Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Jepp. Kommer mye av dette i rettsaken. Marius ved sin advokat kommer å kjøre hardt mot de kvinnelige ofrene. 

Som hans stefar må være mann nok til å ta stilling til. Nå og når vi kommer se dette i offentligheten. 

Jeg tror den rettssaken kommer til å sette kongefamilien i en veldig vanskelig posisjon, og ikke bare kronprinsen.

Advokatens jobb er så klart å kjøre på for frifinnelse der det er mulig, og vi har sett at han ikke akkurat tar hensyn til Kongehuset i sine uttalelser og kjører vel det løpet han mener er mest fornufitg for sin klient - og det skal han også, for all del, men nå er klinenten hans medlem av en litt speisell familie. 

Det er ille nok at det fremkommer at Marius, sønn og stesønn av kronpsisparet er siktet for flere voldtekter, men hvis han også blir tiltat og det skal argumenteres på beskostning av kvinnene som hevdes å være utsatt for overgrpene tror jeg det vil opplevs enda verre og mer brutalt. Men det er det som skjer i en straffesak så sant den tiltalte ikke er enig. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Natron skrev (33 minutter siden):

Enkeltindivider har kanskje vært innom, men ikke den harde kjerne og langt ifra hele Hells Angels. Like greit å slutte å spre rykter og blåse opp en fjær til fem broilere når man ikke har faktadetaljene.

Har det stått noe sted hvem av medlemmene av HA som var der, og hvilken posisjon de som var der hadde?

Ingen har vel påstått at HELE HA har vært på Skaugum. Det ville det vel ikke vært plass til tror jeg.

Og er det ikke alvorlig nok at det i det hele tatt var medlemmer av HA på Skaugum? 

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (34 minutter siden):

Enkeltindivider har kanskje vært innom, men ikke den harde kjerne og langt ifra hele Hells Angels. Like greit å slutte å spre rykter og blåse opp en fjær til fem broilere når man ikke har faktadetaljene.

Men du har faktadetaljer på at de ikke tilhørte den harden kjernen av Hells Angels:

Sitat

At mamma Mette-Marit er kjent med en del av Marius sine kontroversielle venner, underbygges – etter det Se og Hør kjenner til – av et besøk mens hun var hjemme på Skaugum. Der var flere fra sønnens miljø til stede, blant annet medlemmer fra den beryktede motorsykkelbanden Hells Angels.

https://www.seher.no/kongelig/stjal-fra-kronprinsparets-bolig/81979213

Dette har vel aldri blitt benektet fra slottet ettersom jeg husker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (5 minutter siden):

Har det stått noe sted hvem av medlemmene av HA som var der, og hvilken posisjon de som var der hadde?

Nettopp.

Ingen har vel påstått at HELE HA har vært på Skaugum. Det ville det vel ikke vært plass til tror jeg.

Den siterte ser ut til å påstå det, og det fremstår tidvis som at flere liker å tro det.

Og er det ikke alvorlig nok at det i det hele tatt var medlemmer av HA på Skaugum? 

Mener du at jeg mener noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror den rettssaken kommer til å sette kongefamilien i en veldig vanskelig posisjon, og ikke bare kronprinsen.

Advokatens jobb er så klart å kjøre på for frifinnelse der det er mulig, og vi har sett at han ikke akkurat tar hensyn til Kongehuset i sine uttalelser og kjører vel det løpet han mener er mest fornufitg for sin klient - og det skal han også, for all del, men nå er klinenten hans medlem av en litt speisell familie. 

Det er ille nok at det fremkommer at Marius, sønn og stesønn av kronpsisparet er siktet for flere voldtekter, men hvis han også blir tiltat og det skal argumenteres på beskostning av kvinnene som hevdes å være utsatt for overgrpene tror jeg det vil opplevs enda verre og mer brutalt. Men det er det som skjer i en straffesak så sant den tiltalte ikke er enig. 

Ja, nettopp det at dette er kronprinsparet - den kommende konge og dronning gjør selvsagt at de kommer i en skvis. 
Hvordan skal de klare å opptre samlende, støttende og trygt overfor det norske folk dersom de samtidig skal utvise støtte og kjærlighet til sin sønn og stesønn som er tiltalt for grove voldshendelser overfor flere norske kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (8 minutter siden):

Det virker jo på tråden her som samtlige medlemmer av ha var der . 
nei, det er ikke alvorlig i det hele tatt at medlemmer av ha var på Skaugum. De fleste ha medlemmer er jo helt vanlige folk med interesse for motorsykler slik som Marius. Problemet er at de ble stjålet ting. Vet vi i det hele tatt om de som stjal var ha medlemmer?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DaisyD skrev (9 minutter siden):

Men du har faktadetaljer på at de ikke tilhørte den harden kjernen av Hells Angels:

https://www.seher.no/kongelig/stjal-fra-kronprinsparets-bolig/81979213

Dette har vel aldri blitt benektet fra slottet ettersom jeg husker. 

Det står ingenting om hvem i HA som deltok på fest, men den harde kjernen var nok mer opptatt av andre ting enn fjas og fanteri på Skaugum. HA drives som en strikt organisasjon, de leker ikke med småtroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 time siden):

nei, det er ikke alvorlig i det hele tatt at medlemmer av ha var på Skaugum. De fleste ha medlemmer er jo helt vanlige folk med interesse for motorsykler slik som Marius. Problemet er at de ble stjålet ting. Vet vi i det hele tatt om de som stjal var ha medlemmer?

