Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Reisejenta skrev (13 minutter siden):

Nei, sier du det? For en prestasjon av dem. Tenk at HM nedlater  å uttale seg om dette da og det dagen etter hans kone og fremtidige kronprinsesse har blandet seg inn i en straffesaketterforskning og tilsynelatende umiddelbart skal ha fått en voldsom trang til å rydde sin sønns hus midt på natten før politiet ankommer. Sikkert helt tilfeldig at denne opplysende uttalelsen kommer akkurat i dag. 

Det var ingen pågående siktelse før MBH ble pågrepet den 4. august. Så han var ikke formelt siktet på det tidspunktet, derfor kan man heller ikke si at MM har blandet seg inn i en pågående straffesak. Siktelsen ble innledet som en del av arrestasjonen. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sweetheaven skrev (2 minutter siden):

Det var ingen pågående siktelse før MBH ble pågrepet den 4. august. Så han var ikke formelt siktet på det tidspunktet, derfor kan man heller ikke si at MM har blandet seg inn i en pågående straffesak. Siktelsen ble innledet som en del av arrestasjonen. 

Det er helt korrekt å skrive det Reisejenta skriver. Om en prosess der politiet etterforsker en mistenkt kriminell handling.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (6 minutter siden):

Dette er feil. Han var siktet fra det tidspunktet han ble besluttet pågrepet. Så MM blandet seg i aller høyeste grad i en pågående straffesak. 

• Liker 10
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frømiks skrev (1 minutt siden):

Dette er feil. Han var siktet fra det tidspunktet han ble besluttet pågrepet. Så MM blandet seg i aller høyeste grad i en pågående straffesak. 

Tror hun driter i hele tittelen. Jeg har aldri tenkt at hun higet etter å være deres majestet, faktisk har jeg alltid følt at hun presset seg til det fordi hun elsket Haakon. Virket utrolig jordnær hele veien og hennes oppførsel har da vært upåklagelig, siden hun satt forbilledlig og sa hun angret på sine valg. Det betydde nok mye for mange. Hun i seg selv er jo en ekte Askepott historie. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkalei skrev (1 minutt siden):

Tror hun driter i hele tittelen. Jeg har aldri tenkt at hun higet etter å være deres majestet, faktisk har jeg alltid følt at hun presset seg til det fordi hun elsket Haakon. Virket utrolig jordnær hele veien og hennes oppførsel har da vært upåklagelig, siden hun satt forbilledlig og sa hun angret på sine valg. Det betydde nok mye for mange. Hun i seg selv er jo en ekte Askepott historie. 

Igjen. Hun var ingen allminnelig norsk jente dengang. Jeg var ung omtrent samtidig. De fleste norske jenter ruset seg ikke på narkotika. Verken i større byer eller steder som Søgne eller Lillestrøm. De fleste unge hadde heller ikke en bakgrunn som henne. Noen Askepott var hun såvisst ikke. Hun har hatt opplæring i 25 år og gir ikke et spesielt sympatisk inntrykk.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som kan ha sympati med MM som menneske og mor, og også se at hun er et offer oppi dette, på ulike måter.  MEN vi greier å ha to tanker i hodet samtidig. Så lenge hun skal bli landets dronning kan hun ikke alltid sette sønnen først, kan ikke alltid la følelsene styre (samme hvor forståelig det er), må hun ha en bedre dømmekraft. Hvis ikke er hun en sikkerhetsrisiko for oss alle. Og det at noe ikke nødvendigvis er ulovlig er ikke det samme som uproblematisk, og som kommende dronning bør man evne å se at noe kan svekke tillit og skape uopprettelig tvil selv om det ikke teknisk er ulovlig. 

• Liker 13
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanedis

Haakon Magnus uttalte i går - https://www.vg.no/rampelys/i/Av0A6z/kronprisen-til-nrk-som-familie-proever-vi-aa-ta-vare-paa-hverandre

"Det er en pågående politietterforskning, og da synes ikke jeg at det er riktig å si så mye om enkeltelementene i det.

