Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Rev. Revenge skrev (15 minutter siden):

Politiet har tatt ut siktelse. Verken MBH eller kvinnen vedkjenner seg noen voldtekt.

Det kan være mange psykologiske mekanismer som slår inn som derfor gjør at et kvinne ikke vedkjenner seg en voldtekt, bare sånn for å nevne det. Her hadde vel politiet bevis som tilsa det motsatte, hvis jeg ikke tar helt feil? 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snurrevippen skrev (59 minutter siden):

Jeg har ikke sagt noe om at han ikke gjør det. Jeg stilte spørsmål til hvor det kom fra.  Dersom han sa at mor ryddet mens han dusjet, så trenger det ikke bety mer enn det. Han skulle vel uansett ikke pågripes innenfor eiendommen, det var heller ikke snakk om ransakelse. Så dersom det er det som får folk til å mene at han inkriminerte MM i sine kriminelle handlinger, så er det basert på spekulasjoner. 

Det kom jo fra han, uansett hva det betyr, kanskje det stemmer, kanskje ikke.  Kronprinsessen ryddet mens kriminelle sønn tok seg en dusj før pågripelsen, beklager for å spekulere, da han uansett ikke skulle pågripes innenfor eiendommen. For mange som leser kan det virke som at du forsvarer selv om det har kommet nye bevis som bekrefter det som hittil i tråden er sagt om mbh

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42. skrev (1 minutt siden):

Det kom jo fra han, uansett hva det betyr, kanskje det stemmer, kanskje ikke.  Kronprinsessen ryddet mens kriminelle sønn tok seg en dusj før pågripelsen, beklager for å spekulere, da han uansett ikke skulle pågripes innenfor eiendommen. For mange som leser kan det virke som at du forsvarer selv om det har kommet nye bevis som bekrefter det som hittil i tråden er sagt om mbh

Svaret han ga angående det manglende sim-kortet var jo også ganske "oppi lufta". Det kommer frem etter det ble publisert at MM angivelig skulle ha ryddet i boligen før pågripelsen, og han imens sto i dusjen. Ingen andre enn MBH vet hva som skjedde med sim-kortet, men det er jo sketchy av han å bare plutselig si at han ikke vet hvor det tok veien, etter at mor har både varslet og ryddet i boligen. 

"Nå får NRK opplyst at Marius skal ha forklart at SIM-kortet sto i mobilen hans tidligere samme dag, men at han ikke vet hvem som tok det ut av telefonen eller hvor det er nå." 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (4 timer siden):

Enig. Jeg håper det er kontroll på ham nå, så han ikke har kunnet begå mer etter sovevoldtekt/ikkevoldtekten i fjor høst. Det som kommer frem nå er vel tidligere hendelser fra før han ble avslørt.

Utdyp hva du mener med "ikkevoldtekt" 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (23 minutter siden):

Svaret han ga angående det manglende sim-kortet var jo også ganske "oppi lufta". Det kommer frem etter det ble publisert at MM angivelig skulle ha ryddet i boligen før pågripelsen, og han imens sto i dusjen. Ingen andre enn MBH vet hva som skjedde med sim-kortet, men det er jo sketchy av han å bare plutselig si at han ikke vet hvor det tok veien, etter at mor har både varslet og ryddet i boligen. 

"Nå får NRK opplyst at Marius skal ha forklart at SIM-kortet sto i mobilen hans tidligere samme dag, men at han ikke vet hvem som tok det ut av telefonen eller hvor det er nå." 

Jeg vet at mange i denne tråden syns det er forferdelig tøft at denne kronprinsessen vi har får kritikk for mangelfulle eller kritikkverdige valg og ditto atferd rundt sin eldste sønn. Det er også krevende for mange at særlig Se og hør skriver mange saker vedrørende dette sirkuset, angivelig preget av sensasjonsjournalistikk og et stort behov for å blåse opp ikke-saker. 
Men, går det virkelig an å være uenig i følgende; 

det er underlig at Norges angivelige neste dronning setter seg i en slik stilling hvor det kan se ut som om hun har fjernet bevis som inkriminerer hennes sønn? 

