Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Johan uten land skrev (4 minutter siden):

NRK har dekket saken bredt. NRK driver ikke med "boikott" av nasjonale hendelser fordi noen sitter på KG og klager. Kongehuset styrer selvsagt ikke media. NRK er den statsfinansierte kringkasteren i Norges som skal formidle viktige hendelser i det konstitusjoelle monarkiet Norge.

Nei, de har ikke dekket saken «bredt» overhodet. Kongehuset stiller betingelser til media, og NRK er i en særstilling hos de. Det er en åpenbar årsak til det. 

Endret av Kattedama
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Johan uten land skrev (29 minutter siden):

Fyren står der og kritiserer hva en 18-åring sier til sin bror. Jeg synes ingen skal ha noen mening om det. I hvert fall ikke en gammel man i en bedriten sladreblekke.

Anne907 skrev (16 minutter siden):

Hun er ikke bare "en 18-åring". Hun er Norges kommende dronning. Som nevnt over her, hun burde blitt begrenset til å si at hun er glad i han.

Konge og fedreland > individets sikkerhet. Det er alt jeg fikk ut av NRK-showet i kveld.

At noen velger å blande inn alder som et motargument mot kritikk til kongehuset velger jeg å påstå at er noe arkaisk og faktisk også anakroistisk, men hva vet vel jeg? Jeg ble jo tidligere irettesatt for å stille spørsmål ved ordet arkaisk i ordets rette forstand, fordi det var utrolig gammeldags (les: arkaisk) å kalle Haakon Magnus en "tøffel".

Hvor er livereportasjen av at Haakon endelig er tilbake med sin Kjære Mette, etter å ha vært på et uforpliktende møte i Jamaica og har savnet henne i 2-3 dager? Ånei, det får vi ikke se, nei.

Endret av BørIkkeSkriveForMy
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Eyr skrev (12 minutter siden):

Skremmende mange som ønsker å feie dette korrupte systemet under teppet. 

jim-carrey-jim-carrey-dumb-and-dumber.gi

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (18 minutter siden):

Var det flere som la merke til at krimreporteren fra TV2 sa at den ene av de to voldtektene han er mistenkt for vurderte han som mer alvorlig enn den andre? 

Jeg la merke til det ja, men han sa ikke helt det du sier her.

Jeg spolte tilbake nå for å sjekke: Den ene siktelsen står mye sterkere enn den andre, sa han. Jeg forstår det i retning av at bevisene er sterkere i den ene saken, og svakere i den andre, ikke at det dreier seg om alvorlighetsgraden.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Kattedama skrev (10 minutter siden):

Nei, de har ikke dekket saken «bredt» overhodet. Kongehuset stiller betingelser til media, og NRK er i en særstilling hos de. Det er en åpenbar årsak til det. 

I Norge har Kongehuset og NRK en særstiling ja. Vi lever i et konstitusjonelt monarki, derav har de som utfører denne rollen en særstiling. Og Stortinget har bestemt at NRK skal få statlige penger for å drive nasjonal kringkasting. Det er jeg veldig glad for.

Så får dere som heller vil ha Se og Hør kose dere med det. Jeg er svær fornøyd med at det er som det er. Et av verdens beste demokratier og tross alt et ganske opplyst folk.

Endret av Johan uten land
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Kattedama skrev (8 minutter siden):

Og den er? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Johan uten land skrev (4 minutter siden):

I Norge har Kongehuset og NRK en særstiling ja. Vi lever i et konstitusjonelt monarki, derav har de som utfører denne rollen en særstiling. Og Stortinget har bestemt at NRK skal få statlige penger for å drive nasonal kringkasting. Det er jeg veldig glad for.

Så får dere som heller vil ha Se og Hør kose dere med det. Jeg er svær fornøyd med at det er som det er. Et av verdens beste demokratier og tross alt et ganske opplyst folk.

Ah, endelig høres du ut som min far. Jeg kom med informasjon som ikke var skrevet i Se og Hør i august i år. Som en rojalist på sin hals brukte han siste utvei - "det er jo fordi se og hør er din eneste kilde". Det er ikke det, skjønner du, gamlefar. Du henger etter.

Endret av BørIkkeSkriveForMy
trykkleif
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Johan uten land skrev (5 minutter siden):

I Norge har Kongehuset og NRK en særstiling ja. Vi lever i et konstitusjonelt monarki, derav har de som utfører denne rollen en særstiling. Og Stortinget har bestemt at NRK skal få statlige penger for å drive nasjonal kringkasting. Det er jeg veldig glad for.

Vel, du må gjerne leve i troen om at NRK gjør jobben sin fordi de får statlige midler for å drive «Nasjonal Kringasting». Det var i gamle dager det, nå er er det influensere  og drøye dokumentarer som gjelder. 

Endret av Kattedama
Skrevet
Aricia skrev (9 minutter siden):

Jeg la merke til det ja, men han sa ikke helt det du sier her.

Jeg spolte tilbake nå for å sjekke: Den ene siktelsen står mye sterkere enn den andre, sa han. Jeg forstår det i retning av at bevisene er sterkere i den ene saken, og svakere i den andre, ikke at det dreier seg om alvorlighetsgraden.

Det høres riktig ut👍

• Liker 1
Skrevet
Kattedama skrev (6 minutter siden):

Vel, du må gjerne leve i troen om at NRK gjør jobben sin fordi de får statlige midler for å drive «Nasjonal Kringasting». Det var i gamle dager det, nå er er det influensere  og drøye dokumentarer som gjelder. 

