Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Det blir garantert ramaskrik om den henlegges. Spørs om de ønsker å risikere det. Men om den blir det, blir jeg ikke overrasket. Er jo fæle saker som har blitt henlagt før også. 

Det blir det helt garantert. Han har vel tilstått noe av dette så at de skal henlegge fremstår svært urealistisk i grunn, men det gjenstår å se 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (1 minutt siden):

Det blir det helt garantert. Han har vel tilstått noe av dette så at de skal henlegge fremstår svært urealistisk i grunn, men det gjenstår å se 

De kan vel i verste fall henlegge det han ikke har tilstått, og da blir vel ikke tiltalen like omfattende. Jeg synes han skal høste det han har sådd her...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

De kan vel i verste fall henlegge det han ikke har tilstått, og da blir vel ikke tiltalen like omfattende. Jeg synes han skal høste det han har sådd her...

Det er nok mulighet for at det kan skje ja, men samtidig har de vel mye bevis og noen vitner så det ville vært merkelig. 

Så Ingebrigtsensaken var ferdig etterforsket i sept tror jeg, tiltale tatt ut i nov og rettssak i mars . 
Den andre store saken for tiden om Jonas Henriksen , var ferdig etterforsket i sept, tiltale tatt ut i des og rettssak slutten av februar, så da kan det nok drøye noen måneder til før evt tiltale mot Marius tas ut også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan henlegge enkelte av sakene, og kommer nok til å gjøre det, men jeg tror det kommer til å komme ut mer, og jeg tror også det er stor risiko for at han kan gjøre nye lovbrudd i påvente av en eventuell rettsak. Jeg ikke tror et fnugg på at han kommer til å bråsnu nå og bråslutte med narkotika og ikke sette seg selv i situasjoner med fest, destruktive forhold til kvinner og slutte å omgå seg med sine kriminelle venner. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (24 minutter siden):

Joda, ser hva du mener. Jeg tenker uansett at med Marius' tidligere handlingsmønster og historikk, kan man ikke bare anta at det er en hvilken som helst krangel, spesielt siden MM måtte bryte inn. Hvis JS hadde vondt, kan hun ha reagert på en måte som ikke falt i smak hos Marius for eksempel, sånn for å spekulere. Det er jo ikke uvanlig at man blir litt desperat etter tilsyn eller hjelp hvis man har smerter og får beskjed om at man ikke får det.

Det sto vel noe om at dette var i 2020 hvis jeg ikke husker helt feil, så det er litt tilbake  i tid. Så de så jo ikke den hendelsen i lys av alt som er skjedd/kommet frem i ettertid.

Akkurat hva de kranglet om er ikke noe som er kommet frem. Om det var noe stort eller smått.

Hvis det ikke var lege på skipet og man er ute på havet, må man enkelt og greit vente til man kommer i land for slik hjelp. Hvis det var lege på skipet,  skjønner ikke jeg hva armen isåfall evnt var iht en krangel. Men det står vel ikke direkte om at det var armen heller at de kranglet. 

Det står iallefall at det ikke var han som var årsak til  vond arm, og at det ikke var vold inne i bildet. Psykisk  vold er også vold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mulighet for at det kan skje ja, men samtidig har de vel mye bevis og noen vitner så det ville vært merkelig. 

Så Ingebrigtsensaken var ferdig etterforsket i sept tror jeg, tiltale tatt ut i nov og rettssak i mars . 
Den andre store saken for tiden om Jonas Henriksen , var ferdig etterforsket i sept, tiltale tatt ut i des og rettssak slutten av februar, så da kan det nok drøye noen måneder til før evt tiltale mot Marius tas ut også. 

Jeg blir uggen av hele opplegget, så håper virkelig ikke det blir noen henleggelser. Samtidig håper jeg de tar godt hensyn til de voldsutsatte. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Det sto vel noe om at dette var i 2020 hvis jeg ikke husker helt feil, så det er litt tilbake  i tid. Så de så jo ikke den hendelsen i lys av alt som er skjedd/kommet frem i ettertid.

Akkurat hva de kranglet om er ikke noe som er kommet frem. Om det var noe stort eller smått.

Hvis det ikke var lege på skipet og man er ute på havet, må man enkelt og greit vente til man kommer i land for slik hjelp. Hvis det var lege på skipet,  skjønner ikke jeg hva armen isåfall evnt var iht en krangel. Men det står vel ikke direkte om at det var armen heller at de kranglet. 

Det står iallefall at det ikke var han som var årsak til  vond arm, og at det ikke var vold inne i bildet. Psykisk  vold er også vold. 

Den kan ha blitt brukt som tema for å utøve psykisk vold. (Sier ikke at det har skjedd her altså, bare generelt). Det er ikke uvanlig at psykopater forsøker å minimere og bagatellisere at andre har vondt, si at de lyver eller at de overdriver og at det ikke er så ille som de mener det er.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (8 minutter siden):

Jeg blir uggen av hele opplegget, så håper virkelig ikke det blir noen henleggelser. Samtidig håper jeg de tar godt hensyn til de voldsutsatte. 

Blir svært overrasket om det ikke tas ut tiltale her, da må det jo komme freM noe i avhør om de andre partene og det tror jeg ikke 

Endret av Orly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Den kan ha blitt brukt som tema for å utøve psykisk vold. (Sier ikke at det har skjedd her altså, bare generelt). Det er ikke uvanlig at psykopater forsøker å minimere og bagatellisere at andre har vondt, si at de lyver eller at de overdriver og at det ikke er så ille som de mener det er.