Glem alt det der med at vi vet ikke osv. Da er det jo bare å legge ned hele tråden for ingen her VET. Men er det ikke helt fascinerende dumt håndtert, å sette seg i en slik situasjon? 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rebella81 skrev (1 minutt siden):

Jeg vet at mange i denne tråden syns det er forferdelig tøft at denne kronprinsessen vi har får kritikk for mangelfulle eller kritikkverdige valg og ditto atferd rundt sin eldste sønn. Det er også krevende for mange at særlig Se og hør skriver mange saker vedrørende dette sirkuset, angivelig preget av sensasjonsjournalistikk og et stort behov for å blåse opp ikke-saker. 

det er underlig at Norges angivelige neste dronning setter seg i en slik stilling hvor det kan se ut som om hun har fjernet bevis som inkriminerer hennes sønn? 

Glem alt det der med at vi vet ikke osv. Da er det jo bare å legge ned hele tråden for ingen her VET. Men er det ikke helt fascinerende dumt håndtert, å sette seg i en slik situasjon? 

Jeg tror jo at det er MBH selv som har fjernet sim-kortet, evt gitt politiet en annen mobil enn bruksmobilen. Jeg tror. Men det er jo han som da i såfall kaster sin egen mor under bussen ved å insinuere at hun kan ha fjernet det. Det er liksom så rart at det er der når mor ringer sønn for å si at han skal arresteres, men når han kommer ut av dusjen, er det ikke der? Pluss at mobilen er knust. Det er noe som skurrer. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (14 minutter siden):

Jeg tror jo at det er MBH selv som har fjernet sim-kortet, evt gitt politiet en annen mobil enn bruksmobilen. Jeg tror. Men det er jo han som da i såfall kaster sin egen mor under bussen ved å insinuere at hun kan ha fjernet det. Det er liksom så rart at det er der når mor ringer sønn for å si at han skal arresteres, men når han kommer ut av dusjen, er det ikke der? Pluss at mobilen er knust. Det er noe som skurrer. 

Jeg har ingen formening om hvem som har gjort hva. Jeg tenker at MM aldri i verden skulle ha vært i det huset hans da, og det er helt vilt at hun ikke selv forstår det, evt tar seg bryet med å høre på noen av de rådgiverne sine. Det er nesten irrelevant om hun puffa puter eller skylte kokain ned i dass og knuste mobilen hans, der skulle hu ikke ha vært. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (Akkurat nå):

Jeg har ingen formening om hvem som har gjort hva. Jeg tenker at MM aldri i verden skulle ha vært i det huset hans da, og det er helt vilt at hun ikke selv forstår det, evt tar seg bryet med å høre på noen av de rådgiverne sine. Det er nesten irrelevant om hun puffa puter eller skylte kokain ned i dass og knuste mobilen hans, der skulle hu ikke ha vært. 

Det er jeg selvsagt helt enig i, hun skulle ikke vært der. Men at hun skulle ha fjernet sim-kort og knust mobil, har jeg vanskelig for å tro. Det var jo MBH som visste hva som befant seg på enheten og hva han trengte å skjule.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Det er jeg selvsagt helt enig i, hun skulle ikke vært der. Men at hun skulle ha fjernet sim-kort og knust mobil, har jeg vanskelig for å tro. Det var jo MBH som visste hva som befant seg på enheten og hva han trengte å skjule.

Vi får håpe at du har rett i det. Det særdeles skadelige her er jo at kronprinsessen potensielt sett kan mistenkes for å ha gjort det, på bakgrunn av MBH sitt avhør og at hun beviselig har vært i det huset hans i den aktuelle tiden.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (3 minutter siden):

Vi får håpe at du har rett i det. Det særdeles skadelige her er jo at kronprinsessen potensielt sett kan mistenkes for å ha gjort det, på bakgrunn av MBH sitt avhør og at hun beviselig har vært i det huset hans i den aktuelle tiden.