– Samtidig så er det sånn som kongen sa, at som familie så prøver vi å ta vare på hverandre. Og så i tillegg til det er vi opptatt av å få gjort jobben vår.".

Det er bra at de er opptatt av familien og jobben, men innbefatter ikke det også å ivareta omdømme av Kongehuset? Her tenker jeg de gjør en dårlig jobb. Dette er jo noe de tidligere har vært svært opptatt av, jf. https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/3q809/slottet-vs-pressen. Så for min del er noe som skurrer, når de "sitter stille i båten", og tilsynelatende ikke gjør noe. Hvorfor?

Klarer virkelig ikke Slottets informasjonsavdeling å forfatte noe som helst som kan dempe presset på Kongehuset (og de andre involverte) uten å gå inn på selve etterforskningen?  

Hvis Kongehuset ikke har blandet seg inn i etterforskningen,  bør det ikke være noen grunn til at kronprinsparet ikke kommer med informasjon slik at man f.eks. kan slippe spekulerering rundt Mette-Marit sin rolle. Kongehuset bør være tjent med det, hvis de har gjort "alt rett". Om det ikke kommer noe vil mange (kanskje med god  grunn) tenke "det verste", dvs. "de kan ikke uttale seg, da de er innblandet".

Tilføyelse:

Etter å ha lest artikkelen om Slottet vs pressen  kommer jeg heretter  til å legge litt mer merke til hvem Kongehuset svarer og ikke svarer.  Eksempelvis ble uttalelsen til Haakon Magnus gitt til NRK. Samtidig som "Slottet har ikke svart på VGs gjentatte forespørsler onsdag og torsdag." - https://www.vg.no/rampelys/i/Av0A6z/kronprisen-til-nrk-som-familie-proever-vi-aa-ta-vare-paa-hverandre

Endret av Vanedis
Endret på teksten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok tro han har en lang vei å gå. Det er jo slik med rus at endring ikke er gjort i en håndvending, snarere tvert imot.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mantraet i tråden har hele tiden vært at MBH er en voksen mann og at MM derfor ikke har noe ansvar for hans handlinger. 

Vel

MM ser ut til å ikke tenke slik, der hun aktivt går inn for å blande seg inn ved å sende sms til fornærmede og informere om forestående pågripelse og rydde etter at hun er kjent med pågripelse. 

Offentlige ansatte ser heller ikke slik på det, da det er den største selvfølgelighet å kontakte mor til en voksen mann før han skal pågripes. Hvem som gjorde at denne informasjonen tilrant henne er uklart, men det er en rekke med med mennesker her som til slutt ender med at MM sitter med informasjon som hans mor. Selv om han er voksen på niende året. Det er ingen grunn til at hun skal ha denne informasjonen som verken kronprinsesse eller mor. Og uavhengig av dette agerer hun som mor. 

Hvilket bringer meg til poeng nummer to. Mantraet har hele tiden vært at MM ikke kan lastes. Men nå, når hun står med begge beina midt i saken, der hun selv kan ha gjort seg skyldig i kriminelle handlinger, da er det heller ingen som vil innrømme at det hun har gjort er kritikkverdig og sjokkerende. På tross av at vi nå ikke lenger snakker om MBH sine handlinger men hennes. I saken om MBH har man i det minste strukket seg til å fordømme handlingene i en setning eller to, men at ingen nå erkjenner at MM sine handlinger er helt hinsides og i verste fall kan hun bli dømt (yeah right, med alt vi nå vet om berøringsangst fra de som er satt til å håndheve lovverket). Ingen som ser det problematiske i at vår kronprinsesse og fremtidige dronning agerer som mor og inkriminerer seg selv? Historisk sett har vi en kronprinsesse som setter seg selv over loven, og det må det gå an å anerkjenne som problematisk selv om man liker MM. Det er fristende å vende speilet når noen snakker om ensporethet. 

På samme måte som det ble lett med lys og lykter etter formildende forklaringer og eller bortforklaringer rundt MBH, helt til alle handlingene hans til slutt gjorde at den mest innbitte måtte erkjenne at det ikke var mulig å male ham verken som en angrende synder eller sympatisk person, så ville det være på sin plass hvis man skal bli tatt seriøst å anerkjenne at det MM har gjort ikke er helt OK. 

