Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Felis skrev (1 minutt siden):

Det er ganske fascinerende å prøve og lese seg opp på tråden etter en hel dag med aktivitet, og så står EN bruker for 50% av alle innleggene. Man lurer jo på om personen er like dominerende ute i den virkelige verdenen. Mens andre, særlig du, skaper alltid hyggelig stemning. 

Du mener det siterte innlegget der var hyggelig ?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malmfrid skrev (6 timer siden):

Du har tydeligvis ikke mye greie på dette. Snakk litt med pårørende og spør hvordan det er å gå og vente på behandlingssted. Svært mange er motivert for å slutte å ruse seg - men så ryker de utpå i rus igjen i ventetiden. Det er endatil mennesker som dør mens de venter. 

Joda - der er mange private behandlingsplasser i Norge. Vet ihvertfall et sted hvor man kunne komme inn på dagen for noen år siden - men det koster flere hundre tusen. 

Det er ventetid i det offentlige fordi det er for lite behandlingsplasser. 

Det er mye penger for de fleste av oss.

Krokenguri skrev (6 timer siden):

Du har ikke  så mye bedre greie på det di heller. Rusbehandling  er ikke  bare inn på en instutusjon også  blir man reparert  som en bil og fix ferdig ut igjen. Mennersker er litt mer komplekst enn det.  

Dessuten er tilbakekall faren enorm. Om de klaree det. 

Se sev på statistikker. Har linket til det tidligere.  Men går lett å finne ut av selv.

Malmfrid skrev (5 timer siden):

Ja, du har sikkert mye mer erfaring enn meg. 

Det kan da ikke stemme. Du skrev da vitterlig at hun ikke har noe greie på det?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (3 minutter siden):

Kongen tar grep: https://www.aftenposten.no/norge/i/mBKed4/siste-nytt-fra-norge-og-utlandet?pinnedEntry=108759

Nå er det ikke lenger noe som heter "Kongefamilien". Marius og Durek samt Mærtas barn er ikke definert som kongelige (litt merkelig når døtrene er i arverekken til tronen, spør du meg)

De har ikke prinsessetittel. Det ser ut som grensa er trukket der. Dette er jo også en tydelig markering overfor Durek spør du meg. «Ja, du er en del av familien, men du ble ikke kongelig i det du fikk ring på fingeren!» 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (5 minutter siden):

Kongen tar grep: https://www.aftenposten.no/norge/i/mBKed4/siste-nytt-fra-norge-og-utlandet?pinnedEntry=108759

Nå er det ikke lenger noe som heter "Kongefamilien". Marius og Durek samt Mærtas barn er ikke definert som kongelige (litt merkelig når døtrene er i arverekken til tronen, spør du meg)

Hva menes med øvrige kongelige?

Edit: Glem det, jeg fant ut av det.

Endret av PusheenPusheen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving
Svigermor skrev (4 minutter siden):

Iia skrev (3 minutter siden):

Dette er veldig godt håndtert! Kan ikke forstå noe annet enn at dette ligger det en beskjed bak. Ble litt perpleks da Kongen uttalte at «de hadde tatt praten»  med ML om tittelen, når praten ikke har resultert i noe. Men dette var bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor skrev (5 minutter siden):

Wow. Det tror jeg var veldig lurt.

Bare lurer på at de som står på arvelista ikke da ansees som kongelige. Slik martha louise og døtrene da gjør 

Uansett veldig viktig å rydde opp i og  være tydelig på. Kudos til konfehuset på dette 👏

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (Akkurat nå):

Dette er veldig godt håndtert! Kan ikke forstå noe annet enn at dette ligger det en beskjed bak. Ble litt perpleks da Kongen uttalte at «de hadde tatt praten»  med ML om tittelen, når praten ikke har resultert i noe. Men dette var bra. 

Enig! Som skrevet over er dette faktisk klar melding ut særlig til Durek! Inn i familien, men ikke kongelig for det! Kongen har begrensa muligheter til å demonstrere, den siste uka synes jeg faktisk de har brukt de mulighetene de har hatt bra! Men det er en avsporing i denne tråden, sorry 🙈

At MBH ikke er en offentlig person etter formell definisjon er en ting, men han er likevel av offentlig interesse slik han er posisjonert (og selv har valgt å øke egen eksponering i voksen alder).

