Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Sur sitron skrev (1 time siden):

Denne "voksne" mannen har begått skremmende handlinger mot kvinner i hans nærhet.  Og joda, lille Marius er satt på spissen av de som sier det. Men fyren blir jo behandlet som et barn hjemme. De må ha han i nærheten, de gir ham ukepenger etter at de har betalt ham en rundhåndet sum i måneden. De betaler regningene hans, gir ham gratis flott husvære på kongelig eiendom, mm. Det er ikke akkurat sånn foreldre behandler sine sønner som er blitt voksne menn (av år).

Jeg vet ikke hvorfor noen kaller ham lille Marius, han med det åpne blikket osv. Men tipper at det kan ha en sammenheng med at det virker som om foreldrene duller for mye med ham.  

Jeg kan på en måte forstå moren og stefaren også, at de har behov for å omtale ham offisielt i overdrevent hyggelige vendinger, når det viser seg at han vokser opp til å bli en bøllete drittsekk uten moral eller særlige evner eller talenter av noe slag. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørte podcasten til Linni og Mia. Og ut ifra hvordan Linni formulerer seg så virker det ikke som om hun har «rusa seg bevisstløs» på egenhånd slik enkelte har insinuert (i hennes tråd her+kommentarfelt på Facebook, altså rusmiddelvarianten av «hun hadde jo kort skjørt så hun ba om det/kan takke seg selv»). At hun lurer selv på hva han har gjort som gjør at hun er så ute/bevisstløs. I så fall løftes jo dette til enda et nytt alvorlighetsnivå. Kan være vanskelig å bevise mtp straff selvsagt, men uansett sier det enda mer om modus operandi og fyren. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt litt ut av  hele saken i det siste, men lurer på hvorfor han ikke sitter inne i påvente av rettsak?

Det kommer jo opp nye lovbrudd han har gjort hele tiden...

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (3 minutter siden):

Jeg har falt litt ut av  hele saken i det siste, men lurer på hvorfor han ikke sitter inne i påvente av rettsak?

Kan være enig i det. Gjentakelsesfaren er absolutt tilstede. Men det blir vel ikke betegnet som alvorlig nok. 

Endret av Sur sitron
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (19 minutter siden):

Enig. Politiet anser ikke gjentagelsesfaren som høy eller alvorlig nok antar jeg.  Det kan jo kanskje også være "praktisk" for politiet å ha han ute i miljøet han vanker i for å tilegne seg informasjon, ref samtalen politiet hadde med Marius der de snakker om kokainbruken hans og hvordan de mente at han befattet seg med større mengder enn til eget bruk. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (46 minutter siden):

Gjør han nye lovbrudd hele tiden? Det må du nesten dokumentere.

Det som har kommet opp hittil er gamle lovbrudd. De er under etterforskning, og kanskje blir han tiltalt, det vet vi ikke. Det betyr ikke at de i seg selv gir grunnlag for varetektsfengsling basert på gjentagelsesfare. Hvis alle som er siktet for mer enn ett lovbrudd, skulle varetektsfengsles etter den tankegangen, så ville kapasiteten i fengslene blir fullstendig sprengt.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (45 minutter siden):

Det som har kommet opp hittil er gamle lovbrudd. De er under etterforskning, og kanskje blir han tiltalt, det vet vi ikke. Det betyr ikke at de i seg selv gir grunnlag for varetektsfengsling basert på gjentagelsesfare. Hvis alle som er siktet for mer enn ett lovbrudd, skulle varetektsfengsles etter den tankegangen, så ville kapasiteten i fengslene blir fullstendig sprengt.

Det stemmer ikke helt. Etter at Høiby ble pågrepet etter voldshendelsen mot en kvinne (ex-kjæreste) på Frogner 4. august har han brutt besøksforbudet mot denne kvinnen flere ganger etterpå. 
26. september mener også politiet Høiby voldtar en kvinne i 20-årene tidlig på morgenen denne dagen. Hvor han senere 20. november blir siktet for denne og samtidig varetektsfengslet i en uke fordi politiet bl.a. frykter bevisforspillelsesfare (Høiby forsøker å slette digitale bevis). 
Faktisk er et brudd på besøksforbud alene vilkår for varetektsfengsling. Mens flere brudd på besøksforbud (noe Høiby har gjort) er det normalt at politiet fremstiller vedkommende for varetekt. Nettopp for å beskytte offeret.
Spesielt de senere årene, med økt hyppighet av drap begått av personer underlagt besøksforbud, har politi og domstoler hatt en økt fokus på dette. 

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 time siden):

Ikke sant. Det er noen måneder siden sist. Var det ikke noe på et hotellrom i november 2024? Har vel også vært noen brudd på besøksforbud og diverse nå i høst? 

Vi får håpe at han har fått et helt nytt syn på kvinner mellom november og nå. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (31 minutter siden):

Ikke sant. Det er noen måneder siden sist. Var det ikke noe på et hotellrom i november 2024? Har vel også vært noen brudd på besøksforbud og diverse nå i høst? 

Vi får håpe at han har fått et helt nytt syn på kvinner mellom november og nå. 

