Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Malmfrid skrev (39 minutter siden):

Men de har ikke 70.000 følgere vel?

Nei, men de skulle ønske de hadde . Hadde det vært bedre om han sletter 68.000 av følgerne sine ? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Helene1982 said:

Nei, men det er en lang debatt om hvor vanskelig det er for lille Marius å få saken han er siktet for brettet ut i pressen. Det er få som snakker om hvor traumatiserende det må ha vært for kvinnen som opplevde hendelsen som endte med hjernerystelse og kniv i veggen.  

Jo da, det kan jeg si meg enig i, men jeg ser det som å se og debattere flere ulike sider av saken, Det burde være lov å kunne mene at Marius får kjørt seg nå, samtidig som at man er på offerets side, uten at det skal være nødvendig å påpeke at man føler MEST med henne. Akkurat som når noen tidligere i tråden utrykte medfølelse for Mette Marit, og fikk til svar at det kun var offeret det var synd på. Man kunne altså ikke ha medfølelse for den situasjonen som en mor sitter i, fordi at det er hennes egen sønn. Det har kommet forferdelig mange usaklige kommentarer. Og fortsatt så vet man (vi) egentlig lite om hva som faktisk har skjedd.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Spitzy skrev (1 minutt siden):

Nei, men de skulle ønske de hadde . Hadde det vært bedre om han sletter 68.000 av følgerne sine ? 

Han hadde ihvertfall blitt mindre kjendis da - hvis det var det han ville. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oz- skrev (4 minutter siden):

Det er ganske mange som har brukt mye plass på å spekulere i hva hennes opplevelse kan ha vært. Jeg vil oppfordre til å ikke gjøre det. Hvis hun vil ha sin historie og opplevelse delt, så gjør hun det selv. Vi vet ikke hva hun har tenkt eller følt, og det er respektløst å spekulere i det. 

Man kan anta at en av hennes livs verste opplevelser blir brettet ut over pressen, og alle mener noe om henne, Marius og hendelsen uten å vite hva som skjedde. Jeg er ganske trygg på at det føles ganske jævlig. Jeg er enig i at selv om hun er en influenser, har hun ikke bedt om presse rundt dette, men det har jo ikke tysk presse (og Internett) tatt hensyn til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (11 minutter siden):

Nei, men det er en lang debatt om hvor vanskelig det er for lille Marius å få saken han er siktet for brettet ut i pressen. Det er få som snakker om hvor traumatiserende det må ha vært for kvinnen som opplevde hendelsen som endte med hjernerystelse og kniv i veggen.  

Nei, det stemmer virkelig ikke. De aller, aller fleste i tråden er veldig opptatt av offeret, og det har vært mange innlegg om hvor traumatiserende det må ha vært for henne. Faktisk så mye at du ser at de som vil skrive noe som ikke er utelukkende negativt om Marius, passer på å presisere at de har stor sympati med offeret.

Men fornærmede har idag via sin bistandsadvokat bedt spesielt om at det ikke spekuleres om saken, så det er mulig at innlegg om henne har blitt moderert bort. Det har jeg ikke sjekket.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Helene1982 said:

Man kan anta at en av hennes livs verste opplevelser blir brettet ut over pressen, og alle mener noe om henne, Marius og hendelsen uten å vite hva som skjedde. Jeg er ganske trygg på at det føles ganske jævlig. Jeg er enig i at selv om hun er en influenser, har hun ikke bedt om presse rundt dette, men det har jo ikke tysk presse (og Internett) tatt hensyn til. 

DU kan jo ta hensyn til hennes ønske, selv om tysk presse ikke gjør det. 

Fornærmede ønsker å unngå spekulasjoner i saken og ber også om ro til å stå i prosessen som saken innebærer, sier bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye rart som foregår i denne familien.. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (19 minutter siden):

Diskusjonen om monarki eller ikke, der medlemmer av kongefamilien får en posisjon i rampelyset og deres jobb er å være offentlige forbilder, mener jeg er en annen diskusjon. Hans mor har «jobben» som Norges nest fremste kjendiskvinne, (godt) betalt av skattebetalerne, og det har konsekvenser for barna deres. Om det er rettferdig - egentlig ikke, men skal vi ha monarki, må de representere Norge på en god måte - da det er deres eneste jobbeskrivelse. Vold er ulovlig og ikke akseptert i noen samfunnslag. 

