Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Gjest TrineTrollet
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (22 minutter siden):

Vel, han prøvde seg selvstendig en stund, det gikk ikke spesielt bra økonomisk, ei heller ift.vold, skal vi tro Snekkestad som levde med ham. Ingen vet hvordan han ville endt opp om han aldri kom tilbake til Skaugum. Kanskje han alltid har følt på et slags utenforskap og uansett hadde endt opp med tilpasningsvansker og uhensiktsmessige strategier (for f.eks aggresjon)? Det vet vi ikke. Det vi vet, er at flere av straffesakene omhandler hendelser fra før han flyttet tilbake til Skaugum, og at det ikke gikk spesielt bra tilbake på Skaugum, heller, for å si det forsiktig. 

Du kan så si, hva vet vel vi. Det er en viss likhet mellom mor og sønn vedrørende tilpasningsutfordringer når man tar en liten titt på boken MM skrev en gang. Hun har også senere satt ord på betydelige personlige utfordringer som voksen, og som kronprinsesse. 
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/barberte-av-meg-alt-haret/10822444/

Jeg kan ikke si at jeg sympatiserer, bare slik at det er klart. Det handler mer om det å være/bli voksen og agere deretter i stedet for å leve i selvopptatthet/medlidenhet.

Endret av TrineTrollet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt oppriktig, hvorfor er ikke han i varetektsfengsling? Skjønner ikke hvorfor han er en fri mann? Mens han er under etterforskning?

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
TigerK skrev (10 minutter siden):

«Hundrevis av bilder» var vel det som ble uttalt når trofé-mappen hans ble funnet. De voldtektene vi har hørt om til nå har alle vært fra 2024, bortsett fra den med tv-kjendis som var i 2018. Bare tenk hvor mye vi har i vente hvis han har holdt samme tempo i alle årene i mellom! Jeeezus! 

Om politiet har alt da. Han kan ha slettet mye, og så har politiet bar en 'best of' mappe f.eks. som de fant på en gammel runketelefon han hadde under puta eller noe.

Er jo helt utrolig at han ikke har slettet og kvittet seg med bevismaterialet i de 3 ukene fra han slippes fri etter arrestasjon til de ransaker boligen hans.

Det får meg til å tro at politiet har funnet en kopi i en glemt digital enhet.

Hvis ikke må ham virkelig trodd at han var urørlig ute på Skaugum. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
heppernkax skrev (3 minutter siden):

Om politiet har alt da. Han kan ha slettet mye, og så har politiet bar en 'best of' mappe f.eks. som de fant på en gammel runketelefon han hadde under puta eller noe.

Er jo helt utrolig at han ikke har slettet og kvittet seg med bevismaterialet i de 3 ukene fra han slippes fri etter arrestasjon til de ransaker boligen hans.

Det får meg til å tro at politiet har funnet en kopi i en glemt digital enhet.

Hvis ikke må ham virkelig trodd at han var urørlig ute på Skaugum. 

Heldigvis har teknologien kommet så langt at hvis han på noe tidspunkt har lagret noe i «skyen» så bør det være en bedre sjanse for å kunne gjenopprette data. Men det vil nok ta lang tid. Og i mellomtiden kan han jo fortsette å samle trofeer i inn og utland. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
TigerK skrev (21 minutter siden):

«Hundrevis av bilder» var vel det som ble uttalt når trofé-mappen hans ble funnet. De voldtektene vi har hørt om til nå har alle vært fra 2024, bortsett fra den med tv-kjendis som var i 2018. Bare tenk hvor mye vi har i vente hvis han har holdt samme tempo i alle årene i mellom! Jeeezus! 

Det er veldig sannsynlig at han har mange flere ofre der ute. Ofre som enten ikke tør å anmelde, eller så vet de kanskje ikke hva de har vært utsatt for. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest TrineTrollet
Skrevet
TigerK skrev (4 minutter siden):

Heldigvis har teknologien kommet så langt at hvis han på noe tidspunkt har lagret noe i «skyen» så bør det være en bedre sjanse for å kunne gjenopprette data. Men det vil nok ta lang tid. Og i mellomtiden kan han jo fortsette å samle trofeer i inn og utland. 

Riktig. 
Jeg må si at jeg ikke tør tenke på antall mulige trofeer - før og etter 2018 saken. 
Han er fortsatt en fri mann, og han har brukt passet sitt flittig. 

