Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Håper det viser seg at hun er noe annet enn en ny flamme.

Håper virkelig det! Denne mannen er farlig for kvinner som er i kjærlighetsforhold med ham.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Purple Basil skrev (3 minutter siden):

Håper virkelig det! Denne mannen er farlig for kvinner som er i kjærlighetsforhold med ham.

Ja! Håper det viser seg at hun ikke er i en kjærlighetsrelasjon med ham. For hans egen del også bør han jo heller fokusere på andre ting enn å ha sånne typer relasjoner til noen. Men han er jo selvsentrert, så han driter nok selvsagt i akkurat det uansett hvem hun er.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får inderlig håpe hun ikke har en rolle som noe annet en "ny flamme", og om hun skulle ha det håper jeg inderlig at alle rundt passer på så hun ikke blir nok et voldsoffer. 

Endret av pop up bruker
*ikke
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men hadde dette vært mitt avkom hadde jeg ikke latt han bo på min eiedom med en ny kjæreste når man vet hvordan han har holdt på.

Om det kommer frem at han igjen er voldelig på Skaugum begynner HM å få store forklaringsproblemer. Jeg vil helst ikke ha MBH i nærheten av jenter på 18 som avtjener sin førstegangstjeneste for å passe på hans mor og stefar. Ei vil jeg heller at han skal komme i nærheten av noe Norges folk betaler for vedlikeholdet på. Boligene på Skaugum skal hjelpe til å vedlikeholde enhetene der, ikke være et kriminelt rottereir.

Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.

Endret av 1600
  • Liker 26
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (3 minutter siden):

Beklager, men hadde dette vært mitt avkom hadde jeg ikke latt han bo på min eiedom med en ny kjæreste når man vet hvordan han har holdt på.

Om det kommer frem at han igjen er voldelig på Skaugum begynner HM å få store forklaringsproblemer. Jeg vil helst ikke ha MBH i nærheten av jenter på 18 som avtjener sin førstegangstjeneste for å passe på hans mor og stefar. Ei vil jeg heller at han skal komme i nærheten av noe Norges folk betaler for vedlikeholdet på. Boligene på Skaugum skal hjelpe til å vedlikeholde enhetene der, ikke være et kriminelt rottereir.

Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.

Nå vet vi jo ikke med sikkerhet om dette er en ny kjæreste. Ellers enig i det du skriver, hadde vært helt uaktuelt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rekker man å bli avruset på et par uker da? Hvis vi skal tro media har han jo ikke vært lenge på rehabilitering.

Fatter ikke at han har dametekke etter alt som har kommet frem om ham de siste månedene.

Endret av Tough cookie
  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 time siden):

Rekker man å bli avruset på et par uker da? Hvis vi skal tro media har han jo ikke vært lenge på rehabilitering.

Fatter ikke at han har dametekke igjen, etter alt som har kommet frem om Marius de siste månedene.

Mest sannsynlig ikke. Og det ble skrevet tidligere i tråden også, men nå er han jo nærmest presset til å dra på rehab, så jeg tviler på at han har noe som helst motivasjon til å faktisk endre seg. Er redd det er et gigantisk spill for galleriet. Og dametekke -  dessverre massevis av damer som tiltrekkes folk som han. Forstå det den som kan.

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (2 timer siden):

Fatter ikke at han har dametekke igjen, etter alt som har kommet frem om Marius de siste månedene.

Med hans problematikk så vil jeg tenke nei. Men nå vet  vi jo ikke hva som har vært planlagt og ikke heller iht turen til England 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var han på rehab? 6 uker inkludert juleferie? Etter langvarig (10 år?) dopmisbruk så er man vel ikke rehabilitert etter så kort tid. Det er så pinlig. Vårt kommende kongepar, men verdens slappeste foreldre.

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (14 timer siden):

Det er vel kun spekulasjoner ,  kan jo være ei venninne bare 

Ja, er selvfølgelig spekulasjoner fra dem som ikke vet. 

Men så er spekulasjoner mer eller mindre sannsynlige. 

Dra til London for å møte enn mann som har et kjent rusproblem og er siktet for flere ulike lovbrudd. 

