Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

keops skrev (3 minutter siden):

Nemlig. Og IA er uansett en Høiby, med alt som det medfører. Vi vet også at hun ser opp til Marius og føler at hun kan stole på ham. Dette sagt på myndighetsdagen, på et tidspunkt da hun må antas å ha kunnskap om i allefall deler av brorens virksomhet.

Hun sa det som 18 åring, det er broren hennes. Marius har flere sider som alle oss andre. Dette er å dra det alt for langt etter min mening. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beyond the Scoop skrev (57 minutter siden):

Skilsmisse eller oppløsning av monarkiet!

MM må aldri bli dronning!

Det blir aldri i livet skilsmisse.  Tviler også på oppløsning av monarkiet.  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i artikkelen at det kan ha vært ekstraordinære forhold som politiet må ta hensyn til ved slike oppdrag på Skaugum, og at dette kan være grunnen til at MM ble varslet på forhånd. Det trenger ikke absolutt å handle om korrupsjon, som noen har det enkelt med å peke på. Politiet har nok konsultert med Politidirektoratet/ Justisdepartementet for å følge de riktige prosedyrene i dette tilfellet. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre bortforklaringene men tviler på at de vil uttale seg. Er ganske lenge siden de skulle ha den samtalen med ML også. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevipp skrev (1 minutt siden):

Det blir aldri i livet skilsmisse.  Tviler også på oppløsning av monarkiet.  

Nei, enda flere felles fiender nå. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Hun sa det som 18 åring, det er broren hennes. Marius har flere sider som alle oss andre. Dette er å dra det alt for langt etter min mening. 

Dra det for langt?

Jeg konstaterer at dama er av Høiby-slekt, og refererer til hva hun selv sier ved sin første anledning til å holde tale som et myndig menneske.

Flere samfunnsdebattanter som synes ordvalget hennes i den talen er merkelig.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eyr skrev (33 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/Ooz6zE/fasadene-raser-paa-skaugum

Noen som har vg+ og kan dele screenshot?

det er vel ikke lov, men her er et par sitater:

"Men det betyr ikke at kronprinsessen har hindret en etterforskning.

Like nærliggende er det at hun gjorde hva enhver mor ville gjort om hun fikk høre at sønnen skulle pågripes: Ta kontakt."

og her er ett til:

"Moralisering i sosiale medier og i Se og Hør, med gode «råd» om hva familien bør gjøre med en voksen sønns sak, virker på meg som hul omtanke.

Vi vet lite om hva de faktisk har foretatt seg."

(...)

"Det er først og fremst Borg Høibys egen oppførsel som er problemet i denne saken. Han har beklaget og innrømmet noe, og nekter straffskyld for annet.

Hans handlinger har i lang tid skapt en svært vanskelig situasjon for nære på begge sider."

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (2 minutter siden):

det er vel ikke lov, men her er et par sitater:

"Men det betyr ikke at kronprinsessen har hindret en etterforskning.

Like nærliggende er det at hun gjorde hva enhver mor ville gjort om hun fikk høre at sønnen skulle pågripes: Ta kontakt."

og her er ett til:

"Moralisering i sosiale medier og i Se og Hør, med gode «råd» om hva familien bør gjøre med en voksen sønns sak, virker på meg som hul omtanke.

Vi vet lite om hva de faktisk har foretatt seg."

(...)

"Det er først og fremst Borg Høibys egen oppførsel som er problemet i denne saken. Han har beklaget og innrømmet noe, og nekter straffskyld for annet.

Hans handlinger har i lang tid skapt en svært vanskelig situasjon for nære på begge sider."

Ja. Utrolig svak kommentar av Meland. Såg hun driver og smisker inne på kommentarfeltet til hun Benedikte Høglund også, som var ute i går og gav MM fripass til alt mulig. 

• Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig enig med Astrid Meland. Det er mBHs oppførsel som er det store/GIGANTISKE problemet i denne saken. Hans handlinger skaper store vanskeligheter for alle rundt ham. Inkludert kongehuset. 

Og så kjøpte de en madrass. De danset ikke på noens grav. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (Akkurat nå):

Ja. Utrolig svak kommentar av Meland. Såg hun driver og smisker inne på kommentarfeltet til hun Benedikte Høglund også, som var ute i går og gav MM fripass til alt mulig. 

Hun ga ikke mm fripass - hun forklarte hva som er gjeldende lovverk. 

seriøst.

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (Akkurat nå):

jeg er veldig enig med Astrid Meland. det er mBHs oppførsel som er det store problemet i denne saken. Hans handlinger skaper store vanskeligheter for alle rundt ham. Inkludert kongehuset. 

Meland gjør en slett jobb, som vanlig. Hovedproblemet er det konstitusjonelle, demokratiske og rettslige prinsipper. Politiets rolle, nasjonens sikkerhet osv… Det er faktisk ikke narko-Marius med knekk i knærne som er hovedfokus framover. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (Akkurat nå):

jeg er veldig enig med Astrid Meland. det er mBHs oppførsel som er det store problemet i denne saken. Hans handlinger skaper store vanskeligheter for alle rundt ham. Inkludert kongehuset. 

Jeg har ikke vg+ så jeg får ikke lest saken, men jeg mener at ikke alt av ståheiet kan tilskrives Marius alene, en del er også Kongehusets egen håndtering av saken. Jeg mener de kunne håndtert det bedre, og med åpenhet unngått oppslag som det vi nå ser feks. 

