Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Krangling  er ikke knyttet  bare til miljøer.

Iallefall ikke iht det jeg ser på min tidligere jobb.  Krangling er stort sett knyttet til uenighet  og ikke miljøer. Vold er nok mer knyttet til visse miljøer Iallefall iht offentlig bråk. 

Rusbruk,  vold og psykisk vold etc foregår  i alle samfunnslag oftest da bak lukkede dører og ikke synlig offentlig.  Der fasader opprettholdes. Tidligere var narkotika  i mer visse miljøer, i dag er det utbredt også i andre miljøer man tidligere ikke knyttet  slikt mot. 

Utagerende aggressivitet er ikke «krangling». Det er vold, og helt uakseptabelt uavhengig av hvilket miljø man befinner seg i. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Dette! Det er superviktig å ikke normalisere slik adferd. Man skal ikke og bør ikke akseptere at noen oppfører seg på en måte som er skremmende eller truende. Å være sint er ingen unnskyldning for å oppføre seg dårlig. Og brøling, utskjelling og å ødelegge materielle ting, er også vold. 

Helt enig i dette👏

• Liker 3
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Krangling  er ikke knyttet  bare til miljøer.

Iallefall ikke iht det jeg ser på min tidligere jobb.  Krangling er stort sett knyttet til uenighet  og ikke miljøer. Vold er nok mer knyttet til visse miljøer Iallefall iht offentlig bråk. 

Rusbruk,  vold og psykisk vold etc foregår  i alle samfunnslag oftest da bak lukkede dører og ikke synlig offentlig.  Der fasader opprettholdes. Tidligere var narkotika  i mer visse miljøer, i dag er det utbredt også i andre miljøer man tidligere ikke knyttet  slikt mot. 

Det er ikke snakk om normal krangling. Det er snakk om aggressiv og skremmende utbrudd. Så ille at en tredjepart måtte se seg nødt til å bryte inn. Det er blitt gjentatt til det kjedsommelige her inne. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Men lå sporer jeg tilbake det tråden handler om: Er det noen som vet hvor Marius er nå? Er han fortsatt i Norge?

Endret av Orly
  • Liker 2
Skrevet
Orly skrev (1 minutt siden):

Men lå sporter jeg tilbake det tråden handler om: Er det noen som vet hvor Marius er nå? Er han fortsatt i Norge?

Ikke hørt et kvekk siden sist oppdatering hvert fall. Må vel begynne å nærme seg en rettsak snart? Var jo en stund siden det ble uttalt at de var i avsluttende fase av etterforskningen?

• Liker 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (5 timer siden):

I dysfunksjonelle relasjoner er det nok vanlig - slik MBH sine relasjoner. Men for folk med normal sinnemestring og følelsesregulering, er det høyst uvanlig. Og det er jo litt det som er cluet her, vi vet jo at MBH er en utagerende sinnatagg, at han mishandler damer, at han har null respekt for dem. Dette vet nok også hans mor, ellers hadde hun ikke sett seg nødt til å steppe inn for å de-eskalere situasjonen.

Enkelte diagnoser fører  til mer / lettere sinne og  aggresjon feks. Men helt vanlige  folk som har et normalt følse register kan også bli sint og utagerende  i rett setting. Da det  faktisk  er en del av et normalt følsemønster. Så alle har egenskaper til å bli både sint og aggressiv i rett situasjon.  Også  de som ennå ikke har opplevd det tidligere. 

Sint eller  aggresjon er ikke  en unormal reaksjon. Men å reagere med sinne og aggresjon på små ting og ofte er unormalt følse register. 

• Liker 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Ikke hørt et kvekk siden sist oppdatering hvert fall. Må vel begynne å nærme seg en rettsak snart? Var jo en stund siden det ble uttalt at de var i avsluttende fase av etterforskningen?

Vet ikke hvor lang tid det fra etterforskningen er ferdig til saken kommer opp jeg, mulig det tar noen mnd🤷‍♀️

Bare håper ikke han er ferdig på rehabilitering og nå går ute fritt igjen etter så kort tid.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (21 minutter siden):

Enkelte diagnoser fører  til mer / lettere sinne og  aggresjon feks. Men helt vanlige  folk som har et normalt følse register kan også bli sint og utagerende  i rett setting. Da det  faktisk  er en del av et normalt følsemønster. Så alle har egenskaper til å bli både sint og aggressiv i rett situasjon.  Også  de som ennå ikke har opplevd det tidligere. 

Sint eller  aggresjon er ikke  en unormal reaksjon. Men å reagere med sinne og aggresjon på små ting og ofte er unormalt følse register. 

