Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Freydis skrev (46 minutter siden):

Og begge deler står i samme brev. Som jeg skrev i begynnelsen  på innlegget, 

Han sier psykiske lidelser og sitat....

Har ikke nektet for noe steder at han skriver lidelser. Du som påstår han ikke skriver diagnoser. Så fortsatt lurt  å lese hele brevet, før du beskylder for feil informasjon 

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Freydis
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Og begge deler står i samme brev. Som jeg skrev i begynnelsen  på innlegget, 

Han sier psykiske lidelser og sitat....

Har ikke nekter for noe steder at han skriver lidelser. Du som påstår han ikke skriver diagnoser. Så fortsatt lurt  å lese hele brevet, før du beskylder for feil informasjon 

Du har tatt ut en setning - kan du legge ut den delen av brevet som jeg la ut? Og få med at han sier at han har flere diagnoser.

Skrevet
Freydis skrev (12 minutter siden):

Du har tatt ut en setning - kan du legge ut den delen av brevet som jeg la ut? Og få med at han sier at han har flere diagnoser.

Hvorfor skal jeg det?  Og hva er poenget?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Han sier begge deler - både lidelser og diagnoser.

Screenshot fra nrk.no

Screenshot_20250212_153658_NRK.jpg

Endret av PusheenPusheen
Bedre screenshot
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Fra tv2.no

"Marius Borg Høiby (27) har fortalt politiet om hvordan kronprinsparet hjelper ham økonomisk."

"TV 2 er ikke kjent med om han sikter til kronprins Haakon eller sin biologiske far Morten Borg. Borg har ikke besvart TV 2s henvendelser." 

"For å unngå at regningene går til inkasso er det moren hans og kronprins Haakon som ordner med regningene, forklarer han."

Man vet altså ikke om hans biologiske far bidrar her, men han sier at mor og HM ordner med regningene. Vet ikke som det kun er snakk om å holde styr på at de betales, eller om det også innebærer at de legger ut for dem.

Endret av PusheenPusheen
Endret farge på et sitat
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 time siden):

Jeg kan legge frem flere artikler som peker mer i den retningen enn motsatt iallefall.  At du tenker det ikke er sant, gjør det ikke mer usant at han har det.  

Jeg forholder meg til  kjent informasjon  så godt jeg kan , og ikke hva andre tror og antar. Det er bare tro og antagelser. Og absolutt spekulasjoner.  

Så hvis du ikke har noe å legge frem som sier noe om at han juger om å ha diagnoser,  så  forholder jeg meg ikke til påstander om at han ikke har det. 

Altså du kan legge frem artikler fra hans statement hvor han sa ting som at han skulle gjenoppta behandling hurtig, hvorpå han dro til Italia og ventet i flere måneder med det, og han kalte dama han hadde neste kvalt til døde kjæresten sin etter hun hadde slått opp med han og han hadde truet med å brenne sakene hennes.

Ja, det gir mening. Det må jo være sant. La oss tro på en seriesiktet vold og voldtektsmann helt uten bevis.

Personlig reserverer jeg meg retten til å tvile på folk som lyver konstant bare fordi deres advokat skriver en ikke-unnskyldning som falt til bakken ett par dager etter han latet som han var lei seg.

Endret av 1600
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
1600 skrev (48 minutter siden):

Altså du kan legge frem artikler fra hans statement hvor han sa ting som at han skulle gjenoppta behandling hurtig, hvorpå han dro til Italia og ventet i flere måneder med det, og han kalte dama han hadde neste kvalt til døde kjæresten sin etter hun hadde slått opp med han og han hadde truet med å brenne sakene hennes.

Ja, det gir mening. Det må jo være sant. La oss tro på en seriesiktet vold og voldtektsmann helt uten bevis.

Personlig reserverer jeg meg retten til å tvile på folk som lyver konstant bare fordi deres advokat skriver en ikke-unnskyldning som falt til bakken ett par dager etter han latet som han var lei seg.

Da spørs det vel om kronprinsessen ryddet hos ham også mens han dusjet?

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (3 timer siden):

Det kan hende han lyver om det og. 
Samtidig er det veldig spesielt av han å trekke MM inn i sine kriminelle handlinger.

Endret av Junijulia
  • Liker 6
Skrevet
Junijulia skrev (9 minutter siden):

Samtidig er det veldig spesielt av han å trekke MM inn i sine kriminelle handlinger.

Enten må han være ekstremt kalkulerende eller ekstremt lite oppegående.

Hvor har du det fra, at han gjør det?

• Liker 3
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (56 minutter siden):

Jeg skal legge ved linker når du har lagt ved link på din påstand om at det er løgn at han har diagnoser.  Siden det er du som påstår han lyver om å ha diagnoser , får du henvise til kjent informasjon om det. Ellers er det en spekulasjon 

Jeg sier ikke det er løgn, jeg sier jeg reserverer meg retten til å mistro noe når han har løyet med alt annet i den presse-briefingen han helt klart ikke skrev selv.

Du derimot antar at han har diagnoser, helt uten bevis. Det kreves ikke bevis for å bevise at man ikke har noe, å late som man har diagnoser når man slår og voldtar ville ikke vært den første gangen i historien derimot. 