Alle vil jo minimere sin rolle, evnt ikke se sin rolle. Både  bevisst og ubevisst. Iht kilden sier hun at de har kranglet. Og da er de to om den krangelen. Og med det legge til at dette kommer fra en hemlig kilde og ikke direkte fra henne selv, sååå jeg putter det i en skuff og overlater det til henne og fortelle sin egen historie, og ikke via en hemlig kilde man ikke vet hvem er og lekker informasjon mest sannsynlig mot betaling, som ikke i utgangspunktet skulle vært lekket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (Akkurat nå):

Blir svært overrasket om det ikke tas ut tiltale her, da må det jo komme freM noe i avhør om de andre partene og det tror jeg ikke 

Nei, det tror ikke jeg heller. Blir interessant å se hva som skjer fremover. Mildt sagt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Alle vil jo minimere sin rolle, evnt ikke se sin rolle. Både  bevisst og ubevisst. Iht kilden sier hun at de har kranglet. Og da er de to om den krangelen. Og med det legge til at dette kommer fra en hemlig kilde og ikke direkte fra henne selv, sååå jeg putter det i en skuff og overlater det til henne og fortelle sin egen historie, og ikke via en hemlig kilde man ikke vet hvem er og lekker informasjon mest sannsynlig mot betaling, som ikke i utgangspunktet skulle vært lekket. 

Jeg tror ikke det er noe vits å prøve å forklare det på flere måter til deg, for du er låst fast i at det alltid er to personer involvert i en krangel. Det er ikke alltid det, hvert fall ikke i dysfunksjonelle forhold. Langt ifra faktisk. Men jeg orker ikke gjenta meg selv flere ganger. Du får ha din mening.

• Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (11 minutter siden):

De kan henlegge enkelte av sakene, og kommer nok til å gjøre det, men jeg tror det kommer til å komme ut mer, og jeg tror også det er stor risiko for at han kan gjøre nye lovbrudd i påvente av en eventuell rettsak. Jeg ikke tror et fnugg på at han kommer til å bråsnu nå og bråslutte med narkotika og ikke sette seg selv i situasjoner med fest, destruktive forhold til kvinner og slutte å omgå seg med sine kriminelle venner. 

Nesj, det tror ikke jeg heller. Tror han kommer til å trenge flere år med terapi, og jeg er ikke så sikker på at det kommer til å hjelpe engang.

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Nei, det tror ikke jeg heller. Blir interessant å se hva som skjer fremover. Mildt sagt. 

Det blir det, så det ble sagt i desember at den snart var ferdig etterforsket, så da er det bare å vente å se fremover hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok  for mange bevis til at det ikke blir tatt ut noen tiltale. Dog er psykisk vold vanskeligere å direkte bevise enn fysisk vold. Men det finnes jo opptak og sikkert noen meldinger. 

Ikke sikkert han blir tiltalt for alt han er beskyldt for. Ikke nødvendigvis iht skyld eller uskyld, men  pga for lite eller ingen bevis nok. Eller at bevisene som er ikke holder.  

En ting som er sikkert er jo at de har gransket dette ganske så grundig virker det til. Så her har jeg troen på at det både bøir rettsak og en dom. For ofrenes skyld håper jeg det blir for lukkede dører. De har fått nok nå syntes jeg

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir det, så det ble sagt i desember at den snart var ferdig etterforsket, så da er det bare å vente å se fremover hva som skjer.

Jeg håper det har blitt gjort en grundig jobb, og at resterende også utføres grundig. Er så mange lag her. Hver gang jeg tror det er over, dukker det opp noe nytt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Jeg håper det har blitt gjort en grundig jobb, og at resterende også utføres grundig. Er så mange lag her. Hver gang jeg tror det er over, dukker det opp noe nytt. 

Er det som er det mest skremmende i grunn, at det stadig kommer noe mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Orly skrev (Akkurat nå):

Er det som er det mest skremmende i grunn, at det stadig kommer noe mer

Folk har tidligere sagt i tråden at "jeg tror det kommer mer". Jeg har tenkt at nei, nå holder det vel. Men de har jo alltid rett. Jeg tror nå han har kommet unna med MYE. Jeg er sjeleglad for at han ikke beskyttes mer, fordi at han fremover ikke kan gjemme seg bort så godt lengre. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har tidligere sagt i tråden at "jeg tror det kommer mer". Jeg har tenkt at nei, nå holder det vel. Men de har jo alltid rett. Jeg tror nå han har kommet unna med MYE. Jeg er sjeleglad for at han ikke beskyttes mer, fordi at han fremover ikke kan gjemme seg bort så godt lengre. 

Og unge damer vet nå. Det er selvfølgelig alltids noen som ignorerer advarslene, det er det ikke noe å gjøre med. Men de er i hvert fall advart. Neste offer trenger ikke tro at hun er den eneste han har utført vold mot så da må det være henne det er noe galt med. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Og unge damer vet nå. Det er selvfølgelig alltids noen som ignorerer advarslene, det er det ikke noe å gjøre med. Men de er i hvert fall advart. Neste offer trenger ikke tro at hun er den eneste han har utført vold mot så da må det være henne det er noe galt med. 

Ikke sant! Det positive med denne smørja, er at han har mistet muligheten til å ødelegge flere intetanende mennesker. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesj, det tror ikke jeg heller. Tror han kommer til å trenge flere år med terapi, og jeg er ikke så sikker på at det kommer til å hjelpe engang.

Jeg tror at han er vant til at han kommer unna med hva som helst, og aldri har opplevd konsekvenser for sine handlinger tidligere. Jeg tror at akkurat nå, burde han beskyttes mot seg selv og andre ... og pressen. Han burde være overlykkelig for å ha tilgang til verdens beste helseinstitusjoner uten venteliste og uten å tenke på at han ikke selv har råd til private helsetjenester. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...