Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Sweetheaven skrev (2 minutter siden):

Heller ikke her fremkommer det noe som gjør at MM visste at det skulle bli en pågående straffesak.

Ja, hun visste at han skulle pågripes og visste antagelig ikke mer enn det. Så ingen grunn til å beskylde henne for å bevisst forkludre en etterforskning som var poenget mitt. 

Men kjære vene - idet en person pågripes så BLIR hen siktet - det er automatikk i det. Så det er helt klinkende klart at MM visste at dette var en straffesak.

• Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EMG skrev (11 minutter siden):

Da forstår jeg ikke annet enn at krisestøtteenheten gikk utover egne mandat. Dersom ikke det var snakk om en alvorlig situasjon, da måtte i så tilfelle Stortinget også kontaktes.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (2 minutter siden):

De var jo ikke nevnt i den oversikten over hvem som ble informert som vi fikk presentert i går? Hvorfor skulle jeg også gjerne visst, men om det var en feil vet jeg ikke før jeg får vite hvorfor. 

Tipper avisene har ringt rundt og bedt om innsyn i kommunikasjon rundt dette, og at hoffet har kommet til at det er best om de sier at det faktisk er de til slutt for å unngå for mange spekulasjoner. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
pop up bruker skrev (6 minutter siden):

Tipper avisene har ringt rundt og bedt om innsyn i kommunikasjon rundt dette, og at hoffet har kommet til at det er best om de sier at det faktisk er de til slutt for å unngå for mange spekulasjoner. 

Mener jeg leste at det var pga bekymring rundt lekkasje til media, at det ble slik ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politet sier at de varslet livvakttjenesten og POD, hoffet sier at politiet varslet dem. Hvem varslet egentlig hvem her?

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste noe om noe fester i etterkant, ødelagt hus og stjålne ting med og uten økonomisk verdi på Skaugum.

Folk med grundige rulleblad var der.

Så da ble han fratatt tilgang til Skaugum.

Men….skal fortsatt bo i boligen? 😅🤷‍♀️

PST er sikkert megafornøyde 😶‍🌫️

Altså, vi har en skole i bydelen min som nektes bro over skolevei fordi «noen kan ville luske på PST sitt kontor» som ligger over veien. Gardiner har de aldri hørt om. 

Men fester med kriminelle på Skaugum? Null stress. 

Fyren er VOKSEN, det er megapinlig. Vi andre var ferdige med studier og godt igang med jobb fra mastergrad.

De på yrkesfag hadde jobbet mange år og var igang med unge nr 3 eller levde normale liv som single og etablerte. 

HerreJESUS. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanedis

Etter 3 dager fikk VG delvis svar fra Slottet - https://www.vg.no/nyheter/i/8qOn3Q/det-kongelig-hoff-varslet-mette-marit-om-mulig-paagripelse

"Politiet varslet Det kongelige hoff og Det kongelige hoff informerte deretter Kronprinsparet om en hendelse som involverte Marius Borg Høiby og om mulig pågripelse. Som kjent varslet politiet også Marius Borg Høiby i forkant av pågripelsen. Politiet valgte å ikke pågripe i hans bopel, og har aldri ransaket den.»"

Hvorfor klarer de ikke å svare tydeligere? Her kan folk tro at  Kronprinsparet og Marius ble varslet samtidig, men VG har vist til at han ble varslet av moren før politiet tok kontakt. Og det er her noe av kritikken har blitt reist.

I tillegg til å svare "diffust", så har Slottet ikke svart på spørsmål om Mette-Marit sin involvering. Det bør de kunne,  hvis hun ikke har gjort noe galt. 

Jf. https://www.vg.no/nyheter/i/8qOn3Q/det-kongelig-hoff-varslet-mette-marit-om-mulig-paagripelse

Det er etter min mening behov for en tydeligere avklaring, da svaret fra Slottet sin informasjonsavdeling trolig ikke vil dempe spekulasjonene og  støyen rundt kronprinsparet. 

For min del lurer jeg på om Slottet/Kongehuset har noe å skjule,  når de ikke klarer å svare. Hvis Kronprinsparet ikke er involvert,  skulle det ikke være noen grunn til å være åpne om Mette-Marit sin rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (11 minutter siden):

Leste noe om noe fester i etterkant, ødelagt hus og stjålne ting med og uten økonomisk verdi på Skaugum.

Folk med grundige rulleblad var der.

Så da ble han fratatt tilgang til Skaugum.

Men….skal fortsatt bo i boligen? 😅🤷‍♀️

PST er sikkert megafornøyde 😶‍🌫️

Altså, vi har en skole i bydelen min som nektes bro over skolevei fordi «noen kan ville luske på PST sitt kontor» som ligger over veien. Gardiner har de aldri hørt om. 

Men fester med kriminelle på Skaugum? Null stress. 

Fyren er VOKSEN, det er megapinlig. Vi andre var ferdige med studier og godt igang med jobb fra mastergrad.

De på yrkesfag hadde jobbet mange år og var igang med unge nr 3 eller levde normale liv som single og etablerte. 

HerreJESUS. 