Å sitte stille i båte funker til en viss grad, men når båte tar inn vann er det på tide å gjøre noe mer aktivt. Det har ikke Kongehuset gjort, og nå kan det virke som de er i fritt fall, og gjenstand for en hver kritikk og spekulasjon. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (Akkurat nå):

Meland gjør en slett jobb, som vanlig. Hovedproblemet er det konstitusjonelle, demokratiske og rettslige prinsipper. Politiets rolle, nasjonens sikkerhet osv… Det er faktisk ikke narko-Marius med knekk i knærne som er hovedfokus framover. 

Ja. MBHs handlinger skaper veldig mange, svært komplekse problemer. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pop up bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke vg+ så jeg får ikke lest saken, men jeg mener at ikke alt av ståheiet kan tilskrives Marius alene, en del er også Kongehusets egen håndtering av saken. Jeg mener de kunne håndtert det bedre, og med åpenhet unngått oppslag som det vi nå ser feks. 

Å sitte stille i båte funker til en viss grad, men når båte tar inn vann er det på tide å gjøre noe mer aktivt. Det har ikke Kongehuset gjort, og nå kan det virke som de er i fritt fall, og gjenstand for en hver kritikk og spekulasjon. 

Jeg mener ikke på noe som helst vis at kongehuset har behandlet dette på en bra måte. Men jeg mener at dette er MBHs handlinger som han må stå til ansvar for. Jeg tror de er fullstendig grisetaklet av dette, og venter spent på fortsettelsen. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (1 minutt siden):

Vi er forbi metaforer der man snakker om noen som befinner seg i flytende fartøy. Det er mann-over-bord nå. Og det gjenstår bare å finne ut av svømmedyktighet.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Jeg mener ikke på noe som helst vis at kongehuset har behandlet dette på en bra måte. Men jeg mener at dette er MBHs handlinger som han må stå til ansvar for. Jeg tror de er fullstendig grisetaklet av dette, og venter spent på fortsettelsen. 

Uff, ja. Det virker som de kan få taki ganske gode advoakter, ref. Lippestad som representerer Durek nå, så de burde vel kunne hanke inn noen gode kommunikasjonsfolk også. Eller, for alt vi vet har de vel allerede de beste, men Kongehusets medlemmer ikke ønsker å gi noen kommentar. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sgirl skrev (9 minutter siden):

Dette. Astrid Meland er et godt eksempel på at den fjerde statsmakt ikke finnes. Jeg blir oppriktig bekymret når jeg ser at blandt annet hennes meninger skal være med på å påvirke vår fremtid. Jeg grøsser.

• Liker 7
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (20 minutter siden):

Det heter ikke "fripass". Det heter fritak. Og det er likt for alle som har foreldre eller barn. Men det vet du jo.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at kongehusets storhetstid er over. Når ei alenemor flytter inn på slottet, med utsvevende fortid, samt opplagte rusproblemer på flere i familien, så har du på en måte ødelagt det kongehuset en gang var. Tidligere gifta de kongelige seg bare med fintfolk med rent rulleblad ( i alle fall sørget de for at det så sånn ut). Tenker kong Olav var inne på noe når han motsatte seg ekteskapet mellom dronning Sonja og kong Harald. Jeg tror han likte Sonja og syntes hun var ei bra dame, men jeg tror han leste at det åpnet opp dørene for noe som etter hvert ville ødelegge magien ved kongehuset. Og litt etter litt har det blitt ødelagt. Hvorfor skal vi titulere Mette fra Vågsbygd som dronning. Det blir sånn latterlig nesten. Skal man være kongelige medfølger det visse krav. Du skal representere folket og være et forbilde for dem. Det skulle bare mangle når de betaler for dine massive goder. Dette holder ikke. Kong Harald og dronning Sonja har gjort en strålende jobb. Kronprins Haakon kunne gjort det, men tror dessverre dette her ødelegger mye. Han valgte kjærligheten og det støtter jeg. Men føler egentlig at hele denne historien, også nå Durek på toppen, ødelegger all magi ved kongehuset. Det er hvermannsen med store rusproblemer som har flyttet inn på slottet, og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi skal betale for spesialbehandling til disse. Tenker Marius må søke hjelp i det offentlige som oss andre og ta ansvar. Mette Marit var veldig utsvevende også både med narkotika og livsstil ( var noen bilder av henne som aldri ble delt, flaks for henne) , og faren hennes var tung alkoholiker. Alt det er greit, mange sliter med dette. Men hvorfor skal jeg titulere disse menneskene som deres kongelige høyhet, samt bidra til at de skal vasse i enda mer penger? Jeg ønsker ikke sponse Marius, han virker å være en skikkelig drittsekk. Liker ikke fyren. Bare skylde på rus, den kjøper jeg ikke. Når du slår på den tredje kvinnen og ikke søker hjelp, da er du jo bare en drittsekk. Og hvor var mor? Som bodde rett ved siden av. 

Endret av Møkkalei
  • Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Men det er jo akkurat disse tingene som nå henger i luften og må avklares, som også påpekes av Meland; det burde komme en uttalelse/avklaring fra kongehuset nå. 

Er ikke uenig med deg, men man ser jo hvem som er interessert i en oppklaring og hvem som bidrar med dårlig skjult skadefryd. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...