Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ninaen skrev (14 minutter siden):

Men du siterte meg, og min uttalelse var igjen svar på en uttalelse som gjaldt deling til media i dag…

Jeg har ikke ment noe annet enn det jeg skrev: alt kommer fram i rettssaken.

Vær vennlig å slutt å overtolke/tillegge meninger man ikke har gitt uttrykk for. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i at han ikke bør omtales som gutt, mannen er 2,5 år unna å bli for gammel for en av de rauseste ungdomsdefinisjonen i landet, Nav sin, de setter vel ned en byråkratisk strek ved fylte 30 år.  :D Denne infantiliseringen tar fra han ansvar og legger opp til at han skulle mangle evne til å gjøre noe med sin egen situasjon. En hvilken som helst annen mann på 27 år, ville naturligvis vært avkrevd å ta tak i egen situasjon. 

Nå er han jo ikke som alle andre menn i slutten av 20-årene, men man kan jo se litt på hva som skiller han og andre kriminelle menn med samme kjennetegn på hans alder.

Forskjellen mellom denne mannen og andre menn på 27 år med personlige problemer av helsemessig og sosial art, kriminelt nettverk og en løs tilknytning til arbeidslivet, er at de fleste andre er avhengige av statens omsorg og dertilhørende krav, for å i det hele tatt ha midler til nødvendige utgifter. De er kanskje ikke kjendiser med et liv i rampelyset (med alt det fører med seg) men ofte har de blitt svikta av alle som skulle stille opp for dem, igjen og igjen, systematisk, hele livet. Fattige, trangbodde, marginaliserte og uten sosial og kulturell status. (Kan vel diskutere kulturell status i dette tilfellet og da..)

Man mister av syne hvilke typer utfordringer mennesker i noenlunde samme aldersgruppe som er utenfor arbeidsliv og utdanning og har en drøss tilleggsutfordringer har. 

Hvis noen synes dette er repetisjon på en diskusjon som foregikk for 250 sider siden, så mener jeg fortsatt det er både relevant og viktig å nevne. Det er mange som synes han omtales for strengt, jeg syns han omtales mye snillere enn 100% av andre i lignende situasjoner gjør. Særlig når de har siktelser for å ha banka damene sine på agenaen.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet
SagaP skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke ment noe annet enn det jeg skrev: alt kommer fram i rettssaken.

Vær vennlig å slutt å overtolke/tillegge meninger man ikke har gitt uttrykk for. 

Du kan jo heller la være å sitere folk slik at ting kommer ut av kontekst og heller bare skrive en selvstendig kommentar på det? Så enkelt. Bare et lite tips. Har ikke overtolka eller tillagt deg noe, jeg kommenterte snarere på hva min mening, som du siterte, faktisk var uttrykk for. Her anbefales en repetisjon av tekstanalysen fra grunnskolen. Det var strengt tatt du som indirekte tilla meg noe ved å sitere meg, ute av kontekst 😅 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (26 minutter siden):

I starten av posten sprer du rykten og spekulasjoner om inntekter fra sosiale medier.

Hvis han har hatt slike inntekter så vil det regnes som næringsvirksomhet og være skattepliktig. Hvis han da ikke har skattet av det, så er det et til lovbrudd på listen. 

Men skjønner ikke helt hvorfor man skal tro på slike rykten og spekulasjoner, ikke minst når man ser på hans insta konto. 

Har ikke sett noen som påstår at noen annen har skylden hvis Marius skal ha drevet med uforsvarlig og straffbar kjøring. Men det folk stiller spørsmål ved er om det er skapt et system der han slipper unna reaksjoner som vanlige borgere hadde fått. Hvordan er prosedyrer og praksis hos forsvaret og PST som har personell på Skaugum. 

Åja det  er jeg som bedriver rykte spredning. Ikke de som hevder ting om marius sin tilgang i morens lommebok.

Det er ca det som er valig pris. Med antall følgere 70.000. Og status som kjendis.  På enkelt oppdrag kan du tjene uten at det er skattepliktig. 

Så om 12 innlegg i året blir betraktet som inntekt iht jobb som influenser eller ikke er opp til skattemyndighetene.  Får han 100K i mnd for det. Er jo det en grei inntekt.