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanedis skrev (2 timer siden):

Haakon Magnus uttalte i går - https://www.vg.no/rampelys/i/Av0A6z/kronprisen-til-nrk-som-familie-proever-vi-aa-ta-vare-paa-hverandre

"Det er en pågående politietterforskning, og da synes ikke jeg at det er riktig å si så mye om enkeltelementene i det.

– Samtidig så er det sånn som kongen sa, at som familie så prøver vi å ta vare på hverandre. Og så i tillegg til det er vi opptatt av å få gjort jobben vår.".

Det er bra at de er opptatt av familien og jobben, men innbefatter ikke det også å ivareta omdømme av Kongehuset? Her tenker jeg de gjør en dårlig jobb. Dette er jo noe de tidligere har vært svært opptatt av, jf. https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/3q809/slottet-vs-pressen. Så for min del er noe som skurrer, når de "sitter stille i båten", og tilsynelatende ikke gjør noe. Hvorfor?

Klarer virkelig ikke Slottets informasjonsavdeling å forfatte noe som helst som kan dempe presset på Kongehuset (og de andre involverte) uten å gå inn på selve etterforskningen?  

Hvis Kongehuset ikke har blandet seg inn i etterforskningen,  bør det ikke være noen grunn til at kronprinsparet ikke kommer med informasjon slik at man f.eks. kan slippe spekulerering rundt Mette-Marit sin rolle. Kongehuset bør være tjent med det, hvis de har gjort "alt rett". Om det ikke kommer noe vil mange (kanskje med god  grunn) tenke "det verste", dvs. "de kan ikke uttale seg, da de er innblandet".

Tilføyelse:

Etter å ha lest artikkelen om Slottet vs pressen  kommer jeg heretter  til å legge litt mer merke til hvem Kongehuset svarer og ikke svarer.  Eksempelvis ble uttalelsen til Haakon Magnus gitt til NRK. Samtidig som "Slottet har ikke svart på VGs gjentatte forespørsler onsdag og torsdag." - https://www.vg.no/rampelys/i/Av0A6z/kronprisen-til-nrk-som-familie-proever-vi-aa-ta-vare-paa-hverandre

President Biden uttalte seg mye bedre når det var en pågående straffesak mot hans sønn. 

- Jeg forventer at han får en riktig dom. 

- Han er min sønn og jeg er glad i han. 

I den saken var det ikke noen fornærmet.

Vet kronprinsen noe vedrørende de forhold som Marius er siktet for?

Hvordan vurderer han selv siktelsen? 

I den saken vedrørende siste kjæresten så har Marius kommet med enn tilståelse av vold mot henne i en pressemelding. Så kan virkeligen ikke se noen problemer hvis kronprinsen hadde uttalt:

- Jeg håper at saken blir mest riktig belyst og Marius får en dom som er riktig i forhold til det han har gjort. 

- Mine tanker går til X (jeg husker ikke navnet), og alle andre kvinner som har og blir utsatt for vold. Vold i mot kvinner er et stort problem. 

- Som familie prøver vi å ta være på hverandre som Kongen sa, samtidig er det viktig å poengtere at vi ønsker at Marius skal få en riktig dom for de straffbare forhold han kan ha gjort seg skyldig til. 

Noe slikt. Uheldigvis er det nå er bilde som peker i retning av at Kongehuset faktisk ikke ønsker at Marius skal bli straffet når han gjør lovbrudd. Bensinkortet som angivelig ble gitt til en kriminell organisasjon for å betale gjeld, er fortsatt den mest alvorlige delen av det som har kommet frem i media så langt, sett fra håndtering fra Kongehuset. Hvis det som står i media er riktig så har Marius brukt skattepenger direkte (ikke indirekte gjennom apanasje) ved å ulovlig gi en organisert kriminell organisjon tilgang til dette bensinkortet. Dem i hoffet og andre enn Kongen i kongefamilien som har bidratt til at dette ikke har blitt straffefurfolgt har sannsynligvis selve gjort straffbare handlinger, og hadde i alle andre deler av statlig forvaltning blitt avskjediget på dagen hvis dette ble kjent. 

