Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Centimeteren skrev (58 minutter siden):

Har du kilder??

Kilder til at disse tingene er straffbare? Ja, det finnes på lovdata.no 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (23 timer siden):

Men har noen i denne tråden skrevet at de synes MBH bør henges ut i some da? Jeg har i hvert fall ikke fått med meg noen som oppfordrer til en svertekampanje på instagram eller lignende. 

Men diskusjonen nå var altså påstanden om at folk i denne tråden ønsker «gatejustis», ikke om noen skriver noe som er ubehagelig om noen. Jeg er ikke uenig i at det er kjipt (dog sant) å skrive at kongen har latt barna sine gifte seg med rått og råte uten at HM måtte si fra seg tronen (og selv om ML har fått noe konsekvenser har det i mine øyne ikke vært nok), jeg er bare uenig i at det går under begrepet gatejustis.

Hvor i all verden har du det i fra at jeg sier «politiet  hadde rykter  om at marius bedrev overgrep, før politiet  fant materiale på hans telefon»? Det har jeg aldri sagt. Men de hadde indikasjoner på at han hadde kriminell adferd.

Hadde de det? Så vist jeg vet ee han ikke under etterforskning  eller siktet for annen kriminalitet  enn overgrepene og vold. Å ha kontakt med kriminelle  er ikke kriminelt. Som både jeg og flere her har tatt opp så er det cel selvsagt  naturlig at politiet  tar kontakt med han ang  hans kontakter og rusbruk. Når det faktisk  kan sette  koblinger som kan være farlig  for han og hans familie 

• Nyttig 1
Skrevet
Korpsnerden skrev (45 minutter siden):

Uansett hvem av de to som knuste telefonen, så ble det gjort i det tidsrommet som de oppholdt seg i samme hus. 

Å rydde når man skal pågripes, enten man rydder selv eller andre gjør det for en, forbindes kun med å "gjøre klart/fjerne bevis" før husransakelse. 

Så uansett hva MM gjorde eller ikke, så vil ingen få meg til å tro annet enn at alt hun foretok seg fra hun ble varslet var til MBH og egen fasades beste. 

Husransakelse? Det skulle da ikke skje noen husransakelse? Borg Høiby ble ikke engang pågrepet i boligen, men på Jansløkka skole.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (15 minutter siden):

Husransakelse? Det skulle da ikke skje noen husransakelse? Borg Høiby ble ikke engang pågrepet i boligen, men på Jansløkka skole.

Hvordan kunne de vite at det ikke skulle skje noe husransakelse den samme eller nærmeste dager (mens han evt satt i varetekt)? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 timer siden):

Oi, dette minner veldig om argumentasjonen til MM når det gjelder Epstein. Selv om han både var dømt for og hadde tilstått overgrep mot mindreårige, så hevdet hun at hun ikke visste om «alvorlighetsgraden» av overgrepene. Hva nå i all verden det skal bety.

Du er klar over at kronprinsfamilien blir passet på av PST eller? Marius har også hatt livvakter. Jeg må si at hvis kronprinsparet ikke visste om hva han holdt på med, så er det fordi de ikke ville vite. Eventuelt at vi har verdens dårligste polititjeneste.

Interessant at du nå påstår at hvis de hadde visst, så ville de ikke «latt ham holde på». Ellers har du hevdet at de ikke har ansvar for ham.

Men vi vet jo at de HAR visst og at de HAR «latt ham holde på.»

Mener du at de har visst om voldtektene og likevel lagt til rette for at han skulle fortsette med det? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (15 minutter siden):

Alltid spennende dramaturgi. Det hjelper med husransakelser, madrasskjøp og avflatet ansiktsuttrykk hos kronprinsessen under intervju på en ellers ubetydelig og udramatisk sak. Pluss bittelitt til. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (4 minutter siden):

Alltid spennende dramaturgi. Det hjelper med husransakelser, madrasskjøp og avflatet ansiktsuttrykk hos kronprinsessen under intervju på en ellers ubetydelig og udramatisk sak. Pluss bittelitt til. 

Ja, for husransakelse er jo veldig uvanlig ifm pågripelse av kriminelle? 

Like uvanlig som å varsle foreldre (via deres arbeidsplass) til myndig sønn om pågripelse i forkant? 

