Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Liljerød skrev (7 minutter siden):

Mette Marit og Marius på shopping sammen for å kjøpe madrass nå nylig:

https://www.seher.no/kongelig/sammen-etter-skandalen/81993546

De smilte og lo og koset seg.

Fint at de får slappet av på shopping mens ofrene venter på at han skal gå i avhør. 

Det er nok en baktanke ved at de viser seg offentlig på dette tidspunkt. Mm har behov for å vise at hun står ved sin sønns side. Litt uheldig at hun med dette signaliserer at det er business as usual, selv om sønnen ikke har vært i avhør, og det er hele to personer som for tiden har mottatt drapstrusler i kjølvannet av denne saken. Og nå skriver se og hør at det er oppbevart dop på Skaugum…Men møbler og madrasser må man har 

• Liker 18
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Doris Becker skrev (7 minutter siden):

Spanerne kan kanskje si noe mer om dette? Hvis de har loggført det da. Neppe.

Spanere har ikke lov til å spane på kronprinsens eiendom uten tillatelse fra Kongen. Eneste kronprinsen må stå til rette for er kongen. Skaugum er og har vært et fristed og en lekeplass for kriminelle.

Visst MBH må flytte fra eiendommen og inn i en leilighet er han under samme regler som alle andre personer og kriminelle. Da kan han spanes på, telefon kan avlyttes og politiet kan gjennomføre ransaking om ønskelig. En så lenge og mest sannsynlig frem til saken kommer for retten har MBH en viss immunitet.

MBH har ingen "verdi" i miljøet om han flytter fra Skaugum. Da vil han veldig kjapt bli fryst ut. MBH er da en person som kan røpe og avsløre mye informasjon i tillegg til at miljøet vet at han er under oppsyn av politi og av media.

Trist som faen...

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LullaSkrulla skrev (18 timer siden):

Jeg skjønner hva du mener. Samtidig; hvem er deres egne? Er det egentlig ikke vi, folket?

Tror at kongefamilien gir uttrykk for det, men de vet at folket uansett ikke kan stemne for republikk. Når det ikke har vært valg siden 1905, sier det seg selv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Noramor skrev (6 minutter siden):

Spanere har ikke lov til å spane på kronprinsens eiendom uten tillatelse fra Kongen. Eneste kronprinsen må stå til rette for er kongen. Skaugum er og har vært et fristed og en lekeplass for kriminelle.

Visst MBH må flytte fra eiendommen og inn i en leilighet er han under samme regler som alle andre personer og kriminelle. Da kan han spanes på, telefon kan avlyttes og politiet kan gjennomføre ransaking om ønskelig. En så lenge og mest sannsynlig frem til saken kommer for retten har MBH en viss immunitet.

MBH har ingen "verdi" i miljøet om han flytter fra Skaugum. Da vil han veldig kjapt bli fryst ut. MBH er da en person som kan røpe og avsløre mye informasjon i tillegg til at miljøet vet at han er under oppsyn av politi og av media.

Trist som faen...

Her tror jeg du er inne på viktige sider, @Noramor. Det gagner ikke MBH overhodet å flytte fra Skaugum, og hans mor sørger nok for at det ikke skjer. Og - for vennemiljøet rundt MBH vil det være gunstig at han bor der han bor nå - særlig hvis de tenker langsiktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (20 minutter siden):

Det er nok en baktanke ved at de viser seg offentlig på dette tidspunkt. Mm har behov for å vise at hun står ved sin sønns side. Litt uheldig at hun med dette signaliserer at det er business as usual, selv om sønnen ikke har vært i avhør, og det er hele to personer som for tiden har mottatt drapstrusler i kjølvannet av denne saken. Og nå skriver se og hør at det er oppbevart dop på Skaugum…Men møbler og madrasser må man har 

Dette gir ganske mange signaler.

Folket er ikke så viktige - de kan ikke svare på spørsmål fra pressen når de er på oppdrag til tross for at det er så mange ubesvarte spørsmål.

De fornærmede er heller ikke så viktige, her er det business as usual og hyggelig tone selv om han har beviselig skadet og begått kriminelle handlinger hvor andre er fornærmet. Det er heller ikke mulig å ta seg tid til avhør, ettersom man er fullt opptatt med å reise til utlandet, på hytta, være på shopping osv. i stedet for å prøve å rydde opp i saken og samarbeide med politiet.

Det er fortsatt god steming mellom mor og sønn, til tross for at hun på dette tidspunktet burde ha satt seg ned og gitt han ganske mange tydelige signaler om veien videre. Han er kriminell, narkoman og har banket opp kjærestene sine.

