Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Morgan Le Fay skrev (7 timer siden):

Uansett; alt tyder på at kronprinsparet både har visst om dette «problemkomplekset» og at de har latt være å agere. 
Dessuten finansierer de en livsstil som har gjort alt dette mulig. Nå har MBH kost seg på ferie i Cannes med sin Rolex Daytona og høy champagneføring  - de burde ha satt ned foten for lenge lenge siden.

For alt vi vet - og vi vet heldigvis ingen ting om hva som foregår bak lukkede dører på Skaugum, så har kronprinsparet satt foten ned og frarådet det på det sterkeste. Men nå er det en gang sånn at Marius er myndig, og dermed står fritt til å handle mot foreldres ønsker.

Dessuten, som det også ble skrevet over her, var det etter alle solemerker kompiser av faren hans som finansierte denne luksusferien.

Det er jo nemlig ikke sånn at foreldre til voksne barn har mulighet for å nekte dem ting som slike ferier hvis de blir invitert med på det.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

TigerK skrev (51 minutter siden):

To versjoner (minst) av denne saken. Noen tror på den ene, noen tror på den andre. Ingen av oss vet noe sikkert, hvis ikke noen her er redaktører. Her ender man opp med å måtte ta et valg om hvilke kilder man mener er mest troverdige/sannsynlige. 
Jeg vet hvilken jeg ser som mest sannsynlig…

TigerK skrev (42 minutter siden):

Jeg tror på redaktør i Se&Hør, samt på Mette-Marit. Jeg tror forøvrig også på den lille snørrvalpen hennes. Han fremstår som en fyr uten det minste snev av samvittighet. Det virker som han snakker og handler uten noen sperrer eller filter, mest sannsynlig fordi han ikke har hatt behov for å lyve. Han har jo gått klar av konsekvenser uansett. 

Så du tror på Se og Hør som avviser at det forelå en slik avtale, men tror samtidig på en alternativ kilde, men vi må ta et valg?🙄

Endret av ~ Ada ~
Feil i tekst
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
heppernkax skrev (3 minutter siden):

Nei, google og andre skylagrere er visstnok ganske lite interessert i henvendelser fra norsk politi. Kjenner ikke til at norsk purk har fått se på 'gjenopprettede' saker fra slike skydisker. Men samtidig har de autovarslingssystem for overgrepsbilder mot barn, som går rett til norsk politi. Så noe ansvar tar de.

Joda, det er kanskje ikke helt lett. Mulig det er avlagt noen spor rundt omkring. Men det er vel helst bare ønsketenkning. Får håpe det de har er nok til å få han inn på forvaring, da.

• Hjerte 1
Skrevet
TigerK skrev (19 minutter siden):

Jeg tror på redaktør i Se&Hør, samt på Mette-Marit. Jeg tror forøvrig også på den lille snørrvalpen hennes. Han fremstår som en fyr uten det minste snev av samvittighet. Det virker som han snakker og handler uten noen sperrer eller filter, mest sannsynlig fordi han ikke har hatt behov for å lyve. Han har jo gått klar av konsekvenser uansett. 

Redaktøren i Se og Hør? Han sier dette: https://www.journalisten.no/marius-borg-hoiby-nevner-avtale-med-mediene-i-lydopptak-avvises-blankt-av-redaktorer/622502

Sitat

Se og Hør-redaktør Ulf André Andersen avviser også noen slik avtale.

Se og Hør har aldri inngått en avtale med kongehuset. Frem til nå har vi vurdert Marius Borg Høibys rusproblemer som private. Nå er han siktet for straffbare forhold, hvilket forandrer situasjonen helt, sier Andersen til eget ukeblad.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
TrineTrollet skrev (31 minutter siden):

Du kan så si, hva vet vel vi. Det er en viss likhet mellom mor og sønn vedrørende tilpasningsutfordringer når man tar en liten titt på boken MM skrev en gang. Hun har også senere satt ord på betydelige personlige utfordringer som voksen, og som kronprinsesse. 
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/barberte-av-meg-alt-haret/10822444/

Jeg kan ikke si at jeg sympatiserer, bare slik at det er klart. Det handler mer om det å være/bli voksen og agere deretter i stedet for å leve i selvopptatthet/medlidenhet.

