Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Déjà vu skrev (47 minutter siden):

Ja. Utrolig svak kommentar av Meland. Såg hun driver og smisker inne på kommentarfeltet til hun Benedikte Høglund også, som var ute i går og gav MM fripass til alt mulig. 

Det var svakt at hun ikke var litt mer kritisk til VGs mangel på informasjon om kildene, men det hun sier om at det er en helt naturlig  ting for en mor å ta kontakt med sønnen i en slik situasjon, er jo spot on. Det  ville jo være  mildt sagt merkelig om hun bare skulle sagt "takk for informasjonen", og så fortsatt å veve. Selvfølgelig løp hun over til sønnen i nabohuset. Det ville vel de fleste gjort.

Og de fleste skjønner jo at dette "varselet" har sin naturlige årsak i sikkerheten og de spesielle forholdene rundt en kongelig eiendom.

Endret av MissLucy
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ninaen skrev (2 timer siden):

Eller at Håkon abdiserer og gir tronen til IA når Kongen flytter fra Slott til sarkofag

Hvorfor skulle han det? Han har da ikke gjort noe galt! Det er stesønnen hans som har det og det er heldigvis ikke han som er tronarving. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å starte avviklingen av kongehuset nå. Det er INGEN i den familien som er kvalifisert til å overta roret her. 

sildakongen Arvid Otto Mørch kan ta ansvaret når Kong Harald gir seg. 
Han er bare ca 70 år og en kul type. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (4 timer siden):

Og tenk - alt som har kommet frem de siste tre månedene, har kommet frem kun fordi én venninne av 4. august-offeret ringte politiet. Mot sin venninnes vilje. 

Den venninnen fortjener medalje! Det var virkelig på tide at noen satte foten ned og varslet. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant, så er det så sjokkerende at man nesten ikke har ord. 

Da handler det ikke bare om at MBH har gjort kriminelle handlinger, men at MM kan bli mistenkt for det også. Både det å varsle sønnen og det å rydde er å betrakte som en kriminell handling. 

Det er misforstått lojalitet. Og det går en rød tråd fra brevet på 20-års dagen og frem til denne handlingen. 

Og hvem «above my fu**ing paygrade» kontakter kronprinsessen? Eller kontakter de HM som eier av eiendommen, som deretter informerer MM? Tar de kontakt fordi det formelt sett er riktig fordi eiendommen er Skaugum? Eller fordi MBH er sønnen til MM? Det første er innafor, men det andre er ikke. 

Hvis ikke dette er å misbruke posisjon og privilegier så vet ikke jeg. 

Og MBH er så ute at han flirer med langefingeren mot kameraet mens han hans mor står i full krise på grunn av hans oppførsel. Det er selve inkarnasjonen på utakknemlighet. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (12 minutter siden):

Hvis dette er sant, så er det så sjokkerende at man nesten ikke har ord. 

Da handler det ikke bare om at MBH har gjort kriminelle handlinger, men at MM kan bli mistenkt for det også. Både det å varsle sønnen og det å rydde er å betrakte som en kriminell handling. 

Det er misforstått lojalitet. Og det går en rød tråd fra brevet på 20-års dagen og frem til denne handlingen. 

Og hvem «above my fu**ing paygrade» kontakter kronprinsessen? Eller kontakter de HM som eier av eiendommen, som deretter informerer MM? Tar de kontakt fordi det formelt sett er riktig fordi eiendommen er Skaugum? Eller fordi MBH er sønnen til MM? Det første er innafor, men det andre er ikke. 

Hvis ikke dette er å misbruke posisjon og privilegier så vet ikke jeg. 

Og MBH er så ute at han flirer med langefingeren mot kameraet mens han hans mor står i full krise på grunn av hans oppførsel. Det er selve inkarnasjonen på utakknemlighet. 

Jeg kan forsåvidt skjønne at hun varslet ham, hun er jo overbeskyttende. Det vet vi jo allerede. Men at hun ikke har bedre dømmekraft enn å ile bort til huset og rydde... Hun vet at de bor på Skaugum og at politiet sannsynligvis ikke får eller vil ransake. Hun vet jo ikke engang hva han skal pågripes for, hvordan vet hun da hva hun skal rydde vekk? Det er helt krise. Da må hun jo ha visst om "mengdene med narkotika" som ble oppbevart der? Eller har han annet snusk som måtte fjernes? Masse nye spørsmål, og enda mindre tillitt til hele forbanna monarkiet. Marius' arrogante og patetiske krumspring den siste tiden, samt mammas panikkrydding nå... herregud. Få dem ut, orker ikke monarki. Ta med resten av gjengen også... 