Det minste hun kunne gjort var å ikke gå på shopping og spandere (?) ting på sønnen sin på dette tidspunktet.

Jeg har selv en voldelig narkoman i familien. Jeg vet hvordan det er. Jeg går ikke på shopping med han, for å si det sånn. Ingen presse hadde kunnet ta tilsvarende bilder av meg med min voldelige, narkomane slektning, fordi det finnes ingen slike anledninger. Jeg har kuttet han helt ut. 

• Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sgirl skrev (55 minutter siden):

Litt uheldig at hun med dette signaliserer at det er business as usual, selv om sønnen ikke har vært i avhør

For ordens skyld: Dersom Se & Hør sin informasjon stemmer, har han nå vært i to avhør.

Det første er bekreftet av politiet, det andre (nå på mandag) har de ikke bekreftet, men heller ikke avkreftet.

Endret av lurker
Skrev feil dag
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Doris Becker skrev (56 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/oppbevarte-store-mengder-narkotika-pa-skaugum/81988452

"Se og Hørs kilder kan nå avsløre at vitner og kilder har forklart til politiet at Høiby skal ha oppbevart en betydelig mengde narkotika på Skaugum.

Under et politiavhør mandag skal Marius ha blitt konfrontert med denne påstanden. Han skal ha nektet all kjennskap til noen «oppbevaring av en betydelig mengde narkotika på Skaugum». Han er heller ikke blitt siktet for besittelse av narkotika i store mengder."

Det står i artikkelen som @Doris Becker siterer, følgende (min utheving): 

«Nå kan Se og Hør avsløre nye, sjokkerende opplysninger fra politiavhøret med Marius Borg Høiby mandag kveld. Som Dagbladet tidligere har fortalt, er Marius' omgang med kriminelle svært omfattende. Se og Hørs kilder kan nå avsløre at vitner og kilder har forklart til politiet at Høiby skal ha oppbevart en betydelig mengde narkotika på Skaugum.»

Her henvises det til vitneavhør av andre og ikke oppgitte kilder. Kanskje lojaliteten i miljøet slår sprekker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljerød skrev (24 minutter siden):

Dette gir ganske mange signaler.

Folket er ikke så viktige - de kan ikke svare på spørsmål fra pressen når de er på oppdrag til tross for at det er så mange ubesvarte spørsmål.

De fornærmede er heller ikke så viktige, her er det business as usual og hyggelig tone selv om han har beviselig skadet og begått kriminelle handlinger hvor andre er fornærmet. Det er heller ikke mulig å ta seg tid til avhør, ettersom man er fullt opptatt med å reise til utlandet, på hytta, være på shopping osv. i stedet for å prøve å rydde opp i saken og samarbeide med politiet.

Det er fortsatt god steming mellom mor og sønn, til tross for at hun på dette tidspunktet burde ha satt seg ned og gitt han ganske mange tydelige signaler om veien videre. Han er kriminell, narkoman og har banket opp kjærestene sine.

Det minste hun kunne gjort var å ikke gå på shopping og spandere (?) ting på sønnen sin på dette tidspunktet.

Jeg har selv en voldelig narkoman i familien. Jeg vet hvordan det er. Jeg går ikke på shopping med han, for å si det sånn. Ingen presse hadde kunnet ta tilsvarende bilder av meg med min voldelige, narkomane slektning, fordi det finnes ingen slike anledninger. Jeg har kuttet han helt ut. 

Jeg tenker at det ville vært veldig lurt å bestille denne madrassen på nettet - og fått den levert hjem. 

I og med at kongehuset har valgt å "ghoste" folket, så finner man svarene på spørsmålene i det de GJØR istedet. Trillebår og å late som man ikke ser/hører media som henvender seg er direkte hersketeknikk og forferdelig arrogant. Shopping og god stemning er isolert sett helt greit selvsagt, men mtp stilleleken så blir det også veldig merkelig å se nå. 

Jeg har inntrykk av at flere i tråden mener man skal støtte familie i absolutt alt. Min personlige mening er  at man skal ta klar avstand fra familie som er voldsutøvere og kriminelle - frem til de har gjort det de kan for å samarbeide med politiet, tatt sin straff, gitt oppreisning til ofrene - og vist motivasjon for rehabilitering. 

Dette er ikke så viktig for MM tydeligvis. Det er hva shoppingtur "sier". 

