Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Hadde vært mer akseprabelt med herberge  da ?

Haha, jeg tror kanskje det ville bli enda mer snakkis for da kunne se og hør laget sak om at Marius "straffes".

Poenget her er vel tid og sted, og hva slags signaler det sender ut. 

Det er nettopp enda en stor og alvorlig sak, da vil nok mange, meg inkludert, tenke at det kanskje ville vært lurt å holdt en lav profil og holdt seg hjemme. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (16 minutter siden):

Hadde vært mer akseprabelt med herberge  da ?

Et alternativt er å bli hjemme og snakke sammen på skype. Den løsningen må mange familiemedlemmer bruke når de bor langt fra hverandre. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (5 minutter siden):

Haha, jeg tror kanskje det ville bli enda mer snakkis for da kunne se og hør laget sak om at Marius "straffes".

Det er nettopp enda en stor og alvorlig sak, da vil nok mange, meg inkludert, tenke at det kanskje ville vært lurt å holdt en lav profil og holdt seg hjemme. 

Det er vel noe de fleste hadde tenkt. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Profilen hadde vært lav om Se&H hadde latt være å fotfølge dem på private besøk. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (6 minutter siden):

Kronprinsen  og stesønn tar inn på herberge for å beskytte sin stesønn mot luksus. Da luksus kan  trigge overgreps lyster....  

Jeg tenker de kanskje ikke har sett hverandre på en stund. Og har behov for å snakke litt ut. Isåfall  ikke uforståelig det. Hun er låst på skjold lei en stund  til.  Og man vet ikke om ham skal  i videre behandling  etc, og kanskje ikke kan sees på lang tid fremover. 

Jeg antar de  har vurdert tidspunktet ut fra timeplaner etc. De har vel ikke perm hver helg i militæret heller akkurat 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (58 minutter siden):

Det er en ikke-sak for deg - men langt ifra noen ikke-sak for andre. 

Det vet du egentlig ingenting om. Det er sannsynlig og tro at oppslag er forstyrrende for ofrene fordi de hele tiden blir minnet på hans eksistens . Hadde han ikke vært der, hadde han vært et annet sted. Og media hadde sikkert funnet en « sak « uansett. Hvis ofrene skal beskyttes må media slutte og lage oppslag om han til stadig. De kunne latt han bli hjemme, så hadde han kanskje funnet på og dra på byen i stedet. Eller på butikken for og kjøpe gulrøtter. Nok til førsteside det. 

jeg vet like lite som deg om hva ofrene tenker om denne turen , og det er sikkert også individuelt, men vi vet jo ingenting om hva som har blitt gjort og sagt. Ingen bilder. Vi kan spekulere i om det har vært for en alvorsprat, en lillesøster som ville treffe storebroren sin med håp om diskresjon, eller en « nå fortjener Marius en ferie « tur. Heisatur med stefar og lillesøster kanskje? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pop up bruker skrev (1 time siden):

Jeg tror Kongrhuset må ha de dårlogste rådgiverne man kan tenke seg. 

Så klart blir det oppslag  når de tar med seg Marius på en tur til et resort for å besøke IA, og så klart vil noen mene at det ikke er riktig at han får denne "lukusen" når han er siktet for så alvorlige ting. 

Det blir oppslag fordi Se og Hør vil melke denne situasjonen så lenge det går - for å skvise mest mulig klikk ut av den. Det er jo ikke som om kongefamilien har stilt opp i intervju med bladet i godstoler på resorten for anledningen for å si det forsiktig. Artikkelen er oppkonstruert, innholdstom og bare pinlig lesning.

At selve besøket blir tolket slik det gjøres i denne tråden, er dessuten etter min mening alt annet enn klart. Jeg oppfatter at det er svært forskjellig fra slik folk flest tenker om situasjonen kongefamilien er i nå. Ute i virkeligheten vil de færreste se logikken i at vanlig samhold og omsorg innad i en familie i krise (selv i en kongefamilie i krise) nødvendigvis skulle måtte skje på bekostning av empati med de fornærmede kvinnene i Borg Høiby-saken. De to tingene utelukker jo ikke hverandre gjensidig på noen som helst slags måte. De fleste vil være fullstendig i stand til å både ha empati med de fornærmede i saken, og empati med Borg Høibys familie. 

Endret av Aricia
  • Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Kronprinsen  og stesønn tar inn på herberge for å beskytte sin stesønn mot luksus. Da luksus kan  trigge overgreps lyster....  

Jeg tenker de kanskje ikke har sett hverandre på en stund. Og har behov for å snakke litt ut. Isåfall  ikke uforståelig det. Hun er låst på skjold lei en stund  til.  Og man vet ikke om ham skal  i videre behandling  etc, og kanskje ikke kan sees på lang tid fremover. 

Jeg antar de  har vurdert tidspunktet ut fra timeplaner etc. De har vel ikke perm hver helg i militæret heller akkurat 

Denne saken er alt for alvorlig for sånne sleivbemerkninger. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dysfunksjonell familie! Han burde være i rusbehandling. Ikke reise rundt på familiebesøk. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (6 minutter siden):

For en dysfunksjonell familie! Han burde være i rusbehandling. Ikke reise rundt på familiebesøk. 

Selv i rusbehandling får man har omgang med nærmeste familie og evt. permisjon. Det er helt normalt.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

Selv i rusbehandling får man har omgang med nærmeste familie og evt. permisjon. Det er helt normalt.