Selvsagt kun de (eller kun han) som vet hva som skjedde, så jeg håper også jeg har rett 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (29 minutter siden):

Politiet sitter nå på omfattende etterforskningsmateriale og har altså vurdert at det ikke er behov for å dra inn henne i saken, så det er vel ikke spesielt aktuelt.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (6 timer siden):

Nei nei nei. Det er vanskelig  å svelge at man skylder på alle andre enn marius for HANS  handlinger.  Det er formidlet iallefall  fra min side , siden jeg deltok ca side 500. Og av en merkelig  grunn fortsatt misforstås 

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~ Ada ~ skrev (7 timer siden):

Politiet sitter nå på omfattende etterforskningsmateriale og har altså vurdert at det ikke er behov for å dra inn henne i saken, så det er vel ikke spesielt aktuelt.

Se svaret mitt til @Snurrevippen om hva poenget mitt var. Det som jeg anser her er det inntrykket som gis, helt uavhengig av hva politiet foretar seg mot henne. Hun var jo i det huset i perioden fra mobilen hans var fungerende til ikke-fungerende, men jeg konstaterer at politiet ikke ser på det som noe problem. Faren er MM og derav kongehuset sitt omdømmetap når hun velger å sette seg selv i slike situasjoner.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freydis
Snurrevippen skrev (23 minutter siden):

.. og fantasien løper løpsk atter en gang

https://www.nrk.no/norge/hoffet-varslet-kronprinsparet-om-mulig-pagripelse-1.17108899

Her har det vært så mye galt at ingenting forundrer meg. Vi kommer dessverre aldri til å få svar for disse menneskene skylder bestandig på en pågående etterforskning - og kan derfor ikke uttale seg. 

Jeg håper virkelig at alt kommer for en dag.

Hvilke andre mødre blir informert om en mulig pågripelse av sønnen sin?
Hvilke andre mødre får gjøre en avtale med politiet slik at det åpner seg mulighet til å rydde unna bevis før pågripelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 time siden):

Nei nei nei. Det er vanskelig  å svelge at man skylder på alle andre enn marius for HANS  handlinger.  Det er formidlet iallefall  fra min side , siden jeg deltok ca side 500. Og av en merkelig  grunn fortsatt misforstås 

Sitatet fra NRK om SIM-kortet som ble borte skaper jo tvil om nettopp hvem sine handlinger dette er. Hvis man tror på Marius, så er det ikke han som har gjort det, og den eneste vi vet var i huset den halvtimen han sier han var i dusjen, var kronprinsessen. Så om det er noen som skylder på andre, så må det jo være Marius. Vi, som debattanter skal jo ikke spekulere men forholde oss til det som er offisielt via media, og da må vi forholde oss til at Marius har sagt dette, og ikke spekulere i om det han sier er sant eller ikke. 

• Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
TigerK skrev (12 minutter siden):

Sitatet fra NRK om SIM-kortet som ble borte skaper jo tvil om nettopp hvem sine handlinger dette er. Hvis man tror på Marius, så er det ikke han som har gjort det, og den eneste vi vet var i huset den halvtimen han sier han var i dusjen, var kronprinsessen. Så om det er noen som skylder på andre, så må det jo være Marius. Vi, som debattanter skal jo ikke spekulere men forholde oss til det som er offisielt via media, og da må vi forholde oss til at Marius har sagt dette, og ikke spekulere i om det han sier er sant eller ikke. 

Mulig det gjør det hos noen. Men ser nå ut til at de fleste har tilitt nok til å ikke anta det verste i alt som her. Jeg gor min del tenker at den med størst behov og størst egenskaper  til å fjerne bevis , normalt  sett er gjerningsmenn. Så holder en knapp på at det mest sannsynlig er han selv som har fjernet sitt eget simkort, og at det er han som har prøvd å fjernslette innhokd på tlf. 

