Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at det må være lov å være kritisk til Kronprinsessens håndtering av saker uten at det nødvendigvis skal bli oppfattet som hat. Det er mange til å kritisere henne for, hun har opptrådt naivt og muligens en smule ignorant ved flere anledninger, og når man på toppen av det hele ser håndteringen i denne saken også, skjønner jeg at folk reagerer på det. Det er helt greit at hun ikke har noe ansvar for det Marius har gjort, og jeg tror ikke noen mener at hun er ansvarlig for hans handlinger. Men hun har et ansvar ovenfor institusjonen hun er en del av, og når hennes egen sønn opptrer som en løs kanon på dekk og folk forventer en eller annen form for respons, blir det kræsj. Jeg er en av dem som mener det kunne gjort kongehuset godt om hun kunne gitt oss et eller annet. Jeg skjønner også argumentene fra de som mener hun ikke bør si noe, jeg er bare ikke enig i dem. Men det betyr verken at jeg har lagt noen for hat eller synes hun er direkte ansvarlig for hennes voksne sønns elleville oppførsel.

Nå sikter jeg til alt som er langt over grensen til  normal kritikk. 

Hverken hun eller andre kan tvinge han inn i rusbehandling,  eller nekte han å ha kontakt  med hvem han vil. De kan selvsagt  si hva de mener og ønsker. Men det er ingen som har noen myndighet til å  tvinge  eller nekte han noe som helst. Annet enn lovboka, når han bryter norsk lov.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var det flere som  kritiserte politiets arbeid på Skeikampen. Det er jo ikke slik at under en etterforskning så opplyser politiet offentligheten om alt. Nettopp av hensyn til etterforskningen. En annen ting, men krisehåndteringen på Skaugum = 0. Nå må noen ta grep. Fornærmede blir truet og drapstruslene er oppe i to stk. En i telefonsamtalen og en som i følge politiet ikke har noe med denne telefonsamtalen å gjøre. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (4 minutter siden):

Hyttetur kan være vel så bra, men da fordrer det at det ikke er kriminelle og rus-kompiser som er med på turen

Litt naivt å tro at en hyttetur fikser marius, og problemene hans. Der må det sykt mye til.om det i det heletatt funker. Med all kritikk og hets og nedsettende komentarer og meninger om han, og i tillegg ser hvor hardt dette påvirker dem han mest er glad i. Hvis det ikke er nok til å holde seg i skinnet etter saken med siste ex. Gir  vel det  bare enda sterkere bilde av at han gir  fa...n. og at en prat og pådytta tiltak ikke funker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (4 minutter siden):

I går var det flere som  kritiserte politiets arbeid på Skeikampen. Det er jo ikke slik at under en etterforskning så opplyser politiet offentligheten om alt. Nettopp av hensyn til etterforskningen. En annen ting, men krisehåndteringen på Skaugum = 0. Nå må noen ta grep. Fornærmede blir truet og drapstruslene er oppe i to stk. En i telefonsamtalen og en som i følge politiet ikke har noe med denne telefonsamtalen å gjøre. 

Beste de egentlig  gjør nå er å ikke involvere seg. Og la politet og rettsstaten ta seg av han.

Så jeg  syntes de gjør 100% rett i det 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at det må være lov å være kritisk til Kronprinsessens håndtering av saker uten at det nødvendigvis skal bli oppfattet som hat. Det er mange til å kritisere henne for, hun har opptrådt naivt og muligens en smule ignorant ved flere anledninger, og når man på toppen av det hele ser håndteringen i denne saken også, skjønner jeg at folk reagerer på det. Det er helt greit at hun ikke har noe ansvar for det Marius har gjort, og jeg tror ikke noen mener at hun er ansvarlig for hans handlinger. Men hun har et ansvar ovenfor institusjonen hun er en del av, og når hennes egen sønn opptrer som en løs kanon på dekk og folk forventer en eller annen form for respons, blir det kræsj. Jeg er en av dem som mener det kunne gjort kongehuset godt om hun kunne gitt oss et eller annet. Jeg skjønner også argumentene fra de som mener hun ikke bør si noe, jeg er bare ikke enig i dem. Men det betyr verken at jeg har lagt noen for hat eller synes hun er direkte ansvarlig for hennes voksne sønns elleville oppførsel.

Jeg ser ikke noe hat mot MM, men jeg har forstått at noen ønsker å hylle henne endimensjonalt - at de ikke ser at også hun har feil som alle andre.

