Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Anbefalte innlegg

Hulderen skrev (8 minutter siden):

Hvordan vet du hvor mye han jobber? Han er ordinær lærling. Og ikke som bilmekaniker som flere her skriver. Han jobber som mekaniker på Harley Davidson, altså motorsykler.

Sorry, mekaniker 😅 jeg skrev bilmekaniker flere ganger , vet hvor han jobber og var ikke ment nedsettende, men bytt ut bilmekaniker og mekaniker i det jeg skrev, så mener jeg det samme. . Skjønner heller ikke hvorfor norn tror han jobber lite ut fra gamle skattelister. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hulderen skrev (22 minutter siden):

Hvordan vet du hvor mye han jobber? Han er ordinær lærling. Og ikke som bilmekaniker som flere her skriver. Han jobber som mekaniker på Harley Davidson, altså motorsykler.

Basert på skattbar inntekt.Se innlegget over. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (8 minutter siden):

Sorry, mekaniker 😅 jeg skrev bilmekaniker flere ganger , vet hvor han jobber og var ikke ment nedsettende, men bytt ut bilmekaniker og mekaniker i det jeg skrev, så mener jeg det samme. . Skjønner heller ikke hvorfor norn tror han jobber lite ut fra gamle skattelister. 

Det er ikke gamle skattelister, det er siste skatteliste - fra 2021. Og han hadde lav inntekt også årene før. Om 2022 har endret dette, et jo det supert, særlig mtp at han er 25 år.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (26 minutter siden):

Vi vet jo at han byttet lærlingplass i fjor, mulig grunnen er noen av de a, b, c oppsummeringene  dine. Ser ingen grunn til og satse penger på noe vi ikke får svar på, nå er det uansett ikke aktuelt per i dag. Selvsagt jobber han ikke svart, blir utnyttet eller jobber lite i dag. Du kan jo bestille service eller ringe arbeidsplassen og spørre? Sjekke aktuell ligning når den blir offentliggjort? 
 

luksusvarene han solgte på Finn kunne han jo kastet i søpla og kjøpt seg nytt om han er så bortskjemt og blåst som du skal ha det til. Kanskje han trengte pengene, eller har fått med seg at gjenbruk er lurt. Ja, han har « luksusgarderobe», hadde han stilt opp på slottet i joggings fra H&M hadde det vært galt og. Husk også at marius har en far oppi dette. Han har forsvunnet litt, men mulig han har bidratt ganske greit med « luksusklær» slik han selv gikk i på Marius sin alder. Er som nevnt enig i at damene ikke imponerer. 
de var faen ikke mye hensynsfulle, husker mm sto og holdt foran ansiktet hans for og skjerme han ,på gråten og ba dem vær så snill og la han være. Hun gjorde det jo og slutt med haakon en periode av hensyn til Marius fordi hun så forholdet som håpløst. De var mye mer hensynsfulle med Ingrid og Sverre ja, mm og familien var jo fritt villt. 

Så du mener med et skuldertrekk at han enten kan ha vært a) kriminell (jobbe svart) eller b) offer for kriminalitet (slavearbeid).

Sorry, du må visst ha det inn med teskje, men det eneste sannsynlige svaret er c i de foregående år, og dette hadde han mens han var 22-23-24 år og heller ikke studerte. Det er dessverre langt under det en gjennomsnittlig jevnaldrende yter.

Helt supert om 2022 blir annerledes, men det gjenstår å se. Det eneste håndfaste er at han har jobbet lite frem til 2022, basert på skattbar inntekt. Det er ingen annen forklaring. At du kjenner noen på et bilverksted som jobber med ham, er ikke veldig håndfast, men det vil skattelistene for 2022 vise. Det er en uting at hans skatteopplysninger blir kjent gjennom media, men prinsippet om åpenhet har en misjon her - er det kongehusets apanasje som dekker hans levekostnader? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (5 minutter siden):

Det er ikke gamle skattelister, det er siste skatteliste - fra 2021. Og han hadde lav inntekt også årene før. Om 2022 har endret dette, et jo det supert, særlig mtp at han er 25 år.

