Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
anonym 4545 skrev (2 timer siden):

Her kan det dreie seg om partnervold, i verste fall over flere år. Her bør MM i tilfelle snarest gå ut med en fordømmelse, jf hennes engasjement for kvinner.

Det tror jeg vi må vente lenge på…

• Liker 9
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):

De tidligere hendelsene er jo flere år siden, er de ikke? Han har ikke vært 27 hele tiden. Men ja, jeg håper ikke de forsøker å bortforklare det hele med fremmedord og ikke ta noe ansvar og si sannheten.

Dette er et mønster som gjentar seg de siste årene, inntil helt nylig. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
Mmmwhatever skrev (Akkurat nå):

Det tror jeg vi må vente lenge på…

Er hun ikke høy beskytter av noe her da? Hun må jo ta offentlig avstand fra sønnens handlinger dersom hun vil fortsette å ha slike verv.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Dette er et mønster som gjentar seg de siste årene, inntil helt nylig. 

Ja, det er jeg enig i. Min kommentar til at noen av hendelsene var litt tilbake i tid, han var yngre da, og jeg mente egentlig at det var myntet til den personen i tråden som svarte at han er 27 og unge menns hjerner er modne fra de er 25. 

Håper ingen tror jeg mener at han skal unnskyldes fordi han er ung. Jeg snakket om hva kongehuset kunne finne på å bortforklare det hele med. Utagering og sånt pga ungdom, f.eks.

• Liker 6
Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jeg enig i. Min kommentar til at noen av hendelsene var litt tilbake i tid, han var yngre da, og jeg mente egentlig at det var myntet til den personen i tråden som svarte at han er 27 og unge menns hjerner er modne fra de er 25. 

Håper ingen tror jeg mener at han skal unnskyldes fordi han er ung. Jeg snakket om hva kongehuset kunne finne på å bortforklare det hele med. Utagering og sånt pga ungdom, f.eks.

Det blir vel litt hipp som happ om du banker damer som 23-åring eller 27-åring.

• Liker 19
  • Nyttig 10
Skrevet
Babushka skrev (30 minutter siden):

Spørsmålet er jo om denne jenta er tøff nok til å stå frem med alt MBH har utsatt henne for.

Politiet har det de trenger, man kan ikke trekke hva man har sagt i avhør. Hadde en voldelig eks engang og anmeldte, han truet meg så jeg sa til advokaten at jeg ikke ville gå videre med det. Men det er ingen vei tilbake etter det, politiet gjør det de skal.

• Liker 4
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Det blir vel litt hipp som happ om du banker damer som 23-åring eller 27-åring.

Et mønster, ja, som ofte bare blir verre med årene hos menn som først har den tendensen...

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Margit777 skrev (Akkurat nå):

Politiet har det de trenger, man kan ikke trekke hva man har sagt i avhør. Hadde en voldelig eks engang og anmeldte, han truet meg så jeg sa til advokaten at jeg ikke ville gå videre med det. Men det er ingen vei tilbake etter det, politiet gjør det de skal.

Ja, politiet etterforsker saken, men om det ikke er andre vitner er de jo avhengig av vedkommendes forklaring. Hun kan velge å utelukke viktige hendelser for at MBH skal slippe billigere unna. 
Det blir jo også vanskelig å bevise noe feks voldtekt som noen har nevnt her uten vitner/bevis. 

• Liker 3
Skrevet
Million skrev (15 minutter siden):

De tidligere hendelsene er jo flere år siden, er de ikke? Han har ikke vært 27 hele tiden. Men ja, jeg håper ikke de kongelige forsøker å bortforklare det hele med fremmedord og ikke ta noe ansvar og si sannheten.

Okey, så da han var under 25 år var det greit da fordi "hjernen" ikke var utviklet? Hvorfor forsvare eller kverulere på en sak som dette? 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
wallflower skrev (3 minutter siden):

Okey, så da han var under 25 år var det greit da fordi "hjernen" ikke var utviklet? Hvorfor forsvare eller kverulere på en sak som dette? 

Jeg kverulerer ikke. Det var en kommentar til en av mine kommentarer som ble tatt ut av sammenheng og den jeg myntet kommentaren på.