Endret av Krokenguri
Skrevet
Søgni skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i at han ikke bør omtales som gutt, mannen er 2,5 år unna å bli for gammel for en av de rauseste ungdomsdefinisjonen i landet, Nav sin, de setter vel ned en byråkratisk strek ved fylte 30 år.  :D Denne infantiliseringen tar fra han ansvar og legger opp til at han skulle mangle evne til å gjøre noe med sin egen situasjon. En hvilken som helst annen mann på 27 år, ville naturligvis vært avkrevd å ta tak i egen situasjon. 

Nå er han jo ikke som alle andre menn i slutten av 20-årene, men man kan jo se litt på hva som skiller han og andre kriminelle menn med samme kjennetegn på hans alder.

Forskjellen mellom denne mannen og andre menn på 27 år med personlige problemer av helsemessig og sosial art, kriminelt nettverk og en løs tilknytning til arbeidslivet, er at de fleste andre er avhengige av statens omsorg og dertilhørende krav, for å i det hele tatt ha midler til nødvendige utgifter. De er kanskje ikke kjendiser med et liv i rampelyset (med alt det fører med seg) men ofte har de blitt svikta av alle som skulle stille opp for dem, igjen og igjen, systematisk, hele livet. Fattige, trangbodde, marginaliserte og uten sosial og kulturell status. (Kan vel diskutere kulturell status i dette tilfellet og da..)

Man mister av syne hvilke typer utfordringer mennesker i noenlunde samme aldersgruppe som er utenfor arbeidsliv og utdanning og har en drøss tilleggsutfordringer har. 

Hvis noen synes dette er repetisjon på en diskusjon som foregikk for 250 sider siden, så mener jeg fortsatt det er både relevant og viktig å nevne. Det er mange som synes han omtales for strengt, jeg syns han omtales mye snillere enn 100% av andre i lignende situasjoner gjør. Særlig når de har siktelser for å ha banka damene sine på agenaen.

Ikke bare NAV, det er en generell grense har jeg skjønt dette året. Ungdomspartiene f.eks har også en øvre grense på 30 år. «Ungdomsleirene» på Frambu er for folk fra 16-30 år. Så dette er tydeligvis en allmennt definert greie. Men tror de fleste av oss likevel tar det for gitt at alle skjønner at er du 27 år, da er du voksen, selv om du kan omtales som «ung voksen»… Han er ikke en gutt. 

• Liker 8
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Åja det  er jeg som bedriver rykte spredning. Ikke de som hevder ting om marius sin tilgang i morens lommebok

Nå er kontoen hans satt på privat men kjapp scroll på feeden hans for noen dager siden viste ikke noen reklamemerking på innleggene.

Om det i så fall var umerket reklame ville verdien for eventuelle annonsører være lav da det ikke var noen tagger av merker, steder eller annet som kunne tilsi sponset innhold. 

Men om det skulle vært tilfelle kan brudd på markedsføringsloven for merking på sosiale medier legges til listen her.

• Liker 6
Skrevet
Ninaen skrev (13 minutter siden):

For en del sider siden spøkte vi galgenhumoristisk med at gardister på Skaugum hadde stått og sett på Marius bære ut klærne til kjæresten for å tenne på, hvem henter barnnslukningsapparat denne gangen osv. Nå greier jeg ikke å se for meg noe annet enn en episode av Førstegangstjenesten med Flesvik og den situasjonen 🙈😂

Jeg ser det stadig vekk for meg jeg og. Illsint Marius drassende på bensinkanna si 😅

• Liker 5
Skrevet (endret)
Søgni skrev (11 minutter siden):

Helt enig. Andre 27-åringer som havner i samme situasjon har ikke samme livbåt å havne i når the shit hits the fan, for de havner ofte opp i en kamp for å overleve etter den straffen de får, og må gå runde etter runde med kriminalomsorg, NAV, kommunale tjenester etc. etc., mens Marius, ja, han har privilegiet ved å være en del av kongefamilien og har de ressurser andre i samme situasjon aldri vil være i nærheten av, og det syns jeg er synd, for Marius hadde fortjent å få oppleve det samme, uansett hvilken familie han måtte tilhøre

Endret av Skrottefar
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Glufseguri skrev (1 minutt siden):

Nå er kontoen hans satt på privat men kjapp scroll på feeden hans for noen dager siden viste ikke noen reklamemerking på innleggene.

