Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

NordreSving skrev (Akkurat nå):

Dette er dokumentert i et av lydklippene, der politimannen sier at de har fått beskjed om å ta samtale med M fra noen «above my fucking paygrade».  

Det er også dokumentert at politiet suer at dette gjør vi bare fordi du er den du er». 

Veldig mye peker i retning av at sakene rundt kokain er håndtert annerledes fordi MBH er kronprinsessens sønn. Dette er også en av grunnene til at mange lar seg provosere. På den ene siden argumenterer MM for at han ikke er en offentlig person, men på den andre siden brukes posisjonen til å forskjellsbehande ham. 

Spot on. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvittre skrev (1 time siden):

Ja. Selvom forebyggende samtaler er vanlig og nok ville blitt tatt uansett i hans situasjon , er det klart at de har et særlig ansvar for sikkerheten . De har kanskje brukt mer ressurser enn vanlig på Marius på grunn av sikkerheten til kongefamilien ? Det tror jeg nok. 

Når det gjelder sikkerheten til kongefamilien, forstår jeg ikke at politiet har latt Hells angles få tilgang til Skaugum.
De kunne ha blitt stengt ute. Spesielt med tanke på at de definerer seg som 1% klubb.

• Liker 15
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (20 minutter siden):

Dette er dokumentert i et av lydklippene, der politimannen sier at de har fått beskjed om å ta samtale med M fra noen «above my fucking paygrade».  

Det er også dokumentert at politiet suer at dette gjør vi bare fordi du er den du er». 

Veldig mye peker i retning av at sakene rundt kokain er håndtert annerledes fordi MBH er kronprinsessens sønn. Dette er også en av grunnene til at mange lar seg provosere. På den ene siden argumenterer MM for at han ikke er en offentlig person, men på den andre siden brukes posisjonen til å forskjellsbehande ham. 

Veldig bra forklart 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (16 minutter siden):

Når det gjelder sikkerheten til kongefamilien, forstår jeg ikke at politiet har latt Hells angles få tilgang til Skaugum.
De kunne ha blitt stengt ute. Spesielt med tanke på at de definerer seg som 1% klubb.

Det der skjønner ikke jeg heller. 

Sitat

I 2024 fikk Skaugum stor omtale i forbindelse med Marius Borg Høiby-saken, der det ble avdekket ville fester med kriminelle på eiendommen, som Høiby og vennene omtalte som «Skaugumfestivalen», og der det ble brukt narkotika. Medlemmer av Hells Angels ble også tatt imot av Mette-Marit under disse festene. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Skaugum#:~:text=I 2024 fikk Skaugum stor,Mette-Marit under disse festene.

Ut fra dette tenker jeg at politiet er til stede like mye som det jeg har trodd, og at det er årsaken til at slik kan skje. Hvis ikke får jeg da inderlig håpe at de hadde nektet dem adgang. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (3 minutter siden):

Det der skjønner ikke jeg heller. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Skaugum#:~:text=I 2024 fikk Skaugum stor,Mette-Marit under disse festene.

Ut fra dette tenker jeg at politiet er til stede like mye som det jeg har trodd, og at det er årsaken til at slik kan skje. Hvis ikke får jeg da inderlig håpe at de hadde nektet dem adgang. 

Det er så mye i den MBH saken som ikke henger på greip 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (27 minutter siden):

Har politiet myndighet til og nekte medlemmer fra hells Angels adgang da? Og visste de om det? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Freydis
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Har politiet myndighet til og nekte medlemmer fra hells Angels adgang da? Og visste de om det? 

Selvsagt dersom kongefamilien ber dem om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Junijulia skrev (Akkurat nå):

Mange vurderinger i denne saken som er gjort de siste 10 årene som ikke henger på greip. Det kan vel de fleste enes om. At deler av kongefamilien sin sikkerhet ikke er tatt tilstrekkelig på alvor, at han er gitt alle disse mulighetene til å fortsette med kriminelle handlinger, at politet varslet før pågripelsen og ga MM mulighet til å rydde, og at alle handlingene hans ikke er loggført av politet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (2 minutter siden):

Ba de om det? Det er virkelig ikke alt jeg har fått med meg i disse sakene, men ja rart ikke politi bisto om kongefamilien ba om det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (9 minutter siden):

Veldig enig i det! Det kommer helt sikkert ikke til å skje, men hvis det Kongehuset hadde vært en etat/offentlig organ hadde det blitt krav om en gjennomgang av rutiner og sikkerhetsopplegg og en rapport om dette. 