Nå som monarkiet rystes i sine grunnvoller med trusler vold, narkotika, skadeverk, ulovlige våpen etc, relatert til eldstesønnen på Skaugum, så er det å forvente at det blir belyst hvordan de alle skjøtter jobbene sine i institusjonen Kongehuset og hvordan kongefamilien opptrer. Tenker da på ML og alle hennes sprell, relatert til den kommersielle utnyttelsen av prinsessetittelen sammen med DV. 
Debatten er allerede startet, og jeg tror det vil komme en bredere debatt - blir ikke overrasket om resultatet blir mer åpenhet og at de alle må betale skatt på inntekt og formue.
Men selve monarkiet kan nok leve videre en stund til. Så får vi se hva som skjer ellers i Europa - tross nærmere 50 stater samlet, er det bare syv kongedømmer igjen. Rent konstitusjonelt kan det kanskje vise seg at vi lever i en meget spennende tid

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke noe hat mot MM, men jeg har forstått at noen ønsker å hylle henne endimensjonalt - at de ikke ser at også hun har feil som alle andre.

Nå som monarkiet rystes i sine grunnvoller med trusler vold, narkotika, skadeverk, ulovlige våpen etc, relatert til eldstesønnen på Skaugum, så er det å forvente at det blir belyst hvordan de alle skjøtter jobbene sine i institusjonen Kongehuset og hvordan kongefamilien opptrer. Tenker da på ML og alle hennes sprell, relatert til den kommersielle utnyttelsen av prinsessetittelen sammen med DV. 
Debatten er allerede startet, og jeg tror det vil komme en bredere debatt - blir ikke overrasket om resultatet blir mer åpenhet og at de alle må betale skatt på inntekt og formue.
Men selve monarkiet kan nok leve videre en stund til. Så får vi se hva som skjer ellers i Europa - tross nærmere 50 stater samlet, er det bare syv kongedømmer igjen. Rent konstitusjonelt kan det kanskje vise seg at vi lever i en meget spennende tid

Enig med deg. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SagaP skrev (3 minutter siden):

Så får vi se hva som skjer ellers i Europa - tross nærmere 50 stater samlet, er det bare syv kongedømmer igjen. Rent konstitusjonelt kan det kanskje vise seg at vi lever i en meget spennende tid

Pirk og litt OT, men Europa har 46 stater og 10 monarkier (ikke alle har konge som tittel på statsoverhodet). 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ashera skrev (Akkurat nå):

Pirk og litt OT, men Europa har 46 stater og 10 monarkier (ikke alle har konge som tittel på statsoverhodet). 

Jeg skrev syv kongedømmer 🙂 Så er det vel tre fyrstestater? Jeg tror antall stater/land varierer mellom 46 og noen og femti (orker ikke google). 
Men uansett, så er det såpass mange republikker nå - at ikke utenkelig at det kommer flere. Er vel uro i mange kongehus nå - om jeg ikke tar helt feil 🙂 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (11 timer siden):

Han har jo vokst opp uten sin far. Dette er ekstremt belastende. Legg på rusavhengihet, som øker sjansen for å både bli utsatt for og utføre vold.

Det stemmer ikke. Hans far har vært tilstede. Bodd på Oslos vestkant og var gift med teppehandlerens datter i mange år og fikk barn med henne. (De er skilt nå). Så Marius sin far har vært tilstede. Faren har et nokså stort nettverk og noen av de Marius er avbildet med er ikke venner av moren, men av far.  

Det er mye som ikke er skrevet om i media og. Men, nå virker det til at Se & Hør har brutt sirkelen helt og gir full gass. Dette ser de andre mediene og de som tidligere sto på bremsen har tatt beinet vekk og er tett på,

Men, enda er det mye som ikke er i lyset, og jeg tror dette kan være noe av årsaken til at det ikke er kommet en uttalelse fra Bærum. De burde ha uttalt seg, men vil kanskje vente etter at alle avhør er over eller det er beskjed fra øvrig hold.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 14
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (28 minutter siden):

Du har tidligere skrevet om kroppsspråk. Hadde vært interessant å vite hvordan du tolker kroppsspråket deres i noen av disse pressemøtene. Jeg reagerte på smilene, hvordan tolker du dem? 

Jeg har ikke noe juicy å melde her.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (21 minutter siden):

Nå var det nu ingen som mente at han samtidig skulle menge seg med våpen og rus. Trekk i fra bandittvenner, rus og våpen, så kan vi snakke.

Det er jo ganske utrolig at han er på tur med de kriminelle vennene sine med våpen etter å ha brutt besøksforbud. Hadde JEG vært i medias søkelys, hele Norges søkelys, der siktelsene rant inn, så hadde jeg dratt alene på ei hytte med en hund. Og grått..

