Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Han innrømmer kun de ting som han ikke kan bortforklare, som er bevist i pressen allerede, alt annet nekter han for..
Så med mindre dette er filmet, han har erkjent det og det lekkes i pressen, så vil han nekte.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Who is she skrev (4 timer siden):

Det er svært tydelig at det er et stort enabler problem i denne saken. Det er en bjørnetjeneste og hindrer han  å måtte ta ansvar. Han er nok vant til å slippe unna med alt og det er en sirkel som er vanskelig å bryte. 

De burde ha kastet han ut av boligen, tatt fra han bilen og sluttet å gi han lommepenger. Så kunne han fått seg kommunal bolig og sosialstønad slik andre i hans situasjon må. Pengene fra hussalget er nok brukt opp. Håper politiet beslaglegger bilen. 

• Liker 33
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (2 minutter siden):

Jeg får ikke åpnet linken til Aftenposten. I følge vg var det seksuell omgang uten samleie og han var alene om det . Ser han sitter i avhør nå, så mulig det kommer noe nytt. Hva står det i Aftenposten da? 

hva jeg mener? Jeg var ikke til stede så jeg forholder meg til det som har kommet fram. 

Synes du ikke det er grovt når politiet opplyser om at voldtekten har skjedd mens fornærmede er ute av stand til å motsette seg handlingen? 

Personlig mener jeg all type voldtekt er grovt jeg da, men skjønner av denne tråden at flere ikke er av samme oppfatning. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (1 time siden):

De er like ille som sønnen sin når de har beskyttet han slik. Og jeg trodde ekstremt mye bedre om dem. Haakon har alltid virket så god synes jeg, men nå tenker jeg at han har beskyttet en volds og voldtektsmann og det er så kvinnefientlig som man får det. Jeg kommer aldri til å se på kongefamilien på samme måte, nå blir han vel snart konge også...

Vekk med hele institusjonen, den er for dårlig. Kusina til Haakon har fått innpass i kunstmiljøet ene og alene pga bakgrunnen sin (har dere sett "kunsten" hun lager eller 🤣🤣🤣) og Martha ser på seg selv som et stort offer fordi hun har vokst opp som offentlig person (hun ble skrevet veldig lite om selv om hun griner over å liksom ha fått hele sitt ungdomsliv brettet ut i media(det stemmer jo ikke)) samtidig som hun utnytter prinsessetittelen sin når hun vil tjene penger. Og hele oppveksten har hun fått drive med svindyre hobbyer som hun aldri hadde vært kvalifisert til på bakgrunn av talent. Kyniske gribber hele gjengen.

Det er vel ikke kusina til Haakon, det er niesa.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Korpsnerden skrev (18 minutter siden):

Synes du ikke det er grovt når politiet opplyser om at voldtekten har skjedd mens fornærmede er ute av stand til å motsette seg handlingen? 

Personlig mener jeg all type voldtekt er grovt jeg da, men skjønner av denne tråden at flere ikke er av samme oppfatning. 

Det ser ut av artikkelen til NRK at kvinnen har vært dopet ned.»Siktelsen gjelder seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner er ute av stand til å motsette seg handlingen.»https://www.nrk.no/norge/hoiby-pagrepet-pa-nytt-_-siktet-for-voldtekt-1.17132588

Endret av Kattedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (2 minutter siden):

Det er jo typisk sovevoldtekt og seksuell omgang med bevisstløs person ? 
Hva gjør denne saken grov? 

din personlige oppfatning er egentlig uinteressant . Sikkert kjipt for kvinner som faktisk har blitt utsatt for grov voldtekt at du sammenligner, men det er altså at du synes voldtekt og grov voldtekt bør straffes likt. Brutalitet  , lengde , antall involverte , fysiske skader og livstruende sykdommer ( hiv ) uvesentlig ? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (1 time siden):