Joda, ser hva du mener. Jeg tenker uansett at med Marius' tidligere handlingsmønster og historikk, kan man ikke bare anta at det er en hvilken som helst krangel, spesielt siden MM måtte bryte inn. Hvis JS hadde vondt, kan hun ha reagert på en måte som ikke falt i smak hos Marius for eksempel, sånn for å spekulere. Det er jo ikke uvanlig at man blir litt desperat etter tilsyn eller hjelp hvis man har smerter og får beskjed om at man ikke får det.

Endret av PusheenPusheen
Korrigerte et ord
  • Liker 2
Skrevet
Orly skrev (2 minutter siden):

Vet ikke hvor lang tid det fra etterforskningen er ferdig til saken kommer opp jeg, mulig det tar noen mnd🤷‍♀️

Bare håper ikke han er ferdig på rehabilitering og nå går ute fritt igjen etter så kort tid.

Nei, det høres alt for tidlig ut. Kan ikke tenke meg at han har vært så lett å snu.

• Liker 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Det skal vel tas ut tiltale først? Per nå er han vel fortsatt «bare» sikta?

• Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Ja, det har du rett i. Glemte den biten.

• Liker 2
Skrevet
Ninaen skrev (7 minutter siden):

Ja å det kommer vel når de er ferdig etterforsket, da må de bestemme seg for tiltale eller ikke å sp går det vel litt tid før evt sak kommer opp ?

Skrevet
PusheenPusheen skrev (10 minutter siden):

Nei, det høres alt for tidlig ut. Kan ikke tenke meg at han har vært så lett å snu.

Det har han nok ikke vært , tar nok mye lenger tid å snu noen som er så ute å kjøre , om de klarer det i det hele tatt

• Liker 1
Skrevet

Er det sånn at det alltid blir tatt ut tiltale når man vet alt man vet, eller kan man risikere at saken bare henlegges? Kan skjønne det i saker der bevisene er uklare, men i denne så er det jo masse som er rimelig klare beviser.

• Liker 3
Skrevet
Orly skrev (1 minutt siden):

Ja å det kommer vel når de er ferdig etterforsket, da må de bestemme seg for tiltale eller ikke å sp går det vel litt tid før evt sak kommer opp ?

Ja, se på Ingebrigtsen-saken. Er lenge siden tiltale ble tatt ut, men klart så ble jo saken til Jakob gjenåpnet, ble vel tatt ut tiltale i høst der, og saken skal opp nå i vinter. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Er det sånn at det alltid blir tatt ut tiltale når man vet alt man vet, eller kan man risikere at saken bare henlegges? Kan skjønne det i saker der bevisene er uklare, men i denne så er det jo masse som er rimelig klare beviser.

Man kan vel alltid risikere at saker blir henlagt , men jeg håper virkelig ikke den blir det 

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke å bli tatt ut tiltale selv om man er siktet nei. Siktet er en status som gir deg rettigheter, så den «deles ut» med mye lavere terskel enn tiltale, mens man etterforsker for å finne ut om det er grunnlag for tiltale. Så i prinsippet kan hele saken bli henlagt ja (men er vel mindre sannsynlig siden han i praksis har tilstått deler av siste hendelsen på Frogner og alt av digitale bevis her)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Ja, se på Ingebrigtsen-saken. Er lenge siden tiltale ble tatt ut, men klart så ble jo saken til Jakob gjenåpnet, ble vel tatt ut tiltale i høst der, og saken skal opp nå i vinter. 

Ja den saken har tatt lang tid, må være forferdelig for ofrene tenker jeg. 

• Hjerte 1
Skrevet
Orly skrev (Akkurat nå):

Man kan vel alltid risikere at saker blir henlagt , men jeg håper virkelig ikke den blir det 

Det blir garantert ramaskrik om den henlegges. Spørs om de ønsker å risikere det. Men om den blir det, blir jeg ikke overrasket. Er jo fæle saker som har blitt henlagt før også. 

• Liker 4
Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Trenger ikke å bli tatt ut tiltale selv om man er siktet nei. Siktet er en status som gir deg rettigheter, så den «deles ut» med mye lavere terskel enn tiltale, mens man etterforsker for å finne ut om det er grunnlag for tiltale. Så i prinsippet kan hele saken bli henlagt ja (men er vel mindre sannsynlig siden han i praksis har tilstått deler av siste hendelsen på Frogner og alt av digitale bevis her)

Ikke sant. Håper på rettferdighet her, altså.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...