Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Pilaff skrev (8 minutter siden):

Jeg får følelsen av at resonnementene hans ikke strekker seg særlig langt og dypt. Han snorter og truer ufortrødent videre.

Føler film og musikkbransjen også har del i dette. Romantiserer vold, gangster, makt, kvinne undertrykking, våpen og dop, så kommer mindre smarte og mindre omsorgsfulle mennesker som Marius rett i sporet. Han er godt anlagt til det, når han er i kjendismiljøet.

Vi fordømmer det nå, men sannheten er jo at i lukkede rom og ellers i samfunnet er det noe som forbindes med rikdom. Det mange mektige som er like ille som Marius og til å med mye mye mye verre, vi snakker kjøper offer de kan torturere psykopati. Denne syke, loven rører ikke meg holdningen er noe som dyrkes i samfunnet. 

Blir så fortvilet av tanken på at folk som har hendene fysisk i denne saken kan være like exit som Marius selv. Kanskje det er paranoid av meg å tenke.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Ok, så er du lei. Men pressen har faktisk noen etiske regler de følger, og selv om jeg er enig i at dette absolutt SKAL dekkes, så tenker jeg at litt edruelighet er på sin plass også i denne saken. 

Jeg er helt enig med deg. Det er godt å bli minnet på det innimellom, man kjenner jo man blir litt dratt med, det skjer så mye og hele situasjonen er absurd, det er sønnen til Norges neste dronning det gjelder. Men man må selvfølgelig følge etiske regler også i denne saken. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (2 minutter siden):

Jeg begynner å lure hvem det er av foreldrene som eventuelt hjelper ham med dette nå.

Er det far, er det mor, er det begge - eller styrer han på på egen hånd og vil ikke snakke med/høre på noen av dem?

Det siste kunne jo forklart hvordan han klarer å oppføre seg helt motsatt av det man burde i en slik situasjon - virker som han bare turer på med samme type tankegang som satte han i denne situasjonen i utgangspunktet.

Jeg tipper han styrer på på egenhånd. Får kanskje noen "råd" av de kriminelle vennene sine? 

Hadde han hørt på råd fra familien, ville han nok oppført seg anderledes.

Familien har nok ikke hatt kontroll på Marius siden han ble myndig. De har bare vært med å holde det kriminelle livet hans hemmelig for Ola Nordmann og de. De har nok også stillt opp mye økonomisk.

• Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Jeg er forløvrig enig i at det er en skikkelig skandale at han har fått holde på så lenge - det har vært en ganske kjent hemmelighet i kretser på byen i Oslo at han er en løs kanon. 

Ja, det er virkelig ikke vanskelig å tro på at mediene har sittet på mye info om dette i mange år. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (13 minutter siden):

Ok, så er du lei. Men pressen har faktisk noen etiske regler de følger, og selv om jeg er enig i at dette absolutt SKAL dekkes, så tenker jeg at litt edruelighet er på sin plass også i denne saken. 

Ja, det er helt greit at de skal følge disse reglene. Jeg kan imidlertid ikke se at de en eneste gang at pressen ikke har gjort dette. Synes de har hatt en forbilledlig håndtering! Hadde aldri trodd jeg skulle få respekt for Se og Hør, men der tok jeg skammelig feil. All honnør til dem i denne saken. 

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reisejenta skrev (11 minutter siden):

Ja, det er helt greit at de skal følge disse reglene. Jeg kan imidlertid ikke se at de en eneste gang at pressen ikke har gjort dette. Synes de har hatt en forbilledlig håndtering! Hadde aldri trodd jeg skulle få respekt for Se og Hør, men der tok jeg skammelig feil. All honnør til dem i denne saken. 

Jeg reagerer mer på "korsfest!"-tendensene i SoMe, bla her inne, enn på Se og hør og resten av pressen. Når man blir beskyldt for å være en bagatelliserende monarkist hvis man sier påpeker hvordan noen her inne omtaler dette. 

Her inne er det folk som hevder at MM faker sykdom, at dette skyldes at kronprinsen har giftet seg til dårlige gener, at det er greit å slarve og spre rykter om andre i samme familie som ikke blir politietterforsket, og som i tillegg går til angrep på alle som ikke har tatt med høygafler og fakler og sluttet seg til det indignerte toget her inne. 

Jeg følger med på mediedebatten rundt dette, og mener at medienes håndtering stort sett er ok. De norske mediene.

Endret av pøbelsara
  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (21 minutter siden):

Jeg tipper han styrer på på egenhånd. Får kanskje noen "råd" av de kriminelle vennene sine? 

Hadde han hørt på råd fra familien, ville han nok oppført seg anderledes.

Familien har nok ikke hatt kontroll på Marius siden han ble myndig. De har bare vært med å holde det kriminelle livet hans hemmelig for Ola Nordmann og de. De har nok også stillt opp mye økonomisk.

Jeg tipper det samme. Det eneste fornuftige MBH kunne ha gjort etter avsløringen 4/8, ville ha vært å dra på avrusningsklinikk og rehabilitering. Ikke festing i Italia, terrorisering av eks'en som medførte besøksforbud samt jakttur med kokain. Jeg vil påstå det er innlysende at MBH ikke tar imot råd fra noen som helst. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilaff skrev (Akkurat nå):

Han sa jo i sin uttalelse rett etterpå at dette var et engangstilfelle. Gitt det man vet om voldsutøvere i nære relasjoner, så er det vel ytterst sjelden at dette skjer bare en gang. Det er vel så enkelt som at han har banket henne før også, og at hun har fortalt politiet om det.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betrakter man denne saken med et objektivt blikk, kan man spørre seg om når grøsserthrilleren "Marius" kommer på kino.