Hun er heldigvis ikke siktet for vold og voldtekter, ei heller hennes to andre barn. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
TigerK skrev (3 minutter siden):

At det ikke har vært en skriftlig, offisiell og offentlig avtale sier seg vel selv

Det står ingenting om skriftlig, offisiell avtale i saken jeg har lenket til, for n'te gang. Det står bare avtale.

Men behold gjerne fantasien om en avtale, så narrativet holder. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Hun er heldigvis ikke siktet for vold og voldtekter, ei heller hennes to andre barn. 

Nei , ifølge henne selv , har hun ikke kost seg så mye på lenge ( iflg media i dag)

Kan bare snakke for meg selv , men jeg hadde ikke klart å «kose meg» , smile og jatte med forfattere - som om ingenting hadde skjedd - dersom jeg hadde en kriminell voldtektsmann til sønn - og hele landet visste om det !

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (4 minutter siden):

Det står ingenting om skriftlig, offisiell avtale i saken jeg har lenket til, for n'te gang. Det står bare avtale.

Men behold gjerne fantasien om en avtale, så narrativet holder. 

Som vi alle vet, så forsøkte kronprinsen å få til nettopp en slik skriftlig avtale. Det fikk han ikke, men han følte at han «fikk gehør» (hans egne ord). Så deg er vel ikke en ren fantasi at kongehuset har blitt veldig forsiktig behandlet av store deler av pressen.

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Vel, han prøvde seg selvstendig en stund, det gikk ikke spesielt bra økonomisk, ei heller ift.vold, skal vi tro Snekkestad som levde med ham. Ingen vet hvordan han ville endt opp om han aldri kom tilbake til Skaugum. Kanskje han alltid har følt på et slags utenforskap og uansett hadde endt opp med tilpasningsvansker og uhensiktsmessige strategier (for f.eks aggresjon)? Det vet vi ikke. Det vi vet, er at flere av straffesakene omhandler hendelser fra før han flyttet tilbake til Skaugum, og at det ikke gikk spesielt bra tilbake på Skaugum, heller, for å si det forsiktig. 

Nettopp.

Han har hatt korte arbeidsforhold her og der, han klarer seg ikke selv økonomisk da han ikke evner å ta utdannelse eller å holde på en jobb. Så hvordan kan da denne mannen leve som han gjør? Reise rundt, feste og leve som en rikmann?  At han har fått og hatt penger nok   til å opprettholde et rusmisbruk er ille nok, men han har i tillegg forgrepet seg på og banket løs på kvinner gjennom en årrekke. Nå visste kronsprinsparet om rusen og volden og allikevel fortsetter de å före denne mannen med penger uten å stille krav mens han kan fortsetter å leve det gode liv uten konsekvenser for sine handlinger, og med det ingen motivasjon til endring av livsstil. De sponser jo denne mannen og hans livsførsel,  er det så vanskelig å se det? 

Endret av K_mb
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Hekken skrev (31 minutter siden):

Nei , ifølge henne selv , har hun ikke kost seg så mye på lenge ( iflg media i dag)

Kan bare snakke for meg selv , men jeg hadde ikke klart å «kose meg» , smile og jatte med forfattere - som om ingenting hadde skjedd - dersom jeg hadde en kriminell voldtektsmann til sønn - og hele landet visste om det !

Det er en opptreden ifm.samarbeidet med Norges fotballforbund. Skjønner det umiddelbart utkonkurrerte minnet om at kronprinsparet har mottatt profesjonell helsehjelp og fordrev all øvrig sunn fornuft avsted.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

https://www.dagbladet.no/nyheter/etterforsker-nytt-overgrep/83034427

Tar det aldri slutt? Og vi har fortsatt en kronorins-og kongefamilie som holder kjeft når de faktisk finansierer og huser en serieovergriper (ikke dømt enda, men bildet virker temmelig selvforklarende om praksis).

