Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Svigermor skrev (26 minutter siden):

Han kunne gått langt under radaren hvis han hadde valgt å ikke eksponere seg. Han kunne nøyd seg med å stille opp på offisielle bilder.

Det samme kunne Märtha Louise. Istedenfor er det en dobbeltmoral der som er vanskelig å forstå.

Jeg tror saken vil bli behandlet på den aller mest rettferdige måten mulig, noe annet vil bli kraftig kritisert, og det vet rettsapparatet.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tough cookie skrev (1 minutt siden):

Hvis han overhodet ikke ønsket å ha navnet sitt i nyhetene, utenom de obligatoriske familiebildene med kongefamilien,kunne han ha levd et anonymt liv.

det finnes jo en del mellomstasjoner mellom kongen selv og den totale anonymitet. Jeg synes det er ganske urimelig å kritisere en ung fyr for at han har en IG-konto. Det er det ikke mange som ikke har i den aldersgruppen.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
MissLucy skrev (1 minutt siden):

det finnes jo en del mellomstasjoner mellom kongen selv og den totale anonymitet. Jeg synes det er ganske urimelig å kritisere en ung fyr for at han har en IG-konto. Det er det ikke mange som ikke har i den aldersgruppen.

Men de har ikke 70.000 følgere vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Det må du ta med Mette Marit - det er hun som har tatt ham inn i offentligheten. Foreldre må ta avgjørelser for barn når det er for små til det selv. 

Ferdig med den delen av diskusjonen - jeg ihvertfall. 

men det er jo akkurat det @Gibralfaro sier - at han ikke valgte det selv 🤷‍♀️ Da er dere jo enige.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Men de har ikke 70.000 følgere vel?

Noen har 70 000. Noen har 700 000. Noen har 7000. Noen har 700.

hva tenker du selv er svaret på det spørsmålet?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn som har «kjendisforeldre/ste-kjendisforeldre» har i Norge både privilegier i form av nepotisme og velstand, men også ulempen ved at deres privatliv er av interesse for pressen. Dette gjelder spesielt kongefamilien. Marius sin posisjon ble valgt av hans mor - med alle fordelene og ulempene det medfører. Jeg er også fan av at man skal være forsiktig med å trekke konklusjoner før en siktelse har vært gjennom en rettsprosess, men dette ser ikke bra ut for Marius. Jeg mener at hans handlinger ikke bør få spesialbehandling men bør reflektere det han har gjort/ikke gjort. 

Endret av Helene1982
  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Malmfrid said:

Det må du ta med Mette Marit - det er hun som har tatt ham inn i offentligheten. Foreldre må ta avgjørelser for barn når det er for små til det selv. 

Ja, jeg sier da ikke noe annet? Hva skal jeg ta med MM? Hvorfor? Hva har du lest? Jeg forklarer meg for deg, for du ba om det. Jeg har da ingen interesse av å ta noe som helst med MM, eller noen andre i kongefamilien?

1 minutt siden, Malmfrid said:

Ferdig med den delen av diskusjonen - jeg ihvertfall. 

Endelig. 🙏

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (10 minutter siden):

Hvis han overhodet ikke ønsket å ha navnet sitt i nyhetene, utenom de obligatoriske familiebildene med kongefamilien,kunne han ha levd et anonymt liv.

Hvor starter du? Da han var 5 år og gikk hjem fra barnehagen og  til tross for at mette- Marit forsøkte og beskytte han fikk en fotograf god sikt og han ble førstesidestoff ? Det er her jeg starter , for det var der Marius ble ufrivillig kjendis. 

jeg er helt enig i at han som voksen ikke har gjort mye for og leve et anonymt liv. Jeg er litt uenig i at han kunne levd et anonymt liv, jeg tror et paparazzibilde av han hadde blitt ennå mer interssant om han hadde forsøkt og forsvinne , men det hadde vært en annen historie. Han prøver ikke , med åpen insta og på kjendisfester er han frivillig. Men at han ble frivillig kjendis er jeg veldig uenig i. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Spitzy skrev (2 minutter siden):