Vel bekomme. Snart har vi en Trump-type som president i Norge og ingen NRK. Men da er jeg heldigvis ikke her mer.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Purple Basil skrev (6 minutter siden):

Det er til å bli mørkeredd av. NRKs standpunkt er altså at maktpersoner skal få herje rundt, slå og voldta kvinner uten at noen utenfor skal stille kritiske spørsmål ved det. Dette er en trist dag for alle som har døtre. 

Ja, du får ta opp en klaage i kringkastningsrådet og argumentere for dette syn. Du kan melde den inn på nett.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
lurker skrev (39 minutter siden):

Nei, det var ikke det han sa. Han sa at han mente siktelsen for den ene voldtekten står sterkere enn den andre.

GOD observasjon

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
K_mb skrev (23 minutter siden):

Helt uenig!

Når man nå ser hva slags menneske broren hun beskriver som "sitt forbilde" er, så er det helt på sin plass å kritisere det!  Et forbilde er et menneske med moralsk kompass og empati! Et forbilde er et menneske med gode verdier og ansvarsfølelse. Marius mangler alt dette. Hun må gjerne elske sin bror, men å kalle han sitt forbilde? Grøss! Familien var på dette tidspunktet klar over Marius sin livsstil.

Dette er ikke en hvilken som helst 18-åring! Hvorfor skal man gå så forbanna på tå hev for denne familien!?

Det er ganske sjelden å skryte av storebroren sin at han er så lojal til venner.

Liksom, okei? Ligger det en konkret historie bak da? Når er det man må være lojal til venner? Det er jo når man blir revet mellom å gjøre det rette og vennene sine. Evt velge mellom familie og venner.

Kan ikke tenke på noe annet eksempel egentlig.

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet

Det jeg ellers savnet i Debatten var noen kritiske spørsmål til Ulf André Andersen om det famøse "åpne brevet" skrevet i du-form til Marius Borg Høiby i Se og Hør.

Jeg stusset også på at han snakket om diskusjoner som hadde gått innad i kongefamilien om Borg Høibys vennekrets. Hvilke lukkede kilder er det Se og Hør har på dette? Hvem kan vite noe om diskusjoner familiemedlemmer imellom? Det får i hvert fall meg til å lure litt på hvor gode og velinformerte alle disse kildene til Se og Hør faktisk har vært underveis (saken om Ingrid Aleksandras forlengede opphold i Nord-Norge indikerer i hvert fall at de er av varierende troverdighet).

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
hvalstad45 skrev (5 timer siden):

Jeg kommer ikke over at han er siktet for å ha voldtatt noen ETTER at denne saken eksploderte i media! Det sier så ufattelig mye skrekkelig om ham! Den "unnskyldningen" han kom med er ikke verd en dritt (ikke at jeg mente det fra før heller, men nå viser han det til alle) og han viser helt sjokkerende for jævlig oppførsel, mannen er jo virkelig virkelig syk og ond.

Ja. Her må man nok snakke om syk og ond.

Det får meg til å tenke at forvaringsdom ville vært det riktige. Men han får nok fotlenke mens Ottar står å roper at han burde fått en klem og oppbyggelige omgivelser.

Vet ikke om noen mektige personer i Norge som faktisk har måttet sone for noe i Norge. Selv om skandalene er endeløse.

Fiskeriminister Ludvigsen og Ordfører Øygard er vel det nærmeste man kommer. Men der var det også enorm politisk støtte opprinnelig, som kun forsvant etter skriftlige bevis der de innrømmer more or less, og ofrene var mindreårige. Men f.eks. Jens Stoltenberg ble ikke innkalt som vitne, selv om det ville vært naturlig.

Fordi i Norge er det makta som rår.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (Akkurat nå):

Det får i hvert fall meg til å lure litt på hvor gode og velinformerte alle disse kildene til Se og Hør faktisk har vært underveis (saken om Ingrid Aleksandras forlengede opphold i Nord-Norge indikerer i hvert fall at de er av varierende troverdighet).

Se og Hør beklaget vel at de ikke kunne dokumentere at hun ble 4 mnd ekstra for å holde henne unna brorens rampestreker i Oslo? De kunne ikke bevise det. Men det er jo klart at det er derfor de har sendt henne vekk. Samme gjelder Sverre M.

• Liker 23
  • Nyttig 9
Skrevet
hintoghist skrev (2 minutter siden):

Ja. Her må man nok snakke om syk og ond.

Det får meg til å tenke at forvaringsdom ville vært det riktige. Men han får nok fotlenke mens Ottar står å roper at han burde fått en klem og oppbyggelige omgivelser.

Vet ikke om noen mektige personer i Norge som faktisk har måttet sone for noe i Norge. Selv om skandalene er endeløse.

Fiskeriminister Ludvigsen og Ordfører Øygard er vel det nærmeste man kommer. Men der var det også enorm politisk støtte opprinnelig, som kun forsvant etter skriftlige bevis der de innrømmer more or less, og ofrene var mindreårige. Men f.eks. Jens Stoltenberg ble ikke innkalt som vitne, selv om det ville vært naturlig.

Fordi i Norge er det makta som rår.

Hvorfor skal Ottar være på hans side? 🧐 Kvinnegruppen Ottar? Hva mener du egentlig? 

• Liker 7
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...