Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Nelliken
Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Det er akkuart dette jeg mener. Absolutt ingenting av det du skriver, finnes det hold for å påstå. Og ender opp med å bli masse beskyldninger  og årsaker som man kun har kommet frem til  i eget hode.

I morsetning til deg har jeg sett at han har og har hatt mange gode støttespillere rundt  seg, og som jeg ikke bare oppfatter har prøvd å besytte han i oppveksten,  men også kanskje  oss. 

På deres sin side, sitter de med mye informasjon  som vi ikke vet noen ting om. Og har rett og slett ikke samme grunnlaget som de har til å vurdere noe som helst..

Skulle jeg ha svart  på samme måte selv , hadde det sett helt anneledes ut, basertt på akkurat samme info som er tilgjengelig. Også iht fagfelt innen rus og diagnoser.  

Å konkludere slik du gjør her, blir for meg alt for tynt og spekulativt å se det den veien.

Å skrive alt det vil bli alt for langt. Men jeg kunne ha gjort det, med masse linker som støtter et helt annet syn.

At han feks ruset seg før han flyttet fra skaugum,  ja det vet man. Men vi vet ikke om han hadde et rusproblem  før han flyttet fra skaugum.  Det tar som regel litt tid fra man begynner å ruse seg , til man har et rusproblem.  Så hvis rusproblemet er oppstått etter flytting fra skaugum,  så faller hele synet ditt på dette sammen. 

Jeg syntes  kanskje  med dette blir marius  stakkasligjort på feil prinsipp og grunnlag. 

For all del, jeg har hatt  sympati med han iht hvordan media har omtalt han som liten, men jeg ser ikke at han har hatt det så ille på hjemmebane  atdet gir han grunn til  å ruse seg og slå damer.

Han har også en annen side flere har beskrevet som også er særdeles omsorgsfull, godt humør, morsom etc og det  vitner ikke om en dårlig oppvekst. Iht relasjoner rundt seg.

Det finnes ikke en mishandler som kun har dårlige sider. For eksempel så har en psykopat en enestående evne til å sjarmere folk - bortsett fra den som blir mishandlet. Folk kan ikke forstå at vedkommende kan være så fæl, han eller hun er jo så snill. 

Endret av Nelliken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nelliken skrev (1 minutt siden):

Det finnes ikke en mishandler som kun har dårlige sider. For eksempel så har en psykopat en enestående evne til å sjarmere folk - bortsett fra den som blir mishandlet. Folk kan ikke forstå at vedkommende kan være så fæl, vedkommende er jo så snill. 

Og det er nettopp derfor de lykkes så godt. Skremmende.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken er neppe ferdig men når du tenker nå er han avhørt så nå blir det nok mer ro rundt dette, så er han selvsagt offeret.. Føyer seg inn i rekken av handlinger man burde sett komme.. 

Typisk at man fremstiller seg selv som offer når man er avkledd og avslørt kanskje.. Men jeg så ikke DEN komme etter at han gikk ut med erkjennelse av problemene i starten. Og som tilhenger av monarkiet i utgangspunktet kjenner jeg nå på en tvil selv om HAN ikke er "kongelig" fordi det er så innmari stille i fjøset! Og det gir meg en ullen følelse.. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Det var selvsagt hun som ringte som satte i gang ballet - uten tvil. Men hadde media unnlatt å skrive om det, hadde det også vært letter å feie mye under teppet. Man kan fint inngå avtaler for å prøve å unngå en rettsgang o.l., med med hele Norges, og verdens, øyne på seg, vil det være vanskeligere å sno seg unna. Jeg spekulerer selvsagt, men ut ifra den informasjonen som har kommet frem, stoler jeg ikke på at ting hadde blitt gjort i riktig rekkefølge hvis vi hadde sittet her helt uvitende om hva som foregikk. Det med bilen og gjerdet var avbildet eller linket i tråden for en god stund tilbake, jeg husker ikke hvem som la det ut. Hvis personen enda er her, og ser dette, kanskje de kan legge det ut på nytt?

Ok, har gått glipp av den linken med bilen så kan ikke uttale meg om det. 
det er godt mulig at det hadde vært lettere og feie under teppet og inngå avtaler osv hvis media ikke hadde skrevet om det ja. Hvis de hadde hatt så balletak på media tror jeg uansett at det hadde kommet ut , det er jo mange involverte vitner på arrestasjonen av han og hennes besøk på legevakten . Han ble jo også anmeldt. Det hadde vært mange som skulle holdt kjeft om det ikke skulle ha lekket . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (3 minutter siden):

Ok, har gått glipp av den linken med bilen så kan ikke uttale meg om det. 
det er godt mulig at det hadde vært lettere og feie under teppet og inngå avtaler osv hvis media ikke hadde skrevet om det ja. Hvis de hadde hatt så balletak på media tror jeg uansett at det hadde kommet ut , det er jo mange involverte vitner på arrestasjonen av han og hennes besøk på legevakten . Han ble jo også anmeldt. Det hadde vært mange som skulle holdt kjeft om det ikke skulle ha lekket . 