Nå er det nok, synes jeg! Dette er så skammelig, at enhver oppegående familie hadde satt foten ned og beklaget for det bildet som står frem om familiemedlemmet- dømt eller ikke, mistanken om så mange tilfeller er tragisk okke som.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Det kvinnesynet som måtte ligge i bunn for å gjøre slike ting så mange ganger.... Spørs om ikke påvirkning fra faren og gjengen hans har hatt mye å si, altså...

Er det noen som kan linke til intervju eller podcast med Linni Meister om dette?

• Liker 1
Skrevet
Hekken skrev (9 timer siden):

Å blande seg inn i hva og hvordan andre skal føle seg etc, syntes jeg er en uting. Alle reagerer ulikt og håndterer følsene sine ulikt fra person til person, for å bevare sin psykiske helse i vanskelige tider.

Å finne noe som som får tankene over på noe annet ennstind, er gode råd man får og absolutt  anbefalt. Å klare det , er også en styrke ikke en svakhet, eller et hån mot noem. Og syntes sånt er styggprat på andres vegne. Du må for all del ha lov å mislike noen, nen å dra det ned på dette nivået , syntes jeg er særdeles drøyt. Det er heller ikke hun som som har bedrevet vold og voldtekter, så ser ikke helt hvorfor det er henne man skal henge seg opp i.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Å blande seg inn i hva og hvordan andre skal føle seg etc, syntes jeg er en uting. Alle reagerer ulikt og håndterer følsene sine ulikt fra person til person, for å bevare sin psykiske helse i vanskelige tider.

Å finne noe som som får tankene over på noe annet ennstind, er gode råd man får og absolutt  anbefalt. Å klare det , er også en styrke ikke en svakhet, eller et hån mot noem. Og syntes sånt er styggprat på andres vegne. Du må for all del ha lov å mislike noen, nen å dra det ned på dette nivået , syntes jeg er særdeles drøyt. Det er heller ikke hun som som har bedrevet vold og voldtekter, så ser ikke helt hvorfor det er henne man skal henge seg opp i.

Enig.

Dessuten kan jo ikke Mette Marit gjøre noe riktig mht jobb og representasjon om dagen. Hvis hun avlyser noe er det fordi hun faker sykdom og egentlig ikke gidder, men om hun biter tennene sammen og gjennomfører etter oppsatt program er hun kynisk, kald og ikke helt god.

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
TigerK skrev (På 3.6.2025 den 9.38):

Vi skal forholde oss til det som er offentlig kjent informasjon. Det er offentlig informasjon at Mette ryddet huset til Marius etter at hun ble varslet om at han skulle arresteres. Marius har uttalt at han ikke vet hva som skjedde med telefonen hans, men at den var i orden når han gikk i dusjen, og ødelagt da han kom ut av den. Bare Mette var i huset. Enten så lyver Marius, og da kan man jo undre seg rundt hvorfor han kaster sin mor under bussen på denne måten. Enten er denne mannen så simpelt utstyrt at han ikke forstår hvilken situasjon han setter sin mor i ved å antyde at hun har ødelagt bevis, eller så er han så kynisk og utspekulert at han gjør dette med viten og vilje for å fraskrive seg ansvaret, og det koster ham ikke en kalori å legge skylden over på sin mor. Jeg vet ikke hva som er verst. 

Å påstå at det er hun som har tatt telefonen  og simkortet er en grov påstand. Marius har ikke sagt det, han antydet det. Man kan gjerne si at jeg tror på han , at hun gjorde det.

Forøvrig  syntes jeg det er veldig rart, at dette er eneste punktet marius skal tros på. Ikke alt annet. Iht det som er lekket som informasjon  nekter han for å ha voldtatt noen, bedrevet  vold, etc og han vet ikke hva som skjedde  med simkortet. Så da lurer jeg på, er ønsket så enormt  å få dratt mettemarit inn i dette, at simkortet er eneste punktet man mener Marius  snakker sant?

For min del høres den forklaringen ut som en 7 åring som prøver å skjule  sin skyld. Så jeg tror ikke noe på at mora hans tok det simkortet. Jeg tror  han tok det selv, og ødela sin egen telefon.