Ja, det hadde vært mange mennesker som bare måtte holdt seg hjemme om en slik «regel» skulle vært fulgt, altså ingen normal omgang med andre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (15 minutter siden):

🤣🤣 2 dager på 4 stjernes hotell utenfor Tromsø og folk klikker over « luksusen « . Ja, « kronprinsen og arveprinsessen tar inn på herberge for og beskytte stesønn mot luksus « hadde vært et fint oppslag. 

jeg tenker det samme, de 3 trengte og treffes og fant en åpning i timeplanen. Så var det ikke noe ledig plass på herberge så det ble et helt vanlig hotell. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (11 minutter siden):

Denne saken er alt for alvorlig for sånne sleivbemerkninger. 

Det er et perspektiv  iht at mange innlegg i tråden her mener han er som ha er pga  luksusen.  Så jeg  så et scenario,  iht slike komentarer i et perspektiv. 

Kronprinsparet blir i tillegg beskyldt for å ikke ha gjort noe og gjøre noe. Selv om man ikke  vet hva de har gjort og ikke. 

Så hvis problemet er luksus som mange hevder, da er jo løsningen et herberge.  4 stjerners hotell  er iallefall utrykt som feil

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rev. Revenge skrev (10 minutter siden):

Ja og man skal jo fungere etter rusbehandlingen også og aller helst skal  man rehabiliteres slik at en skal klare seg utenfor en insititusjon. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (25 minutter siden):

Så hvis problemet er luksus som mange hevder, da er jo løsningen et herberge.  4 stjerners hotell  er iallefall utrykt som feil

Har noen her vært i nærheten av Malangen Resort? Det er ikke akkurat dit man stikker på helgetur dersom man ønsker å flagge dårlige signaler til "det norske folk", vifte med luksuskort eller planlegge å stikke av. Det kan stå "Resort" i navnet så mye det vil, men plassen er stille, minimalt befolket og utenfor allfarvei. Veien dit er krise.

Korrigering:

Som typisk Se og hør, er saken drøvtygget enda en gang fra start til hit, tilføyd et kort, nytt og særs toneangivende avsnitt, for deretter å avslutte artikkelen med å markedssføre Malangen Resort gjennom innhold fra hotellets nettside.

Dette er avsnittet, det eneste nye:

"Og i helgen koste de seg altså sammen på Malangen resort. Lørdag kveld ble de tre obsert da de tok et kveldsbad fra brygga. Temperaturen i vannet...? Tre grader!"

Akkurat. Veldig viktig artikkel, veldig nyttig innhold, og ganske snedig bruk av ordet kos.

Hvem ringte for å sladre til Se og hør?

Endret av Rev. Revenge
skrivefeil, korrigering av artikkelens innhold
  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

Har noen her vært i nærheten av Malangen Resort? Det er ikke akkurat ditt man stikker på helgetur dersom man ønsker å flaggee dårlige signaler til "det norske folk", vifte med luksusflagg eller planlegge å stikke av. Det kan stå "Resort" i navnet så mye det vil, men plassen er stille, minimalt befolket og utenfor allfarvei. Veien dit er krise.

Jeg syns det er rart at Se og hør gidder å bruke tid på å komme seg ut dit i det hele tatt.

Er det sikkert at de i det hele tatt har vært der da?

Det kan jo bare være en resepsjonist eller renholder som har sendt en sms til Se og Hør for å slippe bomben om resort-oppholdet? Eller kameraten til svogeren til en annen gjest? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for bilder med opphavsrett.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (3 timer siden):

Er det sikkert at de i det hele tatt har vært der da?

Det kan jo bare være en resepsjonist eller renholder som har sendt en sms til Se og Hør for å slippe bomben om resort-oppholdet? Eller kameraten til svogeren til en annen gjest? 

Takk. Jeg holder på med en korrigering av innlegget mitt, vent litt...

Endret av Rev. Revenge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (5 minutter siden):

Har noen her vært i nærheten av Malangen Resort? Det er ikke akkurat ditt man stikker på helgetur dersom man ønsker å flaggee dårlige signaler til "det norske folk", vifte med luksusflagg eller planlegge å stikke av. Det kan stå "Resort" i navnet så mye det vil, men plassen er stille, minimalt befolket og utenfor allfarvei. Veien dit er krise.

Jeg syns det er rart at Se og hør gidder å bruke tid på å komme seg ut dit i det hele tatt.

Veien dit ER krise, men resortet er ikke så verst altså. Det er vel fordi det er stille, de valgte å dra dit. Bygda er bygda. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (28 minutter siden):

Det blir oppslag fordi Se og Hør vil melke denne situasjonen så lenge det går - for å skvise mest mulig klikk ut av den. Det er jo ikke som om kongefamilien har stilt opp i intervju med bladet i godstoler på resorten for anledningen for å si det forsiktig. Artikkelen er oppkonstruert, innholdstom og bare pinlig lesning.

At selve besøket blir tolket slik det gjøres i denne tråden, er dessuten etter min mening alt annet enn klart. Jeg oppfatter at det er svært forskjellig fra slik folk flest tenker om situasjonen kongefamilien er i nå. Ute i virkeligheten vil de færreste se logikken i at vanlig samhold og omsorg innad i en familie i krise (selv i en kongefamilie i krise) nødvendigvis skulle måtte skje på bekostning av empati med de fornærmede kvinnene i Borg Høiby-saken. De to tingene utelukker jo ikke hverandre gjensidig på noen som helst slags måte. De fleste vil være fullstendig i stand til å både ha empati med de fornærmede i saken, og empati med Borg Høibys familie. 

Er helt enig med deg her, akkurat slik tenker jeg også. Dette på virker jo alle i fam og de har sikkert behov får å være sammen og snakke om det, det betyr jo virkelig ikke at de støtter handlingene til MBH. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...