Ja, det er jo sannsynligvis dette som måtte skje før den bobla sprakk. Blir for korrupt om dette skulle feies under teppet. Tragisk, alt sammen. Spesielt for de som har blitt banket. Han hadde jo klart å banke minst to andre kjærester uten at vi visste noe, skremmende å tenke på hvor lenge han hadde fått holde på hvis ikke dette hadde kommet ut.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelliken skrev (2 minutter siden):

Det finnes ikke en mishandler som kun har dårlige sider. For eksempel så har en psykopat en enestående evne til å sjarmere folk - bortsett fra den som blir mishandlet. Folk kan ikke forstå at vedkommende kan være så fæl, vedkommende er jo så snill. 

Helt riktig. Så da står man egentlig  litt igjen med spm er han voldelig pga rus?  eller har han andre tendenser til  vold også nykter?Da tenker jeg ikke på vanlig tenårings slossing mellom ungdommer. Men litt utover det 

For mange som er voldelig  i rus, opphører dette når man blir nykter, stort sett iallefall.  Er det også når han er nykter, holder det ikke med bare en  rus behandling  for å få kontroll. 

Man endrer personlighet ved rus. Og endringer på  kort tid er noe man får beskjed om på kurs når barna begynner på ungdomskolen å være svært obs på. Feks iht å trekke seg vekk, sinne, slutte med ting de vanligvis liker etc. Men som også kan være symptomer de viser iht å bli mobbet etc også.  Dette er foreldre kus man får både på ungdomsskolen og vgs når de begynner der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~ Ada ~ skrev (15 timer siden):

Da synes jeg det blir mer presist å kalle det å vise til rettigheter han har mens en etterforskning pågår og å komme med alternative forklaringer/forslag til konklusjoner som egentlig bare er synsing enn "å støtte en voldsutøver".

Jeg kan bare snakke for egen del, men hvis det f.eks danner seg et narrativ om at han utøver vold fordi han er psykopat (bare tenkt eksempel), så vil jeg skrive at det vet vi ingenting om, det kan like gjerne skyldes slik og slik. Ikke fordi jeg da mener "slik og slik" er sannheten, men for å vise at vi ikke vet. Ikke verre enn det, det er egentlig veldig enkelt.

Støttes 100%

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (38 minutter siden):

Det ligger allerede ute i media hvem det handler om. De er ikke jenter, men voksne damer. Hun ene er eldre enn MBH. Man trenger ikke ta stilling til hva man tror på, men holde seg til fakta. Bevisene kommer når det er ferdig etterforsket. Dette vil nok være både sårt og dramatisk når alle detaljer skal brettes ut og tåle dagens lys.

Det er irrelevant om ts kaller dem jenter eller damer og om den ene er eldre enn Marius. Det er unødvendig å henge seg opp i og lage en kommentar på. Hvem hun velger å tro på er også helt opp til henne; hun er ikke noen dommer, men rettsvesenet må må gå litt grundigere til verks.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (26 minutter siden):

Det er akkuart dette jeg mener. Absolutt ingenting av det du skriver, finnes det hold for å påstå. Og ender opp med å bli masse beskyldninger  og årsaker som man kun har kommet frem til  i eget hode.

I morsetning til deg har jeg sett at han har og har hatt mange gode støttespillere rundt  seg, og som jeg ikke bare oppfatter har prøvd å besytte han i oppveksten,  men også kanskje  oss. 

På deres sin side, sitter de med mye informasjon  som vi ikke vet noen ting om. Og har rett og slett ikke samme grunnlaget som de har til å vurdere noe som helst..

Skulle jeg ha svart  på samme måte selv , hadde det sett helt anneledes ut, basertt på akkurat samme info som er tilgjengelig. Også iht fagfelt innen rus og diagnoser.  

Å konkludere slik du gjør her, blir for meg alt for tynt og spekulativt å se det den veien.

Å skrive alt det vil bli alt for langt. Men jeg kunne ha gjort det, med masse linker som støtter et helt annet syn.

At han feks ruset seg før han flyttet fra skaugum,  ja det vet man. Men vi vet ikke om han hadde et rusproblem  før han flyttet fra skaugum.  Det tar som regel litt tid fra man begynner å ruse seg , til man har et rusproblem.  Så hvis rusproblemet er oppstått etter flytting fra skaugum,  så faller hele synet ditt på dette sammen. 

Jeg syntes  kanskje  med dette blir marius  stakkasligjort på feil prinsipp og grunnlag. 

For all del, jeg har hatt  sympati med han iht hvordan media har omtalt han som liten, men jeg ser ikke at han har hatt det så ille på hjemmebane  atdet gir han grunn til  å ruse seg og slå damer.

Han har også en annen side flere har beskrevet som også er særdeles omsorgsfull, godt humør, morsom etc og det  vitner ikke om en dårlig oppvekst. Iht relasjoner rundt seg.