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (6 minutter siden):

Det er ganske fascinerende å prøve og lese seg opp på tråden etter en hel dag med aktivitet, og så står EN bruker for 50% av alle innleggene. Man lurer jo på om personen er like dominerende ute i den virkelige verdenen. Mens andre, særlig du, skaper alltid hyggelig stemning. 

Jeg har tilgode å se noen forsvare hans voldshandlinger og forbinder ikke stråmenn med hyggelig stemning.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (4 minutter siden):

ML er kongelig prinsesse uansett... Det følger av Grunnloven. Dette dem nå gjør handler om markedsføring. Kongefamilien har gått fra en tilgang til å bli en belastning. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (4 minutter siden):

At MBH ikke er en offentlig person etter formell definisjon er en ting, men han er likevel av offentlig interesse slik han er posisjonert (og selv har valgt å øke egen eksponering i voksen alder).

Jepp. Og så er det vel ulike former for offentlige personer. Som kongelig, med verv og det andre som medfører (sånn, før denne omstruktureringa av kongehus og kongefamilie), er han jo ikke, og vil aldri bli offentlig. Men som en som stikker seg frem, slik alle andre influensere gjør, er han definitivt offentlig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Det var positive nyheter!👏😄

Enig . Dette var enkelt, elegant og tydelig løst av Slottet.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Det var positive nyheter!👏😄

Jeg har faktisk ikke vært inne på den siden før idag - sto Marius oppført under kongefamilien før disse endringene ble gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Jeg har faktisk ikke vært inne på den siden før idag - sto Marius oppført under kongefamilien før disse endringene ble gjort? 

Ja, og det har blitt brukt som argument av journalister og redaktører for at han er en offentlig person. Jeg tenker dette er like mye et ledd i å støtte Mette Marit i at Marius bare er en helt vanlig privatperson, som å hindre Durek i å gå "full kongelig". Men de slår to fluer i en smekk...

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest NordreSving
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Han stod under kategorien «Kongefamilien», den kategorien som nå er fjernet. Interessant hvordan tråden har diskutert nettopp begrepene Kongehus og kongefamilie. 

Dette må være for å distansere seg. Jeg tenkte faktisk på det, at Durek ville bli kategorisert som Kongefamilie, men med et «pennestrøk» var det løst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, PusheenPusheen said:

Tidligere stod denne teksten øverst:

Kongefamilien

Det norske kongehuset tilhører fyrsteslekten Glücksburg og består av Deres Majesteter Kong Harald og Dronning Sonja og Deres Kongelige Høyheter Kronprins Haakon og Kronprinsesse Mette-Marit og Hennes Kongelige Høyhet Prinsesse Ingrid Alexandra. Kongefamilien omfatter i tillegg Prins Sverre Magnus, Marius Borg Høiby, Prinsesse Märtha Louise, Maud Angelica Behn, Leah Isadora Behn, Emma Tallulah Behn og Prinsesse Astrid, fru Ferner.

Skjermbilde av hvordan siden så ut 11. august (bildene mangler, da jeg har brukt et arkivverktøy som ikke lagrer alle bilder).

Skjermbilde 2024-09-03 kl. 17.29.42.png

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (Akkurat nå):

Ja, og det har blitt brukt som argument av journalister og redaktører for at han er en offentlig person. Jeg tenker dette er like mye et ledd i å støtte Mette Marit i at Marius bare er en helt vanlig privatperson, som å hindre Durek i å gå "full kongelig". Men de slår to fluer i en smekk...

De kan jo gjerne si at han ikke er offentlig i kongelig forstand, men det fritar han jo selvsagt ikke fra alt det andre offentlige han med viten og vilje har kastet seg med på. Han er jo noe ala en influenser med tanke på hvem som er eksene hans, med tanke på hvem han har vanket med, og hva han har deltatt på. Og ikke minst, den åpne instagramen hans med ti tusenvis av følgere. Eksponeringen han selv har utsatt seg for, er influenser-oppførsel. Han bruker de mulighetene han har pga sin status, slik alle influensere gjør. Han hadde neppe fått være med på Skam f.eks hvis han ikke hadde vært den han er. Så de må lengre ut på landet med den der, ass...

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddig av kongen! Nå er det en oversikt over hvem som er i medlemmer av kongehuset og hvem som er kongelige. Begrepet "kongefamilien" har nok bare skapt forvirringer. De som nå ikke lenger er nevnt under den betegnelsen vil jo fortsatt være i familie med de kongelige på hver sine måter, så dette berører de jo ikke personlige forhold. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...