Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Malmfrid
Gibralfaro skrev (16 minutter siden):

På grunn av mobbtilstandene. Om Fritjof Fra Bergen blir arrestert for det samme så er det ingen mobbtilstander. Han har ikke potensielt et stort publikum som kaster skjellsord, og sikkert også fysiske gjenstander etter han, som folk hadde vært truende til å gjøre mot Marius, mistenker jeg. Han har ikke tusenvis av mennesker som sitter på anonyme nettfora og snakker om han med fullt navn, hans arbeidshistorikk, familiehistorikk, følger han selv, partner og ekser på sosiale medier for å få med seg hvert eneste lille sladder, formue, og gjør spekulasjoner om hva slags dop han har tatt, hvor mye, med hvem, hvor lenge, hvem har betalt for det osv osv osv. Når Mette Marit ikke reiser så er det feil, når hun reiser så er det feil. Hun er mor, så hun burde føle seg dritt. Familien er klovner, altså, jeg blir helt målløs.

Mobbtilstandene kommer jo som følge av at han er ufrivillig kjent, og med i en mektig og kjent familie, så du må gjerne snu det til at jeg mener at berømte eller rike fortjener støtte, men det mener ikke jeg. Om deler av befolkningen ikke klarer å oppføre seg, eller oppfører seg truende, så kan man absolutt gi beskyttelse også til dømte forbrytere, til og med.

Du reagerer på min mening, men du reagerer ikke på måten samfunnet oppfører seg på. Jeg synes deler av samfunnet oppfører seg forkastelig. Vi er ulike. Det er ikke verre enn som så.

Ufrivilling kjent? En mann med 70 000 følgere på sosiale medier og som legger ut bilde av at han råkjører opp smale veier til Skaugum i 90 kmt - og så fint legger til: "Der gikk det nesten en gardist med" og litt latter emojier ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malmfrid skrev (5 minutter siden):

Ufrivilling kjent? En mann med 70 000 følgere på sosiale medier og som legger ut bilde av at han råkjører opp smale veier til Skaugum i 90 kmt - og så fint legger til: "Der gikk det nesten en gardist med" og litt latter emojier ... 

han er fortsatt ufrivillig kjent. Han ble ikke kjent for og legge ut instabilder, han ble superkjendis i Norge når han var 5 år og mamma giftet seg med kronprinsen. Mulig det hadde gått bedre med han om han aldri ble kjent og hadde gardister og kjøre ned. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (Akkurat nå):

han er fortsatt ufrivillig kjent. Han ble ikke kjent for og legge ut instabilder, han ble superkjendis i Norge når han var 5 år og mamma giftet seg med kronprinsen. Mulig det hadde gått bedre med han om han aldri ble kjent og hadde gardister og kjøre ned. 

Han kunne gått langt under radaren hvis han hadde valgt å ikke eksponere seg. Han kunne nøyd seg med å stille opp på offisielle bilder.

• Liker 33
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Spitzy skrev (Akkurat nå):

Han kunne levd et helt anonymt liv - dersom han ville det. 

Studert og tatt seg en jobb - hvem hadde brydd seg? 
Noen bilder på trykk når han er i offisielle settinger med familien sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JessicaL skrev (5 minutter siden):

Problemet er jo at han er så utrolig curlet og bortskjemt. Han har fått drive dank på mammas dvs skattebetalernes regning uten at det har blitt stilt krav til oppførsel og utdannelse eller jobb. 

Men å være en arrogant partyboy med pulver i nesa er en ting, å banke opp, true med kniv og rasere leiligheten til (eks)dama er noe ganske annet! Fatter ikke at enkelte av dere kan sitte her og forsvare en kvinnemishandler fordi han har hatt en sååå vanskelig barndom. Dakar liten, er så fælt å være kronprinsessens sønn og leve i sus og rus at litt mishandling av kvinner er forståelig... 