Dette baserer jeg på at forklaringen er klassisk  barnslig, og kommunikasjonen mellom vennene som skrev, noe om at de håper han ikke var dum nok til å ikke fjerne data og simkort. I tilegg, var det Marius  som også visste godt hva politiet  ikke måtte få tak i på den telefonen. 

Så jeg tror dette var en løgn for å ikke si hva som skjedde med simkortet, som endte litt galt og trakk moren uriktig  inn. Dog så tror jeg absolutt  på han når han sier moren ryddet. Det sto noe om hvordan det så ut der, så jeg vet jeg hadde ryddet opp rot og søl selv.  At jeg vet jeg hadde ryddet, betyr ikke at det er sant. Men jeg tror,  på grunnlag av hva jeg selv hadde gjort. Å fjerne simkort og knuse telefonen, hadde jeg ikke gjort. 

Så hva som er sant og usant vet man ikke. Ikke vet vi mer enn et par setninger heller, ut fra timer  med avhør. Og en seting her og der sier ingenting  om hva som er sant eller ikke. Det er det isåfall  politiet  og retten som  må vurdere

Så setter pris på at man heller er tydelig  på forskjell på hva man tror og hva som man vet er sant.

Det er stor forskjell  på å si jeg tror moren tok simkortet, kontra moren tok simkortet.

Å si han ca4 voldelig  mot sin ex 4 august  2024 , kan man påstå fordi det er avdekket  som sannhet, og noe han også har innrømmet.

Det er også stor forskjell  på å si, han har voldtatt en til, kontra han er siktet for en voldtekt til. Eller jeg tror han har voldtatt en til . 

Jeg ser forøvrig ikke hva mine følser har i en diskusjon  å gjøre. Så jeg skiller iallefall  hardt på fakta og  hva jeg føler, syntes og mener generelt i denne saken.

Så dakta er at det forligger ingen beviser for at mm har ødelagt  noen telefon og tatt noe sim kort. Kun en antydning, og en setning  lekket til media, fra et avhør som er mye lengre enn den setningen.  Hva han feks  svarer om politiet  fulgte opp spørsmål, mener du din mor tok simkortet og  ødela telefonen? Blr det et oppfølging  spørsmål?  Det vet vi ingenting  om, fordi denne lekkasjen lekket kun en seting , av et større avhør

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (34 minutter siden):

Enig.

Dessuten kan jo ikke Mette Marit gjøre noe riktig mht jobb og representasjon om dagen. Hvis hun avlyser noe er det fordi hun faker sykdom og egentlig ikke gidder, men om hun biter tennene sammen og gjennomfører etter oppsatt program er hun kynisk, kald og ikke helt god.

Jeg får ikke sagt hvor stygt  jeg syntes  sånn prat er, der man skal mene så mye om noens indre liv, at man skal tolke negativt uansett hva de gjør. Har opplevd det selv, og kan si noe om hbor ekstra belastende  slik dritt er, og så totalt unødvendig.  Når også rådende fra krise team er at, hvis du klarer å leve mest mulig normalt i kriser, er det langsiktig  viktig  for psyken, for å kanskje unngå langvarie negativ psyke. 

Jeg mener man skal heie på de som kommer sev ut litt, lever så normalt som mulig  i kriser. De gjør så godt de kan, og det de blit rådet til. Så jeg velger da heller å rette en pekefinger på de som kritiserer sånt. For de skjønner ikke selv hvor slemt å stygt dette egentlig  er.

Dessuten alle som har en venn som er i en vanskelig  situasjon.  Om det er som pårørende, kjærlighet sorg  etc, så går man ikke til vennen og sier bry deg om all dritten alle sier og grav deg ned i dine sorger. Man oppfordrer dem jo til å komme seg på beina og igang igjen. Selv om de klarer  det, betyr jo ikke at krisen ikke eksisterer . Det beste er jo å finne rom og lommer der man kan glemme litt, og tenke på litt andre ting. Om det er en middag med venner på restaurant, en stubbe i skogen, på skitur, bok klubb etc er da helt opp til den enkelte.  Uansett  hva det er, er det sykt viktig  å gjøre det.