Ingen tjener på at han ikke har diagnoser, mens omvendt så brukes det ofte som unnskyldning andre veien, akkurat som du og andre er superfokusert på diagnoser hele tiden.

Endret av 1600
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (58 minutter siden):

Ja, det spørs, men han kom beviselig med knust mobil pga. den situasjonen. Det hadde han ikke gjort om de gjorde dette som en vanlig pågripelse. Så måtte de senere slå til mot hytta på Skeikampen.

Hvem tjente på den varslingen? Jeg minner deg på at han angivelig (i følge politiet) voldtok noen rett etterpå som han antageligvis ikke hadde gjort om de tok mobilen hans når mamma kom og varslet, for da hadde de jo faktisk hatt mobilen med voldtektsbildene på før han forgrep seg på en ny dame.

Så jo, om MM har ryddet og varslet sønnen sin om dette, så har hun vært med på å påvirke en situasjon som har ført til at en serie-overgriper potensielt har kunnet voldta en til fordi politiet ikke fikk riktig mobil og SIM-kort. Det er dypt klanderverdig av både politiet og MM.

Det er spesielt at politiet ikke har undersøkt hvem som har sagt ifra til MM her, for dette har jo etter deres egen mening gått utover en ny dame rett etterpå i og med at de har tatt ut siktelse på episoden på Skaugum.

Endret av 1600
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Konstaterer at å slå, voldta, true og ramponere i alle fall ikke er normal adferd.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Rev. Revenge skrev (4 minutter siden):

Konstaterer at å slå, voldta, true og ramponere i alle fall ikke er normal adferd.

Absolutt ikke normalt. Og det er sjukt at han ikke har blitt stoppet.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Absolutt ikke normalt. Og det er sjukt at han ikke har blitt stoppet.

Enig. Jeg håper det er kontroll på ham nå, så han ikke har kunnet begå mer etter sovevoldtekt/ikkevoldtekten i fjor høst. Det som kommer frem nå er vel tidligere hendelser fra før han ble avslørt.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
1600 skrev (25 minutter siden):

Jeg sier ikke det er løgn, jeg sier jeg reserverer meg retten til å mistro noe når han har løyet med alt annet i den presse-briefingen han helt klart ikke skrev selv.

Du derimot antar at han har diagnoser, helt uten bevis. Det kreves ikke bevis for å bevise at man ikke har noe, å late som man har diagnoser når man slår og voldtar ville ikke vært den første gangen i historien derimot. 

Ingen tjener på at han ikke har diagnoser, mens omvendt så brukes det ofte som unnskyldning andre veien, akkurat som du og andre er superfokusert på diagnoser hele tiden.

Jeg antar ingenting  jeg. Leser det han sier selv. Og med ingenting  grunnlag for å dra det i tvil, så er det det jeg forholder meg til. Er dette egentlig  noe  diskutere?

Når det står sort på hvitt, så må du og andre tenke å yro hva dere vil om det. Det skal ikke alle andre måtte forholde oss til, da trpden her handler om marius,  og ikke brukere

Eller tenker du at han har fremstått som en helt normal fyr uten noen oppførsel utfordringer? 

Endret av Krokenguri
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Rev. Revenge skrev (8 minutter siden):

Enig. Jeg håper det er kontroll på ham nå, så han ikke har kunnet begå mer etter sovevoldtekt/ikkevoldtekten i fjor høst. Det som kommer frem nå er vel tidligere hendelser fra før han ble avslørt.

Ja, det siste er hvert fall fra 2018. Nå har han jo "alles" øyne på seg, så jeg håper det hindrer ham i å med vilje drite seg ut enda en gang. Folk er vel også mer bevisste på hvilken type han er nå, så jeg håper de holder seg unna ham. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Med tanke på diagnoser og lidelser; Trygve Hegnar skrev i slutten av august -24 følgende i finansavisen: 

«Ekspertene får bruke den kunnskap de har om psykologi. Basert på alt vi har sett og hørt i Marius Borg Høiby-saken, har kongefamilien en psyko i sin midte. Det er trist, men bør ikke skjules,» slår Hegnar (80) fast.

Noen som vet om dette er blitt klaget inn for PFU? 

(Kan for ordens skyld legge til at Hegnar presiserer i det samme innlegget, at han bruker «psyko» som et annet ord for psykopat). 

Endret av TigerK
Lagt til presisering i parentes nederst i innlegget
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (33 minutter siden):

"Det"-et referer vel til diagnosene han sier han har - ikke hele brevet. For det er jo mye i det brevet som er bullshit. 

Da må du nok lese en gang til, står veldig spesfikt hva som menes

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Når det gjelder spekulasjoner så baserer vi oss på det som er skrevet i medier, det som er dokumentert offentlig o.s.v. Om noen ytrer seg offentlig, men lyver kan ikke vi vurdere dette, vi holder oss til det som er skrevet i selve mediene.

Pga aktivitet i tråden er det dessverre noen tekniske problemer. Det kan dermed være siteringer av slettede innlegg som blir stående uten at dette er meningen. Vi håper å få ryddet opp i dette når det er mer teknisk stabilt.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...