Hvilke kvinner vil gjøre det, sånn mest eller minst sannsynlig. 

En kvinnelig venn fra party miljøet som er i forhold, eller en kvinnelig venn fra party miljøet som har en type av "spesiell" relasjon med han og som er singel. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (På 19.1.2025 den 12.56):

Fulgt med i Frosta-saken og andre saker? Diagnoser og vurderinger blir definitivt offentliggjort jo. 

Forskjell på dekning ved dom 21 år, og en 21 dager.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, persondebatt, spekulasjoner og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (14 timer siden):

Nå vet vi jo ikke med sikkerhet om dette er en ny kjæreste. Ellers enig i det du skriver, hadde vært helt uaktuelt. 

Orly skrev (19 timer siden):

Det er vel kun spekulasjoner ,  kan jo være ei venninne bare 

Egentlig helt irrelevant hvordan de har definert sitt forhold. Damene har jo ikke behøvd å være kjæreste med MBH for å komme i situasjoner som kan innebære risiko for overgrep (forbehold da saken ikke har vært for retten, men ref. siktelsen) 

Endret av O Rakel
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (4 timer siden):

Forskjell på dekning ved dom 21 år, og en 21 dager.

Nå er vel denne saken såpass grov at vi går over i serie-siktelser. 3x vold i nære relasjoner, drapstrusler, dop, brudd på besøkelsesforbud 3(?) ganger og flere voldtekter.

Hvis det er litt tæl i retten her går domsavsigelsen og rettsrundene som ikke omhandler vitneutspørring hvor vitnene ikke vil ha åpen rett, helt åpent. Det kan ha en samfunnsmessig god effekt mot miljøene Marius opererer i, samt mot personer med makt som tror de kommer av gårde med alt mulig rart. 

Om du tror Marius får 21 dager når han selv har innrømmet forholdene rundt den siste voldsepisoden samt filmet seg selv mens han utfører voldtekt, så tror jeg du bør prøve igjen.

Man skal huske at straff også skal ha preventiv og symbolmessig effekt mot folk som kan tenke på å gjøre lignende ting. 

Endret av 1600
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (38 minutter siden):

Egentlig helt irrelevant hvordan de har definert ditt forhold. Damene har jo ikke behøvd å være kjæreste med MBH for å komme i situasjoner som kan innebære risiko for overgrep (forbehold da saken ikke har vært for retten, men ref. siktelsen) 

Det er sant. Kvinner bør jo uansett holde seg langt unna han!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Momma skrev (5 timer siden):

Tønsberg  kvinne saken er ikke ny, den ble omtalt bla i se og hør 20.11.24

Sitat : Dette skal - etter det Se og Hør får opplyst - være en sak der Marius Borg Høiby skal være siktet for en voldtekt som skal ha skjedd i Tønsberg. Fornærmede i denne saken skal være en bekjent av både Høiby og Snekkestad.

https://www.seher.no/kongelig/avhort-som-vitne-i-ny-voldtektssak/82266261

hvorfor det ennå ikke er tatt ut siktelse der, er jo litt rart. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det begynner jo å bli "litt" å ta tak i, er spent på rettssaken og straffeutmålingen. Når er det reelt å tenke seg at saken kommer opp?

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av og svar til slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (På 22.1.2025 den 18.41):

Men det begynner jo å bli "litt" å ta tak i, er spent på rettssaken og straffeutmålingen. Når er det reelt å tenke seg at saken kommer opp?

Foreløpig er han kun siktet, men jeg så at politiet uttalte at de var i sluttfasen av etterforskningen iallefall for noen av forholdene. Når saken er ferdig etterforsket så sendes saken over til statsadvokaten som beslutter om bevisene er sterke nok til å ta ut tiltale. Det er lang kø for å beramme saker for domstolene så tipper tidligst på forsommeren, mest sannsynlig tidlig høst. Dersom han ikke plutselig gjør seg skyldig i flere lovbrudd som må etterforskes i mellomtiden da. Det er nok betydelig mer sannsynlig enn usannsynlig selv om det har vært stille den siste måneden. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...