Telefonen var sikkert et uhell. Ikke noe dramatisk ved det. 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Mener du at de har visst om voldtektene og likevel lagt til rette for at han skulle fortsette med det? 

Det er du som skrev at hvis de hadde visst om alvorlighetsgraden så ville de ikke latt ham fortsette. For meg er vold mer enn alvorlig nok til at han ikke burde fått fortsette, og det VET vi jo at visste om (dokumentert av Aftenposten). Synes du ikke vold er alvorlig nok?

Jeg vil til og med si at ruskriminalitet og omgang med mennesker fra organisert kriminalitet er mer enn alvorlig nok til å ikke skulle få holde på videre…Siden PST er overalt rundt disse menneskene så har de selvsagt  visst en god del.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

https://www.seher.no/kjendis/avslort-pa-luksusferie/83164806

Flere føler med Marius som står i denne stormen. Blandt annet denne kompisen som ville være en stemme for han. 

Det ser da ut som han har og tar det greit spør man meg. Han har vært på flere dyre ferier og partyturer enn de aller fleste jeg kjenner har råd til i denne perioden iallefall. 

Jeg syns bare det hele er villt provoserende, ikke minst med tanke på at han ikke tjener en eneste krone selv. Gjentagelsesfaren er tydeligvis høy også, så jeg håper kvinner holder seg unna. Men i utlandet er det nok mange som ikke vet hvem han er. 

Tenk at vi har TO som er anklaget for seksuelle overgrep i kongefamilien. Det er helt absurd. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20
Skrevet
Isild skrev (14 minutter siden):

https://www.seher.no/kjendis/avslort-pa-luksusferie/83164806

Flere føler med Marius som står i denne stormen. Blandt annet denne kompisen som ville være en stemme for han. 

Det ser da ut som han har og tar det greit spør man meg. Han har vært på flere dyre ferier og partyturer enn de aller fleste jeg kjenner har råd til i denne perioden iallefall. 

Jeg syns bare det hele er villt provoserende, ikke minst med tanke på at han ikke tjener en eneste krone selv. Gjentagelsesfaren er tydeligvis høy også, så jeg håper kvinner holder seg unna. Men i utlandet er det nok mange som ikke vet hvem han er. 

Tenk at vi har TO som er anklaget for seksuelle overgrep i kongefamilien. Det er helt absurd. 

Stakkars. Han ser virkelig preget ut av mediestormen  og at avrusningen  har gjort ham godt. Nok en luksusferie betalt av felleskapet er vel det han trenger mest i disse dager. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (39 minutter siden):

I hvertfall to av exkjærestene til Marius har sagt i media at de har varslet kronprinsparet om vold og rus og kronprinsparret har ikke gjort noe med det. Håkon sa at de hadde visst om sakskomplekset en stund. Det er ikke offentlig kjent a kronprinsparet har vist om voldtektene  før politiet og om de har lagt til rette for det. Men vi vet at enten Marius eller MM må knust mobilen og fjernet SIM-kort for ødlegge bevis på den. Selvfølgelig kan det være helt tilfeldig at mobilen ble knust og SIM-kortet forsvant rett etter de ble varslet om politet skulle komme men det høres ikke særlig sannsynlig ut. Uansett vet vi at MM kjøpte ny madrass til gutten sin dagen etter han skal ha begått voldtekt ( offentlig info. ) så det er jo koselig og noe jeg vil si er med å legge til rett for eller hvertfall dekke over. 

Endret av FruR
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (4 timer siden):

Jeg vet ikke hvem som betaler, jeg synes ikke det er spesielt interessant, jeg mener det har ingen relevans ift kongehuset da MBH ikke er kongelig, og forøvrig er det bare spekulasjoner.

Det er så veldig merkelig at du ikke synes det er interessant hvem som betaler for en serieforbryters luksusvaner. Og at det har ingen relevans om han får penger fra apanasjen betalt av norske skattepenger eller ikke, fordi han "ikke er kongelig", men har likevel kongelige privilegier og penger...?

