Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Tradegy skrev (3 minutter siden):

Hujedamej, MBH sin advokat fremstår som en k*k 🙈 At man ikke skal pågripe, etter et "lite brudd" på besøksforbud. Når man har ringt 24/7 på ukjent nummer. Det er jo høyst problematisk. 

Det er vel jobben til advokater, heldigvis. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestemoren skrev (4 minutter siden):

På TV2 nå, det ble på hytta både gjort beslag av våpen og narkotika. 

Jakt og rus er en fin kombo det🥇

• Liker 27
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym75o skrev (5 minutter siden):

Dette kommer ikke til å ende godt.

Sant. Det er vanskelig å forestille seg en happy ending.

Endret av Pilaff
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Doris Becker skrev (2 minutter siden):

Men det bakteppet? Ja, sånn er det. Ofrene må leve i frykt. Gjerningsmennene vet sine rettigheter. 

Mitt svar var til en annen bruker som spurte hvorfor MBH ikke var blitt arrestert når de fant narkotika. Men ja, MBH virker garvet og hardhudet, og advokaten hans bagatelliserte det ene bruddet på besøksforbud og mente det var omvendt forskjellsbehandling, at ingen andre ville blitt pågriper for «bare» ett brudd… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bestemoren
Doris Becker skrev (1 minutt siden):

Han ble pågrepet i 2017, med minste form for straffereaksjon. Siden har han blitt "beskyttet". Han skulle antagelig hatt flere saker på rullebladet. Nå gjenstår det å se om han får straffereaksjon på noe av det han er siktet for. Veien videre har flere muligheter. Full frifinnelse er en.

https://www.vg.no/spesial/2024/veien-videre-for-marius-borg-hoiby/

Og jeg håper og tror og kan ikke tenke meg at han blir frifunnet… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (Akkurat nå):

Han kommer å bli dømt til fengsel. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (3 minutter siden):

En interessant vurdering av dette kommer Olav Rønneberg med nå.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/saka-aukar-i-alvor-og-omfang/17000371/

Kort fortalt:

Om det blir tiltale og han tilstår, mener VG det kunne bli tilståelsesdom, altså at han slapp rettssak ved å tilstå.

Rønneberg mener at om en eventuell tiltale inneholder alt han nå er siktet for, er det løpet kjørt.

Endret av lurker
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maddicken skrev (1 time siden):

Jobber han? Det virker som han både har mye penger og mye fritid; tur til Italia, jakttur i Gausdal osv. Hvor får han penger til alt dette fra? Det går liksom ikke opp, og ha så mye «fri» og samtidig så mange dyre aktiviteter.

Det har vært noen her i tråden som hardnakket har påstått at MBH er i full jobb med god lønn på bakgrunn av et (nå slettet) bilde fra Skaugum hvor Marius sitter på en gressklipper med arbeidsbukse på 🤷‍♂️

Endret av Purple Basil
  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (29 minutter siden):

Dette! Når skal de som kjefter på "den fæle pressen" bli forbannet på Marius og hans voldsbruk? 

Men nok en gang, det var ikke det jrg skreiv , da blir det helt feil å påstå det. Blir for dumt å holde på sånn som dere gjør 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestemoren skrev (5 minutter siden):

Kan ikke skjønne at han kan bli frifunnet med alt det som kommer opp og spesielt ikke når han har vært voldelig mot flere

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (20 minutter siden):

Politiadvokaten sa også: «påtalemyndighetene står meget trygt i beslutningen om pågripelse»

Godt jobbet- av med silkehanskene, godt å se at handlinger får konsekvenser. 

Og MM står fint i kritikken. Så der står de da. Min stemme går til… påtalemyndighetene!

Eyr skrev (14 minutter siden):

Jakt og rus er en fin kombo det🥇

Ingenting som litt kokain for å skjerpe sansene. Ikke problematisk i det hele tatt.

Nå er manges øyne rettet mot hva som skjer videre, og det vil være veldig rart om ikke øverste hold er interessert i å sørge for at ting blir gjort rett.

Pågripelse på hytta var vel for at han skal skjønne alvoret? «Vi finner deg. Ingen grunn til å tro du slipper unna dette på en enkel måte, vi bryr oss ikke om hvor høyt oppe vennene dine sitter.» Stilig for en næringslivstopp med politiaksjon på hytten, kan man tenke seg. Hvor lenge har MBH beskyttelse i høytstående kretser?

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (1 minutt siden):

Hvor lenge har MBH beskyttelse i høytstående kretser?

Flere som tydeligvis ikke bryr seg om omdømmet sitt…

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forsvareren sier at det bare var et lite brudd på besøksforbudet (og så sier han at MBH nekter), politiet sier at det har vært gjentatte oppringninger til alle døgnets tider… Vet hvem jeg tror på for å si det sånn. 

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden):

Forsvareren sier at det bare var et lite brudd på besøksforbudet (og så sier han at MBH nekter), politiet sier at det har vært gjentatte oppringninger til alle døgnets tider… Vet hvem jeg tror på for å si det sånn. 

Politiet sa at bruddet skyltes kun en telefonoppringning - det andre var det som skjedde tidligere, som utløste besøksforbudet.

https://www.nrk.no/norge/hoiby-nektet-a-la-seg-avhore_-ifolge-politiet-1.17043550

– Han har ikke rettet seg etter forbudet, som innebærer at han ikke kan kontakte den fornærmede, sier politiadvokaten.

– Jeg kan bekrefte at det er et enkeltstående brudd per telefon.

Endret av lurker
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (11 minutter siden):

Det har vært noen her i tråden som hardnakket har påstått at MBH er i full jobb med god lønn på bakgrunn av et (nå slettet) bilde fra Skaugum hvor Marius sitter på en gressklipper med arbeidsbukse på 🤷‍♂️

Vær så snill. Orker ikke den diskusjonen engang til😂😭

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (22 minutter siden):

Hujedamej, MBH sin advokat fremstår som en k*k 🙈 At man ikke skal pågripe, etter et "lite brudd" på besøksforbud. Når man har ringt 24/7 på ukjent nummer. Det er jo høyst problematisk. 

Omg 🥶

Noen ganger skulle advokater ha blitt anmeldt dem også, stakkars jente det er jo kjempe utrygt! 

Jeg forstår Marius er i en krise, og det sikkert er sjokkerende for han å miste all den kontakten og kontrollen han har vært vandt med å ha. Vant med å få dem tilbake etter alvorlige hendelser, kanskje prøver han å nå frem til henne for at hun skal stoppe saken fordi han ser livet sitt falle i grus eller vil ha hevn, eller elsker henne og ikke vet bedre enn å utrykke seg faretruende. Eller er dopa. 

Men han trenger hjelp til å være stabil. Nå få vi se hvordan voldutøvere får holde på uten at politiet setter dem inne og tar tak i det med en gang. Helt fryktelig og noe må endres. Prøver de i det hele tatt å forbygge vold og mord? 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...