Argh, typisk KG, ting tas ut av kontekst og vrenges og vris på og plutselig er man kverulant....

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Glufseguri skrev (1 time siden):

Så nå får vi bare vente på at lille Marius sin advokat kommer ut å avdramatiserer/benekter Julianne sin historie…

Men hennes historie er ikke en del av siktelsen, og dermed omfattes ikke den av hans forsvareroppdrag, og da kommer ikke han til å uttale seg om den 

• Liker 13
Gjest pop up bruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvordan de skal håndtere dette på en god måte fremover. Det er klart at det første de må gjøre er å komme med en pressemelding eller uttalelse hvor de tar sterk avstand, og sier at de synes synd på jentene som har måtte oppleve dette. Men så skal de fortsette å være konglige helt til vi går over til republikk, og skal feks Marius aldri kunne delta på noen festligheter i forbindelse med kongehuset igjen, eller blir det bare nå i starten? 

Og hvordan skal kongehuset takle en evneutell rettsak? Hvem betaler advokatutgiftene og eventull erstatning? Jeg syns dette er spørsmål offentlgigheten må få innsyn i all den tid det er et medlem av kongefamilien som vi vet ikke har egen inntekt, og moren er kommende dronning. 

Skrevet
wallflower skrev (15 minutter siden):

Hvem har sagt at det var greit? Det er aldri greit, men man kan ikke dra ung og dum kortet når man er 27. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Gjest gansketeit
Skrevet

Jeg kan egentlig ikke forstå at han har fått gått sånn på "selvstyr" i flere år? Han har jo tydeligvis veldig store problem.

Eller, det er jo godt mulig dette kommer helt overraskende på kongehuset. 

Om ikke så er jo det i seg selv ganske oppsiktsvekkende.

Gjest Malmfrid
Skrevet
pop up bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvordan de skal håndtere dette på en god måte fremover. Det er klart at det første de må gjøre er å komme med en pressemelding eller uttalelse hvor de tar sterk avstand, og sier at de synes synd på jentene som har måtte oppleve dette. Men så skal de fortsette å være konglige helt til vi går over til republikk, og skal feks Marius aldri kunne delta på noen festligheter i forbindelse med kongehuset igjen, eller blir det bare nå i starten? 

Og hvordan skal kongehuset takle en evneutell rettsak? Hvem betaler advokatutgiftene og eventull erstatning? Jeg syns dette er spørsmål offentlgigheten må få innsyn i all den tid det er et medlem av kongefamilien som vi vet ikke har egen inntekt, og moren er kommende dronning. 

Det er useriøst og lite troverdig om ikke volden blir nevnt. Mette Marit jobber for å hindre vold mot kvinner ... 

Skrevet
Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Det er useriøst og lite troverdig om ikke volden blir nevnt. Mette Marit jobber for å hindre vold mot kvinner ... 

Det minner litt om da Melania Trump hevdet å jobbe mot nettmobbing...

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest Glufseguri
Skrevet
gansketeit skrev (1 minutt siden):

Bildeskandalen med daværende Skaugum-samboer Nora burde muligens ha utløst noen samtaler (hun snakker om posen og bildet i podkasten som var nevnt før i dag) og at hun selv fikk spørsmål om hun hadde et problem med narkotika.

Gjest Malmfrid
Skrevet
gansketeit skrev (1 minutt siden):

Jeg kan egentlig ikke forstå at han har fått gått sånn på "selvstyr" i flere år? Han har jo tydeligvis veldig store problem.

Eller, det er jo godt mulig dette kommer helt overraskende på kongehuset. 

Det er oppsiktsvekkende i såfall - de har vel ikke vært helt fraværende. De fremstår som den nære og åpne familien ... da står det i grell kontrast hvis de ikke oppdager at eldstemann ruser seg. 

Skrevet
gansketeit skrev (7 minutter siden):

Jeg kan egentlig ikke forstå at han har fått gått sånn på "selvstyr" i flere år?

Han har vært myndig de siste ni årene 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Veldig rart det ikke nevnes i Db og VG at Julianne har gått ut:klo: Vil de være bedre enn Se og Hør eller.. ?

• Liker 13
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...