Prøv heller å vis litt forståelse for jenta som har blitt mishandlet, slått og truet og har vært livredd. Som var så modig at hun til slutt våget å ringe politiet. Sett dere inn i hennes situasjon, tenk om hun var din datter, søster eller venninne? 

Jeg fortsatt ikke sett en kommentar som forsvarer en kvinnemishandler for og være kvinnemishandler . 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Han kunne levd et helt anonymt liv - dersom han ville det. 

Studert og tatt seg en jobb - hvem hadde brydd seg? 
Noen bilder på trykk når han er i offisielle settinger med familien sin. 

Ja, og der sa du selv at han ikke kunne ha levd et helt anonymt liv om han ville det. « noen bilder på trykk i offisielle settinger med familien sin « 

Joda, pressen og vi hadde brydd oss uansett hva han gjorde. Og storebroren til arveprinsessen kunne aldri bli helt anonym. 

jeg mener ikke at han ikke har melket situasjonen han er i, han skulle jobbe hardt for og få alle disse følgerne på Instagram uten egentlig og være interssant i seg selv. 
han ble fortsatt ufrivillig kjent. Moren hans derimot , som stilte opp i div tv- programmer før hun skjøt gullfuglen ble frivillig og bevisst kjent. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Malmfrid said:

Var han ukjent før den posten? Eller ble han kastet inn i rampelyset på grunnet av et visst forhold og bryllup en del år tidligere?

Tror du dette er selvvalgt? Han ble ikke "født" når den gardist-snappen gikk ut. At han taklet statusen dårlig etter at han ble kjent er en annen sak.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, elskersommer said:

Har ikke noe tro på at MH blir tilgodesett like mange millioner som sine to søsken den dagen MM blir borte. Det har de nok en klausul på 

Kronprinsen må adoptere Marius hvis han skal arve noe fra kongehuset. Tviler på at det kommer til å skje.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Gibralfaro skrev (Akkurat nå):

Var han ukjent før den posten? Eller ble han kastet inn i rampelyset på grunnet av et visst forhold og bryllup en del år tidligere?, få

Tror du dette er selvvalgt? Han ble ikke "født" når den gardist-snappen gikk ut. At han taklet statusen dårlig etter at han ble kjent er en annen sak.

Så du mener faktisk at siden moren giftet seg med norges kronprins så var han dømt til et jet-set liv med rus, vold og råkjøring?

Han kunne levd et fantastisk liv. Jeg leste et sted at kongen og dronningen behandler ham som sine andre barnebarn og at de er rause med både penger og andre gaver. Han ble ordnet inn på et universitet i USA, fått diverse jobber rundt i verden i kraft av å være sønn av kronprinsessen. Han stod endatil som prins da han fikk jobb som trend-redaktør i et magasin i London. Tror ikke prinsetittelen havnet der ufrivillig. 

Du får mene hva du vil ... jeg er veldig sikker på at hans liv kunne vært helt annerledes om han hadde gjort noe for det selv. Kan ikke skylde på mamma resten av livet - han er en voksen mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missDoris skrev (5 minutter siden):

Kronprinsen må adoptere Marius hvis han skal arve noe fra kongehuset. Tviler på at det kommer til å skje.

MM vil jo få arv etter sin mor, og denne arven vil så følge vanlige arveregler den dagen MM går bort om hun ikke har blåst den (særeie). Er vel det som det blir sikta til. Eller om MM velger å la arven etter sin mor gå direkte til barna. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Malmfrid said:

Så du mener faktisk at siden moren giftet seg med norges kronprins så var han dømt til et jet-set liv med rus, vold og råkjøring?

Nei, hvor har jeg skrevet det?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missDoris skrev (7 minutter siden):

Det kommer ikke til og skje. Han har pappa som er i live og har kontakt 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibralfaro skrev (13 minutter siden):

Var han ukjent før den posten? Eller ble han kastet inn i rampelyset på grunnet av et visst forhold og bryllup en del år tidligere?

Hvilken gardist snap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Jajakvinne12 said:

Hvilken gardist snap? 