Om det i så fall var umerket reklame ville verdien for eventuelle annonsører være lav da det ikke var noen tagger av merker, steder eller annet som kunne tilsi sponset innhold. 

Men om det skulle vært tilfelle kan brudd på markedsføringsloven for merking på sosiale medier legges til listen her.

Det  le slettet mye fra kontoen tidligere enn det

Skrevet
Ninaen skrev (9 minutter siden):

Ikke bare NAV, det er en generell grense har jeg skjønt dette året. Ungdomspartiene f.eks har også en øvre grense på 30 år. «Ungdomsleirene» på Frambu er for folk fra 16-30 år. Så dette er tydeligvis en allmennt definert greie. Men tror de fleste av oss likevel tar det for gitt at alle skjønner at er du 27 år, da er du voksen, selv om du kan omtales som «ung voksen»… Han er ikke en gutt. 

Han er forbi det å bli kalt ung voksen også. I mitt hode er det max 23. Hos noen som hengee litt etter godtar jeg 25 år til nød. Som 27 er du voksen. Ikke ung voksen

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (11 minutter siden):

Du kan jo heller la være å sitere folk slik at ting kommer ut av kontekst og heller bare skrive en selvstendig kommentar på det? Så enkelt. Bare et lite tips. Har ikke overtolka eller tillagt deg noe, jeg kommenterte snarere på hva min mening, som du siterte, faktisk var uttrykk for. Her anbefales en repetisjon av tekstanalysen fra grunnskolen. Det var strengt tatt du som indirekte tilla meg noe ved å sitere meg, ute av kontekst 😅 

Foreslår at du roer ned litt nå. Jeg kommenterte på et innlegg og skrev at diagnoser vil komme opp under rettssaken som er offentlig i Norge. 
Intet mindre, intet mer 😉

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Krokenguri said:

Da får du linke til slik forsknkng og hvor du har det fra at det er vanlig dynamikk i bonus familie.  Siden du er så påståelig at det er vanlig. At du påstår at det er vanlig holder ikke. Jeg sier meg totalt uenig i at det er vanlig.

Iht barneoppdragelse med og uten bonus. Tror jeg nok vi kan si at det er like ulikt som antall barnefamilier. 

I tilegg her så har vi en familie som vokser opp under uvanlige former. Foreløpig ser det ikke ut til at ingrid eller magnus har samme problematikk som marius. Så at det liggee på oppdragelse tror jeg ikke ut fra det. 

Det er mange barn som vokser opp i gode familier det ender dårlig med. Og det er barn som vokser opp i dårlige familier som det går svært bra med også kan bli suksessfulle.  

Diagnoser er ingen unskyldning.  Men kan ofte være en forklaring. I tenårene er man oftere påvirket av vennemiljøt enn foreldere påvirkning.

Det vi vet i dag som kommer fra marius selv. Er at han har flere diagnoser og sliter med rus. 

Det vi vet om diagnoser er at med noen diagnoser er man mer utsatt for rusproblematikk.  Og noen bli voldelig i rus, ikke som nykter. Men har man et sinneproblem kan de også være voldelige nykter også. 

Det kan også være arvelig belastet med noe.

Altså vi vet absolutt ingenting  om grunnen til at det har gått galt. Dårlig oppdragelse tror jeg ikke noen av de barna har fått

Fort gjort å plukke ting ut av den opprinnelige sammenhengen og glemme hvem som sa hva først. Dette, i tillegg til mye skrivefeil og feil tegnsetting, gjør dessverre mange av innleggene dine litt lite presise. I dette tilfellet kom en annen bruker med en teori, som du bastant avviste som usant kun på bakgrunn av at du selv aldri hadde sett noe sånt blant dine venner. Siden det vel gjelder samme prinsipp for deg som andre så bør du vel ha bedre begrunnelse enn at du ikke har sett det? Eller må du se noe med egne øyne i egen vennekrets for å tro på andres perspektiver? 