Dette må være en gave fra oven til enhver filmprodusent som ønsker et drama av de sjeldne.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (3 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/xmO8yG/hoeiby-nektet-aa-forklare-seg-for-politiet-ble-advart-mot-aa-bryte-kontaktforbudet-igjen

Og igjen så nekter han å forklare seg for politiet, sikkert advokaten som fortsatt mener det er en god idè

Vil han i fengsel eller hva er greia? Han går jo rundt som en løs kanon. Hvorfor får ikke gutten hjelp? 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
pøbelsara skrev (27 minutter siden):

Jeg er forløvrig enig i at det er en skikkelig skandale at han har fått holde på så lenge - det har vært en ganske kjent hemmelighet i kretser på byen i Oslo at han er en løs kanon. 

Men vi er svært mange i norges land som ikke har ant noe om dette. Folk har fått sjokk av å få vite at dette har pågått i det skjulte i mange, mange år. Hvem har bestemt at dette skal det legges lokk på?

Håper vi får vite det en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doris Becker skrev (1 minutt siden):

Ganske unikt å kunne se det "live" på denne måten. Han går nå fritt rundt. Jeg forstår det ikke. 

Det er bra at hele landet får vite dette - for dette er realiteten for veldig mange som utsettes for vold i nære relasjoner. voldsutøverne blir ikke omtalt i pressen, og det er vanskelig å få voldsalarm og besøksforbud - det er ofte ord mot ord. Det var flere tragisk drap i Norge på begynnelsen av året.

Voldsutøvere får være i fred i mye større grad enn Marius Høiby - men nå ser vi hvordan det er. ingen blir satt i varetekt for vold i nære relasjoner. Ofrenes rettssikkerhet er mye dårligere enn voldsutøverens.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Brian skrev (6 minutter siden):

Betrakter man denne saken med et objektivt blikk, kan man spørre seg om når grøsserthrilleren "Marius" kommer på kino.

Dette må være en gave fra oven til enhver filmprodusent som ønsker et drama av de sjeldne.

Har hørt at Netflix er interessert i sånt, da kan han tjene litt lovlige, egne penger så han kan flytte hjemmefra en dag. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Han sa jo i sin uttalelse rett etterpå at dette var et engangstilfelle. Gitt det man vet om voldsutøvere i nære relasjoner, så er det vel ytterst sjelden at dette skjer bare en gang. Det er vel så enkelt som at han har banket henne før også, og at hun har fortalt politiet om det.

Man må jo anta det. Jeg tenkte også på den uttalelsen. Tenk så provoserende for henne å lese den, og at han i stor grad ble rost for å være åpen og ærlig.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Malmfrid skrev (6 minutter siden):

Men vi er svært mange i norges land som ikke har ant noe om dette. Folk har fått sjokk av å få vite at dette har pågått i det skjulte i mange, mange år. Hvem har bestemt at dette skal det legges lokk på?

Håper vi får vite det en dag. 

Ja, det håper jeg vi får.  

Pilaff skrev (3 minutter siden):

Man må jo anta det. Jeg tenkte også på den uttalelsen. Tenk så provoserende for henne å lese den, og at han i stor grad ble rost for å være åpen og ærlig.

Jeg ble skikkelig provosert av den uttalelsen - jeg vil tro at alle som vet noe om dynamikken rundt vold i nære relasjoner, så rett igjennom den. han skrev "noe skjedde". Ikke "jeg gjorde". 

Det var vel erklæringen hans som fikk eksene til å stå fram også. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilaff skrev (1 minutt siden):

Hvem i alle dager roste ham for å være åpen og ærlig? Man trengte ingen master i tåkeprat for å gjennomskue den dårlig konstruerte uttalelsen der. Forfatteren av den burde fått sparken. 

Angående hvem som skal hjelpe ham, så er det ikke første gang kongelige har blitt sendt på rehab, men han er jo ikke kongelig heller. Opphold på Skaugum har ikke vært etter hensikten. Og så må han være villig til å motta hjelp, og det er det bare han som kan gjøre noe med. Det finnes dem som velger å gå til grunne.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (6 minutter siden):

Har hørt at Netflix er interessert i sånt, da kan han tjene litt lovlige, egne penger så han kan flytte hjemmefra en dag. 

Skulle man lage en filmatisering av dette, spørs det om det ikke ville være bedre med en helnorsk produksjon og - som vanlig - Kristoffer Joner i en av hovedrollene.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (6 minutter siden):

Ja, det håper jeg vi får.  

Jeg ble skikkelig provosert av den uttalelsen - jeg vil tro at alle som vet noe om dynamikken rundt vold i nære relasjoner, så rett igjennom den. han skrev "noe skjedde". Ikke "jeg gjorde". 

Det var vel erklæringen hans som fikk eksene til å stå fram også. 

Jeg blir mer og mer imponert over ofrene. Det er ikke småtteri av makt de står opp mot. Og hun siste står i det, med telefonterror og trusler og alt, etter den uttalelsen, og våger å anmelde en tidligere hendelse. Honnør!

• Liker 23
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...