Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

K_mb skrev (31 minutter siden):

Du kommer med en ganske drøy påstand som ikke kan gå upåaktet hen. En påstand du åpenbart ikke kan dokumentere! 

Man kan ha mange gode og nære relasjoner i livet til tross for fraværende forelder. Men en samværsforelder er ikke fraværende! Det er en forelder man har i livet sitt.

https://urbanlight.org/growing-up-without-a-father/ Les og lær

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andrea59 skrev (På 14.9.2024 den 17.05):

Kanskje han oppholdt seg i utlandet fram til dette, dro rett fra gardermoen til hytta? Ikke såå langt fra flyplassen til Gausdal, et par timer?

Jeg vet ikke om det allerede er linket til denne saken, da jeg ikke har lest alle sidene enda, så beklager dersom den allerede er postet 😅  Her står det når Marius kom tilbake til Norge - tirsdagen etter bryllupet. Denne artikkelen er fra tirsdag 10.september, så da tipper jeg han kom hjem tirsdag 3.sept. 

Sitat

Da Marius kom hjem fra Italia tirsdag, ble han informert om at han var ilagt besøksforbud overfor ekskjæresten. Det innebærer at Høiby ikke kan kontakte henne på noe vis - verken fysisk eller digitalt - fram til mars 2025.

https://www.seher.no/kongelig/anmeldt-for-drapstrusler/81923326

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå at ikke eksene hans har anmeldt han for bruk av kokain. Har de brukt det selv også? Har både politiet og kongefamilien gjort en for dårlig jobb her? Og hvorfor kan han ikke fengsles nå så vi slipper flere skandaler? Han bruker jo tross alt illegale rusmidler. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (2 timer siden):

Jeg kan ikke forstå at ikke eksene hans har anmeldt han for bruk av kokain. Har de brukt det selv også? Har både politiet og kongefamilien gjort en for dårlig jobb her? Og hvorfor kan han ikke fengsles nå så vi slipper flere skandaler? Han bruker jo tross alt illegale rusmidler. 

Eget bruk blir ikke straffeforfølgt nå. 

Av prossessøkonomiske hensyn kommer man å kjøre sakene mot han samlet, istedenfor separate rettsaker etterhvert som de ulike sakene er ferdig etterforsket. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Janzypants skrev (4 timer siden):

Jeg vet ikke om det allerede er linket til denne saken, da jeg ikke har lest alle sidene enda, så beklager dersom den allerede er postet 😅  Her står det når Marius kom tilbake til Norge - tirsdagen etter bryllupet. Denne artikkelen er fra tirsdag 10.september, så da tipper jeg han kom hjem tirsdag 3.sept. 

https://www.seher.no/kongelig/anmeldt-for-drapstrusler/81923326

Ja, det trodde jeg og men det stod andre steder at han ikke var kommet hjem enda - så vanskelig å vite når han faktisk kom tilbake til Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (2 timer siden):

"Posebildet" med Nora og Sophie Elise er jo ganske kjent - uten å beskylde Nora for noe, men det var jo hun som holdt posen. Nå tok hun vel tak i endel rundt fest og livsstil etter det, noe som er både forbilledlig ovenfor andre, og veldig bra for henne selv. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/haukland-og-choi-kutter-ut-alkohol-velkommen-etter/o/5-95-1911952

Kokain har desverre blitt svært utbredt og et voksende problem. Det tas opp i flere fora. 

https://www.nrk.no/stor-oslo/kokaidealer-_abraham_-har-over-hundre-kunder-om-dagen_-_-det-er-den-nye-epidemien-1.17026663

Fengsles kan han nok ikke, men bytte advokat burde han. Han har tydeligvis en advokat som gir dårlige råd, og som forsøker å trenere fremfor å motivere til fortgang i avhør og å komme igang med rusbehandling. At advokaten nå også vil kaste bort tid på å forsøke å avspore det hele med å gå etter pressen er ganske avslørende for hva slags fokus han har. 

https://www.seher.no/kongelig/raser-mot-marius-advokat/81944345

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Registrerer at de fornærmede bruker noen av Norges beste advokater. Mens MBH bruker en hittil lite kjent advokat som omtales som «gangsteradvokat». 

Rådene har gir virker lite samarbeidsorientert, og skader Kongefamiliens omdømme. Kan ikke forstå at de ønsker å la seg assosiere med en advokat som er kjent for å forsvare tunge kriminelle innenfor narkotika og hvitvasking… 

Endret av Friluftsdame
  • Liker 23
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 minutter siden):

Advokaten syns tur til Italia, trenering av avhør og å gå til krig mot pressen er veien å gå i denne saken -  i monarkiets største skandale noengang. Advokaten bidrar altså indirekte til at denne saken blir større og styggere for hver dag. 

Kan det hende at Marius gjør som Marius vil, og at heller ikke advokaten har kontroll på ham? Så for å unngå at vi skjønner at det handler om dårlig samarbeid, sier advokaten at rådene kommer fra ham? Tenker bare høyt her, men det kan jo faktisk være en mulighet.

