Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Handler det ikke om hvilken paragraf han siktes etter, da? Juridisk språk?

Nå gjør det tydligvis det ja, så denne kvinnen er bare utsatt for tilfeldig sove/neddopet-voldtekt hun. Ikke noe grovt med det, og ingen fare for alvorlige senskader heldigvis. Godt vi har paragrafer som kan rettlede vårt personlige kompass. Jeg tar selvkritikk og beklager at jeg kaller denne handlingen grov. 

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og avsporinger,

Forumansvarlig

Skrevet
Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Nå gjør det tydligvis det ja, så denne kvinnen er bare utsatt for tilfeldig sove/neddopet-voldtekt hun. Ikke noe grovt med det, og ingen fare for alvorlige senskader heldigvis. Godt vi har paragrafer som kan rettlede vårt personlige kompass. Jeg tar selvkritikk og beklager at jeg kaller denne handlingen grov. 

Hey! Jeg har overhodet ikke sagt noe om at det ikke er grovt og traumatisk - det får være måte på å legge ordene i munnen på folk!

Jeg spurte om ikke ordlyden i tiltalen handler om hvilken paragraf har er siktet for. 

Skjerp deg.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Kattedama skrev (3 minutter siden):

Gode refleksjoner: 
«Denne høsten har med all tydelighet vist oss at Marius selv ikke er i stand til å rydde opp, og da blir det opp til kronprinsparet å vise at de tar ansvar for familiens fremtid.»https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/dette-sporsmalet-bor-kronprinsparet-stille-seg-na/o/5-95-2138058

«Frem til nå har kongefamiliens modus operandi vært å aldri klage og aldri forklare, som betyr at man skal bidra med det man kan til å gjøre verden rundt seg litt bedre, men aldri klage hvis livet går en imot fordi man sitter på store privilegier som andre bare kan drømme om.»

Haha, dette ble jo bare festlig,  MM og ML klager da hele tiden 😂 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Hey! Jeg har overhodet ikke sagt noe om at det ikke er grovt og traumatisk - det får være måte på å legge ordene i munnen på folk!

Jeg spurte om ikke ordlyden i tiltalen handler om hvilken paragraf har er siktet for. 

Skjerp deg.

Jeg har ikke påstått det heller. Jeg bare forklarer at jeg har tatt feil dersom det er paragrafene vi går etter, slik mange har påpekt. Var ikke rettet personlig mot deg. Jeg aner ikke hva du mener om dette. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet

Det er høy strafferamme når det gjelder disse handlingene; «Dersom noen skal siktes for et straffbart forhold må politiet være mer enn 50 prosent sikre på at det har skjedd et lovbrudd. Når de nå valgte å gå til pågripelse har de med andre ord ment at dette kravet var oppfylt. Strafferammen for et slikt forhold er ti års fengsel. Hver enkelt sak må vurderes for seg, men normalstraffen for denne typen voldtekt er tre-fire år. «https://www.tv2.no/mening_og_analyse/neppe-noen-vei-utenom-fengsel/17194520/

Skrevet
Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke påstått det heller. Jeg bare forklarer at jeg har tatt feil dersom det er paragrafene vi går etter, slik mange har påpekt. Var ikke rettet personlig mot deg. Jeg aner ikke hva du mener om dette. 

Da synes jeg du kan spare deg for sarkasmene og angrepene.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Da synes jeg du kan spare deg for sarkasmene og angrepene.

Notert! Jeg var ikke tydelig nok, og det var ikke ment personlig til deg.  Jeg antok du hadde lest  diskusjonen fra i dag, spesielt de siste sidene, og at du da skjønte at mitt svar var basert på den. Beklager! 

Jeg burde svart:

Noen av oss har skrevet med bakgrunn i politiets/rettsvesenets paragrafer, uten å synliggjøre det, mens andre har tenkt på hva vi mener om voldtekten som MBH er siktet for. 

• Liker 10
Skrevet
Jadaomatte skrev (27 minutter siden):

Det er nå bra at han ikke opptar en plass i køen. 

Jeg ser poenget. Pga sin famile ville han nok blitt prioritert foran andre og familien hans har uansett  pengene til å betale det.

• Liker 1
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 time siden):

Bedre å sitere Kvittre som stilte spørsmål ved om dette var grovt. Jeg er ikke i tvil om at jeg synes det er grovt. 

Kan du forklare? Du er ikke i tvil om at denne voldtekten var oppsiktsvekkende brutal og nedverdigende og må slåes hardere ned på enn voldtekt? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Kattedama skrev (41 minutter siden):

Kudos til NRK som endelig har en god artikkel om saken.https://www.nrk.no/norge/hoiby-pagrepet-pa-nytt-_-siktet-for-voldtekt-1.17132588

«Høiby vil være i arresten til beslutningen om mulig varetektsfengsling er tatt.»