Det er mye nedleggelser i norsk rusbehandling og flertallet av de som søker får ikke tilbud fordi det er lange ventelister og harde prioritereinger. Kronprinsparet kunne brukt dette til å gi litt oppmerksomhet rundt norsk ruspolitikk og rusbehandling. Så kan jeg skjønne at det er mer  behagelig med et opphold i London der han er er mer anonym og får mer frihet under behandlingen men… 

Det er nå bra at han ikke opptar en plass i køen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (5 minutter siden):

Det er jo typisk sovevoldtekt og seksuell omgang med bevisstløs person ? 
Hva gjør denne saken grov? 

din personlige oppfatning er egentlig uinteressant . Sikkert kjipt for kvinner som faktisk har blitt utsatt for grov voldtekt at du sammenligner, men det er altså at du synes voldtekt og grov voldtekt bør straffes likt. Brutalitet  , lengde , antall involverte , fysiske skader og livstruende sykdommer ( hiv ) uvesentlig ? 

Har jeg sagt at de bør straffes likt? Ja, min oppfatning er sikkert uinteressant, jeg stilte spørsmålstegn ved din personlige oppfatning.

Tipper man kan få alvorlige skader av dette også, psykiske skader. 

Kjipt for de som er sovevoldtatt og føler at folk mener det de er utsatt for ikke er grovt. 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er fratatt føreretten og stanses altså i en bil HAN kjører (ref politiet) og alikevel nekter straffeskyld for alt han er tiltalt for som politiet har tatt påtale på? 

Endret av Carrot
  • Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (Akkurat nå):

Han er fratatt føreretten og stanses altså i en bil HAN kjører (ref politiet) og alikevel nekter straffeskyld for alt han er tiltalt for? 

Fyren er dum som et brød, rett og slett. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (1 time siden):

Det er meget grovt. Vi snakker overgrep.

Alle voldtekt er jo overgrep! Påstanden er at dette var grov voldtekt. Altså en oppsiktsvekkende brutal voldtekt med særdeles grov vold , eks gruppevoldtekt med store skader og livstruende sykdom? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purple Basil skrev (Akkurat nå):

Fyren er dum som et brød, rett og slett. 

man kan jo lure da på om han er dum eller bare spiller ett spill med alle rundt seg til enhver tid, det er lett å bli usikker når noen skråsikkert nekter på at det du selv ser er riktig.. som forøvrig er ganske typisk for flere "lidelser" 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (3 minutter siden):

Han er fratatt føreretten og stanses altså i en bil HAN kjører (ref politiet) og alikevel nekter straffeskyld for alt han er tiltalt for? 

:knegg: Logisk, ja? Han virker ikke å være opptatt av å være/eller virke å være verken redelig, likandes eller oppvakt.

Han kjører jo den taktikken, og nekter for alt han ikke er fersket helt på fersk gjerning med. Tipper han er opptatt av å nekte for voldtekt, og at det ikke er så mye fokus på den ulovlige kjøringen akkurat nå.

Endret av pøbelsara
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at alle som er blitt utsatt for voldtekt, uansett paragraf, vil ha sterk sympati med denne kvinnen. Jeg tenker at de som har blitt utsatt for voldtekt, ikke ser på det som en konkurranse i hvem som ble voldtatt verst.

Fy faen! Jeg gir opp denne verden. 

Handler det ikke om hvilken paragraf han siktes etter, da? Juridisk språk?

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Handler det ikke om hvilken paragraf han siktes etter, da? Juridisk språk?

Du får lese innlegget til brukeren jeg siterte. 

Endret av MissHannigan
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (9 minutter siden):

Det ser ut av artikkelen til NRK at kvinnen har vært dopet ned.»Siktelsen gjelder seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner er ute av stand til å motsette seg handlingen.»https://www.nrk.no/norge/hoiby-pagrepet-pa-nytt-_-siktet-for-voldtekt-1.17132588

Politiet kan ha funnet opptak av overgrep på beslaglagte elektroniske enheter og fornærmede i voldtektssaken har ikke visst om verken overgrep eller opptak før hun ble informert av politiet. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...