Hvor starter du? Da han var 5 år og gikk hjem fra barnehagen og  til tross for at mette- Marit forsøkte og beskytte han fikk en fotograf god sikt og han ble førstesidestoff ? Det er her jeg starter , for det var der Marius ble ufrivillig kjendis. 

jeg er helt enig i at han som voksen ikke har gjort mye for og leve et anonymt liv. Jeg er litt uenig i at han kunne levd et anonymt liv, jeg tror et paparazzibilde av han hadde blitt ennå mer interssant om han hadde forsøkt og forsvinne , men det hadde vært en annen historie. Han prøver ikke , med åpen insta og på kjendisfester er han frivillig. Men at han ble frivillig kjendis er jeg veldig uenig i. 

En priviligert kjendis. 

Moren var servitør med 120.000 i inntekt da hun giftet seg med kronprinsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (43 minutter siden):

Han kunne gått langt under radaren hvis han hadde valgt å ikke eksponere seg. Han kunne nøyd seg med å stille opp på offisielle bilder.

Selvsagt kunne han det. Men han har valgt et annet liv helt selv, og det har gitt ham innpass i kjendislivet i beste vestkant og ellers - og dertil mange muligheter. Og har blitt mye beskyttet i media. Her kom han seg ikke unna fordi se og hør antagelig har fått tips og kjørte saken først og også tok kontakt med politiet og krevde svar. Så kom de andre mediebedriftene etter fordi de ikke kunne unngå å nevne det … 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus skrev (På 6.8.2024 den 23.09):

Jeg syns ikke dette er den samme måten å oppsøke offentligheten på som feks Martha og Øgla (?) Martha har gjort tittel og posisjon til sitt levebrød. Hun lever av å eksponere seg på sosiale medier. Marius,  slik jeg ser det, har et ubevisst (og sikkert bevisstløst) forhold til egen person i sosiale medier. Men nå følger jeg ikke så mye med på hva han driver med…

Mener han kalte seg norsk prins på some, i så fall har han prøvd å utnytte en kongelig tittel han ikke har. Etter dette stuntet fremstår han som en dum, lat snylter som vi skattebetalere finansierer. De er jo helt klin sprø hele gjengen. Trodde lavmålet var nådd med Ari, men etter dette og han øglen som kan snu på atomer, fjerne avtrykk fra kvinners skjede og som mener at barn med kreft har påført seg selv sykdommen, tør jeg ikke tenke på hva vi har i vente fra det kokko-huset der. 

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (30 minutter siden):

Så du mener faktisk at siden moren giftet seg med norges kronprins så var han dømt til et jet-set liv med rus, vold og råkjøring?

Han kunne levd et fantastisk liv. Jeg leste et sted at kongen og dronningen behandler ham som sine andre barnebarn og at de er rause med både penger og andre gaver. Han ble ordnet inn på et universitet i USA, fått diverse jobber rundt i verden i kraft av å være sønn av kronprinsessen. Han stod endatil som prins da han fikk jobb som trend-redaktør i et magasin i London. Tror ikke prinsetittelen havnet der ufrivillig. 

Du får mene hva du vil ... jeg er veldig sikker på at hans liv kunne vært helt annerledes om han hadde gjort noe for det selv. Kan ikke skylde på mamma resten av livet - han er en voksen mann. 

Nei, han ble ikke dømt til et liv jet- ser liv med rus, vold og råkjøring. Han ble « dømt « til og bli kjendis. Kan vi skille barnet han var og mannen han har blitt? Han ble ikke kjent for noe av det du nevner. 

nei, han kan ikke skylde på mamma resten av livet, og jeg synes stemninga her er ganske klar   på at nå er det nok. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spitzy skrev (13 minutter siden):

Diskusjonen om monarki eller ikke, der medlemmer av kongefamilien får en posisjon i rampelyset og deres jobb er å være offentlige forbilder, mener jeg er en annen diskusjon. Hans mor har «jobben» som Norges nest fremste kjendiskvinne, (godt) betalt av skattebetalerne, og det har konsekvenser for barna deres. Om det er rettferdig - egentlig ikke, men skal vi ha monarki, må de representere Norge på en god måte - da det er deres eneste jobbeskrivelse. Vold er ulovlig og ikke akseptert i noen samfunnslag. 