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sweetheaven skrev (6 timer siden):

For et nivå. 

Ja. Det er skikkelig ille at kronprinsessen  blander seg inn i en pågående straffesak. Det er ille det. Hun ringte jo offeret i straffesaken også tidligere i høst. Det tar seg faktisk ikke ut. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet der Marius står med øl og viser fingeren og gliser  - ved siden av forside med seg selv på Se og Hør -  det fortalte meg det jeg trenger å vite om at han "driter i alt sammen". 

"Gangsteradvokaten" gjør antageligvis ingen innsats for å få Marius til å innse eller å ta ansvar, han gjør alt bare værre ift omdømmet til Marius OG kongehuset. 

Dette begynner å bli så sølete søle at jeg ikke helt ser hvordan kongehuset kan komme seg gjennom det på en god måte - eller noen som helst måte egentlig. De kommer til å fortsette å forholde seg helt tause også antageligvis - mens flere og flere mister all tillit til dem. '

Har de gitt opp? Vil de egentlig at det skal avvikles selv også? 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (16 minutter siden):

Bildet der Marius står med øl og viser fingeren og gliser  - ved siden av forside med seg selv på Se og Hør -  det fortalte meg det jeg trenger å vite om at han "driter i alt sammen". 

"Gangsteradvokaten" gjør antageligvis ingen innsats for å få Marius til å innse eller å ta ansvar, han gjør alt bare værre ift omdømmet til Marius OG kongehuset. 

Dette begynner å bli så sølete søle at jeg ikke helt ser hvordan kongehuset kan komme seg gjennom det på en god måte - eller noen som helst måte egentlig. De kommer til å fortsette å forholde seg helt tause også antageligvis - mens flere og flere mister all tillit til dem. '

Har de gitt opp? Vil de egentlig at det skal avvikles selv også? 

Kongen sa at det hadde vært et vanskelig år og at dette kunne skje i alle familier, også deres (sånn helt løst fra hukommelsen). Men jeg har enda til gode å se en så fucked up situasjon som denne i andre familier, selv om alt selvsagt ikke er overførbart. Vi har prinsessa som er gift med en con-man, vil tjene penger på bryllupsbråket og ellers er ulydig ifht regler som er satt om markedsføring, et stebarnebarn som kveler, banker og misbruker, en svigerdatter som blander seg inn både her og der mens hun står godt i kritikken... Sarkofag/Snøhetta-greiene... De gir jo blaffen...

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (8 timer siden):

Ja. Utrolig svak kommentar av Meland. Såg hun driver og smisker inne på kommentarfeltet til hun Benedikte Høglund også, som var ute i går og gav MM fripass til alt mulig. 

Var ikke Høglund selveste heltinnen her i forgårs? Stikkord: Paragraf 37. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kronprinsesse Mette Marit varslet Marius og ryddet for å skjule eventuelle spor før politiet kom.  

Dette er ikke bra.  Min respekt for Kronprinsessen falt veldig nå.  

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (9 timer siden):

Tror MM er den siste PST / livvaktstjeneste ville ringt for å høre om man hadde skifta presedens vedr. ransaking på Skaugum grunnet Terboven og co i 1940, for å si det sånn. 

Det er spm de ville tatt med en eller annen politisjef. For meg kan det virke naturlig om det er en eller annen politisjef som ringte henne, også. For å forberede henne liksom, eller noe. Så hadde man kanskje ikke sett for seg at hun skulle begynne med ryddesjau osv.

Edit: Man kan jo tippe han der Larsen. Som uttalte seg så vagt vedr. den forebyggende samtalen. 

Mente IKKE at de hadde tatt diskusjonen med henne nei! 😂 Kun at det som en konsekvens av en slik diskusjon var kjent og dermed ble videreformidlet av «noen i politi/sikkerhetstjeneste»

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricia skrev (1 minutt siden):

Var ikke Høglund selveste heltinnen her i forgårs? Stikkord: Paragraf 37. 

Vedr. paragraf, så var hennes tolkning av den ganske klar. Så fint at man fikk klarhet i at det ikke er likhet for loven i Norge i dag - og at det faktisk er slik at noen skal ha privilegier som i ytterste konsekvensk kan føre til at voldsmenn ikke får den straffen de skal ha. 