• Liker 12
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (3 timer siden):

Vi er flere som kan ha sympati med MM som menneske og mor, og også se at hun er et offer oppi dette, på ulike måter.  MEN vi greier å ha to tanker i hodet samtidig. Så lenge hun skal bli landets dronning kan hun ikke alltid sette sønnen først, kan ikke alltid la følelsene styre (samme hvor forståelig det er), må hun ha en bedre dømmekraft. Hvis ikke er hun en sikkerhetsrisiko for oss alle. Og det at noe ikke nødvendigvis er ulovlig er ikke det samme som uproblematisk, og som kommende dronning bør man evne å se at noe kan svekke tillit og skape uopprettelig tvil selv om det ikke teknisk er ulovlig. 

Ja, det er alvorlig. Å i tilegg til denne mer korupte oppførselen, vil vi ha en dronning som ikke viser offentlig sympati overfor 3 voldsutsatte kvinner hun har stått nært?

Hun må jo bry seg om dem som menneske, selv om sønnen er som han er. Kunne ønske de viste noe som helst som tilsier at de bry seg, men de gjør ikke det.

At de snakker om å bry seg om familie er ironisk, Marius er dømt for vold mot sine kjærester, det er familie i mine øyne.

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (3 timer siden):

Det ser ut som at de som trenger å lese dette, hopper bukk over det, gang på gang. Synes det er synd, for du har så rett i dette. Det er flere nyanser enn sort/hvitt og lovlig/ikke lovlig. At noen her selvsagt ville ha ryddet huset til sitt voksne barn, som de by the way, nettopp har fått høre skal pågripes, og ikke ser problemet ved det, er for meg en gåte. Ikke bare løper man bort for å rydde, men man varsler sønnen på mobilen som han senere gir til politiet. Ødelagt og uten sim-kort. Det er tydeligvis noe som skal skjules, og hvorfor skulle ryddingen kun være rydding da? Er det noe å skjule på mobilen, er det noe å skjule i boligen. At MM ikke skjønner at hennes sønn fortjener å bli busted med alt det ulovlige han driver med, men heller vil hjelpe ham med å rydde før pågripelsen, er ikke annet enn kritikkverdig. MM har nok full oversikt over hva som kan befinne seg i huset til M, hun har tross alt visst om kriminelle venner og rusmisbruk.  Ingen av dem visste vel hva han skulle pågripes for, hvertfall ikke MM. Hun var ikke der når Marius var tidenes rævhøl i den leiligheta. Men MM vet at han driver med dop, og hun vet at politiet tidligere har hatt "forebyggende" samtaler. Så at folk er naive nok til å se så uproblematisk på dette, er et under. Man kan ikke være så blåøyd.

Endret av PusheenPusheen
Skrivefeil
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (3 timer siden):

Mantraet i tråden har hele tiden vært at MBH er en voksen mann og at MM derfor ikke har noe ansvar for hans handlinger. 

Vel

MM ser ut til å ikke tenke slik, der hun aktivt går inn for å blande seg inn ved å sende sms til fornærmede og informere om forestående pågripelse og rydde etter at hun er kjent med pågripelse. 

Offentlige ansatte ser heller ikke slik på det, da det er den største selvfølgelighet å kontakte mor til en voksen mann før han skal pågripes. Hvem som gjorde at denne informasjonen tilrant henne er uklart, men det er en rekke med med mennesker her som til slutt ender med at MM sitter med informasjon som hans mor. Selv om han er voksen på niende året. Det er ingen grunn til at hun skal ha denne informasjonen som verken kronprinsesse eller mor. Og uavhengig av dette agerer hun som mor. 