Hæ, skal han? Trodde han måtte flytte jeg? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (20 minutter siden):

Politet sier at de varslet livvakttjenesten og POD, hoffet sier at politiet varslet dem. Hvem varslet egentlig hvem her?

Uansett hvem som ble varslet, så beviser dette at Marius absolutt blir behandlet som et likestilt medlem av kongefamilien. Dette beviser 100% at han ikke blir sett på, eller behandlet som en privatperson.

Dette er særbehandling. Korrupt som faen.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Uansett hvem som ble varslet, så beviser dette at Marius absolutt blir behandlet som et likestilt medlem av kongefamilien. Dette beviser 100% at han ikke blir sett på, eller behandlet som en privatperson.

Det er sant. Men vi må få en oppklaring ang den varslingen. For en suppe.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (5 minutter siden):

Hæ, skal han? Trodde han måtte flytte jeg? 

Han skal ikke få så lett tilgang til foreldrenes bolig. Han får ikke lov å feste hos mamma og stefar med gjengmedlemmene sine.

Han kan fortsatt bo i sitt hus, som ligger noen hundre meter borte.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (5 minutter siden):

Absolutt. SMK ble også varslet, og til og med bufdir! Lurer på hvor mange etater som hadde blitt varslet hvis jeg ble pågrepet :P

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (Akkurat nå):

Han skal ikke få så lett tilgang til foreldrenes bolig. Han får ikke lov å feste hos mamma og stefar med gjengmedlemmene sine.

Han kan fortsatt bo i sitt hus, som ligger noen hundre meter borte.

Ok, da har jeg misforstått veldig, for jeg trodde poenget var at han ikke skulle bo der. Så det de gjør er altså å sette noen grenser rett og slett. Noen grenser som burde vært der fra starten av. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pop up bruker skrev (Akkurat nå):

Absolutt. SMK ble også varslet, og til og med bufdir! Lurer på hvor mange etater som hadde blitt varslet hvis jeg ble pågrepet :P

Lurer på om politiet hadde ringt deg en halv time før de skulle arrestere deg for grov vold, for å avtale en plass å møtes? 😅

• Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Lurer på om politiet hadde ringt deg en halv time før de skulle arrestere deg for grov vold, for å avtale en plass å møtes? 😅

«Hvis du kommer frivillig og leverer inn mobilen din, trenger vi ikke ransake huset ditt» 

Endret av Eyr
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (Akkurat nå):

haha, nei, jeg tror ikke politiet her jeg bor ville vært så naive! 😅

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en smørje … Som blir verre og verre … Kronprinsparet fikk beskjed på forhånd takk …

https://www.vg.no/nyheter/i/8qOn3Q/det-kongelig-hoff-varslet-mette-marit-om-mulig-paagripelse

Tilføyelse: Husker det var på tv for mange år siden at bestemor Høiby fulgte barna ned til Jansløkkka skole da de var små. Det er ikke lange veien ned alleen og jeg personlig trodde han gikk ned. Men mamma kjørte tydeligvis ..

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 5
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (52 minutter siden):

Bufdir? Hvor står det? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanedis
Vanedis skrev (1 time siden):

Etter 3 dager fikk VG delvis svar fra Slottet - https://www.vg.no/nyheter/i/8qOn3Q/det-kongelig-hoff-varslet-mette-marit-om-mulig-paagripelse

"Politiet varslet Det kongelige hoff og Det kongelige hoff informerte deretter Kronprinsparet om en hendelse som involverte Marius Borg Høiby og om mulig pågripelse. Som kjent varslet politiet også Marius Borg Høiby i forkant av pågripelsen. Politiet valgte å ikke pågripe i hans bopel, og har aldri ransaket den.»"

Hvorfor klarer de ikke å svare tydeligere? Her kan folk tro at  Kronprinsparet og Marius ble varslet samtidig, men VG har vist til at han ble varslet av moren før politiet tok kontakt. Og det er her noe av kritikken har blitt reist.

I tillegg til å svare "diffust", så har Slottet ikke svart på spørsmål om Mette-Marit sin involvering. Det bør de kunne,  hvis hun ikke har gjort noe galt. 

Jf. https://www.vg.no/nyheter/i/8qOn3Q/det-kongelig-hoff-varslet-mette-marit-om-mulig-paagripelse

Det er etter min mening behov for en tydeligere avklaring, da svaret fra Slottet sin informasjonsavdeling trolig ikke vil dempe spekulasjonene og  støyen rundt kronprinsparet. 

For min del lurer jeg på om Slottet/Kongehuset har noe å skjule,  når de ikke klarer å svare. Hvis Kronprinsparet ikke er involvert,  skulle det ikke være noen grunn til å være åpne om Mette-Marit sin rolle. 

Fra https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-varslet-av-slottet-for-hoiby-pagripelse/82172716

"Dagbladet har spurt Slottet om hvorfor kronprinsessen skal ha ryddet i huset til Høiby. Heller ikke det har de svart på."

Igjen,  hvis ryddingen til Mette-Marit ikke har noe med straffesaken,  tenker jeg de burde svare, for å dempe spekulasjoner og støy rundt Kongehuset. Så hvorfor gjør de ikke det? Jeg tenker mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...