Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Justlooking skrev (4 minutter siden):

Kanskje han var på høstferie med kompiser på prinsehytta i Sikkilsdalen? Den ligger i hvert fall i Innlandet 😊

Men sett sånt, nå ble det høstferie på Bodsen i stedet 😲🤭

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (1 minutt siden):

Hvorfor spiller det noen rolle hvor han er pågrepet?

Enig. Det spiller ingen rolle HVOR han ble pågrepet. Imidlertid synes jeg det er interessant at det tok ei hel uke fra han brøt besøksforbudet, og han tydeligvis ikke var i utlandet. Nå vet vi ikke hvor lenge han har vært i Norge, da. Men tydeligvis lenge nok til at han har rukket å ta seg til et eller annet sted i Innlandet. Hvis politiet har ventet med å pågripe uten god grunn, så synes jeg det er alvorlig, og det trigger spørsmål om hvorfor, og hvem det evt har blitt tatt hensyn til her (i hvert fall ikke offeret).

Er det vanlig at politiet avventer ei hel uke etter at en voldsutøver har brutt et besøksforbud?

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordis skrev (1 minutt siden):

Enig. Det spiller ingen rolle HVOR han ble pågrepet. Imidlertid synes jeg det er interessant at det tok ei hel uke fra han brøt besøksforbudet, og han tydeligvis ikke var i utlandet. Nå vet vi ikke hvor lenge han har vært i Norge, da. Men tydeligvis lenge nok til at han har rukket å ta seg til et eller annet sted i Innlandet. Hvis politiet har ventet med å pågripe uten god grunn, så synes jeg det er alvorlig, og det trigger spørsmål om hvorfor, og hvem det evt har blitt tatt hensyn til her (i hvert fall ikke offeret).

Er det vanlig at politiet avventer ei hel uke etter at en voldsutøver har brutt et besøksforbud?

Kanskje de ikke fikk beskjed om hendelsen med engang? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (Akkurat nå):

Og nå får vi se litt av gangsteradvokatens strategi.
Går ut mot politiet, nekter for å ha brutt besøksforbudet, erkjenner ikke straffskyld. " I mine 17 år som forsvarer har jeg ikke opplevd eller hørt om en pågripelse på et så tynt faktisk og rettslig grunnlag." osv osv. Så får vi ser hvor han står når det gjelder siktelsen for kroppskrenkelse og skadeverk. Hvis de har tid til avhør snart da.

Han kommer vel å prøve å gjøre jobben sin. 

Det vil si å prøve å skape tvil om bevisene mot Marius. Som nok vil bety angrep mot eksene til han, der mye nok vil handle om deres troverdighet. 

Prøve å få nedskalert hvilken paragraf som skal bli brukt i de to forhold som er mest alvorlige. 

Så føre bevis som skal kunne gi Marius et så lavt straff som mulig.

Løpet er kjørt for en mild tilståelsedom.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordis skrev (2 minutter siden):

I følge forsvareren så ble besluttet om pågripelse fattet den 10:e. 

Blir vel nok kun spekulasjoner hvorfor han først ble pågrepet et par dager etterpå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Han kommer vel å prøve å gjøre jobben sin. 

Det vil si å prøve å skape tvil om bevisene mot Marius. Som nok vil bety angrep mot eksene til han, der mye nok vil handle om deres troverdighet. 

Prøve å få nedskalert hvilken paragraf som skal bli brukt i de to forhold som er mest alvorlige. 

Så føre bevis som skal kunne gi Marius et så lavt straff som mulig.

Løpet er kjørt for en mild tilståelsedom.

Med tilståelse er det mulig å gjenvinne litt ære i det minste. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (19 minutter siden):

Ja det virker sånn. Det virker dessverre som Håkon og Mette Marit også driter i folkemeningen. De har tydeligvis sett «The crown» og slukt strategien «never explain, never complain» med hud og hår. Helt ute av takt med «egen befolkning». Toget mot republikk ruller nå. Håper jeg, i det minste. 
Jeg synes skikkelig synd på Harald og Sonja som må oppleve denne driten etter lang og tro tjeneste. 

Er mye complain fra MM og ikke minst ML.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (Akkurat nå):

Er mye complain fra MM og ikke minst ML.

Det har du rett i 😂

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (1 time siden):

Enig i at det nok er en vanskelig for MM, men hun hadde hatt mye å vinne på å si at det er vanskelig. 

Det problematiske her er at hun og kronprinsen har vært enablers - muliggjørende - gjennom økonomisk støtte tilsynelatende uten krav, eller grenser om du vil. Dvs at det er vi - skattebetalere - som har finansiert denne livsstilen og konsumet. Det synes jeg er temmelig problematisk. 