Endret av Helene1982
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Helene1982 said:

Vold er ulovlig og ikke akseptert i noen samfunnslag. 

Men det er det jo heller ingen som argumenterer for.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gibralfaro skrev (Akkurat nå):

Men det er det jo heller ingen som argumenterer for.

Nei, men det er en lang debatt om hvor vanskelig det er for lille Marius å få saken han er siktet for brettet ut i pressen. Det er få som snakker om hvor traumatiserende det må ha vært for kvinnen som opplevde hendelsen som endte med hjernerystelse og kniv i veggen.  

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, MissLucy said:

Nå har fornærmedes bistandsadvokat kommet med en uttalelse, der jeg særlig biter meg merke i at fornærmede ber om ro i saken og at hun ikke ønsker spekulasjoner i saken, så det kan vi jo alle ta ad notam.

Hun sier videre at fornærmere er sykmeldt, har ikke vært innlagt på sykehus men har fått legetilsyn og at de ikke kan si mer om fysiske skader av hensyn til etterforskningen. 

Hun sier også at partene er i dialog, og at fornærmede ikke har ønsket besøksforbud.

https://www.vg.no/nyheter/i/7370a3/borg-hoeiby-saken-fornaermede-er-sykemeldt

Dette bør flere bite seg merke i. Uttalelsen fra bistandsadvokaten understreker viktigheten av å ikke trekke konklusjoner før mer informasjon er tilgjengelig. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (30 minutter siden):

Lagarbeid mulig mange steder men det er IKKE mer typisk for truckjøring mer enn Joda, men stort sett tar man instrukser og sitter på trucken. Og det er ikke mye mangfold på et lager; stort sett lavt utdannedemenn mellom 20 og 50. Da lærer man om disse, ikke om mennesker. Det er dessuten null krav til pedagogikk så man kan gjøre jobben utmerket uten å lære noe om annet enn lageret.

Som student jobber man i kollokviegrupper og særlig i de nevnte tema - religionshistorie og idéhistorie - lærer man historie som sier mye om mennesker, hva som har gjort at nye retninger får gehør, kritisk tenking, drøfting og refleksjon sammen med andre. Og man er der for å lære. 

Synes det er ganske høyt  mangfold på lager. Jobbet på lager selv ved siden av studiene, og møtte en del personligheter jeg ellers ikke ville ha møtt. ( det er ikke bare og sette seg på trucken, du må jo ta truckførerbevis først lol) ja, det er mye lavtutdannende menn mellom 20 og 50  og også damer , med yrkesfag eller ingen utdannelse . Det er også andre studenter som tar andre studier . Disse, som i lavtutdannende menn mellom 20 og 50 er ikke mennesker? Som du kan lære noe av ? Vel, det er vel kanskje fordi ari var mindre fordomsfull og møtte ulike typer mennesker med åpent sinn  han ble kjent med, at han lagde karakterer og beskrev ulike mennesker så godt  . 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Helene1982 said:

Nei, men det er en lang debatt om hvor vanskelig det er for lille Marius å få saken han er siktet for brettet ut i pressen. Det er få som snakker om hvor traumatiserende det må ha vært for kvinnen som opplevde hendelsen som endte med hjernerystelse og kniv i veggen.  

Det er ganske mange som har brukt mye plass på å spekulere i hva hennes opplevelse kan ha vært. Jeg vil oppfordre til å ikke gjøre det. Hvis hun vil ha sin historie og opplevelse delt, så gjør hun det selv. Vi vet ikke hva hun har tenkt eller følt, og det er respektløst å spekulere i det. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...