Skrevet
TigerK skrev (8 minutter siden):

Nei, google og andre skylagrere er visstnok ganske lite interessert i henvendelser fra norsk politi. Kjenner ikke til at norsk purk har fått se på 'gjenopprettede' saker fra slike skydisker. Men samtidig har de autovarslingssystem for overgrepsbilder mot barn, som går rett til norsk politi. Så noe ansvar tar de.

• Liker 2
Skrevet
TrineTrollet skrev (2 minutter siden):

Riktig. 
Jeg må si at jeg ikke tør tenke på antall mulige trofeer - før og etter 2018 saken. 
Han er fortsatt en fri mann, og han har brukt passet sitt flittig. 

For ikke snakke om det som IKKE er filmet?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (7 timer siden):

Uansett; alt tyder på at kronprinsparet både har visst om dette «problemkomplekset» og at de har latt være å agere. 
Dessuten finansierer de en livsstil som har gjort alt dette mulig. Nå har MBH kost seg på ferie i Cannes med sin Rolex Daytona og høy champagneføring  - de burde ha satt ned foten for lenge lenge siden.

For alt vi vet - og vi vet heldigvis ingen ting om hva som foregår bak lukkede dører på Skaugum, så har kronprinsparet satt foten ned og frarådet det på det sterkeste. Men nå er det en gang sånn at Marius er myndig, og dermed står fritt til å handle mot foreldres ønsker.

Dessuten, som det også ble skrevet over her, var det etter alle solemerker kompiser av faren hans som finansierte denne luksusferien.

Det er jo nemlig ikke sånn at foreldre til voksne barn har mulighet for å nekte dem ting som slike ferier hvis de blir invitert med på det.

• Liker 4
Skrevet (endret)

TigerK skrev (51 minutter siden):

To versjoner (minst) av denne saken. Noen tror på den ene, noen tror på den andre. Ingen av oss vet noe sikkert, hvis ikke noen her er redaktører. Her ender man opp med å måtte ta et valg om hvilke kilder man mener er mest troverdige/sannsynlige. 
Jeg vet hvilken jeg ser som mest sannsynlig…

TigerK skrev (42 minutter siden):

Jeg tror på redaktør i Se&Hør, samt på Mette-Marit. Jeg tror forøvrig også på den lille snørrvalpen hennes. Han fremstår som en fyr uten det minste snev av samvittighet. Det virker som han snakker og handler uten noen sperrer eller filter, mest sannsynlig fordi han ikke har hatt behov for å lyve. Han har jo gått klar av konsekvenser uansett. 

Så du tror på Se og Hør som avviser at det forelå en slik avtale, men tror samtidig på en alternativ kilde, men vi må ta et valg?🙄

Endret av ~ Ada ~
Feil i tekst
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
heppernkax skrev (3 minutter siden):

Nei, google og andre skylagrere er visstnok ganske lite interessert i henvendelser fra norsk politi. Kjenner ikke til at norsk purk har fått se på 'gjenopprettede' saker fra slike skydisker. Men samtidig har de autovarslingssystem for overgrepsbilder mot barn, som går rett til norsk politi. Så noe ansvar tar de.

Joda, det er kanskje ikke helt lett. Mulig det er avlagt noen spor rundt omkring. Men det er vel helst bare ønsketenkning. Får håpe det de har er nok til å få han inn på forvaring, da.

• Hjerte 1
Skrevet
TigerK skrev (19 minutter siden):

Jeg tror på redaktør i Se&Hør, samt på Mette-Marit. Jeg tror forøvrig også på den lille snørrvalpen hennes. Han fremstår som en fyr uten det minste snev av samvittighet. Det virker som han snakker og handler uten noen sperrer eller filter, mest sannsynlig fordi han ikke har hatt behov for å lyve. Han har jo gått klar av konsekvenser uansett. 

Redaktøren i Se og Hør? Han sier dette: https://www.journalisten.no/marius-borg-hoiby-nevner-avtale-med-mediene-i-lydopptak-avvises-blankt-av-redaktorer/622502

Sitat

Se og Hør-redaktør Ulf André Andersen avviser også noen slik avtale.