Jo, skattelisten fra 2021 er gammelt i forhold til spekulasjoner om hvor mye Marius jobber og hvorvidt han jobber svart i dag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (3 minutter siden):

Jo, skattelisten fra 2021 er gammelt i forhold til spekulasjoner om hvor mye Marius jobber og hvorvidt han jobber svart i dag. 

Nå må du slutte, det er fra i fjor og da var han 24. Om han jobbet mer i 2022 kan du ikke bevise, men han har allerede hatt flere år som voksen der han har jobbet lite, så poenget står seg - han har jobbet lite i voksen alder i fht andre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

O Rakel skrev (15 minutter siden):

Basert på skattbar inntekt.Se innlegget over. 

Han begynte som lærling i Harley Davidson i 2021. Dermed er det først i 2022 at han har hatt et fullt arbeidsår der. Så du kan ikke vurdere hvor mye han jobber nå (2022) før du får skattelistene for 2022. 

Det var vel i 2021 at det ble slutt med Sekkeseter, han flyttet og byttet jobb, så det er ikke så rart om det året var dårlig rent intektsmessig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (Akkurat nå):

Så du mener med et skuldertrekk at han enten kan ha vært a) kriminell (jobbe svart) eller b) offer for kriminalitet (slavearbeid).

Sorry, du må visst ha det inn med teskje, men det eneste sannsynlige svaret er c i de foregående år, og dette hadde han mens han var 22-23-24 år og heller ikke studerte. Det er dessverre langt under det en gjennomsnittlig jevnaldrende yter.

Helt supert om 2022 blir annerledes, men det gjenstår å se. Det eneste håndfaste er at han har jobbet lite frem til 2022, basert på skattbar inntekt. Det er ingen annen forklaring. At du kjenner noen på et bilverksted som jobber med ham, er ikke veldig håndfast, men det vil skattelistene for 2022 vise. Det er en uting at hans skatteopplysninger blir kjent gjennom media, men prinsippet om åpenhet har en misjon her - er det kongehusets apanasje som dekker hans levekostnader? 

Kjenner noen på bilverkstedet? 
igjen, ikke glem at Marius har en far. Veldig usikkert hvor mye av Marius sine lommepenger som blir dekket av apanasje.

jeg mener med et skuldertrekk at det kan ha vært en grunn til at han sluttet. Trenger ikke og gjøre han til kriminell eller offer for kriminalitet. Kan ha gått konk for alt jeg vet, men ja det finnes useriøse arbeidsplasser som utnytter lærlinger også. Uansett, fortid og spekulasjoner.
 

ja, resultatet for 2022 gjenstår og se  , men blir veldig overrasket hvis resultatet blir som i 2021. Firmaet han jobber i nå virker seriøst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (2 minutter siden):

Han begynte som lærling i Harley Davidson i 2021. Dermed er det først i 2022 at han har hatt et fullt arbeidsår der. Så du kan ikke vurdere hvor mye han jobber nå (2022) før du får skattelistene for 2022. 

Det var vel i 2021 at det ble slutt med Sekkeseter, han flyttet og byttet jobb, så det er ikke så rart om det året var dårlig rent intektsmessig.

De fleste går ikke vesentlig ned i inntekt om de flytter; de skaffer seg en jobb før de flytter eller kort tid etter. Hvorfor komme med slike bortforklaringer? 

Han har hatt flere fulltidsjobber, de har ikke vært lenge og han har gått lange perioder uten jobb. Om dette har endret seg, gjenstår å se, men er uansett på høy tid mtp at han altså er 25. 

Virker ikke som du eller Kvittre er objektive her og klarer å forholde dere til fakta, men fornekter og unnskylder alt. Dere om det.
Mitt poeng er at han har vært sponset av kronprinsparet langt opp i voksen alder, ikke noe av bortforklaringene deres kan endre på det.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (4 minutter siden):

Nå må du slutte, det er fra i fjor og da var han 24. Om han jobbet mer i 2022 kan du ikke bevise, men han har allerede hatt flere år som voksen der han har jobbet lite, så poenget står seg - han har jobbet lite i voksen alder i fht andre.