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (5 minutter siden):

Han bodde i leilighet eid av  finans-cowboy PMH i London, og fikk lukurativ redaktør-jobb, helt uten erfaring. Det sies at Exit er bygget på historier om blant annet denne mannen. Venn av faren til MBH.

"I en periode var det Hansen selv som tok ansvar for Marius og skaffet ham blant annet jobb og bolig i London."

"Hit kom Marius Borg Høiby i 2018. Han tilbragte mye tid i Hansens leilighet i Mayfair mens han jobbet som redaktør for Tempus Magazine i London."

"Det vakte oppsikt, da Marius Borg Høiby, tilsynelatende ut av ingenting, fikk jobb som moteredaktør i luksusmagasinet Tempus i London.

Hansen bekrefter nå at det var han som skaffet Marius jobben som moteredaktør, etter at Høibys studier i California året før ble avbrutt."

https://www.dagbladet.no/nyheter/pappas-gamle-kompis-hyller-marius/81868946

https://www.vg.no/nyheter/i/8JXGJ2/doemt-til-fengsel-for-grov-hvitvasking

Poenget var?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (10 minutter siden):

Kan det hende at Marius gjør som Marius vil, og at heller ikke advokaten har kontroll på ham? Så for å unngå at vi skjønner at det handler om dårlig samarbeid, sier advokaten at rådene kommer fra ham? Tenker bare høyt her, men det kan jo faktisk være en mulighet.

Jeg tror absolutt at Marius gjør som Marius vil. Skal ikke spekulere i hva advokaten holder på med egentlig, men syns å huske at jeg har lest her at han har uttalt at han støttet Marius sitt valg om å reise til Italia for å få ro, men om han direkte rådet han til å dra vet jeg ikke. Vi vet jo også at avhør ble utsatt fordi advokaten ble forhindret (det kan så klart skje, han har flere saker.. men veldig uheldig var det nok) 

At advokaten nå går etter pressen syns jeg er sånn typisk fokusskifte som bare vil skade saken og lage støy. Der får han ikke noen stjerner i boken fra meg. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (Akkurat nå):

Jeg tror absolutt at Marius gjør som Marius vil. Skal ikke spekulere i hva advokaten holder på med egentlig, men syns å huske at jeg har lest her at han har uttalt at han støttet Marius sitt valg om å reise til Italia for å få ro, men om han direkte rådet han til å dra vet jeg ikke. Vi vet jo også at avhør ble utsatt fordi advokaten ble forhindret (det kan så klart skje, han har flere saker.. men veldig uheldig var det nok) 

At advokaten nå går etter pressen syns jeg er sånn typisk fokusskifte som bare vil skade saken og lage støy. Der får han ikke noen stjerner i boken fra meg. 

Enig i alt her. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor diskuteres farene ved å vokse opp uten en far i en tråd om Marius? Han har da vokst opp med både mor og far! Han har stått i den samme spagaten som mange norske barn står i, med to forskjellige hjem. Det har ikke vært noen statshemmelighet at Mette Marit og Morten Borg har samarbeidet godt.

I tillegg har han hatt en stefar, som har stilt opp på forbilledlig måte. Man kan si mye om Haakon, men stefarrollen har han mestret til fingerspissene. Dette blir litt sladder, men hvis man leser litt rundt på andre forum, så ser man at det ikke bare er Mette Marit som har plukket opp sliten sønn i utlandet. Haakon har også stilt opp. Å viske ut all den innsatsen Haakon har gjort, bare fordi de ikke deler DNA, blir for drøyt. Jeg har selv vokst opp med en varm og fin stefar, og hvis noen hadde fortalt meg at jeg hadde vokst opp uten farsfigur, så hadde jeg blitt veldig overrasket.

Det er sikkert mye i Marius sitt liv som førte han dit han er nå, men mangel på farsrolle var det ikke! Og jeg synes egentlig det blir litt ufint å trekke foreldreegenskapene til både Mette Marit og Haakon i tvil. Jeg trodde det var allmennkunnskap at sorte får kan dukke opp i alle familier? Hvis man skal klandre dem, så må man heller se på hva som har skjedd etter at han ble myndig.

Mette Marits refsing av pressen og mulig finansiering av livsstilen er selvfølgelig klanderverdig, men husk at medlemmene av kongefamilien også bare er mennesker. Som for alle familier med noen med rusproblematikk, så er de ikke utlært fra dag en. I tillegg har de spesielle hensyn å ta, som folk flest heldigvis slipper. Jeg innbiller meg at å balansere mellom den offentlige rollen de har tatt på seg, og problemene på hjemmebane har vært en helt umulig spagat å stå i. Og det er det tydeligvis enda, skal vi dømme ut ifra Mette Marits sjokkerende dårlige mediehåndtering. Da er det greit å huske på at hun definerer seg som mor først og fremst, og det tenker jeg vi må respektere. (Og siden det passer så dårlig med rollen som kronprinsesse, så får vi slippe henne ut av gulluret hun sitter i)

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (26 minutter siden):

Du skriver at han bodde på Skaugum etter avbrutte studier i California, jeg korrigerte. Og viste til en mann, venn av hans far, som har tatt ansvar for MBH i en lengre periode. Så kan man jo vurdere hva slags forbilde han har vært, og hvilke kontakter han har, i en sårbar periode kan man vel si. MBH ble kokaintatt året før. Nesten rart han kunne dra til USA. Men vet ikke reglene.