Hvor i alle dager har jeg skrevet at vold skal aksepters i noen samfunnslag ? Det er en annen tråd her om monarki eller ikke, vet ikke hvorfor du svarer om det til meg her. Marius ble uansett ikke frivillig « monarki kjendis «, han gikk i barnehagen. 
jeg fatter ikke hvordan han ble frivillig kjendis i utgangspunktet, og hva det har og si hvor mange følgere han har på insta. Det er så mye rart som blandes inn. Ja, vold er ulovlig , og ha følgere på insta er lovlig. At Marius i dag er en dårlig representant for kongehuset er vel alle enige om. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibralfaro skrev (17 minutter siden):

Jo da, det kan jeg si meg enig i, men jeg ser det som å se og debattere flere ulike sider av saken, Det burde være lov å kunne mene at Marius får kjørt seg nå, samtidig som at man er på offerets side, uten at det skal være nødvendig å påpeke at man føler MEST med henne. Akkurat som når noen tidligere i tråden utrykte medfølelse for Mette Marit, og fikk til svar at det kun var offeret det var synd på. Man kunne altså ikke ha medfølelse for den situasjonen som en mor sitter i, fordi at det er hennes egen sønn. Det har kommet forferdelig mange usaklige kommentarer. Og fortsatt så vet man (vi) egentlig lite om hva som faktisk har skjedd.

Det er jeg enig i. Og det er lett å male alt svart/hvitt på Internett, når verden egentlig kun har gråtoner. Jeg mener at det er riktig av pressen å dekke denne saken, da rykter ofte er verre enn sannheten, og jeg mener at om Marius har gjort handlingene beskrevet i siktelsen, tar han straffen loven ville pålagt Ola og Kari. Vold kan av og til forklares med andre personlige problemer, men det kan ikke forsvares. 

Endret av Helene1982
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remote skrev (4 timer siden):

Utifra det jeg har hørt var Ari Behn den hyggeligste, mest omsorgsfulle og åpne personen i kongefamilien. Trist at det gikk som det gikk. Istedet blir vi servert Sjaman Durek med lykkeamuletter. 

tirben skrev (4 timer siden):

Helt enig! Jeg var så begeistret for Ari. 

Jeg har alltid forsvart Ari- noe veldig mange ikke gjorde fram til han var død. Det samme gjør jeg med Durek. Han er sikkert veldig hyggelig og interessant. Om han tror på Shamnisme eller engler bryr jeg meg ikke noe om. Det samme gjelder for øvrig en sterkt troende muslim - kan være likanes likevel. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oz- skrev (22 minutter siden):

Dette bør flere bite seg merke i. Uttalelsen fra bistandsadvokaten understreker viktigheten av å ikke trekke konklusjoner før mer informasjon er tilgjengelig. 

Det burde være en selvfølge , men det spres mye rykter , dessverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (40 minutter siden):

En priviligert kjendis. 

Moren var servitør med 120.000 i inntekt da hun giftet seg med kronprinsen. 

Hva har det med saken og gjøre? Ja, hun hadde lav inntekt og giftet seg til rikdom. Og så? Det var Marius sin avgjørelse da, siden han ble frivillig kjendis ? Nei.. nå er det endret til priviligert kjendis. Var det fortsatt frivillig, eller er det bare privilegert ? Privilegert er jeg enig i, hvis man fokuserer på den økonomiske tryggheten og mulighetene. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 time siden):

Fordi når jeg leser kommentarene på særlig nettavisene så er det stor lynsjestemning. Å folk mener han da skal bures inne i mange mange år

Jeg har ikke personlig for vane å mene at noen som helst som utsetter noen for vold, ikke bør bures inne i mange, mange år. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (På 8.8.2024 den 19.31):

Jeg var under 18, kan ha vært derfor. Eller så kan det være ulik praksis. Synes synd i de som blir tvunget til å sitte i samme rom som gjerningsmann.