Dessuten har jeg ikke problemer  med å se  for meg at jeg hadde gjort det samme som henne, løpt bort og lurt på hva i helvete  dette dreide seg om. Og sinna ryddet.  Med mindre noen hadde på forhåmd sagt  jeg ikke skulle røre noe 

Så med mindre noen kan bekrefte eller bevise at hun løp bort for å fjerne bevis. Så ser jeg ingen grunn til å la den tvilen gå i hennes favør. Sønnen er mer suspekt 

Endret av Krokenguri
Manglet tekst
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøløs skrev (1 time siden):

Hvorfor så vanskelig å tro dette? Tror endel folk har for naive forestillinger om vår kommende dronning. En uskyldig landsens sørlandsjente som ikke eier et eneste kynisk fiber i kroppen?

Folk synes glemme at hun i flere år var godt inne i et rusmiljø, med exer (deriblant Marius sin far) som er dømt for narkokriminalitet. At hun da åpenbart har sett større mengder narko oppbevart og visst om hvordan forholde seg til dette, for å unngå problemer med politiet. 
I det hele tatt virker ikke Marius å være videre skarp. Til å skulle tenke så langt frem. Og det virker som han tror han er untouchable. 
Selv om politiet ikke gikk til ransakelse er det en ganske vanlig prosedyre i slike saker.  Og det er sannsynlig at MM fryktet dette skulle skje. 

Det er vanskelig å tro fordi det i så fall er spinnvilt at hun skulle visst at han sitter på flere år med overgrepsmateriale. Jeg er absolutt ikke naiv ifht henne, leser du oppover i tråden så vil du se at jeg kan komme med rimelig mye kritikk til henne. Men akkurat her virker det bare helt hinsides at hun skulle ha noe med akkurat dette å gjøre. Jeg kan selvsagt ta feil, men da tenker jeg at hun også har visst hva som befant seg på tlf'en. Og da burde hun vært innkalt av politiet for lengst, det har de ikke gjort. Nå som saken egentlig er som en åpen bok, er det rimelig kynisk og kaldt å i så fall stå så godt i kritikken og la vær å snakke med politiet omså på frivillig basis, hvis hun har gått rundt å visst om overgrep. Jeg tror ikke jeg er naiv når jeg synes det høres helt søkt ut at hun skulle visst det. OM hun vet, og/eller OM hun fjernet sim-kortet, så må det jo få konsekvenser. Enten fra politiet, fra HM eller fra kongen sjøl. Som sagt, spinnvilt. Som voksen og stort sett ansvarlig, er det bare vanskelig å se for meg andre voksne i så fall være så uansvarlig. Det er bare det. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (13 minutter siden):

Det var jo nettopp en diskusjon om at man ikke skal ta alt han sier for god fisk. Det bør man ikke gjøre her heller da. Det er så mye som stinker Marius av hele opplegget.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (15 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/hoffet-varslet-kronprinsparet-om-mulig-pagripelse-1.17108899

Her har det vært så mye galt at ingenting forundrer meg. Vi kommer dessverre aldri til å få svar for disse menneskene skylder bestandig på en pågående etterforskning - og kan derfor ikke uttale seg. 

Jeg håper virkelig at alt kommer for en dag.

Hvilke andre mødre blir informert om en mulig pågripelse av sønnen sin?
Hvilke andre mødre får gjøre en avtale med politiet slik at det åpner seg mulighet til å rydde unna bevis før pågripelse?

Nå blander du kortene igjen. Det var noen andre som ringte MM for å informere henne om pågripelsen - utenfor - Skaugum. Altså var det ikke snakk om å ransake eller komme inn i eiendommen. Dette var helt klart en vurdering politiet gjorde og konkluderte med at ble uhensiktsmessig og unødvendig.

At hun dro hjem til han er hverken ulovlig eller uvanlig av en mor i hennes situasjon. Resten ønsker folk å spekulere i. Det finnes  sikkert mange plausible forklaringer om man absolutt skal spekulere. Men det har ikke noe for seg.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...