Hæ. Nei jeg skrev at han bodde på skaugum fra des 2018 til jan 2019 etter han og julianne  flyttet etter å ha bodd i England 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobbermedbarn skrev (20 timer siden):

Jeg er helt enig i at Marius som voksen er helt ansvarlig for sine handlinger. Men mener du på generelt grunnlag at den oppveksten/omsorgen du får fra du er født til du er myndig ikke har noe å si for de valgene du tar som voksen? 

Selvfølgelig blir man påvirket av sin barndom. Men det å ha hatt en god barndom gir ikke garanti mot å ta dårlige valg som voksen. Som det ikke er en selvfølge at personer som er vokst opp med lite og ingen omsorg tar dårlige valg i voksen alder.

Det hjelper ikke hvor godt utgangspunktet er for enkelte om de kommer inn i et dårlig miljø. Så er det nå en gang slik at enkelte er lettere å påvirke enn andre. Da er veien kort inn i en vond sirkel som ikke er like enkel å bryte ut av for alle.

SagaP skrev (20 timer siden):

Høiby-familien har dessverre selv klart det kunststykket å dra seg selv ned i søla ved at Sven O. forstod å utnytte det faktum at datteren giftet seg inn i Norges mest offentlige familie ved å motta penger for at han tapetserte forsidene til Se og Hør, og at han selv gikk ut med at han var domfelt flere ganger, deriblant to ganger for vold. 
Broren var Høiby-familiens talsmann i tiden fram mot kronprinsbryllupet, og MM ga broren de beste skussmål i en judisiell undersøkelse i forbindelse med at han ble dømt for vold mot ekskjæresten. Det hadde hun ikke behøvd å gjøre. 

MBH ble brakt inn i offentligheten av mor og stefar ifm bryllupet deres. Som du vet, så skal han antakeligvis stå til ansvar for sine handlinger i domstolen. Han har vel ikke ønsket å snakke med politiet mer enn den ene gangen - valgte å dra på ferie isteden.

Familien Borg har på ingen måte søkt offentligheten. Ingen av de har vel stilt opp for den kulørte ukepressen, så vidt jeg har fått med meg. 

Igjen øser du ut ditt nag mot familien Høiby, kongefamilien og Mette Marit spesielt. Den virker å gå på repeat, og har absolutt ingenting med mitt spørsmål å gjøre.

Spørsmålet var heller ikke om familien Borg har oppsøkt den kulørte ukepresse eller ei.  Men jeg skjønner godt du har store problemer med å bygge opp under dine bastante påstander.  

Btw, jeg vil tro Morten Borg figurerte i den kulørte ukepresse da han var gift med Maktabi.

Endret av Miomino
Skrivefeil
  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (36 minutter siden):

Selvfølgelig blir man påvirket av sin barndom. Men det å ha hatt en god barndom gir ikke garanti mot å ta dårlige valg som voksen. Som det ikke er en selvfølge at personer som er vokst opp med lite og ingen omsorg tar dårlige valg i voksen alder.

Det hjelper ikke hvor godt utgangspunktet er for enkelte om de kommer inn i et dårlig miljø. Så er det nå en gang slik at enkelte er lettere å påvirke enn andre. Da er veien kort inn i en vond sirkel som ikke er like enkel å bryte ut av for alle.

Igjen øser du ut ditt nag mot familien Høiby, kongefamilien og Mette Marit spesielt. Den virker å gå på repeat, og har absolutt ingenting med mitt spørsmål å gjøre.

Spørsmålet var heller ikke om familien Borg har oppsøkt den kulørte ukepresse eller ei.  Men jeg skjønner godt du har store problemer med å bygge opp under dine bastante påstander.  

Btw, jeg vil tro Morten Borg figurerte i den kulørte ukepresse da han var gift med Maktabi.

Det er synd at det er krefter i denne tråden som monomant prøver å kneble andre menneskers meninger. 
Jeg har full dekning i hva jeg skriver om Høibyene. Infoen ligger bare et Google tast unna - om du gidder.

Handler selvsagt ikke om nag, men forundring over at det nå er tre generasjoner i en familie som er dømt eller har erkjent vold, og at disse er en sidegren inn i Kongehuset. 
MB har aldri gitt noe intervju til norsk presse, ei heller hans foreldre eller søsken. Det var mitt poeng.

Når debattanter her i tråden begynner med personangrep, så er det veldig synlig at de er tomme for fornuftige argumenter. Bare nevner det

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...