Jeg snakker ikke om i fjor. Det er det du som gjør. Ingen som har påstått han har jobbet mye hittil, han har surret litt rundt. Diskusjonen startet med om han jobber mye nå. Han er ansatt som lærling, nei jeg kan ikke « bevise» lønnsslippen hans. Ring jobben hans i morgen og spør når han er tilgjenglig 🤷‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (4 minutter siden):

Kjenner noen på bilverkstedet? 
igjen, ikke glem at Marius har en far. Veldig usikkert hvor mye av Marius sine lommepenger som blir dekket av apanasje.

jeg mener med et skuldertrekk at det kan ha vært en grunn til at han sluttet. Trenger ikke og gjøre han til kriminell eller offer for kriminalitet. Kan ha gått konk for alt jeg vet, men ja det finnes useriøse arbeidsplasser som utnytter lærlinger også. Uansett, fortid og spekulasjoner.
 

ja, resultatet for 2022 gjenstår og se  , men blir veldig overrasket hvis resultatet blir som i 2021. Firmaet han jobber i nå virker seriøst. 

Det er ikke arbeidsgiverne som er problemet. De fleste andre 24-25 åringer som ikke studerer får seg jobb hos seriøse foretak. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (Akkurat nå):

Jeg snakker ikke om i fjor. Det er det du som gjør. Ingen som har påstått han har jobbet mye hittil, han har surret litt rundt. Diskusjonen startet med om han jobber mye nå. Han er ansatt som lærling, nei jeg kan ikke « bevise» lønnsslippen hans. Ring jobben hans i morgen og spør når han er tilgjenglig 🤷‍♀️

Det vil skattelistene 2022 vise. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (1 minutt siden):

De fleste går ikke vesentlig ned i inntekt om de flytter; de skaffer seg en jobb før de flytter eller kort tid etter. Hvorfor komme med slike bortforklaringer? 

Han har hatt flere fulltidsjobber, de har ikke vært lenge og han har gått lange perioder uten jobb. Om dette har endret seg, gjenstår å se, men er uansett på høy tid mtp at han altså er 25. 

Virker ikke som du eller Kvittre er objektive her og klarer å forholde dere til fakta, men fornekter og unnskylder alt. Dere om det.
Mitt poeng er at han har vært sponset av kronprinsparet langt opp i voksen alder, ikke noe av bortforklaringene deres kan endre på det.

Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor du er så sikker på at ikke faren hans har bidratt en del, han er vel ikke akkurat kjent for en beskjeden livsstil? 
det er uansett ingen som har påstått at Marius har ikke har surra og hatt lavere inntekt en gjennomsnittet tidlig i tjueåra, problemet er at vi snakker om nå og du snakker om før. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Agent smith
Maydis8 skrev (På 26.12.2022 den 20.32):

Ufint å kommentere andres utseendet. Skjerpings.

Neste gang skal jeg heller si noe om personligheten hennes.😁

Regner med at hun er opptatt av utseende siden hun har fikset litt på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (2 timer siden):

Det vil skattelistene 2022 vise. 

 altså, firmaet går ut med hans stilling ,jobbtelefonnr, mailadresse og åpningstider , men skattelistene vil vise.. jaja. De lyver sikkert. Fake reklame, betalt for av apanasje og dine skattepenger. Synes du skal ringe han på mandag og sjekke om han er på jobb jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (På 29.12.2022 den 18.34):

 altså, firmaet går ut med hans stilling ,jobbtelefonnr, mailadresse og åpningstider , men skattelistene vil vise.. jaja. De lyver sikkert. Fake reklame, betalt for av apanasje og dine skattepenger. Synes du skal ringe han på mandag og sjekke om han er på jobb jeg. 