Hvilket bringer meg til poeng nummer to. Mantraet har hele tiden vært at MM ikke kan lastes. Men nå, når hun står med begge beina midt i saken, der hun selv kan ha gjort seg skyldig i kriminelle handlinger, da er det heller ingen som vil innrømme at det hun har gjort er kritikkverdig og sjokkerende. På tross av at vi nå ikke lenger snakker om MBH sine handlinger men hennes. I saken om MBH har man i det minste strukket seg til å fordømme handlingene i en setning eller to, men at ingen nå erkjenner at MM sine handlinger er helt hinsides og i verste fall kan hun bli dømt (yeah right, med alt vi nå vet om berøringsangst fra de som er satt til å håndheve lovverket). Ingen som ser det problematiske i at vår kronprinsesse og fremtidige dronning agerer som mor og inkriminerer seg selv? Historisk sett har vi en kronprinsesse som setter seg selv over loven, og det må det gå an å anerkjenne som problematisk selv om man liker MM. Det er fristende å vende speilet når noen snakker om ensporethet. 

På samme måte som det ble lett med lys og lykter etter formildende forklaringer og eller bortforklaringer rundt MBH, helt til alle handlingene hans til slutt gjorde at den mest innbitte måtte erkjenne at det ikke var mulig å male ham verken som en angrende synder eller sympatisk person, så ville det være på sin plass hvis man skal bli tatt seriøst å anerkjenne at det MM har gjort ikke er helt OK. 

Jeg synes du setter opp så mange stråmenn her at det er vanskelig å vite hvor man skal begynne. Jeg må rekke en buss, så jeg har bare tid til en:

Du sier at "noen" leter med lys og lykte etter formildende omstendigheter. Det er noen av oss som har pekt på det helt åpenbare, som er at man oppfatter MM som en personlighet som agerer impulsivt og følelsesstyrt, hvilket forklarer veldig greit både sms'en til fornærmede og kontakten med sønnen når hun hører han skal pågripes.

Det å peke på det åpenbare er virkelig ikke leting med "lys og lykte".

Vi kan like gjerne snu på det, og si  at din oppstyltede beskrivelse, sitat  "MM (...) aktivt går inn for å blande seg inn ved å sende sms til fornærmede og informere om forestående pågripelse og rydde etter at hun er kjent med pågripelse." er et retorisk grep som har som formål å fremstille normal mellommenneskelig kontakt vrangt, som en bevisst kriminell aktivitet. 

Endret av MissLucy
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosakatt skrev (3 timer siden):

Ja, det er alvorlig. Å i tilegg til denne mer korupte oppførselen, vil vi ha en dronning som ikke viser offentlig sympati overfor 3 voldsutsatte kvinner hun har stått nært?

Hun må jo bry seg om dem som menneske, selv om sønnen er som han er. Kunne ønske de viste noe som helst som tilsier at de bry seg, men de gjør ikke det.

At de snakker om å bry seg om familie er ironisk, Marius er dømt for vold mot sine kjærester ,det er familie i mine øyne.

Er Marius Borg Høiby dømt for vold? Det var nytt for meg. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig når saken ikke er ferdig  etterforsket. Men kanskje han har fått "spesialbehandling" med "ekspressfart" gjennom rettsystemet?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (6 timer siden):

Jeg vil nok tro han har en lang vei å gå. Det er jo slik med rus at endring ikke er gjort i en håndvending, snarere tvert imot.

Ja mange trodde nok at måt han ble tatt så tok han seg sammen over natten.

For min del har jeg ikke vært så sjokkert over alt han har gjort i ettertid,  rett og slett pga rusproblemet hans, og at dette er akkurat det jeg forventet. Og blir heller ikke overasket over om han kommer til å holde på i flere år heller

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (4 timer siden):

At de snakker om å bry seg om familie er ironisk, Marius er dømt for vold mot sine kjærester, det er familie i mine øyne.

De har jo gjort det. Haakon sa i intervju. At han håpet at alle fikk den støtten og hjelpen de trengte.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må visst rette eget tidspunkt vedr. rydding, også. Tidslinjen i VG viser at MM trolig fikk informasjon om pågripelsen rundt kl. 14:

Faktaboks/tidslinje

Kl 12.30: Politiet får melding om at en voldshendelse skal ha skjedd i en leilighet på Frogner i løpet av natten.