Jeg konkluderer ikke, jeg stiller spørsmål. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 minutt siden):

Det er irrelevant om ts kaller dem jenter eller damer og om den ene er eldre enn Marius. Det er unødvendig å henge seg opp i og lage en kommentar på. Hvem hun velger å tro på er også helt opp til henne; hun er ikke noen dommer, men rettsvesenet må må gå litt grundigere til verks.

Takk ! Du svarte det jeg ikke orket å svare selv. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (9 minutter siden):

Ja, det er jo sannsynligvis dette som måtte skje før den bobla sprakk. Blir for korrupt om dette skulle feies under teppet. Tragisk, alt sammen. Spesielt for de som har blitt banket. Han hadde jo klart å banke minst to andre kjærester uten at vi visste noe, skremmende å tenke på hvor lenge han hadde fått holde på hvis ikke dette hadde kommet ut.

Det er jo et samfunnsproblem egentlig. Noe hindrer en fra og anmelde vold ( og voldtekt ) også går gjerningsmannen videre til neste. Denne saken er ikke unik. Om den bare kunne inspirert kvinner som blir utsatt for vold i dag til og melde i fra . Egentlig kunne han ha holdt på i åresvis med kvinne etter kvinne hvis alle tiet. Skummelt. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelliken skrev (1 time siden):

Advokaten kaller det "rehab". Høres mest ut som sånn 1 ukes opplegg som Sophie Elise var på.

Han har jo hatt en mye mer alvorlig rusmisbruk enn henne og over flere år og med mer alvorlige konsekvenser og han har i tillegg psykiske lidelser, så jeg tviler på at han bare skal inn ei uke på rehab.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (Akkurat nå):

Det er jo et samfunnsproblem egentlig. Noe hindrer en fra og anmelde vold ( og voldtekt ) også går gjerningsmannen videre til neste. Denne saken er ikke unik. Om den bare kunne inspirert kvinner som blir utsatt for vold i dag til og melde i fra . Egentlig kunne han ha holdt på i åresvis med kvinne etter kvinne hvis alle tiet. Skummelt. 

Javisst, det er dritskummelt faktisk! Det er vanskelig nok å anmelde en "hvem som helst", men å anmeldte (eller ringe politiet på) sønnen av kronprinsessen er en helt annen liga. Håper i det minste denne saken hjelper andre voldsutsatte kvinner, ja. Og at man ser nærmere på rettspraksisen i sånne saker. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Javisst, det er dritskummelt faktisk! Det er vanskelig nok å anmelde en "hvem som helst", men å anmeldte (eller ringe politiet på) sønnen av kronprinsessen er en helt annen liga. Håper i det minste denne saken hjelper andre voldsutsatte kvinner, ja. Og at man ser nærmere på rettspraksisen i sånne saker. 

Ja, man kan håpe at denne saker setter fokus og hjelper andre. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nelliken
Grüner skrev (5 minutter siden):

Han har jo hatt en mye mer alvorlig rusmisbruk enn henne og over flere år og med mer alvorlige konsekvenser og han har i tillegg psykiske lidelser, så jeg tviler på at han bare skal inn ei uke på rehab.

Det vet jeg, men jeg husker bare at hun selv kalte det 5 ukers rehab. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelliken skrev (4 minutter siden):

Det vet jeg, men jeg husker bare at hun selv kalte det 5 ukers rehab. 

5 uker er noe annet enn 1 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Nelliken
Grüner skrev (5 minutter siden):

5 uker er noe annet enn 1 uke.

Måtte søke det opp. Det tyder uansett på at det ikke er så mye avhengighet som skal avvennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (1 time siden):

Det ligger allerede ute i media hvem det handler om. De er ikke jenter, men voksne damer. Hun ene er eldre enn MBH. Man trenger ikke ta stilling til hva man tror på, men holde seg til fakta. Bevisene kommer når det er ferdig etterforsket. Dette vil nok være både sårt og dramatisk når alle detaljer skal brettes ut og tåle dagens lys.

Velger selv om jeg vil ta stilling eller ikke om hva jeg tror på. Har selv opplevd å ikke bli trodd pga bevisets stilling. Så får du bestemme selv hva du tror på eller om du vil avvente bevisets stilling.
Skjønner ikke hvorfor du absolutt skal drive å belære andre. 

Jeg tror på alle tre damene, uansett bevisets utfall. For meg handler det om troverdighet, og å legge sammen mange faktorer til et stort bilde. Det bilde kunne ikke hvert tydeligere hos meg ihvertfall. 

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (1 minutt siden):

Jeg tror på alle tre damene, uansett bevisets utfall. For meg handler det om troverdighet, og å legge sammen mange faktorer til et stort bilde. Det bilde kunne ikke hvert tydeligere hos meg ihvertfall. 

Og det er vel dette som gjøres i de fleste tilfeller - man legger sammen to og to med de bevisene man har. Her synes jeg det er ganske enkelt, faktisk. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakkeltog! DET burde vi få til. Vise støtte til kvinner som er utsatt for voldtekt og/eller vold i nære relasjoner f.eks

La kvinner bli hørt og trodd!  Dere har min sympati alle sammen.

• Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...