for partnervold må anmelde og ta kontakt med blablabla». 

Nå vil det jo bare spekuleres i uheldig påvirkning. 

• Liker 32
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Hun burde heller formidlet det hun har å melde gjennom en pressekonferanse om budskapet er «all støtte, de som utsettes for partnervold må anmelde og ta kontakt med blablabla». 

Ja, eneste som kan «forsvare» dette er om offeret selv har ønsket kontakt og det har vært mellommenn her. Men selv da burde MM vært svært forsiktig med å si ja, og håper for Guds skyld de har vært kloke nok til å gjøre opptak av samtalen. Altså at begge parter har sett at det er lurt gitt sakens karakter. Se min tidligere kommentar også. Om ikke offeret selv har ønsket kontakt og initiativet kommer fra henne har MM uansett trøbbel gitt sin posisjon og maktmisforholdet, samme pokker hvor god intensjonen var

• Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JessicaL skrev (54 minutter siden):

Det er politiet selv som har anmeldt han. Det kan skje om offeret ikke vil/våger å anmelde av ulike årsaker men der politiet mener det er åpenbart at det har blitt begått en straffbar handling.

Hun kan altså ikke trekke noen anmeldelse, men hun kan påvirkes til å endre forklaring og si at det ikke var så farlig likevel. Da vil påtalemyndighetens sak selvsagt svekkes. Derfor er det ekstremt problematisk at kronprinsessen kontakter henne for en samtale...

Hva snakker du om? Det er ikke det jeg snakker om værtfall.

Nå har du misforstått ett eller annet 😊

Endret av Enkelt&Komplisert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (2 minutter siden):

https://www.vg.no/rampel

Da ser vi hva strategien fra Slottet er: 

«Det er privat» og derfor vil de ikke si noe. Beleilig å kunne gjøre dette da, hvis ting blir ubehagelig.

Dette bekrefter inntrykket mitt at de ser på det å være kongelige som å være på «jobb» og så skrur de av og tenker seg privat ellers. 

Det er virkelig over grensen av MM å ha kontakt med offeret. Den posisjonen  hun har som kronprinsesse gir jo en viss autoritet som kan gjør det vanskelig å stå i mot hvis hun ber for sin sønn. Helt hinsides mangel på forståelse for egen rolle, på samme måte som da hun skrev åpent brev til pressen. Hun kan ikke skifte hatter på denne måten, hun er kronprinsesse og fremtidig dronning. Meen ja; dette var jo privat….

De skal være j**lig forsiktige så de ikke begynner å misbruke privilegiene . Det tror jeg er et stykke unna hva det norske folket kan akseptere.

Hattene byttes oftere og oftere.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Søgni skrev (1 time siden):

Hvem husker vel ikke brevet fra MM til mediene i anledning MBH sin 20-årsdag i 2017, hvor hun gikk til frontalangrep på pressedekningen av sønnen, og blandet snikfilming av en 3-åring i sandkassa med dekning av alvorlige hendelser og kritikkverdige forhold med offentlig interesse. Vel og merke, uten å ta hensyn til MBH sin stadige oppsøkning av offentlighetens lys, så lenge det gagnet seg selv.  Den gang ble det tydelig at MM enten ikke forstod, eller ikke ønsket å forstå, hvilken posisjon verken kongefamilien eller media har i samfunnet. Det ble også tydelig at hun ønsket å dysse ned, eller at ingen skulle ta hensyn til, maktstrukturer knyttet til det å være representant for kongehuset. 

Mye er skrevet her om hvordan dette er egnet til å påvirke offeret, så jeg gidder ikke å gjenta. 

Men: 
La oss si at samtalen mellom henne og offeret var lite problematisk, og at for offerets del, at det ikke får konsekvenser. La oss kjøpe det premisset for argumentets del. 

Alle som har blitt utsatt for vold, partnervold, vold i nære relasjoner, kan i dag åpne avisa for å se at landets kronprinsesse har gått i dialog med et voldsoffer, med all den kunnskapen hun har elle burde ha om egen makt, altså, en fornærmet i en sak der sønnen er sikter, etter alle solemerker i kraft av å være "mor". Fy faen, altså, hva i all verden signaliserer det? 

Det signaliserer feil bruk av makt og posisjon. Hun har når det passer seg ment at M skal holdes utenfor diskusjoner og kritikk i det offentlige rom, og allikevel har han vært en meget delaktig person i den kongelige familien ( som er offentlige personer) når det har passet seg slik. På tide å skjønne at disse rollene ikke kan velges. 

