Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Kvittre skrev (6 minutter siden):

Hvordan klarte du og se det? Har studert bildet, og enig i at det kan være der 

Har vært innom der noen ganger. Men usikker. Sikkert mye likt i andre Spar butikker. Ser at det er en Spar logo i bakgrunnen. Og det er jo i Asker området.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magga2 skrev (4 minutter siden):

Har vært innom der noen ganger. Men usikker. Sikkert mye likt i andre Spar butikker. Ser at det er en Spar logo i bakgrunnen. Og det er jo i Asker området.

Jo, men langt fra Skaugum / Asker sentrum da. Det er jo fullt mulig det er der allikevel . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magga2 skrev (6 minutter siden):

Jeg har og vært innom der , har hytte i nærheten. Jeg tror jeg aldri har møtt en annen kunde der, det er jo helt dødt der. Fikk meg til og tenke at det kanskje ikke skulle være så « offentlig « om han har valgt og dra dit for og kjøpe øl. Ja, det er mye likt i andre sparbutikker, så jeg hadde aldri klart og se at dette var røyken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (3 minutter siden):

Jo, men langt fra Skaugum / Asker sentrum da. Det er jo fullt mulig det er der allikevel . 

Tror likevel det ikke er der. Så på et par bilder fra butikken, men passet ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Det er snakk om å bli avhørt, ikke å vitne. Det er to forskjellige  ting. 
Politiet avhører mange fler enn de som vitner i retten.

Jeg vet det. Som jeg skrev i et annet innlegg, så er det slik at ingen plikter å la seg avhøre av politiet.

I retten derimot har man vitneplikt, med mindre man er fritatt. Som f.eks foreldre er.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (36 minutter siden):

Hvis forsvaret for eksempel skal argumentere med massiv mediedekning for å få redusert straff, så er det jo viktig å holde medietrykket oppe. Hver sak som nevner Marius Borg Høiby telles med, det er ikke så farlig dersom MBH selv står bak...

Jeg nekter å tro forsvaret kan være så spekulative. Det er i så tilfelle et svært høyt spill å spille.

Men mulig de tenker at MBH aldri vil kunne være en vanlig borger i landet ever igjen grunnet totalødelagt rykte. Og  satser på minst mulig straff og utlandet.

Vil ikke tro det.

Hvor mye fratrekk fikk voldtektsmenn i Bergen, da?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvittre skrev (11 minutter siden):

Jeg har og vært innom der , har hytte i nærheten. Jeg tror jeg aldri har møtt en annen kunde der, det er jo helt dødt der. Fikk meg til og tenke at det kanskje ikke skulle være så « offentlig « om han har valgt og dra dit for og kjøpe øl. Ja, det er mye likt i andre sparbutikker, så jeg hadde aldri klart og se at dette var røyken. 

Men hvor sirkulerer bildet? Ikke sett det sirkulere noen steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

I så fall ødelegger han mer for seg selv og sin familie enn jeg tror han er klar over. Han er jo helt ustyrlig.

Nå håper jeg virkelig at "hvordan vet du at han ikke angrer og er i behandling?"-folka holder kjeft fremover.

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (Akkurat nå):

Nå håper jeg virkelig at "hvordan vet du at han ikke angrer og er i behandling?"-folka holder kjeft fremover.

Ja, den diskusjonen må være over nå.

Jeg er mer der at lurer på om han blir regnet som strafferettslig tilregnlig nå.

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magga2 skrev (1 minutt siden):

Det lurer jeg og på. Hvor det sirkulerer og hvem som postet det først. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (10 minutter siden):

Jeg vet det. Som jeg skrev i et annet innlegg, så er det slik at ingen plikter å la seg avhøre av politiet.

I retten derimot har man vitneplikt, med mindre man er fritatt. Som f.eks foreldre er.

Men det har aldri vært snakk om at MM skal vitne, så hvorfor hisset du deg sånn opp over noe du bare diktet opp selv?

Og jo, man har plikt til å møte til avhør, men man kan nekte å forklare seg. (Noe det virkelig ville være oppsiktsvekkende om vår kronprinsesse gjorde).

Mulig kongen kan frita henne for å bli avhørt, det vet jeg ikke. Men alle normale  borgere her i riket ville selvsagt stilt i avhør og hjelpe til med å oppklare en straffesak.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (14 minutter siden):

Er ikke dette på vei ned til et hytteområde mange rikinger har hytte da? Hvis det er der altså. Da kan det likså godt være at det er på vei til hyttetur og fest bildet er tatt. 

Blir uansett bare spekulasjoner begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magga2 skrev (4 minutter siden):

Det bilde fra butikken der han viser fingeren er på seher.no og db.no og flere andre steder

Endret av FruR
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruR skrev (2 minutter siden):

Det bilde fra butikken der han viser fingeren er på seher.no og db.no og flere andre steder

Men står at det spres i sosiale medier....?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (3 minutter siden):

Ja, den diskusjonen må være over nå.

Jeg er mer der at lurer på om han blir regnet som strafferettslig tilregnlig nå.

Noe er i alle fall alvorlig galt med denne "mannen", det skal være sikkert og visst.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (11 minutter siden):

Hvor mye fratrekk fikk voldtektsmenn i Bergen, da?

Såvidt jeg husker fikk to av dem 10 %.

Jeg tror ikke at Marius kan få noe fratrekk for mediedekningen. Mediedekning alene, selv om den skulle skride litt over grensene for Vær varsom-plakaten, ville sannsynligvis ikke gitt strafferabatt i Bergen-saken heller.

Marius var allerede en godt kjent person, og mediedekningen han har opplevd kan ikke på noen måte sammenlignes med hvordan de tiltalte i Bergen-saken ble trakassert/uthengt/offentliggjort.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

pop up bruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke dette på vei ned til et hytteområde mange rikinger har hytte da? Hvis det er der altså. Da kan det likså godt være at det er på vei til hyttetur og fest bildet er tatt. 

Blir uansett bare spekulasjoner begge deler. 

Kjenner ikke til at det er mange rikinger der , men jo han kan være på vei til hyttetur eller fest. Eller rømt fra rehab. Ja, bare spekulasjoner, jeg er langt fra sikker på at det er der. 
det er forøvrig et sted jeg ville reist og kjøpt øl hvis jeg ville holde lav profil av en aller annen grunn ( sånn uten og være på vei til hytta ) var bare derfor det slo meg at det kanskje var ment mindre offentlig om det var der bildet er tatt, men .. bare spekulasjoner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (5 minutter siden):

Såvidt jeg husker fikk to av dem 10 %.

Jeg tror ikke at Marius kan få noe fratrekk for mediedekningen. Mediedekning alene, selv om den skulle skride litt over grensene for Vær varsom-plakaten, ville sannsynligvis ikke gitt strafferabatt i Bergen-saken heller.

Marius var allerede en godt kjent person, og mediedekningen han har opplevd kan ikke på noen måte sammenlignes med hvordan de tiltalte i Bergen-saken ble trakassert/uthengt/offentliggjort.

Det er jo helt tydelig at Marius gir fingern/står godt i mediedekningen.

Marius, advokaten og mamma kan ikke bruke den unskyldningen lenger nå.

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Ikke særlig sjarmerende det der, nei.  Eller strategisk klokt. 

Enig. Det er ekstremt uklokt og veldig usympatisk.

Samtidig mener jeg at den forsiden til Se&hør, med påstanden om at han ikke viser anger, er så langt over streken for hva som er greitt, at jeg kan godt kan forstå at det var fristende å vise fingeren. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (20 minutter siden):

Jo, men det spres i sosiale medier står det. Hvor? Hvem postet? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...