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestemoren skrev (19 minutter siden):

Det står i artikkelen som @Doris Becker siterer, følgende (min utheving): 

«Nå kan Se og Hør avsløre nye, sjokkerende opplysninger fra politiavhøret med Marius Borg Høiby mandag kveld. Som Dagbladet tidligere har fortalt, er Marius' omgang med kriminelle svært omfattende. Se og Hørs kilder kan nå avsløre at vitner og kilder har forklart til politiet at Høiby skal ha oppbevart en betydelig mengde narkotika på Skaugum.»

Her henvises det til vitneavhør av andre og ikke oppgitte kilder. Kanskje lojaliteten i miljøet slår sprekker? 

De gode nyhetene er at Mette Marit ikke behøver å bekymre seg for bolig til Marius. Grove narkotikaforbrytelser har en strafferamme på 21 års fengsel.

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (Akkurat nå):

De sender et signal. Ingen tvil om det. Med dette kjøpet. Begynner å bli en skamfull farse.

Jeg har en oppfatning av MM som en som ikke forstår hvordan hun fremstår. Tror alt for mange her synes hun er 'fortvilt' by default. Hun slår meg heller som svigermoren fra helvete, som hjelper sønnen og støtter ham i 'den harde tiden hans' etter at han anmeldes for vold han har begått.

Da han ble kastet på glattcelle i august var første gang noen har trukket en grense for Marius i hele hans liv antageligvis.

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
lurker skrev (På 24.9.2024 den 17.25):

Poenget var vel at jeg tenker infoen din ikke var riktig.

Om han fikk boligen på Skaugum på slutten av 2021, slik VG sier, eller begynnelsen av 2022 da nyheten om at det var slutt mellom dem ble offentliggjort, som du sier, - det spiller jo liten rolle. Han har uansett hatt den enebolig i snart 3 år.

Ja, han og Nora Haukland har bodd sammen siden det, men det har tydeligvis vært delvis i hennes leilighet og delvis i hans bolig - slik man jo ofte gjør i begynnelsen av forhold.

Desember 2018 flytter han  inn på Skaugum,  flytter ut hanuar 2019. Da de fikk egen bolig et annet sted. Mars 2022 ble det slutt med dem. Og i artikkelen står det at han flyttet tilbake til skaugum i desember  samme år.

Står om litt langt ned i artikkelen https://www.tv2.no/underholdning/fra-slottsbalkongen-til-glattcella-her-er-lille-marius-sitt-liv-i-sokelyset/16898523/

Nora og marius bodde på skaugum sammen en periode,  vet ikke hvor lenge.

Men de flyttet sammen, men de flyttet  til frogner til det ble slutt juli 2023 , altså  for litt over ett år siden.

https://www.dagbladet.no/kjendis/en-alvorlig-sak/81771326

Så godt mulig  han har fått en bolig disponibel på skaugum siden 2021. Av en eller annen grunn. Men uansett siden han flyttet ut, har han ikke direkte bodd der lenge om gangen.

Et poeng,  siden komentarene her høres ut som han har bodd der hele sitt voksne liv. Men  ser mer ut til at det har fungert mest som en mellomkaning innimellom  og som fast bopel etter bruddet med nora i fjor. 

Nå har jeg ikke  funnet noe om hvorvidt han har vært samboer  med siste kjæreste. Men virker ikke slik

Endret av Krokenguri
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rick skrev (1 minutt siden):

De gode nyhetene er at Mette Marit ikke behøver å bekymre seg for bolig til Marius. Grove narkotikaforbrytelser har en strafferamme på 21 års fengsel.

Hvis det er sånn at kongefamilien har lojale støttespillere i Politiet så håper jeg at de innser at det beste for monarkiet faktisk er at MBH blir fengslet i årevis. Da holder det ikke med partnervold, han må tas for narkotikasalg (som du skriver).

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (12 minutter siden):

De sender et signal. Ingen tvil om det. Med dette kjøpet. Begynner å bli en skamfull farse.

De gjør jo ikke det. De blir bare fotfulgt av pressen mens de gjør et privat ærend.

VGs Gard Steiro argumenterte tidlig i dekningen av saken at VG hadde ansett det å regelrett skygge Borg Høiby videre fra flyplassen i Pisa og ut på private gjøremål i byen som noe de ikke mente var berettiget, selv om han var siktet i en pågående straffesak, og selv om han hadde reist utenlands. Der trakk sjefsredaktør Steiro opp grensen mot privatlivet for deres vedkommende.

Privatliv er en menneskerett for alle, også for siktede i alvorlige voldssaker, samt deres familie.

Endret av Aricia
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rick skrev (14 minutter siden):

Slik saken utvikler seg nærmest fra time til time, så blir jeg ikke overrasket om det er flere som får ny bolig…

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...