Dette gjør BH selvsagt ikke til noen heltinne. På noe slags helst vis. Ser hun har vært ute og forsvart ML og sjamanen, også. Regner med hun prøver å holde oppe relevansen til egen kompetanse; som er konstitusjonell rettsvitenskap.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 minutter siden):

Mente IKKE at de hadde tatt diskusjonen med henne nei! 😂 Kun at det som en konsekvens av en slik diskusjon var kjent og dermed ble videreformidlet av «noen i politi/sikkerhetstjeneste»

Ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Déjà vu skrev (7 minutter siden):

Ok :)

Men takk for de bildene i hodet av PST i en seriøs diskusjon med MM om jus og Terboven🙈😂

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanedis
Vanedis skrev (2 timer siden):

Vedrørende manglende svar fra Slottet på VG sine henvendelser til kommunikasjonsavdelingen, så søkte jeg litt på nettet. Jeg kom da over denne artikkelen fra 2013 - https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/3q809/slottet-vs-pressen - som viser flere eksempler på hvordan Slottet detaljstyrte "imaget" til Kongehuset, og hvordan pressen ble (blir?) presset til å godta det. 

Sitat derfra: "Slottet har en innebygget trang til å dirigere og fjernstyre journalistikken. Slottet besitter en rekke maktmidler som eksklusive intervjuer og invitasjoner. Journalister som jobber med dette stoffet er avhengige av å ha et godt forhold til Slottet. Det vet informasjonssjefen og vedkommende vil jo naturlig nok alltid bruke denne makten, sier Grimstad."

Tilføyelse:

Jeg undret meg over at det er først nå (snart 3 måneder etter) vi får informasjon om at Mette-Marit varslet Marius  men kan bedre forstå hvorfor når jeg leste om mekanismene som har lagt føringer mellom pressen og Slottet.

Jeg håper at media fremover kan skrive om Kongehusets eventuelle påvirkning i Marius-saken, slik at alt pressen har av relevant informasjon kan komme frem. 

Endret av Vanedis
La til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (4 timer siden):

MM ble selvfølgelig ikke kontakta på grunn av sin rolle som MM men på grunn av sin rolle som Kronprinsesse. 

Så du mener at det er naturlig at kronprinsessen helt naturlig gjør det som er påstanden i VG saken når en høy polititjenestemann (eller muligens embetsmann) tar kontakt og informerer? 

PS. MM er ikke kongelig prinsesse, men tittular prinsesse til forskjell mot IA og ML, og samme juss gjelder henne som alle andre i riket. 

Jeg har vel ikke sagt noe annet?

Hva er poenget ditt? Mener du å si at grl §37 gjelder for ML og IA, men ikke for MM?  hvis det er sånn, hva har det i såfall med dette å gjøre?

Jeg antar at forhåndsvarslingen skyldes et pragmatisk valg politiet gjorde for å sikre at de ikke tabbet seg ut. Dette var en søndag, og jeg tviler sterkt på at jourhavende jurist på politihuset var en grunnlovsekspert, og uten tid&tilgang til grunnlovseksperter i justisdepartementet, så har de vel valgt en pragmatisk løsning ved å gå via sikkerhetstjeneste eller garden eller hvem det nå er som er rette vedkommende ift tilgang til området. Jeg er av den oppfatning at det spesifikke huset MBH disponerer ikke har noen særskilt beskyttelse, men det ligger jo inne på et område som er bevoktet av garden, så det gir vel politiet et ekstra hinder å hoppe over i denne situasjonen, som de løste ved å krype gjennom et hull i gjerdet so to speak, ved at de ringte og avtalte et sted utenfor porten. Uansett merkelig å kritisere MM for valg som politiet gjorde.

Endret av MissLucy
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanedis skrev (13 minutter siden):

Vedrørende manglende svar fra Slottet på VG sine henvendelser til kommunikasjonsavdelingen, så søkte jeg litt på nettet. Jeg kom da over denne artikkelen fra 2013 - https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/3q809/slottet-vs-pressen - som viser flere eksempler på hvordan Slottet detaljstyrte "imaget" til Kongehuset, og hvordan pressen ble (blir?) presset til å godta det. 

Sitat derfra:

"Slottet har en innebygget trang til å dirigere og fjernstyre journalistikken. Slottet besitter en rekke maktmidler som eksklusive intervjuer og invitasjoner. Journalister som jobber med dette stoffet er avhengige av å ha et godt forhold til Slottet. Det vet informasjonssjefen og vedkommende vil jo naturlig nok alltid bruke denne makten, sier Grimstad."

Interessant og viktig artikkel som er mer aktuell enn noen gang. Burde virkelig løftes frem igjen.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...