Se og Hør har aldri inngått en avtale med kongehuset. Frem til nå har vi vurdert Marius Borg Høibys rusproblemer som private. Nå er han siktet for straffbare forhold, hvilket forandrer situasjonen helt, sier Andersen til eget ukeblad.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
TrineTrollet skrev (31 minutter siden):

Du kan så si, hva vet vel vi. Det er en viss likhet mellom mor og sønn vedrørende tilpasningsutfordringer når man tar en liten titt på boken MM skrev en gang. Hun har også senere satt ord på betydelige personlige utfordringer som voksen, og som kronprinsesse. 
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/barberte-av-meg-alt-haret/10822444/

Jeg kan ikke si at jeg sympatiserer, bare slik at det er klart. Det handler mer om det å være/bli voksen og agere deretter i stedet for å leve i selvopptatthet/medlidenhet.

Hun er heldigvis ikke siktet for vold og voldtekter, ei heller hennes to andre barn. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
TigerK skrev (3 minutter siden):

At det ikke har vært en skriftlig, offisiell og offentlig avtale sier seg vel selv

Det står ingenting om skriftlig, offisiell avtale i saken jeg har lenket til, for n'te gang. Det står bare avtale.

Men behold gjerne fantasien om en avtale, så narrativet holder. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Hun er heldigvis ikke siktet for vold og voldtekter, ei heller hennes to andre barn. 

Nei , ifølge henne selv , har hun ikke kost seg så mye på lenge ( iflg media i dag)

Kan bare snakke for meg selv , men jeg hadde ikke klart å «kose meg» , smile og jatte med forfattere - som om ingenting hadde skjedd - dersom jeg hadde en kriminell voldtektsmann til sønn - og hele landet visste om det !

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (4 minutter siden):

Det står ingenting om skriftlig, offisiell avtale i saken jeg har lenket til, for n'te gang. Det står bare avtale.

Men behold gjerne fantasien om en avtale, så narrativet holder. 

Som vi alle vet, så forsøkte kronprinsen å få til nettopp en slik skriftlig avtale. Det fikk han ikke, men han følte at han «fikk gehør» (hans egne ord). Så deg er vel ikke en ren fantasi at kongehuset har blitt veldig forsiktig behandlet av store deler av pressen.

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Vel, han prøvde seg selvstendig en stund, det gikk ikke spesielt bra økonomisk, ei heller ift.vold, skal vi tro Snekkestad som levde med ham. Ingen vet hvordan han ville endt opp om han aldri kom tilbake til Skaugum. Kanskje han alltid har følt på et slags utenforskap og uansett hadde endt opp med tilpasningsvansker og uhensiktsmessige strategier (for f.eks aggresjon)? Det vet vi ikke. Det vi vet, er at flere av straffesakene omhandler hendelser fra før han flyttet tilbake til Skaugum, og at det ikke gikk spesielt bra tilbake på Skaugum, heller, for å si det forsiktig. 

Nettopp.

Han har hatt korte arbeidsforhold her og der, han klarer seg ikke selv økonomisk da han ikke evner å ta utdannelse eller å holde på en jobb. Så hvordan kan da denne mannen leve som han gjør? Reise rundt, feste og leve som en rikmann?  At han har fått og hatt penger nok   til å opprettholde et rusmisbruk er ille nok, men han har i tillegg forgrepet seg på og banket løs på kvinner gjennom en årrekke. Nå visste kronsprinsparet om rusen og volden og allikevel fortsetter de å före denne mannen med penger uten å stille krav mens han kan fortsetter å leve det gode liv uten konsekvenser for sine handlinger, og med det ingen motivasjon til endring av livsstil. De sponser jo denne mannen og hans livsførsel,  er det så vanskelig å se det? 

Endret av K_mb
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Hekken skrev (31 minutter siden):

Nei , ifølge henne selv , har hun ikke kost seg så mye på lenge ( iflg media i dag)

Kan bare snakke for meg selv , men jeg hadde ikke klart å «kose meg» , smile og jatte med forfattere - som om ingenting hadde skjedd - dersom jeg hadde en kriminell voldtektsmann til sønn - og hele landet visste om det !

Det er en opptreden ifm.samarbeidet med Norges fotballforbund. Skjønner det umiddelbart utkonkurrerte minnet om at kronprinsparet har mottatt profesjonell helsehjelp og fordrev all øvrig sunn fornuft avsted.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...