Jeg ble voldtatt som 15-åring av en på 40 (selvsagt noe helt annet enn denne saken), men jeg fikk ikke vitne uten han til stede. Han satt med advokaten sin, jeg ble ført inn ut rettssalen og ga min forklaring og svarte på spørsmål. Stirret han i øynene flere ganger, og ble ført ut når jeg var ferdig. Jeg kunne vært i salen om ønsket, men det ville jeg ikke.

• Liker 1
  • Hjerte 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 time siden):

Det må du ta med Mette Marit - det er hun som har tatt ham inn i offentligheten. Foreldre må ta avgjørelser for barn når det er for små til det selv. 

Ferdig med den delen av diskusjonen - jeg ihvertfall. 

Det var folk som prøvde og ta det med mette Marit. Nå er det litt sent. Så da var det ikke Marius som tok avgjørelsen om og bli kjendis da, men moren fordi han var for liten til og avgjøre det selv ? Flott, da er jeg også ferdig med denne delen av diskusjonen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Spitzy skrev (3 minutter siden):

Hva har det med saken og gjøre? Ja, hun hadde lav inntekt og giftet seg til rikdom. Og så? Det var Marius sin avgjørelse da, siden han ble frivillig kjendis ? Nei.. nå er det endret til priviligert kjendis. Var det fortsatt frivillig, eller er det bare privilegert ? Privilegert er jeg enig i, hvis man fokuserer på den økonomiske tryggheten og mulighetene. 

Nå er det en gang sånn at foreldre tar avgjørelser for barna sine når de er små. MM giftet seg inn i kongefamilien med alt det medfører. Andre enslige mødre gifter seg også ... med mer eller mindre heldige utfall. Er ganske sikker på at Marius sin far også har godkjent at sønnen skal inn i kongefamilien. Det er nok veloverveid skulle man tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Helene1982 skrev (34 minutter siden):

Du må ha skumlest debatten lite nøye om det er det du har fått ut av den. 
jo da, det har vært diskutert hvor traumatisk hendelsen har vært for henne, også er det lov og respektere hennes ønske om ikke bli debattert, og tråden handler om Marius. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (Akkurat nå):

Det var folk som prøvde og ta det med mette Marit. Nå er det litt sent. Så da var det ikke Marius som tok avgjørelsen om og bli kjendis da, men moren fordi han var for liten til og avgjøre det selv ? Flott, da er jeg også ferdig med denne delen av diskusjonen. 

De aller fleste av oss er aldri voldelige eller begår andre kriminelle handlinger i løpet av livet - sett bort ifra en parkeringsbot eller lignende. Handlinger som ikke folk gidder å lese om - selv om det hadde vært kongen. Vold er ikke normalt eller akseptert. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Justlooking skrev (1 minutt siden):

Vi får se …Kvinnen hadde slått opp og det ble ikke tolerert. Kanskje de inngår forlik på noen millioner slik at han kan fortsette å dra til usa ofte som han pleier? Håper ikke det, men kongefamilien er nok en sterk vegg å stå i mot ….

Det er jo velkjent i sånne kretser ... kan se til Prins Andrew, f.eks. 
Ugjerningen blir hengende ved uansett - man får det ikke ugjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (1 minutt siden):

Du må ha skumlest debatten lite nøye om det er det du har fått ut av den. 
jo da, det har vært diskutert hvor traumatisk hendelsen har vært for henne, også er det lov og respektere hennes ønske om ikke bli debattert, og tråden handler om Marius. 

Når det skrives om Marius, skrives det om henne. Det er ikke sånn at om det kun skrives om han og hans handlinger, har dette ikke skjedd henne. Jeg er enig i at hun bør få lov til å være anonym, men hun er en person. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...