Det var virkelig på tide at NRK skriver skikkelig om saken. Det er slett ingen grunn til å gi dem kudos. Kudos er det Se og Hør som fortjener, de har løftet frem sakene om Borg Høiby og Verret når ingen andre våget.

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Herregud, for ett sirkus kongefamilien har blitt. 

ML gifter seg med en øgle og selvutnevnt sjarlatan. Hun har iflg Ølga visst om hans seksuelle misbruk av klienter før bryllupet. Dette paret har jo sklidd helt ut i Delululand.

Marius vanker med HA, fester på Skaugum med denne gjengen, misbruker narkotika, mishandler og voldtar damer, kjører uten førerkort og bryter besøksforbud flere ganger. Har jeg glemt noe???

Midt oppe i alt dette er det helt stille fra Kongehuset. Skulle nesten tru hoffet ikke vet hva de skal si eller får med seg hva som skjer. På tiden med noen skikkelig uttalelser fra øverste hold nå, synes jeg. 

Jeg lurer virkelig på hva det neste blir. 

• Liker 29
  • Nyttig 8
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Kan du forklare? Du er ikke i tvil om at denne voldtekten var oppsiktsvekkende brutal og nedverdigende og må slåes hardere ned på enn voldtekt? 

Nei. Det har jeg aldri ment. Jeg har skjønt at du mener siktelsen ift paragraf og ikke handlingen, og at jeg har misforstått det. Legger meg flat. 

• Hjerte 3
Gjest Kattedama
Skrevet
Hulderen skrev (2 minutter siden):

Det var virkelig på tide at NRK skriver skikkelig om saken. Det er slett ingen grunn til å gi dem kudos. Kudos er det Se og Hør som fortjener, de har løftet frem sakene om Borg Høiby og Verret når ingen andre våget.

Ja, det var på tide at NRK skrev en relevant artikkel om dette. 

Skrevet

Blir spennende å se «året med kongefamilien» som kommer i romjulen. De fortsetter vel bare å late som ingenting, klippe snorer, Ingrid Alexandra i militæret osv.. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror at kongehuset vil komme med en uttalelse ganske snart, fordi den siste saken er så alvorlig at noe annet går ikke. Men så da? Selv om haakon og mm sier alle de rette tingene, kan vi leve med en dronning hvis sønn er siktet for vold og voldtekt? Og om han faktisk blir dømt: hvordan skal mm og haakon innlemme Marius i familielivet etter noe sånt? Etter min mening er det ikke mulig å sjonglere dette på en troverdig måte. Derfor mener jeg en dom vil måtte føre til at mm og haakon går av. 

• Liker 17
  • Nyttig 8
Skrevet
Sgirl skrev (Akkurat nå):

Jeg tror at kongehuset vil komme med en uttalelse ganske snart, fordi den siste saken er så alvorlig at noe annet går ikke. Men så da? Selv om haakon og mm sier alle de rette tingene, kan vi leve med en dronning hvis sønn er siktet for vold og voldtekt? Og om han faktisk blir dømt: hvordan skal mm og haakon innlemme Marius i familielivet etter noe sånt? Etter min mening er det ikke mulig å sjonglere dette på en troverdig måte. Derfor mener jeg en dom vil måtte føre til at mm og haakon går av. 

Jeg er enig. Men vil Ingrid Alexandra bli den neste tronarvingen som tar over etter Harald da? Det er jo broren hennes, og hun kommer jo til å invitere han i bryllup, dåp osv i fremtiden, så Marius forsvinner ikke fra den utvidete kongefamilien da heller.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Klappe skrev (5 timer siden):

Blir spennende å se «året med kongefamilien» som kommer i romjulen. De fortsetter vel bare å late som ingenting, klippe snorer, Ingrid Alexandra i militæret osv.. 

Blir nok mye rosa skyer med bilder og videosekvenser som passer inn.

Bilder og videoer fra bryllupet, IA i militære, SM i Trondheim. Fylkesturer og andre besøk både i Norge og utlandet. Kanskje ett par setninger ala om at «det kan være vonde og problematiske ting i de fleste familier - også i kongefamilien. Vi står sammen og støtter hverandre, vi satser på å komme styrket ut av dette». 

Endret av Eva-Lena
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Ååå jeg får så mange spm.

Han ble tatt i bil på vei ut fra skaugum med siste ex i bilen. Isåfall hvorfor kjører han? Her har jeg gått i en bekreftelse felle, og trodde han kjørte ril et møtested.har hun da vært på skaugum også?

Voldtekts offeret visste ingenting og er tidligere beskrevet som ikke en del av hans vennekrets. Er det dataspor som har avslørt han, tro? Har hun visst ingenting frem til nå?

https://www.nrk.no/norge/hoiby-pagrepet-pa-nytt-_-siktet-for-voldtekt-1.17132588

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...