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem rådet voldsmannen til å ikke snakke? Så snakket hun med offeret…..tror dere at hun deler innholdet i den samtalen med advokat og den tause voldsmannen? Enkelte har bare ikke sperrer når det gjelder å komme seg frem her i livet🐍🙄 

• Liker 25
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (18 minutter siden):

https://www.vg.no/rampelys/i/KMrjrM/mette-marit-har-snakket-med-fornaermede-etter-soennens-siktelse

Da ser vi hva strategien fra Slottet er: 

«Det er privat» og derfor vil de ikke si noe. Beleilig å kunne gjøre dette da, hvis ting blir ubehagelig.

Dette bekrefter inntrykket mitt at de ser på det å være kongelige som å være på «jobb» og så skrur de av og tenker seg privat ellers. 

Det er virkelig over grensen av MM å ha kontakt med offeret. Den posisjonen  hun har som kronprinsesse gir jo en viss autoritet som kan gjør det vanskelig å stå i mot hvis hun ber for sin sønn. Helt hinsides mangel på forståelse for egen rolle, på samme måte som da hun skrev åpent brev til pressen. Hun kan ikke skifte hatter på denne måten, hun er kronprinsesse og fremtidig dronning. Meen ja; dette var jo privat….

De skal være j**lig forsiktige så de ikke begynner å misbruke privilegiene . Det tror jeg er et stykke unna hva det norske folket kan akseptere.

Helt enig, jeg ble kvalm da jeg leste at hun har snakket med offeret. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt ingen som vet hvem som tok kontakt først, det kan da like gjerne være offeret som ville snakke med MM?

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia1781 skrev (8 minutter siden):

Helt enig, jeg ble kvalm da jeg leste at hun har snakket med offeret. 

Vi vet jo ikke hva samtalen gikk i? Kan være hun ville uttrykke sin støtte til offeret pga høy mediedekning? 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (1 time siden):

Jeg hadde heller forstrukket å bli kontaktet privat og føler det hadde vært mer ekte enn en offentlig unnskyldning på en pressekonferanse. 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (4 minutter siden):

Ønsket hun ikke slike spekulasjoner, så burde hun ikke hatt noe som helst kontakt med offeret til sin sønn.

Helt enig, se mine andre kommentarer. Støtter overhodet ikke kontakten. Men kan ikke se for meg at hun er så tjukk i huet som skissert i kommentaren jeg svarte på når saken er som den er og offentlig 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anno19 skrev (25 minutter siden):

Hvem rådet voldsmannen til å ikke snakke? Så snakket hun med offeret…..tror dere at hun deler innholdet i den samtalen med advokat og den tause voldsmannen? Enkelte har bare ikke sperrer når det gjelder å komme seg frem her i livet🐍🙄 

Leste i en avis at det var hans advokat som rådet han om og ikke snakke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Ninaen skrev (2 minutter siden):

Helt enig, se mine andre kommentarer. Støtter overhodet ikke kontakten. Men kan ikke se for meg at hun er så tjukk i huet som skissert i kommentaren jeg svarte på når saken er som den er og offentlig 

Vet ikke, jeg .... husk at hun pleide omgang med Epstein flere år etter at han offentlig tilsto seksuelle overgrep. Hverken hun eller slottet hadde fått det med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Grüner skrev (4 timer siden):

Foreløpig så er det vel venninnen til fornærmede som har anmeldt han og politiet som har valgt å ta ut siktelse. Men hvis hun selv anmelder han, og ekser bli innkalt som vitner, vil straffesaken stå sterkere. Nå som katta allerede er ute av sekken, har hun jo ingen ting å tape. Men for Marius sin del har han vel allerede fått den verste straffen han kunne få: karakterdrap i media. 

Det er politiet som har anmeldt han. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (8 timer siden):

Heier på desse kvinnene som nå står frem👏🏼👏🏼 Det er ikke lett å stå opp mot en motstander som har et så mektig apparat i ryggen. Allerede under pågripelse ble det lagt til rette, med oppringing og avtale om et annent oppmøtested…….ikke hentet i hjemmet sitt nei…..🤫🤫Det lukter svidd allerede🙄

For alt vi vet ble han fulgt ut av sikkerhetsvaktene på Skaugum.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...