Det stemmer. 
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hoiby-mistenkt-for-ny-voldtekt-skal-ha-skjedd-kort-tid-for-pagripelsen/17592331/

Har ikke hørt noe nytt om denne saken siden den er fersk.  Eller..det begynner å bli så mange saker. Både nye og gamle saker som tegner bildet av en serieovergriper. 
Men her ble politiet først klar over denne konkrete hendelsen i februar i år. 
Kvinnen har nå status som fornærmet og politiet mistenker en ny voldtekt. Spesielt siden de har kunnet sjekke med nylig oppdagede videobevis hvor den fornærmede kvinnen er funnet. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur sitron skrev (5 timer siden):

Denne "voksne" mannen har begått skremmende handlinger mot kvinner i hans nærhet.  Og joda, lille Marius er satt på spissen av de som sier det. Men fyren blir jo behandlet som et barn hjemme. De må ha han i nærheten, de gir ham ukepenger etter at de har betalt ham en rundhåndet sum i måneden. De betaler regningene hans, gir ham gratis flott husvære på kongelig eiendom, mm. Det er ikke akkurat sånn foreldre behandler sine sønner som er blitt voksne menn (av år).

Jeg vet ikke hvorfor noen kaller ham lille Marius, han med det åpne blikket osv. Men tipper at det kan ha en sammenheng med at det virker som om foreldrene duller for mye med ham.  

Etter og ha fulgt denne tråden siden saken sprakk, vet jeg veldig godt hvorfor han omtales slik. Akkurat det er ikke noe jeg lurer på. 

Momma skrev (4 timer siden):

Jeg kan på en måte forstå moren og stefaren også, at de har behov for å omtale ham offisielt i overdrevent hyggelige vendinger, når det viser seg at han vokser opp til å bli en bøllete drittsekk uten moral eller særlige evner eller talenter av noe slag. 

De bruker vel fornavnet nå, ikke lille Marius som da han var liten, eller sjeldent nydelig mann med åpent blikk som i brevet fra 2017. 

Nei, det hadde ikke vært forståelig, men oppsiktsvekkende om de nå omtalte ham som en sjeldent nydelig mann, når han er siktet for det han er.

Det sagt, så tviler jeg ikke på at han har vært nettopp det i manges øyne. Meister omtalte ham svært positivt og støttet ham, og opplevde vantro da hun ble forelagt bevis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (2 timer siden):

Etter og ha fulgt denne tråden siden saken sprakk, vet jeg veldig godt hvorfor han omtales slik. Akkurat det er ikke noe jeg lurer på. 

De bruker vel fornavnet nå, ikke lille Marius som da han var liten, eller sjeldent nydelig mann med åpent blikk som i brevet fra 2017. 

Nei, det hadde ikke vært forståelig, men oppsiktsvekkende om de nå omtalte ham som en sjeldent nydelig mann, når han er siktet for det han er.

Det sagt, så tviler jeg ikke på at han har vært nettopp det i manges øyne. Meister omtalte ham svært positivt og støttet ham, og opplevde vantro da hun ble forelagt bevis.

Å, slike uttalelser kom så tidlig som i 2017, men da uttalte jeg meg på litt feil grunnlag. Jeg trodde de var av nyere årgang. I 2017 hadde han vel ikke kommet særlig langt i den kriminelle løpebanen sin, så vidt jeg vet, og det var vel ennå et håp om at han kunne skikke seg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (1 minutt siden):

Å, slike uttalelser kom så tidlig som i 2017, men da uttalte jeg meg på litt feil grunnlag. Jeg trodde de var av nyere årgang. I 2017 hadde han vel ikke kommet særlig langt i den kriminelle løpebanen sin, så vidt jeg vet, og det var vel ennå et håp om at han kunne skikke seg.

Det var i 2017 han ble tatt med kokain på Palmesus. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sur sitron skrev (19 minutter siden):

Og allerede fra 2018 begynte han denge løs på ex-kjæresten Snekkestad. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøløs skrev (6 minutter siden):

Det var vel i 2018 han misbrukte Linni og. Tror det. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da var ikke kommentaren min så hakkende gal likevel, han har altså fått holde på riktig så lenge.

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Momma skrev (33 minutter siden):

Men da var ikke kommentaren min så hakkende gal likevel, han har altså fått holde på riktig så lenge.

Han har fått holde på i mange år og det er derfor jeg reagerer så sterkt på dem som bare har stått og sett på. Tenker ikke bare på kronprinsparet, men også på de ansatte ved Skaugum (politiet som jobber der f.eks). Noen der borte skulle satt ned foten for lengst og anmeldt alle lovbruddene.  

Endret av Purple Basil
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (6 minutter siden):

Han har fått holde på i mange år og det er derfor jeg reagerer så sterkt på dem som bare har stått og sett på. Tenker ikke bare på kronprinsparet, men også på de ansatte ved Skaugum (politiet som jobber der f.eks). Noen der borte skulle satt ned foten for lengst og anmeldt alle lovbruddene.  

Det virker som om de har trodd de skulle klare å holde det unna offentligheten. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur sitron skrev (1 time siden):

Snøløs skrev (1 time siden):

Hva som skjedde sommeren 2017 på festival og i 2018 har ikke så mye å si for hva som ble uttalt før det har skjedd da han var barn og i et brev i januar 2017. Han har hatt sine utfordringer i oppveksten og som voksen, som de har vært kjent med. Men de omtaler ham ikke slik etter alvoret som nå har kommet fram, og jeg ser som sagt ingen grunn til å opprettholde det språket her inne, heller. Det matcher rett og slett alvoret særdeles dårlig, og det var det alvoret innlegget mitt handlet om. Jeg har ingen interesse av å diskutere kronprinsparet videre, det var vold jeg ville si noe om.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (24 minutter siden):

Dette er det som er virkelig skummelt. «Noen» har jo visst ting. Hvilket ansvar har man som ansatt i hoffet, i garden, i livvakttjenesten for å avverge lovbrudd? 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...