Når han filmet at han holdt på å råkjøre, og nesten kjørte ned en gardist, eller hva det nå var. Husker ikke detaljene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Gibralfaro skrev (Akkurat nå):

Nei, hvor har jeg skrevet det?

Hva mener du da når du skriver dette:

Sitat

Var han ukjent før den posten? Eller ble han kastet inn i rampelyset på grunnet av et visst forhold og bryllup en del år tidligere?, få

Det er folk som har gått gjennom store traumer i barndommen - de aller fleste av dem klarer allikevel å skikke seg vel i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har fornærmedes bistandsadvokat kommet med en uttalelse, der jeg særlig biter meg merke i at fornærmede ber om ro i saken og at hun ikke ønsker spekulasjoner i saken, så det kan vi jo alle ta ad notam.

Hun sier videre at fornærmere er sykmeldt, har ikke vært innlagt på sykehus men har fått legetilsyn og at de ikke kan si mer om fysiske skader av hensyn til etterforskningen. 

Hun sier også at partene er i dialog, og at fornærmede ikke har ønsket besøksforbud.

https://www.vg.no/nyheter/i/7370a3/borg-hoeiby-saken-fornaermede-er-sykemeldt

Endret av MissLucy
  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
enda1anonymbruker skrev (5 timer siden):

Lagarbeid mulig? Lærer mer om gutta på gulvet med å arbeide på gulvet. Lærer mer om mennesker med å omgås ulike mennesker en å trykke trynet nedi en bok skulle eg tro.🤔 

Lagarbeid mulig mange steder men det er IKKE mer typisk for truckjøring mer enn andre. Stort sett tar man instrukser og sitter på trucken. Og det er ikke mye mangfold på et lager; stort sett lavt utdannedemenn mellom 20 og 50. Da lærer man om disse, ikke om mennesker. Det er dessuten null krav til pedagogikk så man kan gjøre jobben utmerket uten å lære noe om annet enn lageret.

Som student jobber man i kollokviegrupper og særlig i de nevnte tema - religionshistorie og idéhistorie - lærer man historie som sier mye om mennesker, hva som har gjort at nye retninger får gehør, kritisk tenking, drøfting og refleksjon sammen med andre. Og man er der for å lære. 

Endret av O Rakel
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (29 minutter siden):

Hvis han overhodet ikke ønsket å ha navnet sitt i nyhetene, utenom de obligatoriske familiebildene med kongefamilien,kunne han ha levd et anonymt liv.

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Malmfrid said:

Hva mener du da når du skriver dette:

Det er folk som har gått gjennom store traumer i barndommen - de aller fleste av dem klarer allikevel å skikke seg vel i livet. 

Jeg skrev at han ble ufrivillig kjent. Du skrev at han ble frivillig kjent. Jeg skrev at han ble kjent når moren giftet seg, for om de ikke hadde giftet seg hadde ingen av oss hatt peiling på hvem Marius var. Det var altså ikke han som tok et valg om å bli kjent. Men når han var i rampelyset, så tok han naturligvis sine egne avgjørelser, og må stå for de.

Men når Mette Marit giftet seg med Haakon, og Marius kom i rampelyset, så var ikke hans valg nei. Argumenter gjerne for det motsatte.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Gibralfaro skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev at han ble ufrivillig kjent. Du skrev at han ble frivillig kjent. Jeg skrev at han ble kjent når moren giftet seg, for om de ikke hadde giftet seg hadde ingen av oss hatt peiling på hvem Marius var. Det var altså ikke han som tok et valg om å bli kjent. Men når han var i rampelyset, så tok han naturligvis sine egne avgjørelser, og må stå for de.

Men når Mette Marit giftet seg med Haakon, og Marius kom i rampelyset, så var ikke hans valg nei. Argumenter gjerne for det motsatte.

Det må du ta med Mette Marit - det er hun som har tatt ham inn i offentligheten. Foreldre må ta avgjørelser for barn når det er for små til det selv. 

Ferdig med den delen av diskusjonen - jeg ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...