Vi får inderlig håpe at det skjer en større oppvask internt her. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freydis
Kvittre skrev (4 minutter siden):

Ba de om det? Det er virkelig ikke alt jeg har fått med meg i disse sakene, men ja rart ikke politi bisto om kongefamilien ba om det. 

De hadde selvsagt blitt stoppet dersom kongefamilien hadde bedt om det. Tydeligvis så har de ikke bedt om det - ihvertfall ikke før etter de omfattende tyveriene fra kronprins-boligen ble kjent i media. Det var vel rundt den tiden Marius også ble nektet adgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (Akkurat nå):

De hadde selvsagt blitt stoppet dersom kongefamilien hadde bedt om det. Tydeligvis så har de ikke bedt om det - ihvertfall ikke før etter de omfattende tyveriene fra kronprins-boligen ble kjent i media. Det var vel rundt den tiden Marius også ble nektet adgang. 

Så de ba ikke om det? Nei, nettopp, så hadde politiet myndighet til og nekte medlemmer av hells angels adgang på Skaugum nå som vi er enige om at kongefamilien ikke ba politiet stopp dem ? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freydis
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Så de ba ikke om det? Nei, nettopp, så hadde politiet myndighet til og nekte medlemmer av hells angels adgang på Skaugum nå som vi er enige om at kongefamilien ikke ba politiet stopp dem ? 

Jeg har ikke peiling - men antar at politiet hadde lystrer kongefamilien om de bad om noe. 

Vi vet derimot godt når Marius ble nektet adgang for det stod klart i landets aviser:

https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-fratatt-tilgang-til-kronprinsparets-bolig/s/5-95-2094938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattedama skrev (11 minutter siden):

Utrolig hva folk kan få seg til å gjøre, dette var unødvendig. https://www.seher.no/kongelig/hoiby-banner-fjernet/82352600

Og hvorfor skal folk nektes å ytre seg om hva de mener om Høiby? Banneret var helt på sin plass. Kanskje mor snart tar noen hint om "gullgutten" sin? Lite trolig, men lov å håpe.

• Liker 30
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke peiling - men antar at politiet hadde lystrer kongefamilien om de bad om noe. 

Vi vet derimot godt når Marius ble nektet adgang for det stod klart i landets aviser:

https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-fratatt-tilgang-til-kronprinsparets-bolig/s/5-95-2094938

Junijulia skrev (57 minutter siden):

DaisyD skrev (27 minutter siden):

DaisyD skrev (18 minutter siden):

Blir sprø av diskusjonen her. 
Har politiet myndighet  til og nekte medlemmer av hells angels adgang på Skaugum? 
- « selvsagt dersom kongefamilien ber dem om det» spiller da ingen rolle når det ikke har ble gjort . 
kunne politiet stengt ut medlemmer av hells angels fra Skaugum ? Synes politiet for så mye rar pepper. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Freydis
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Blir sprø av diskusjonen her. 
Har politiet myndighet  til og nekte medlemmer av hells angels adgang på Skaugum? 
- « selvsagt dersom kongefamilien ber dem om det» spiller da ingen rolle når det ikke har ble gjort . 
kunne politiet stengt ut medlemmer av hells angels fra Skaugum ? Synes politiet for så mye rar pepper. 

Vi vet like lite som deg om akkurat det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (5 minutter siden):

Og hvorfor skal folk nektes å ytre seg om hva de mener om Høiby? Banneret var helt på sin plass. Kanskje mor snart tar noen hint om "gullgutten" sin? Lite trolig, men lov å håpe.

Nei, selvsagt er ikke fotballstadion helt på sin plass å henge opp sånne bannere. Virkelig ikke 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...