Kl 13.04: En patrulje kommer til leiligheten, og er i kontakt med den fornærmede kvinnen og personen som meldte ifra til politiet.

Kl 13.22: Patruljen starter med avhør av fornærmede og mulige vitner.

Kl 13.47: Jourhavende jurist beslutter pågripelse og ransaking av Marius Borg Høiby.

Kl 13.55: Vaktsjef ved Politiets situasjonssenter i Politidirektoratet varsler krisestøtteenheten i Justisdepartementet om at Høiby skal pågripes.

Kl 14.45: Politiet iverksetter oppdraget med å pågripe Høiby.

Kl 15.37: Patrulje har lokalisert Høiby og tar kontakt med ham på telefon. Han befinner seg da på Skaugum, og politiet avtaler å møte ham utenfor portene – på Jansløkka skole.

Kl 16.10: Patruljen pågriper Høiby på Jansløkka skole. Han leverer fra seg sin mobiltelefon, som er knust, avslått og mangler SIM-kort.

Kl 16.57: Høiby ankommer sentralarresten i Oslo. Det ble tatt en utvidet blodprøve av ham. Den viste kokain, ecstasy og cannabis.

Kilde: Politiets PO-logg/VGs opplysninger

https://www.vg.no/rampelys/i/4BWpXV/politiet-om-marius-paagripelse-varslet-livvakttjenesten

Endret av Déjà vu
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (28 minutter siden):

Er Marius Borg Høiby dømt for vold? Det var nytt for meg. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig når saken ikke er ferdig  etterforsket. Men kanskje han har fått "spesialbehandling" med "ekspressfart" gjennom rettsystemet?

Han har jo innrømmer at han har vært voldelig  i en uttalelse selv så at han kommer til  å bli dømt for vold som følge av denne uttalelsen er ikke akkurat rocket science å anta. Og nei, saken har ikke gått i ekspressfart gjennom systemet da han og hans advokat har gjort sitt beste for å trenere prosessen. Til stor frustrasjon for de skadelidende ofrene i saken. 

• Liker 4
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (5 minutter siden):

Må visst rette eget tidspunkt vedr. rydding, også. Tidslinjen i VG viser at MM trolig fikk informasjon om pågripelsen rundt kl. 14:

Faktaboks/tidslinje

Kl 12.30: Politiet får melding om at en voldshendelse skal ha skjedd i en leilighet på Frogner i løpet av natten.

Kl 13.04: En patrulje kommer til leiligheten, og er i kontakt med den fornærmede kvinnen og personen som meldte ifra til politiet.

Kl 13.47: Jourhavende jurist beslutter pågripelse og ransaking av Marius Borg Høiby.

Kl 13.55: Vaktsjef ved Politiets situasjonssenter i Politidirektoratet varsler krisestøtteenheten i Justisdepartementet om at Høiby skal pågripes.

Kl 15.37: Patrulje har lokalisert Høiby og tar kontakt med ham på telefon. Han befinner seg da på Skaugum, og politiet avtaler å møte ham utenfor portene – på Jansløkka skole.

Kl 16.10: Patruljen pågriper Høiby på Jansløkka skole. Han leverer fra seg sin mobiltelefon, som er knust, avslått og mangler SIM-kort.

Kl 16.57: Høiby ankommer sentralarresten i Oslo. Det ble tatt en utvidet blodprøve av ham. Den viste kokain, ecstasy og cannabis.

https://www.vg.no/rampelys/i/4BWpXV/politiet-om-marius-paagripelse-varslet-livvakttjenesten

Så de har hatt et par timer på seg til å slette alt av spor, med andre ord. Skulle holde det.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (8 minutter siden):

Faktaboks/tidslinje

Nja, man kan ikke utlede det av dette. Men man kan si at en eller annen gang mellom kl.14 og 15.35 har hun fått vite det. Avhengig av hvor mange ledd infoen gikk gjennom og hvem som fortalte det. Framstår mindre sannsynlig at det er så raskt som kl.14, men kan ikke utelukkes. At hun har hatt mer enn 30 min å rydde på framstår sannsynlig ja.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...