Jeg tror (og har heller aldri sagt, så der svarer du vel noen andre enn du siterer igjen) ikke at HM eller MM er dårlige foreldre. Jeg tror de er meget menneskelige foreldre med mye av akkurat de samme utfordringene i intern familiedynamikk som ikke-kongelige har. Deriblant muligens problematikk knyttet til å ha med seg et særkullsbarn inn i en etablert familie, som etter hvert kommer i en slags «femte hjul på vogna»-situasjon. Det at du personlig aldri har sett antydning til det betyr ikke at det er utelukket. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (28 minutter siden):

Åja det  er jeg som bedriver rykte spredning. Ikke de som hevder ting om marius sin tilgang i morens lommebok.

Det er ca det som er valig pris. Med antall følgere 70.000. Og status som kjendis.  På enkelt oppdrag kan du tjene uten at det er skattepliktig. 

Så om 12 innlegg i året blir betraktet som inntekt iht jobb som influenser eller ikke er opp til skattemyndighetene.  Får han 100K i mnd for det. Er jo det en grei inntekt.

Nei, dette vil åpenbart være å anse som skattepliktig inntekt (selv om det hadde vært et enkeltoppdrag). Akkurat det er overhodet ikke et tvilsomt spørsmål. Unntaket for såkalt «tilfeldig gevinst» tar sikte på helt andre  typer inntektssituasjoner.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
1 hour ago, moroklompen said:

Hvidsten nevner Bild og Hello! i samme åndedrag, korrekt nok. Det er vanskelig å finne passende ord for å beskrive dissonansen. På den ene siden evig kamp mot pressen, på den andre siden full utlevering i tabloidene mot penger. Bror og søster i to ender av drakampen på samme tidspunkt, i krise på den ene siden og i lykkerus på den andre. Jeg håper nesten at noen har koblet fra nettet hjemme hos kongeparet.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
JustAsking skrev (18 minutter siden):

Fort gjort å plukke ting ut av den opprinnelige sammenhengen og glemme hvem som sa hva først. Dette, i tillegg til mye skrivefeil og feil tegnsetting, gjør dessverre mange av innleggene dine litt lite presise. I dette tilfellet kom en annen bruker med en teori, som du bastant avviste som usant kun på bakgrunn av at du selv aldri hadde sett noe sånt blant dine venner. Siden det vel gjelder samme prinsipp for deg som andre så bør du vel ha bedre begrunnelse enn at du ikke har sett det? Eller må du se noe med egne øyne i egen vennekrets for å tro på andres perspektiver? 

Jeg tror (og har heller aldri sagt, så der svarer du vel noen andre enn du siterer igjen) ikke at HM eller MM er dårlige foreldre. Jeg tror de er meget menneskelige foreldre med mye av akkurat de samme utfordringene i intern familiedynamikk som ikke-kongelige har. Deriblant muligens problematikk knyttet til å ha med seg et særkullsbarn inn i en etablert familie, som etter hvert kommer i en slags «femte hjul på vogna»-situasjon. Det at du personlig aldri har sett antydning til det betyr ikke at det er utelukket. 

Jeg svarte at jeg ikke var enig i påstanden om at det var valig i bonus familier slik inlegget beskrev det. Jeg kjenner meg ikke igjen i det og jeg kjenner ikke det igjen i andre bonus familier. Å påstå at det bare er en modell vanlig i bonus familer iht dynamikk er kun feil. Hvis du mener at forskning sier at slik er det og familieterapauter støtter det får du finne link.

Jeg er ikke enig at dette er vanlig dynamikk i bonus familier. Du bestemmer ikke om jeg er enig eller uening i en sak. Og at du er enig i påstanden er ikke for meg et "bevis" for at jeg tar feil.

Så lenge du ikke klarer å hente frem riktig info. Anser jeg denne duskusjonen ferdig. Fordi du bestemmer ikke hva jeg er enig i eller ikke. Enkelt og greit 

• Liker 1
Skrevet
- Brian skrev (Akkurat nå):

rullator.thumb.png.3a633094c38e0bb2b656a1ec6371f2e9.png

Hysj. Ikke lov med humor  her. Jeg la til to bilder type skilt ved fødsel. Et av Marius og karakteren jeoffrey lannister baratheon fra game of trones.   Det ble slettet. 

• Liker 4
Skrevet
- Brian skrev (4 minutter siden):

rullator.thumb.png.3a633094c38e0bb2b656a1ec6371f2e9.png

🤣🤣🤣Altså…nå blir det litt for mange bilder i den kreative hjernen min altså 🥴😂

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...