Men Marius drar til Italia, med kriminelle venner på hyttetur, ringer til de han ikke skal i følge loven og har ingen begrensninger. Tut og kjør.Itillegg får han bo med mor og stefar uten at noen av dem stiller noen som helst krav. Wtf? Jeg tenker jo at det er ingen betenkeligheter eller konsekvenstenkning hos noen her. Jeg hadde vel gitt "guttungen" en spark i ræva så han flagrer ut døra etter alt dette.

De virker helt uten grenser og vett. "De er vennene mine"...

• Liker 34
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (22 minutter siden):

Litt naivt å tro at en hyttetur fikser marius, og problemene hans. Der må det sykt mye til.om det i det heletatt funker. Med all kritikk og hets og nedsettende komentarer og meninger om han, og i tillegg ser hvor hardt dette påvirker dem han mest er glad i. Hvis det ikke er nok til å holde seg i skinnet etter saken med siste ex. Gir  vel det  bare enda sterkere bilde av at han gir  fa...n. og at en prat og pådytta tiltak ikke funker

Ja, det virker som om at han rett og slett gir en lang F i det og tror han er hevet over loven og gjør som han selv vil, og ikke tror jeg det hjelper at han har han gangster-advokaten på sin side, og ja, jeg vet en advokat skal være til det beste for klienten, men i dette tilfellet så mener jeg at det blir helt feil advokat. Lurer egentlig på hvem som har fått han engasjert i saken, men med tanke på hvilke andre klienter denne advokaten og hans firma har så regner jeg med at det er miljøet som har anbefalt han

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mooza skrev (3 minutter siden):

Det er jo ganske utrolig at han er på tur med de kriminelle vennene sine med våpen etter å ha brutt besøksforbud. Hadde JEG vært i medias søkelys, hele Norges søkelys, der siktelsene rant inn, så hadde jeg dratt alene på ei hytte med en hund. Og grått..

Men Marius drar til Italia, med kriminelle venner på hyttetur, ringer til de han ikke skal i følge loven og har ingen begrensninger. Tut og kjør.Itillegg får han bo med mor og stefar uten at noen av dem stiller noen som helst krav. Wtf? Jeg tenker jo at det er ingen betenkeligheter eller konsekvenstenkning hos noen her. Jeg hadde vel gitt "guttungen" en spark i ræva så han flagrer ut døra etter alt dette.

De virker helt uten grenser og vett. "De er vennene mine"...

Ja, det er jo for de fleste normale mennesker, helt uforståelig at han klarer å tenke at dette er ok. Det er så respektløst og ufordragelig.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (8 minutter siden):

Det stemmer ikke. Hans far har vært tilstede. Bodd på Oslos vestkant og var gift med teppehandlerens datter i mange år og fikk barn med henne. (De er skilt nå). Så Marius sin far har vært tilstede. Faren har et nokså stort nettverk og noen av de Marius er avbildet med er ikke venner av moren, men av far.  

Det er mye som ikke er skrevet om i media og. Men, nå virker det til at Se & Hør har brutt sirkelen helt og gir full gass. Dette ser de andre mediene og de som tidligere sto på bremsen har tatt beinet vekk og er tett på,

Men, enda er det mye som ikke er i lyset, og jeg tror dette kan være noe av årsaken til at det ikke er kommet en uttalelse fra Bærum. De burde ha uttalt seg, men vil kanskje vente etter at alle avhør er over eller det er beskjed fra øvrig hold.

Riktig alt du skriver her. Bortsett fra at MB og MM også har noen felles venner. 
Dessuten MBH nøler med å gå i avhør. Saken trekker tydeligvis ut, parallelt med nye og verre hendelser, likevel vil det ta lang tid før alle avhør er ferdige og saken kan berammes. Slottet er nødt til å si noe mer lenge før den tid, enn det lille de har sagt hittil. Håndteringen så langt, står til stryk og jeg vet jeg har mange fagfolk med meg i den konklusjonen

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og politet fant narkotika på hytta også?

Den beklagelsen hans virker temmelig sprukket nå. 

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

~ Ada ~ skrev (13 minutter siden):

Jeg har ikke noe juicy å melde her.

Jeg er ute etter meningen din, verken mer eller mindre. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Ja, det er jo for de fleste normale mennesker, helt uforståelig at han klarer å tenke at dette er ok. Det er så respektløst og ufordragelig.

Han er narkoman - og ikke istand til å tenke konsekvenser, ei heller har han evnen til å føle empati med sine nærmeste. 
Det vil ta oppimot halvannet år etter at han blir rusfri før han vil være istand til å føle empati og forstå hva han har gjort mot familie og venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo som å se Exit utspille seg live… begynner å tro at Exit var underdrevet ift de sanne historiene den var basert på. Herregud… At det går an å være så frakobla og blind…

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...