Det er ikke mitt inntrykk at det gis et inntrykk av at alle medlemmene til HA var på Sakugum, det er vel mange tusen så det hadde vært litt voldsomt. 

Syns du ikke det er alvorlig at medlemmer av HA har vært på Skaugum og festet også i kronprinsparets private deler? Jeg trodde sikkerheten der var ganske god, og er overrasket over at både medlemmer av HA og andre antatt kriminelle (vennene til Marius) kan ha hatt så fri tilgang. 

Nei, vi aner ikke hvem som har stjålet hverken sølvtøy eller bensinkort så vidt jeg vet, og jeg har ikke sett noe noe sted at det står at det er noen som er medlem i HA som har tatt det. Vennene til Marius er vel i stor grad kriminelle ut fra hva som har kommet frem, og sånn er det vel fort når man er i miljøer hvor mange er både selger og bruker ulike narkotiske stoffer. Det kan likså godt ha vært en av alle de andre som har vært å fest der.

Eidt: Jeg har forsøkt å finne antallet på medlemmer i Norge og det ser ut til at det er rundt 100 stykker inkludert prøvemedlmmer. Da er det ikke random personer som er liker motorsykkel for å si det sånn. https://www.banett.no/meninger/i/86erzG/hells-angels-er-ingen-vanlig-klubb

Endret av pop up bruker
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (6 minutter siden):

Det står ingenting om hvem i HA som deltok på fest, men den harde kjernen var nok mer opptatt av andre ting enn fjas og fanteri på Skaugum. HA drives som en strikt organisasjon, de leker ikke med småtroll.

Men "småtrollet" Marius har faktisk flere omgangsvenner som er siktet i grove narkotika og hvitvaskingssaker. Det er vel mer i Hells Angels gate?

Endret av DaisyD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (5 minutter siden):

Nettopp. Men de følger en stram struktur.

Nei, hvem som stjal står det ingenting om hos kilden for dette: Se og hør, som har sauset sammen mye svevende i denne artikkelen. Sølvtøy forsøkt solgt høres mer ut som rølpestreker av noen som trodde det var lett å omsette. Det står heller ikke noe om hvem som hooverboardet seg gjennom lokalene eller hva de faktisk gjorde der. Var på sightseeing eller grillet i hallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (1 time siden):

At klientell fra Hells Angels overhode har satt sine bein på Skaugum, myk eller hard kjerne, er for meg faktisk sjokkerende. Dette er ikke folk man omgås, dersom man har som mål og holde seg på rett side av loven.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (7 minutter siden):

Men "småtrollet" Marius har faktisk flere omgangsvenner som er siktet i grove narkotika og hvitvaskingssaker. Det er vel mer i Hells Angels gate?

Har du dokumentasjon på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
pop up bruker skrev (31 minutter siden):

Nei, ikke kommet noen opplysninger om hvor mange eller hvilken posisjon. Det har  åpenbart vært alt annet enn rølpestreker som har skjedd på Skaugum, med tanke på at MBH er fratatt tilgangen til hovedhuset og den sikrede delen av Skaugum.https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-fratatt-tilgang-til-kronprinsparets-bolig/s/5-95-2094938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Istapp skrev (8 minutter siden):

At klientell fra Hells Angels overhode har satt sine bein på Skaugum, myk eller hard kjerne, er for meg faktisk sjokkerende. Dette er ikke folk man omgås, dersom man har som mål og holde seg på rett side av loven.

Det er sjokkerende hvor mye som anses sjokkerende. HA-folk er folk de også. Man ramler ikke borti de ved frysedisken på Rema og blir smittet av kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (6 minutter siden):

Nei, ikke kommet noen opplysninger om hvor mange eller hvilken posisjon. Det har  åpenbart vært alt annet enn rølpestreker som har skjedd på Skaugum, med tanke på at MBH er fratatt tilgangen til hovedhuset og den sikrede delen av Skaugum.https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-fratatt-tilgang-til-kronprinsparets-bolig/s/5-95-2094938

Jeg skjønner godt at Kronprinsparet ikke ønsker at private gemakker skal nyttes som festlokale. Men det står ingenting i artikkelen om hva som er årsaken, kun at han ikke lenger har tilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kattedama
Kvittre skrev (35 minutter siden):

Du er klar over at HA er en 1% klubb. De anser seg som et brorskap og lever etter egne lover og regler. Politiet antar at to av tre medlemmer er straffedømte. Så de er nok ikke helt vanlige folk med interesse for motorsykler. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
pop up bruker skrev (9 minutter siden):

Det var vel en razzia på en hytte i høst også? Politet fant vel litt av hvert der også. En chat på Snap, med de kriminelle vennene. 

«I en samtale med politiet fra i fjor, som er offentliggjort, sa han at «Min vennekrets har vært den samme de siste ti årene, og sånn er det bare. Mine foreldre vet det (...)» Det vil si at Høiby har hatt disse kriminelle vennene siden han var 16–17 år.»https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/bekymret-for-konsekvensene-for-hoiby/o/5-95-2155677

Endret av Kattedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...