Du har jo selvsagt rett til de meningene, men jeg tror de fleste her er ganske så uenig. Det må også være så belastende for ofrene å se hvordan han viser fram hvor rik og privilegert han er, og at ingenting biter på ham, signalet han sender er at han er forhøyet ifht andre, deriblant egne ofre. Hvordan du tar dette så lett er skremmende. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
MissLucy skrev (4 timer siden):

Det forundrer meg at mange som fremhever hvor kritiske de er til MBH samtidig er så villige til å tro ukritisk på hvert ord han sier. 

Du tenker ikke at slottet ville avkreftet dette om dette var ren løgn fra ham for å kaste mor under bussen? Ok, notert

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
FruR skrev (8 minutter siden):

I hvertfall exkjærestene til Marius har sagt i media at de har varslet kronprinsparet om vold og rus og kronprinsparret har ikke gjort noe med det. Håkon sa at de hadde visst om sakskomplekset en stund. Det er ikke offentlig kjent a kronprinsparet har vist om voldtektene  før politiet og om de har lagt til rette for det. Men vi vet at enten Marius eller MM må knust mobilen og fjernet SIM-kort for ødlegge bevis på den. Selv følgelig kan det være helt tilfeldig at mobilen ble knust og SIM-kortet forsvant rett etter de ble varslet om politet skulle kommet men det høres ikke sørlig sannsynlig ut. Uansett vet vi at MM kjøpte ny madrass til gutten sin dagen etter han skal ha begått voldtekt ( offentlig info. ) så det er jo koselig. 

Vi vet vel strengt tatt ikke engang om overmadrassen var til ham, selv om den butikkturen er viet et relativt stort kapittel her. Skal man tro SeogHør, som publiserte dette, var det ett av flere andre kjøp på møbelsenteret. 

• Nyttig 3
Skrevet

Hørte litt av podkasten hvor kompisen snakket om MBH. Han fremstilles jo nærmest sympatisk? Svært umoden og ansvarsløs,  men en jovial fyr som liker gutta-stemning. Har ikke hørt hele podkast-serien, noen andre som har?

Annonse
Skrevet

Sjarmerende klientell han menger seg med. 
Hyggelig å se at han slår seg løs med de norske skattebetalernes penger, og at standsmessig Louis Vuitton-trillekoffert er på plass. 
Er vanligvis ikke  en fan av Se og Hør, men takk til de for at de viser det motbydelige i dette. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
Anonym_2024 skrev (32 minutter siden):

Stakkars. Han ser virkelig preget ut av mediestormen  og at avrusningen  har gjort ham godt. Nok en luksusferie betalt av felleskapet er vel det han trenger mest i disse dager. 

Han har ikke brutt helt sammen og isolert seg helt iallefall. Han mangler fortsatt ikke penger til å leve i "sus og dus" heller ser det ut til. 

Hele denne saken er bare mildt sagt ellevillt provoserende på så mange måter. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Korpsnerden skrev (2 timer siden):

Uansett hvem av de to som knuste telefonen, så ble det gjort i det tidsrommet som de oppholdt seg i samme hus. 

Nei, vi vet jo ikke det. Hvor står det?

• Nyttig 5
Skrevet
Voyager skrev (46 minutter siden):

Du tenker ikke at slottet ville avkreftet dette om dette var ren løgn fra ham for å kaste mor under bussen? Ok, notert

Jeg tenker at det ville vært en skandale, og en konstitusjonell krise om kongehuset kommenterte en pågående straffesak. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Nei, vi vet jo ikke det. Hvor står det?

Hvis det er telefonen MBH fikk samtale i 33 minutter før han ble pågrepet så vet vi vel det? 

Hentet fra denne artikkelen: https://www.vg.no/rampelys/i/gw4nv9/marius-borg-hoeiby-27-varslet-om-paagripelse

Da politiet ringte Høiby kort tid etter, avtalte de å møte ham på Jansløkka skole – som ligger like ved både hans og kronprinsparets hjem på Skaugum.

Ifølge politiets logg gikk det 33 minutter fra Høiby ble oppringt av politiet, til de pågrep ham på skolen. 

Kronprinsessen skal ha ryddet huset

VG får opplyst at i løpet av disse 33 minuttene skal kronprinsesse Mette-Marit, som bor like ved siden av, ha ryddet i huset som Høiby disponerer.

Senere skal hun ha kjørt ham ned til Jansløkka skole, hvor politiet ventet på ham

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...