Det andre er at det må ha vært noen mangler i oppdragelsen fra langt tilbake, som er lettere å forstå skjer i ressurssvake miljøer, men ikke en familie som har alle midler til rådighet. Kongehuset er på en måte kuppet av lykkejegere uten respekt for institusjonenFår inntrykk av at MM plutselig er med og representerer med Haakon for å berge omdømmet. Ikke så syk lenger da? 

jeg synes også det bekrefter det vi nå har sett mange ganger; at kongehuset er skadelig for de som blir en del av det uten å være tronarving. Og tronarvingen er fratatt grunnleggende menneskerettigheter.

Monarkiet bare en anakronisme som er blitt en miks sv såpeopera og realityshow, at etter at det er kassert, kommer vi ikke til å fatte hva vi drev med. 

Ja, det er et eller annet som minner litt om suksessfilmen «Parasite»:)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (Akkurat nå):

Med tilståelse er det mulig å gjenvinne litt ære i det minste. 

Ja, men hvorfor tror du han vil det?

Tilståelse vil være rasjonelt for han hvis hans advokat vurderer bevisene slikt at påtalemakten kommer vinne frem med det som etterhvert han blir tiltalt for uansett. Da vil det gi strafferabatt.

Men hvis advokaten vurderer at det er bedre å kjempe, så blir det kamp. 

Tenker jeg. Det at Marius skal vinne så mye på å åpent og ærlig fortelle om all fysisk og psykisk vold han har utsatt disse tre kvinnene for, det er litt langsøkt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLOMSTERKVAST skrev (Akkurat nå):

Hvem er den 4 fornærmede?

Marius har kommet med (draps)trusler mot en ukjent person. Mulig det er han som er nummer 4. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Ja, men hvorfor tror du han vil det?

Tilståelse vil være rasjonelt for han hvis hans advokat vurderer bevisene slikt at påtalemakten kommer vinne frem med det som etterhvert han blir tiltalt for uansett. Da vil det gi strafferabatt.

Men hvis advokaten vurderer at det er bedre å kjempe, så blir det kamp. 

Tenker jeg. Det at Marius skal vinne så mye på å åpent og ærlig fortelle om all fysisk og psykisk vold han har utsatt disse tre kvinnene for, det er litt langsøkt.

I mine øyne er det det eneste rette å gjør med tanke på selvrespekt og ofrene. Hvis man ønsker å endre seg for å bli et bedre menneske må det starte med erkjennelse og ansvarliggjøring.

Men så er jeg heller ikke kriminell og kunne ikke funnet på å gjøre noe sånt i utgangspunktet så da har vi sikkert veldig ulikt verdigrunnlag. 

Edit: Å gjøre det rette er rasjonelt for meg, ikke prøve å komme unna med straff man fortjener.

Endret av Eyr
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (2 minutter siden):

Marius har kommet med (draps)trusler mot en ukjent person. Mulig det er han som er nummer 4. 

Er dette "nye" trusler? Mener jeg leste om dette for noen uker siden, er det dette du mener her? At han ikke har truet enda fler siden sist, mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (4 minutter siden):

«Etter det Se og Hør vet, er nå er fjerde person fornærmet i saken - i tillegg til hans tre eks-kjærester. 

Marius skal ha fremsatt drapstrusler mot denne personen. Se og Hør kjenner vedkommendes identitet, og har tatt kontakt for en kommentar»

https://www.seher.no/kongelig/anmeldt-for-drapstrusler/81923326

Tipper politiet først fikk tak i Marius i går, siden anmeldelsen kom den 10. september 

Endret av SagaP
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Er dette "nye" trusler? Mener jeg leste om dette for noen uker siden, er det dette du mener her? At han ikke har truet enda fler siden sist, mener jeg?

Ikke nye trusler men de har nå tatt ut siktelse for det. Bare politiet som henger etter tror jeg😬

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (42 minutter siden):

Jeg tror dessverre han er skadet av å vokse opp i kongefamilien. Fra tidlig har han blitt bortskjemt med at alfor mange har vist dem ufortjent stor respekt - helt uten annen grunn enn at de tilhører kongefamilien. 

Han har omtrent fått gjøre som han vil og fått hva han vil hele livet.

Jeg tror han er skadet før han kom inn i kongefamilien, jfr. foreldre med utsvevende, utprøvende og eksperimenterende ung voksentid. Arv spiller inn og selvfølgelig påfølgende miljø hvor det kan tyde på store privilegier og få konsekvenser grunnet skjerming.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (2 minutter siden):

I mine øyne er det det eneste rette å gjør med tanke på selvrespekt og ofrene. Hvis man ønsker å endre seg for å bli et bedre menneske må det starte med erkjennelse og ansvarliggjøring.

Men så er jeg heller ikke kriminell og kunne ikke funnet på å gjøre noe sånt i utgangspunktet så da har vi sikkert veldig ulikt verdigrunnlag. 

Helt enig. Men den advokaten han har valgt peker ikke den veien, jeg tror det er et veldig dårlig valg av MBH. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Ikke som jeg vet. Det står at det er fire fornærmede i saken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...