Jeg sier ikke at han ikke jobber der, eller ikke har jobbet andre steder - de har jo alle hatt foretaksnavn, adresse og andre ansatte. Men han har enda til gode å jobbe et år fulltid. Så får man se om 2022 ble annerledes.
 

Det virker ikke som du helt skjønner hva skattelistene er. Det er ikke sånn at den henter inntekt fra ett norsk univers mens man kan jobbe og tjene lenger lovlig i et annet norsk univers som ikke kommer med. 

Endret av O Rakel
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

O Rakel skrev (14 timer siden):

Jeg sier ikke at han ikke jobber der, eller ikke har jobbet andre steder - de har jo alle hatt foretaksnavn, adresse og andre ansatte. Men han har enda til gode å jobbe et år fulltid. Så får man se om 2022 ble annerledes.
 

Det virker som du helt skjønner hva skattelistene er. Det er ikke sånn at den henter inntekt fra ett norsk univers mens man kan jobbe og tjene lenger lovlig i et annet norsk univers som ikke kommer med. 

Det er vel så lite igjen av 2022 at det ikke er for tidlig og konkludere med at han nå har jobbet et år fulltid. 2022 ble annerledes.

jo jeg skjønner hva skattelistene er. Jeg skjønner at skattelisten fra 2021 ikke sier noe om hvor mye en person jobber desember 2022. De fleste lærlinger starter jo på høsten , så du kan jo hetse alle lærlinger på 2. år i hele landet med disse skattelistene dine når du først er i gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (7 timer siden):

Det er vel så lite igjen av 2022 at det ikke er for tidlig og konkludere med at han nå har jobbet et år fulltid. 2022 ble annerledes.

jo jeg skjønner hva skattelistene er. Jeg skjønner at skattelisten fra 2021 ikke sier noe om hvor mye en person jobber desember 2022. De fleste lærlinger starter jo på høsten , så du kan jo hetse alle lærlinger på 2. år i hele landet med disse skattelistene dine når du først er i gang. 

Eneste kilde til at han han jobbet i hele 2022 er deg, men du sitter vel ikke på avtalen med arbeidsgiver? Eller er du MBH, eller NH eller annen nærstående? Jeg forholder meg til kjente fakta.

Dette er selvsagt ikke kritikk mot lærlinger, hold deg til saken. 

Om MBH jobber i desember 2022 er ikke poenget, poenget er om han klarer å stå i en jobb lenger enn noen måneder i slengen. Det håper jeg inderlig, men det vil tiden vise. Ikke du.

Endret av O Rakel
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (8 minutter siden):

Eneste kilde til at han han jobbet i hele 2»22 er deg, men du sitter vel ikke på avtalen med arbeidsgiver? Eller er du MBH, eller NH eller annen nærstående? Jeg forholder meg til kjente fakta.

Dette er selvsagt ikke kritikk mot lærlinger, hold deg til saken. 

Om MBH jobber i desember 2022 er ikke poenget, poenget er om han klarer å stå i en jobb lenger enn noen måneder i slengen. Det håper jeg inderlig, men det vil tiden vise. Ikke du.

 

A6A0D621-2230-4376-AE76-150E17769747.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (9 minutter siden):

Eneste kilde til at han han jobbet i hele 2»22 er deg, men du sitter vel ikke på avtalen med arbeidsgiver? Eller er du MBH, eller NH eller annen nærstående? Jeg forholder meg til kjente fakta.

Dette er selvsagt ikke kritikk mot lærlinger, hold deg til saken. 

Om MBH jobber i desember 2022 er ikke poenget, poenget er om han klarer å stå i en jobb lenger enn noen måneder i slengen. Det håper jeg inderlig, men det vil tiden vise. Ikke du.

Jeg er ingen kilde, jeg bruker kilden ( arbeidsgiver) til og regne det høyt sannsynlig at det har gått et år fra 2021 til 30 desember 2022. 
nei, jeg sitter ikke på avtalen med arbeidsgiver . Hvilke kjente fakta er det du forholder deg til? Sitter du på avtalen med arbeidsgiver? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...