Og det er sykt viktig  at andre slutter å kritisere de valgene vedkommende  tar og gjør. Iallefall  så lenge det ikke går utover andre

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Jeg får ikke sagt hvor stygt  jeg syntes  sånn prat er, der man skal mene så mye om noens indre liv, at man skal tolke negativt uansett hva de gjør. Har opplevd det selv, og kan si noe om hbor ekstra belastende  slik dritt er, og så totalt unødvendig.  Når også rådende fra krise team er at, hvis du klarer å leve mest mulig normalt i kriser, er det langsiktig  viktig  for psyken, for å kanskje unngå langvarie negativ psyke. 

Jeg mener man skal heie på de som kommer sev ut litt, lever så normalt som mulig  i kriser. De gjør så godt de kan, og det de blit rådet til. Så jeg velger da heller å rette en pekefinger på de som kritiserer sånt. For de skjønner ikke selv hvor slemt å stygt dette egentlig  er.

Dessuten alle som har en venn som er i en vanskelig  situasjon.  Om det er som pårørende, kjærlighet sorg  etc, så går man ikke til vennen og sier bry deg om all dritten alle sier og grav deg ned i dine sorger. Man oppfordrer dem jo til å komme seg på beina og igang igjen. Selv om de klarer  det, betyr jo ikke at krisen ikke eksisterer . Det beste er jo å finne rom og lommer der man kan glemme litt, og tenke på litt andre ting. Om det er en middag med venner på restaurant, en stubbe i skogen, på skitur, bok klubb etc er da helt opp til den enkelte.  Uansett  hva det er, er det sykt viktig  å gjøre det.

Og det er sykt viktig  at andre slutter å kritisere de valgene vedkommende  tar og gjør. Iallefall  så lenge det ikke går utover andre

Er så enig i det du skriver her. Min erfaring er at det å klare å stå i normale dager og gjøremål ( i alle fall innimellom) er det som best driver deg fremover i kriser. Man hverken skal eller burde mure seg inne, det hjelper jo ingen, hverken deg eller de rundt deg. Selv om jeg er kritisk til ting kongefam/MM har sagt/gjort i prosessen synes jeg man skal være ytterst forsiktig med å kritisere at de tross alt prøver å leve normalt/ha gode dager i denne krisen de er igjennom, de har garantert mange vanskelige dager de også må komme seg igjennom. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har lenge lest i denne tråden, og ikke laget konto før nå, og jeg synes det begynner å gå litt for langt.

Uten at man skal kaste sten, må folk få lov til å mene at det er riv røskende galt at vi har en kronprinsesse og kronprins som brødfør en sønn på nærmere 30 som nå er siktet og under etterforskning for vold og voldtekt mot 10 kvinner. At folk er uenige at man ikke skal kunne kritisere dette får så være, men det gir ikke akkurat en god smak i munnen når man vet at både PST og Garden legger ned enorme ressurser for å passe på Skaugum, også velger altså våre kommende statsoverhoder å brødfø og huse en serie-siktet vold og voldtektsmann.

At noen får det helt i vrangstrupen når folk stiller spørsmålstegn ved dette, får så være. Jeg synes det begynner å bli alt for mye til at man i det hele tatt har han i nærheten av Skaugum, han burde sittet i varetekt, og han burde ikke fått lappen tilbake. Det hadde ikke andre rusmisbrukere fått. Det er ikke likhet for loven når det kommer til Marius, og den VG-podden er bare på kanten til hysterisk. Når man kjenner MMs nettverk i VG, hvor bla. a. Giæver sitter tungt i ledergruppen, så lukter det ikke akkurat godt når VG kan gå ut med anonyme kilder, mens slottet og VG kritiserer at Se & Hør/Dagbladet gjør det samme.

Jeg har lenge heiet på Harald\Sonja, men det de nye generasjonene nå gjør med kongehuset har gjort at jeg ikke ønsker kongehus etter de er borte.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...